Diskutera – Världens bästa rymdspel är...

Medlem

är Mass Effect Legendary Edition i år? annars blir det ju Starfield liksom


signatur

//monster

Medlem

Jag klämmer till med Starfield faktiskt. Har inte spelat mycket än MEN det checkar många boxar för mig. Då rymden rent generellt är ett stort intresse för mig så älskar jag när saker och ting är baserat på någon sorts verklighet. Starfields backstory känns rimlig och jag älskar NASA-punk designen. Jag älskar NASA. Punkt. Interstellar ser jag som en av de bästa filmerna som har gjorts och estetiken från filmen hittar man mycket av i Starfield också.

Med det sagt så ligger ju Mass Effect nära tillhands också men spelmekaniken har inte åldrats väl. Första spelet må vara en milstolpe i genren men spelmekaniken är ju hemskt nu 2023. Likaså är jag väldigt trött på Bioware-formulan där hela världen man lever i står helt stilla. Att samma NPC alltid står kvar på samma ställe osv. Jag tillhör en av dem som faktiskt gillade Andromeda, mycket tack vare gameplay som var betydligt bättre än trilogin.

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/613ef8a0a3de987...

Om man bara hade kunnat glömma Outer Wilds, så man kunde spela det igen.

Har något att se fram emot då kanske?!

Inget slår upplevelsen med Mass Effect 1 när det kom. Gillade också Aliens-spelet, hade gärna sett mer av liknande

Hitills har ingen nämnt Prey (2017), så kan slå även ett slag för den.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det jag fastnat mest i var S.D.I från Cinemaware, från 1986. En riktig nagelbitare då, och Cinemaware gjorde grafikporr enligt den tidens standard. Har aldrig fastnat för Rymden efter det. Även om jag testat ME 3, och Andromeda. Dead Space 1, och 3?. Båda Star Wars BF. Freelancer, som förvisso var ganska bra. Wing commander 3.

Jag har Elite Dangerous sen 2020 på min backlogg, kommer säkert testa det efter att ha sett någon cool rymdfilm

Starfield lockar dock, får väl patchas upp lite i nåt år först.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Earth and beyond från westwood studios.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

Earth and beyond från westwood studios.

Helt glömt bort det spelet.
Hade riktigt skoj med det när det kom.

Skriv svar