Patch 2.0 är ett lyft för hela Cyberpunk 2077

Jag har haft det sedan det släpptes men det här är första gången som jag känner att jag njuter av det , blir också första gången som jag kommer att spela klart det. Toppen uppdatering ! Verkligen.

Medlem

Köpte spelet på release men det var ospelbart men nu är det som ett helt nytt fungerande spel mitt GOTY hittills. Älskar det 😉

Medlem

Så sjukt glad att jag aldrig spelade det när det kom ut, och ännu gladare att jag inte fått något spoilat.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Kanske värt att ge spelet en ny chans snart då! Spelade när de hade nån prova på-helg, men fastnade inte riktigt. Spelet var småkul, men inte tillräckligt kul för priset. Jag får hålla ögonen öppna efter nån rea, kanske perfekt runt black friday!

Medlem
Skrivet av alias:

För tillfället så är nog Phantom liberty en 3,5 av fem. Inte klar dock. Känns som en action shooter på räls. Men har ju bara börjat... Hoppas på mer.

Nu har jag landat i Dogtown, och uppgraderar min 3,5 till minst 4,5, riktigt bra expansion hitills.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Jag har haft det sedan det släpptes men det här är första gången som jag känner att jag njuter av det , blir också första gången som jag kommer att spela klart det. Toppen uppdatering ! Verkligen.

Känner att det där är något man "ska säga nu" det var faktiskt ett riktigt bra spel innan 2.0 också. Såå stora är inte förändringarna. Spelet, narrativet är det samma. Men det är så det fungerar. Flockmentalitet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Känner att det där är något man "ska säga nu" det var faktiskt ett riktigt bra spel innan 2.0 också. Såå stora är inte förändringarna. Spelet, narrativet är det samma. Men det är så det fungerar. Flockmentalitet.

Eller så är spelet bättre nu?

Medlem
Skrivet av Thane:

Eller så är spelet bättre nu?

Det är klart det är, men skillnaden är knappast så stor som att gå från att hata det till älska det dom jag sett vissa har gjort.. 😉 Men visst, det är väl bra att det får kärleken det förtjänar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av alias:

Känner att det där är något man "ska säga nu" det var faktiskt ett riktigt bra spel innan 2.0 också. Såå stora är inte förändringarna. Spelet, narrativet är det samma. Men det är så det fungerar. Flockmentalitet.

Du har absolut ingen aning om hur jag upplevde spelet på konsol när det släpptes , för mig var det en katastrof och i princip ospelbart. Du kanske har en mycket lägre standard än mig i vilket skick ett spel kan vara i för att du ska gilla och spela det.

Du känner att det är "något man ska säga nu" Jag känner att du försöker vara lite häftig och gå emot strömmen.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Du har absolut ingen aning om hur jag upplevde spelet på konsol när det släpptes , för mig var det en katastrof och i princip ospelbart. Du kanske har en mycket lägre standard än mig i vilket skick ett spel kan vara i för att du ska gilla och spela det.

Du känner att det är "något man ska säga nu" Jag känner att du försöker vara lite häftig och gå emot strömmen.

Jag tror dig, spelar dock inte på konsoll. Sjukt att de ens släppte det på förra gen konsoller. Då hoppas jag du tror på mig och min upplevelse också som var riktigt bra.. "Gå emot strömmen" Varför skulle jag göra det? Säger bara vad jag upplevde. Är väl medveten om att andra tyvärr inte fick den upplevelsen. Min "standard" är minst 60fps i 1440p och inga spelförstörande buggar i princip. Det levde det gott och väl upp till för mig. Tyvärr inte för många andra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Låter som det äntligen börjar bli dags att sätta tänderna i Cyberpunk! Dessutom säljs grundspelet med 40% rea på Steam. Hade inga större förhoppningar på att CDPR skulle reda upp det, men såväl internet som kompisar har börjat hylla det efter senaste patchen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av alias:

Jag tror dig, spelar dock inte på konsoll. Då hoppas jag du tror på mig och min upplevelse också som var riktigt bra.. "Gå emot strömmen" Varför skulle jag göra det? Säger bara vad jag upplevde. Är väl medveten om att andra tyvärr inte fick den upplevelsen. Min "standard" är minst 60fps i 1440p och inga spelförstörande buggar i princip. Det levde det gott och väl upp till för mig. Tyvärr inte för många andra.

Så du är medveten om att andra inte fick den upplevelse men kan inte förstå att jag tyckte att den va dålig ? WHAT ? lol.

Ja pc versionen var stabil.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Så du är medveten om att andra inte fick den upplevelse men kan inte förstå att jag tyckte att den va dålig ? WHAT ? lol.

Ja pc versionen var stabil.

Hmm, vad? Så klart jag förstår din besvikelse..Vad menar du? Menade inte dig specifikt när jag citerade dig, utan det var bara slumpvis utav alla som nu älskar CP och var så otroligt negativa förut. Kanske de har en rimlig orsak för det, vad vet jag.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av alias:

Hmm, vad? Så klart jag förstår din besvikelse..Vad menar du? Menade inte dig specifikt när jag citerade dig, utan det var bara slumpvis utav alla som nu älskar CP och var så otroligt negativa förut. Kanske de har en rimlig orsak för det, vad vet jag.

Du behöver inte överanalysera , vi tycker olika och upplevde olika.

Ha en bra vecka och spela mycket spel 👍

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Du behöver inte överanalysera , vi tycker olika och upplevde olika.

Ha en bra vecka och spela mycket spel 👍

Tack detsamma!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Känner att det där är något man "ska säga nu" det var faktiskt ett riktigt bra spel innan 2.0 också. Såå stora är inte förändringarna. Spelet, narrativet är det samma. Men det är så det fungerar. Flockmentalitet.

Eller så var det svårt att ta leva sig in och ta berättelsen på det allvar som spelet ville förmedla när man ständigt utsatts för buggar? Jag spelade vid release och jag hade MÅNGA buggar. Inget som irriterade mig speciellt, men jag satt och gapflabba flertal gånger under min genomspelning. Spelet var bra på PC vid release, nu är det utmärkt. Att säga att det var ”flockmentalitet” är att överdriva rejält, spelet var buggigt.
Det verkar mer som att du har fan-boy mentalitet så mycket som du har försvarat spelet bara i den här tråden. All kritik spelet fått var välförtjänt för det som levererades var inte det som utlovades.

Avstängd
Skrivet av alias:

Jag tror dig, spelar dock inte på konsoll. Sjukt att de ens släppte det på förra gen konsoller. Då hoppas jag du tror på mig och min upplevelse också som var riktigt bra.. "Gå emot strömmen" Varför skulle jag göra det? Säger bara vad jag upplevde. Är väl medveten om att andra tyvärr inte fick den upplevelsen. Min "standard" är minst 60fps i 1440p och inga spelförstörande buggar i princip. Det levde det gott och väl upp till för mig. Tyvärr inte för många andra.

Du har gått från att inte ha sett en enda bugg i spelet till att du i princip inte har haft några spelförstörande buggar.

ha ha ha

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Du har gått från att inte ha sett en enda bugg i spelet till att du i princip inte har haft några spelförstörande buggar.

ha ha ha

Ja? ser inte småglitchar som något att reta sig på då precis alla spel har det mer eller eller mindre. Vad är så konstigt? Eller är du bara ute efter att tjafsa? Ha en bra dag på dig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Eller så var det svårt att ta leva sig in och ta berättelsen på det allvar som spelet ville förmedla när man ständigt utsatts för buggar? Jag spelade vid release och jag hade MÅNGA buggar. Inget som irriterade mig speciellt, men jag satt och gapflabba flertal gånger under min genomspelning. Spelet var bra på PC vid release, nu är det utmärkt. Att säga att det var ”flockmentalitet” är att överdriva rejält, spelet var buggigt.
Det verkar mer som att du har fan-boy mentalitet så mycket som du har försvarat spelet bara i den här tråden. All kritik spelet fått var välförtjänt för det som levererades var inte det som utlovades.

Absolut för er där ni upplevde alla buggar så förstår jag er. Vad vill du jag ska säga när jag inte gjorde det? "Fan-boy" lol. Säkert välförtjänt från erat perspektiv men inte från mitt. Ok? Jag är inte helt ensam om att spelat igenom det vid release utan några stora buggar. Kolla bara FZ's betyg? Är det så svårt att acceptera att vissa hade hårdvaran att spela igenom det?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Absolut för er där ni upplevde alla buggar så förstår jag er. Vad vill du jag ska säga när jag inte gjorde det? "Fan-boy" lol. Säkert välförtjänt från erat perspektiv men inte från mitt. Ok? Jag är inte helt ensam om att spelat igenom det vid release utan några stora buggar. Kolla bara FZ's betyg? Är det så svårt att acceptera att vissa hade hårdvaran att spela igenom det?

Svarar inte mer på haters inlägg. Älskade spelet vid release och älskar det om möjligt ännu mer nu. Punkt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Absolut för er där ni upplevde alla buggar så förstår jag er. Vad vill du jag ska säga när jag inte gjorde det? "Fan-boy" lol. Säkert välförtjänt från erat perspektiv men inte från mitt. Ok? Jag är inte helt ensam om att spelat igenom det vid release utan några stora buggar. Kolla bara FZ's betyg? Är det så svårt att acceptera att vissa hade hårdvaran att spela igenom det?

Haha det handlade inte om hårdvaran. Du hade bara tur.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Haha det handlade inte om hårdvaran. Du hade bara tur.

Ja säkert, handlade nog om hårvaran att jag hade tur men kanske inte den bästa/senaste? Hur som helst, tur är fint att ha, brukar inte ha det.. Tjugo kronor på trisslott, cyberpunk utan större buggar, icke besvarad kärlek, dit sträcker sig min tur..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ja säkert, handlade nog om hårvaran att jag hade tur men kanske inte den bästa/senaste? Hur som helst, tur är fint att ha, brukar inte ha det.. Tjugo kronor på trisslott, cyberpunk utan större buggar, icke besvarad kärlek, dit sträcker sig min tur..

Jag håller med!

Jag stötte på buggar men det var nåt av de bästa jag varit med om! Aldrig fått så goa skratt!

Åker längs öknen o poff ser en bil skjutas upp i luften o bara rasar ner på ett annat fordon, skjuta gubbar som flög iväg samtidigt som delar av deras kropp svävade iväg.

Asså det var som att det fanns low gravity och VATS från fallout samtidigt. Jag hade så roligt med spelet o ändå kraschade mitt spel bara 1 gång. Spelade från början till slut och fick Platinum på det också o inget krångel för min del! Körde på PS5 från början.

Är absolut för mig nog en väldigt stark 8 eller 9 till o med. Köper det alla snackar om med buggar o gamla generationen borde aldrig fått spelet. Hur det kom igenom i detta skicket är också helt förbryllande för mig!

MEN! Phantom Liberty är mer av det goda och nu gick jag över till PC istället o kör på ULTRA. Det visuella är heeelt otroligt med DLSS 3.5.

Haters borde lägga ner o testa det på nytt. Kanske dags att Glömma Forget som Ragge säger!

Medlem
Skrivet av Andy_dee:

Jag håller med!

Jag stötte på buggar men det var nåt av de bästa jag varit med om! Aldrig fått så goa skratt!

Jag tycker buggarna tillför nåt, Night City är ju helt galen så det passar in. Bidrar till den läskiga stämningen, med allt övernaturligt som sker Jag minns ett ställe där nån sköt på mig, och jag kollade runt men såg ingen. Hörde fortfarande skott och jag blev träffad. Sen såg jag dom, två morons som teleporterade genom en vägg, försvann, dök upp igen, försvann... Jag tömde magasinet och gick vidare. Red Dead Redemption var lika galet med alla buggar Hästen som sjunkit ner i marken så man bara såg hatten som stack upp, i Mexico försvann alla texturer vid ett tillfälle så allt var vitt, gubben som gick rakt upp i luften i en osynlig trappa... Stairway to Heaven?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Riktigt skärande att gå tillbaks till ett spel som Cyberpunk 2077 efter att ha spelat Baldur's Gate 3. Från en uppdragsstruktur där du får en måltavla "Person X är där, hantera det" och kan ha långa konversationer med fienderna och till och med byta sida till ett spel där "Person X är där, hantera det" leder till en byggnad där allt blir instant-aggro och det enda sättet att lösa uppdraget är att döda allt och få ett "Job done"-samtal. Känns gammalt och Ubisoft-unket som rollspel och inte tillräckligt bra för att stå på egna ben som ett open-world fps.

Tack, där sparade du mig pengar på ett onödigt inköp av Cyberpunk 😃!

Medlem

kommer lira originalspelet igen, och senare i framtiden när man blir sugen nästa gång så köper jag väl expansionen oxå, när den är billigare


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Tack, där sparade du mig pengar på ett onödigt inköp av Cyberpunk 😃!

To be fair though, så är det väl en shooter i första hand och det jag finner skoj när jag spelar är att just det att jag är en halv-maskin som hoppar högt, slår hårt, kapar ben och är helt enkelt en mördarmaskin. Så även om det absolut är långt ifrån BG3´s val och konsekvenser, så finner jag det inte tråkigt för det.

Medlem

Ännu nöjdare nu då tack vare mitt RDNA3 kort och "Fluid Motion Frames" kan köra med "psycho" inställningar för Ray Tracing med helt acceptabla fps. Underbart.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd

Jag är en av de som måste rensa cache varje gång jag ska starta spelet efter den senaste uppdateringen, annars kraschar det. Hoppas man löser detta i sinom tid.

Väntar också på FS3 så jag kan lira med ray tracing.

Har snart gjort allt man kan göra i spelet och ska alldeles strax sätta igång med expansionen. Den största besvikelsen utöver buggarna tycker jag sidouppdragen är som var både roligare och mer varierande i TW3 än vad det är i Cyberbug. Det är fortfarande ett bra spel men når inte upp till TW3.

En stark 4/5.

Medlem

2.0 gjorde ett väldigt bra ansiktslyft för spelet. Ser fram emot nästa spel i serien, men de skrotade väl sin egna motor nu? Cyberpunk 2 kommer väl köra UE5 som alla andra projekt de har?

Skriv svar