Hotfix till Baldur's Gate 3 fixar buggar och ... garderobsproblem

Robot
Hotfix till Baldur's Gate 3 fixar buggar och ... garderobsproblem

En del karaktärer har visat lite mer hud än önskat.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Medlem

De verkar ha fixat buggen med att sparade spel blev korrupta?
"Improved UI stability by preventing possible crashes and possible savegame corruption."

Vi får se.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Även mästerverk behöver några månader av testning innan de är redo för att köpas/spelas. Djupdykningen får vänta tills i vinter, tror jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Efter dryga 50 timmar är den enda buggen jag råkat ut för att reaktioner och questuppdateringar under dialog försvinner så snabbt att man inte hinner se dem. Inte direkt så att det förstör upplevelsen. Med det sagt är jag fortfarande i Act1 och det borde rimligtvis vara den bäst testade.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Gjorde min Gale till en Paladin och hans hjälmar sitter ofta inte fast på skallen när man springer, de liksom följer efter han. Kan inte se något om det i patch notes.

Finns det något sätt att dölja text på FZ i fall att man vill fråga en sak som kan vara en spoiler?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Halvars90:

Finns det något sätt att dölja text på FZ i fall att man vill fråga en sak som kan vara en spoiler?

Då skriver du följande:

[ spoiler ] Din fråga [ / spoiler ]

Givetvis utan mellanslag. Detta är resultatet:

Test


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Min Sorcerer droppade från 16 AC till 11 i går vid en respec utan att jag ändrade nåt som skulle påverka. Måste kolla upp så jag inte gjort nåt knasigt men misstänker en bugg.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Svengben:

Min Sorcerer droppade från 16 AC till 11 i går vid en respec utan att jag ändrade nåt som skulle påverka. Måste kolla upp så jag inte gjort nåt knasigt men misstänker en bugg.

Gjorde du bara en respec på sorc eller hoppade du klass? Kan vara att du tappat proficiency för medium armor t ex, en feat eller två, eller att din ability score blivit sämre (Typ att du har mindre DEX).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Även mästerverk behöver några månader av testning innan de är redo för att köpas/spelas. Djupdykningen får vänta tills i vinter, tror jag.

Lite så. Spelar hellre ett färdigt spel ett par månader senare än att vara betatestare i början.

1
Skriv svar