EA Sports FC 24

sts
Medlem

Det är väl kul med realism, men jag förstår inte riktigt dessa förkämpar.. Det gnälls på att det går att blanda damer och herrar, men det är helt ok med att blanda in herrar som inte ens är i livet utan några större klagomål om samma realism.
I så fall borde man bara kunna välja aktiva spelare, alltså varken avlidna eller såna som avslutat sin fotbollskarriär. Var är klagomålen om det?

Medlem
Skrivet av matt76:

De mötte AIK P17 (2013) och matchen handlade överlag om att träna tjejerna i att ta mer initiativ i närkampsspelet än slutresultatet. Står även i samma länkade artikel att de i matchen efter slog BVK Norrtäljes P 19-lag med 1-0 .

Ok. Hittade även denna:
__________________________
" Pia Sundhages damlandslag klev gång efter gång in på plan mot pojklag och klev ut till en skitstorm av hånfulla kommentarer. 0–3 mot ett Stockholms distriktslag P15, 0–8 mot Botafogos P16 och 0–3 mot AIK P16–lag - som hade en man mindre på plan. "

https://www.olandsbladet.se/sport/anderberg-damfotbollslag-ma...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ok. Hittade även denna:
__________________________
" Pia Sundhages damlandslag klev gång efter gång in på plan mot pojklag och klev ut till en skitstorm av hånfulla kommentarer. 0–3 mot ett Stockholms distriktslag P15, 0–8 mot Botafogos P16 och 0–3 mot AIK P16–lag - som hade en man mindre på plan. "

https://www.olandsbladet.se/sport/anderberg-damfotbollslag-ma...

Visst säger det något, men samtidigt är det ju likaväl så, att det kan ske liknande resultat i Superettan eller andra ligor med.

Dock är det samtidigt lite hål i huvudet, i fotboll ska man alltid ranka kvinnorna mot män. Men aldrig i någon annan sport, inte i marathon, tennis, ishockey, friidrott, karate osv osv osv. Alla vet att tjejer är långsammare och svagare, tävlingen är vem som är bäst av tjejerna.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ok. Hittade även denna:
__________________________
" Pia Sundhages damlandslag klev gång efter gång in på plan mot pojklag och klev ut till en skitstorm av hånfulla kommentarer. 0–3 mot ett Stockholms distriktslag P15, 0–8 mot Botafogos P16 och 0–3 mot AIK P16–lag - som hade en man mindre på plan. "

https://www.olandsbladet.se/sport/anderberg-damfotbollslag-ma...

Som sagt, det viktiga i dessa matcher handlar så klart inte om att vinna, utan att lära sig hantera ett mer fysiskt spel, särskilt då i närkamper. Matchen mot Aik var dock P17, inte P16 (är samma match som jag länkade till) och mötet mot BotaFogo P16 inkluderade 5-6 spelare från deras U20-lag.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Alltid intressant att se vad som händer i mixade sporter där kön inte spelar roll och en kvinna vinner.

1992 vann en kvinna osguldet i skeet-skytte (hon satte även olympiskt rekord) som då var en mixad tävling. Så var gjorde IOK? Delade upp sporten och valde att inte anordna en tävling för kvinnor i nästa OS (1996), utan de fick tävla igen först 2000.

https://en.wikipedia.org/wiki/ISSF_Olympic_skeet#History

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Fast nu blandar du ju två olika saker om realism, realism om att det är damer och herrar tillsammans är ju inte något vi ser idag på elit nivå, eller hur? Hur deras gameplay för attack och försvar är i spelet är ju en helt annan sak i sig.

Ja, jag tog bara chansen att ranta om EAs copy-paste spel.
Ska vi ta det här med damer så är det ju kul att man tar med det. Men för att dra upp den här memen med Zlatan och Sam Kerr, så känns det orimligt att hon skulle vara fysiskt starkare än Zlatan. Och jag gissar att det finns många sådana exempel i årets upplaga

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ja, jag tog bara chansen att ranta om EAs copy-paste spel.
Ska vi ta det här med damer så är det ju kul att man tar med det. Men för att dra upp den här memen med Zlatan och Sam Kerr, så känns det orimligt att hon skulle vara fysiskt starkare än Zlatan. Och jag gissar att det finns många sådana exempel i årets upplaga

Personligen bryr jag mig inte då det är Ultimate teams då det blandas hej vilt

Men lite rolig jämförelse mellan Adama Traourè & Trinity Rodman https://www.instagram.com/p/Cxaq0z-IKxh/

Medlem

Brukar köpa ett av Madden, NHL, FIFA (eller vad vi nu kallar det) var tredje år, och nu var det tre år sen jag senast köpte FIFA - men vafan, blir nog ett år till då jag har noll intresse för FUT.

Medlem

Hej på er. Skapade konto för att kunna fråga detta

Planerar att köpa detta åt sonen. Han har ett Ultimate Team på FIFA23. Följer allt sånt med till nya versionen? (Jag spelar bara matched play).

Om man gillar FIFA23 så kommer man väl gilla detta också? Eller är något försämrat? Finns alla licenser kvar?

Tack

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Hej på er. Skapade konto för att kunna fråga detta

Planerar att köpa detta åt sonen. Han har ett Ultimate Team på FIFA23. Följer allt sånt med till nya versionen? (Jag spelar bara matched play).

Om man gillar FIFA23 så kommer man väl gilla detta också? Eller är något försämrat? Finns alla licenser kvar?

Tack

Välkommen. Fantastisk sida med bra gemenskap o information.

Alla spelar & lagliscenser ska finnas med som vanligt. Bara namnet FiFA är borttaget från titeln för att organisationen FiFA kräver sjukt mycket pengar för att bara få använda namnet vilket utvecklaren EA inte tyckte var värt det vilket jag kan förstå. Men alla lag o namn liscenser finns fortsatt med vilket är viktigt för oss sportfans.

Angående om FiFA 23 Ultimate Team följer med skulle jag gissa på att det INTE gör det från föregående års titel till nyköpta årstitel. Men jag lirar inte Ultimate Team så är inte 100 på det. Hoppas nån annan i tråden kan styra rätt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Kul!

Trevlig utveckling det här! Det nya mixgreppet i FUT med blandningen mellan män och kvinnor känns som en riktigt frisk och välbehövlig fläkt till spelserien. Och till världen som helhet!
Är det någon som vet om det kommer att bli möjligt att spela med barn, olika djur och ickebinära/hbtqi+=:-individer i kommande uppdateringar? Och om det sedan skulle vara möjligt att mixa ihop alla dessa tillsammans?

Skribent
Skrivet av Sunstalker:

Hej på er. Skapade konto för att kunna fråga detta

Planerar att köpa detta åt sonen. Han har ett Ultimate Team på FIFA23. Följer allt sånt med till nya versionen? (Jag spelar bara matched play).

Om man gillar FIFA23 så kommer man väl gilla detta också? Eller är något försämrat? Finns alla licenser kvar?

Tack

Han måste skapa ett helt nytt Team - allt börjar om från noll tyvärr. Eller ja - det är ju hela charmen, att man får börja bygga ett nytt lag igen varje år

Det är ju gratis att spela Ultimate Team, men man behöver PS Plus för att spela online.

Det är ganska likt Fifa 23 så jag tror inte han kommer bli besviken om han gillade förra årets spel.

Medlem

COYG!!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det där om att herrfotboll är bättre än damfotboll är en social konstruktion. 🙂 Precis som med boxning. En kvinnlig Tayson hade knockout:at vem som helst. 🙂

Skämt åsido, har aldrig riktigt gillat Fifa utan föredragit Pro Evolution Soccer. Det sista som gjordes till PC är fortfarande världens bästa fotbollspel. I linje med NBA 2K. Synd att Konami gick över till mobilspel.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Förmodligen eftersom många säkert tycker det är konstigt att se både dam och herr spelare i matcherna när de spelar online. Än att det är antingen eller då det inte är mixat heller irl. Många spelare är väääldigt mycket för realism och därav tror jag de menar modigt att inkludera än att det var separat.

Men vad vet jag..

Ser vekligen inte ett problem med det, och att hävda att fut är realism är ju rent felaktigt med tanke på boosterkort och diverse specialkort. Det var länge sedan som fut var realism så att ranka damer med herrar är därför inga problem.

Jag har tröttnat på fut och deras gambling (notera här att jag inte menar att det är felaktigt) , tycker det är synd att karriärläget inte får mer upprustning. Jag förstår förstås varför så mycket krut läggs på just fut, det är en bra jäkla kassako. Sålänge det kommer nya färgglada kort så har spelarna inga problem att kasta pengar på EA (därav att introduceringen av damerna inte kommer vara några som helst problem för merparten av fut-spelarna). Kanske låter bitter men det är inte min mening, EA får göra vad de vill och det är upp till varje spelare att välja ifall man vill sponsra det. För mig personligen så blir det inget köp förän andra lägen än fut får en större genomgång. Det kanske aldrig sker och det må så vara.

Medlem

Plus - Evolutions
Minus - Ospelbara servers sedan 2017. Förstår inte hur EA kan ha så dåliga servers.

Medlem
Skrivet av tootey:

Han måste skapa ett helt nytt Team - allt börjar om från noll tyvärr. Eller ja - det är ju hela charmen, att man får börja bygga ett nytt lag igen varje år

Det är ju gratis att spela Ultimate Team, men man behöver PS Plus för att spela online.

Det är ganska likt Fifa 23 så jag tror inte han kommer bli besviken om han gillade förra årets spel.

Tackar, har bokat det nu.

Skaffar man EA online en månad för 40kr så får man 10% rabatt på spelet (84kr) och kan dessutom testa en trial på 10h redan nu. Så gjorde det, tyckte det var exakt som FIFA23 men jag är ju inte så insatt

Medlem
Skrivet av laban005:

Spelar enbart karriärläge i "Fifa" och måste säga att spelet på planen känns mycket bättre i år, de senaste åren har det varit snudd på ospelbart, så jag hoppas det inte patchas sönder på den fronten. Sen är det samma gamla vanliga karriärläge med några ytliga förändringar men har väldigt kul med det än så länge eftersom det går att spela matcherna (kan ju vara så att man har lite abstinens efter senaste åren också som bidrar).

Och Arsenalfan här också, första säsongen med de nu, leder efter ca 10 matcher in i ligaspelet 😉

Nu verkar det patchats tillbaka till Fifa 23, var ju kul nån vecka iaf

Medlem
Skrivet av laban005:

Nu verkar det patchats tillbaka till Fifa 23, var ju kul nån vecka iaf

Jasså trodde patchen var för att spelet krasha för många på konsol.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Jasså trodde patchen var för att spelet krasha för många på konsol.

Ja så är det säkert men var så uppenbart att spelet på planen inte är detsamma heller, från att kunna kontrollera matcher och till och med hålla nollan till att vara mer likt de senaste spelen igen där det knappt går att ta bollen av cpu'n och passiva lagkamrater.

Medlem

Det verkar vara tyst om det här fantastiska spelet....

12
Skriv svar