Insomniac försäkrar att hela Spider-Man 2 ligger på skivan

Robot
Insomniac försäkrar att hela Spider-Man 2 ligger på skivan

Men uppmanar även folk att ladda ner dag 1-patchen.

#Insomniac, #Spider-man-2


Medlem

Bra Insomniac.
Vi borde bojkotta spel där inte hela spelet finns på köpt fysisk media. Finns så klart undantag men överlag är det konsumentfientligt att inte ha spelbar kod på skiva.

Medlem

Vilka spel har släppts på skiva som inte går att spela utan dag1-patch?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Men uppmanar även folk att ladda ner dag 1-patchen.

Jäpp.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Vilka spel har släppts på skiva som inte går att spela utan dag1-patch?

https://kotaku.com/star-wars-jedi-survivor-size-disc-require-...

Där finns ett par exempel. Minns inte vilket spel det var nu, men vill minnas att det var något i närtid som enbart innehöll en typ 15 meg stor installer på skivan och sen fick man dra ner hela spelet digitalt.

Skribent
Skrivet av whoo:

https://kotaku.com/star-wars-jedi-survivor-size-disc-require-...

Där finns ett par exempel. Minns inte vilket spel det var nu, men vill minnas att det var något i närtid som enbart innehöll en typ 15 meg stor installer på skivan och sen fick man dra ner hela spelet digitalt.

Senaste CoD-spelen har väl i princip bara varit en tom skiva? De hade lika gärna kunnat skicka med en kod istället.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av korvmos:

Vilka spel har släppts på skiva som inte går att spela utan dag1-patch?

Några exempel har ju nämnts nu, men Halo Infinites skiva innehåller heller inte spelet.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

dyb
Medlem

Collectors edition har inte ens med en skiva, idioti. En collector köper inte för att samla på en tom stålbok. Digitala användare e inte collectors, varför ska dom prioriteras? _/rant

Varför inte bara släppa CEn utan spelet o sälja det separat, så får användaren välja. Sänk priset på CEn med 800kr, löst

Medlem

Fint! Mer sådant så man kan börja överväga fysiskt igen på allvar!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Senaste CoD-spelen har väl i princip bara varit en tom skiva? De hade lika gärna kunnat skicka med en kod istället.

Oj är det så illa...

Kommer nog fortsätta köpa spel fysiskt till konsol så man har möjligheten att byta/sälja/låna ut spel.
Får nästan lust att i fortsättningen om det inte står på fodralet att online/download krävs att då lämna tillbaka spelet om man typ köpt det på Elgiganten om det inte går att installera allt från skivan.

Medlem
Skrivet av dyb:

Collectors edition har inte ens med en skiva, idioti. En collector köper inte för att samla på en tom stålbok. Digitala användare e inte collectors, varför ska dom prioriteras? _/rant

Varför inte bara släppa CEn utan spelet o sälja det separat, så får användaren välja. Sänk priset på CEn med 800kr, löst

Visst är det idioti men det är en konsekvens av att de har sålt en massa konsoler som saknar skivläsare. Personligen tycker jag det är rimligt att endast sälja CE till konsoler som har en skivläsare och givetvis inkludera själva skivan. Ett annat alternativ hade varit att bjussa på en nedladdningskod och en skiva. Då behöver de som är samlare inte bryta plasten på boxen men kan ändå spela spelet. Det finns givetvis en risk att en del säljer/ger bort koden men boxarna är ju ändå rätt dyra så jag tycker ändå att det är rimligt att få en extra digital kopia av spelet.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Några exempel har ju nämnts nu, men Halo Infinites skiva innehåller heller inte spelet.

Vilket är föga förvånande med tanke på att skivor printades typ 1 år innan spelet släpptes och inte ens hela spelet släpptes samtidigt.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Vilket är föga förvånande med tanke på att skivor printades typ 1 år innan spelet släpptes och inte ens hela spelet släpptes samtidigt.

Har du någon bra källa på att skivorna pressades 1 år innan release? Det låter högst märkligt. Man brukar pressa efter att man gått guld. Spelet gick guld i slutet av november 2021.

Då borde det ju även inte ha blivit de rubriker om det hela som det blev, tänker jag? Samt att Digital Foundry också blev förvånade över att skivan var så innehållsfattigt som det är. John Linneman till och med tweetade om det och nämnde det i videon 😊

Fast å andra sidan, om man aldrig tänkt ha med spelet på skivan så… men hade ändå varit kul med en källa!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Har du någon bra källa på att skivorna pressades 1 år innan release? Det låter högst märkligt. Man brukar pressa efter att man gått guld. Spelet gick guld i slutet av november 2021.

Då borde det ju även inte ha blivit de rubriker om det hela som det blev, tänker jag? Samt att Digital Foundry också blev förvånade över att skivan var så innehållsfattigt som det är. John Linneman till och med tweetade om det och nämnde det i videon 😊

Fast å andra sidan, om man aldrig tänkt ha med spelet på skivan så… men hade ändå varit kul med en källa!

MP släpptes ju redan i Juli och jag har för mig att jag läste om det i och med uppskjutandet från 2020 till höst 2021. Kan ha fel i det, men i och med att en del av spelet redan var släppt i juli är det fortfarande inte speciellt förvånande att skivan inte innehåller allt när inte allt släpptes samtidigt. Även co-op uppdateringen och Forge var ju inte ens klara i November.

Medlem
Skrivet av Winzi:

MP släpptes ju redan i Juli och jag har för mig att jag läste om det i och med uppskjutandet från 2020 till höst 2021. Kan ha fel i det, men i och med att en del av spelet redan var släppt i juli är det fortfarande inte speciellt förvånande att skivan inte innehåller allt när inte allt släpptes samtidigt. Även co-op uppdateringen och Forge var ju inte ens klara i November.

Jo, men det innehåller inget spelbart alls.
Okej, hojta gärna till om du hittar nån källa.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

1
Skriv svar