CD Projekt förklarar varför det bara blir en Cyberpunk 2077-expansion

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, det är just de spelen jag tänker på (3rd person, och liknande). Sedan är det sant att det finns inom andra genrer också.
Men i sammanhanget så tänkte jag främst på den typen av spel CDP har gjort; witcher CP2077. Den typen av spel upplever jag att det kan vara skoj att "se något annat". Jag kommer inte vara uppgiven om det blir bara UE längre fram, men blir lite som att äta oxfile varje dag. Gott och fint, men kan vara fint med en "palete cleanser" då och då. Jag har ju min puzzle-spel. 😆😆😆😆

Samma här. Eftersom jag gillar spel som enlight mig har bra fysik kan jag inte ens tänka mig Rockstars spel utan deras RAGE engine. Det hade inte varit samma känsla med UE. Nu är ju Rockstars motor en blandning av olika plugins så det kanske hade funkat i UE också, vad vet jag.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

helt förståligt UE är en mastodont när det gäller det gäller spelutveckling.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Um jo? Batman spelen såg ju precis ut som Gears of war, iaf de tidiga.

Nej, jag hade inte märkt det.
Drog ingen sådan parallel att dom var lika när jag körde arkham asylum 2009 heller, men det kanske finns vissa likheter.

Tyckte inte star wars fallen order hade någon speciell UE feel heller, tycker inte att tex Squad har någon speciell UE feel som delas med Batman spelen heller, eller att insurgency sandstorm har det med Squad, eller med FFVII remake'n eller batman eller ready or not, etc etc.

Det är lite samma med source motorn numera, jag märker inte direkt att dota 2 tex är source på några specifika tells som jag gjorde förr i dom olika source spelen, förvisso är UE spelen grymt många fler.

Om något tycker jag motorerna gjort en fantastisk utveckling i det avseendet, förr lade jag märke till det direkt med dom olika source spelen och ue spelen.

Kanske brydde mig mer också.

12
Skriv svar