Path of Exile 2 blir ett eget spel - Betan startar 2024

Robot
Path of Exile 2 blir ett eget spel - Betan startar 2024
Medlem

Åfan, alltid trott att 2:an var ett eget spel å ingen exp.
Hoppas på bättre animationer i 2:an då jag alltid upplevt dom så oerhört stela i 1:an.

Medlem

Hade hoppats på betydligt tidigare datum men men..

Medlem

Animationerna i tvån ser faktiskt ganska bra ut. Jag tyckte alltid att animationerna allmänt såg ganska skräp ut och därför kunde jag inte fastna för spelet. Hoppas tvåan är mindre no-life så det på riktigt kan konkurrera med Diablo, ytterst få människor som orkar lära sig massa mechanics som äter upp ens tid.

Medlem

Segt med beta först 2024...hoppade nuvarande liga pga av att det kändes lite segt och hade hoppats på poe2 snart... Får se hur nästa liga blir i aug om det är värt att hoppa in i det igen.

Medlem

Trist att betan börjar först juni 2024 och det ser med andra ord ut som ett 2025 släpp. Känns som att de missar en lucka här lite med att kapitalisera på missnöjet med Diablo 4. Men, som ni säger, den som väntar på något gott...

Skrivet av Dergo218:

Animationerna i tvån ser faktiskt ganska bra ut. Jag tyckte alltid att animationerna allmänt såg ganska skräp ut och därför kunde jag inte fastna för spelet. Hoppas tvåan är mindre no-life så det på riktigt kan konkurrera med Diablo, ytterst få människor som orkar lära sig massa mechanics som äter upp ens tid.

Håller verkligen med! Har varit intresserad av Path of Exile, men det känns alldeles för komplext för mig. Man är ju inte längre någon tonåring direkt.

Gissar dock på att 2:an inte kommer bli det minsta lilla mer casual, möjligtvis går det än mer åt det andra hållet.

Medlem

Om ni tror att det kommer att bli mindre komplext så kan ni sluta vänta och gå vidare med livet istället. Det är uppenbart att GGG inte är nöjda hur PoE är och vill gärna att Ruthless ska vara standard. Så förvänta er mindre QoL och mycket mer komplexitet bara för att de vill, även om inte spelarna vill.

Mycket så väldigt bra ut, såg bara extremt segt ut, boss cheese är borta som i Ruthless. Guld är inne, vetifan varför när de andra funkade bra, men inget jag såg det kommenterats om.

De gör mycket rätt men det kommer bli ännu mer hardcore än PoE är nu.

Medlem

Alltså PoE har förstört alla andra arpgs för mig.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vem trodde detta inte var ett eget spel?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Håller verkligen med! Har varit intresserad av Path of Exile, men det känns alldeles för komplext för mig. Man är ju inte längre någon tonåring direkt.

Gissar dock på att 2:an inte kommer bli det minsta lilla mer casual, möjligtvis går det än mer åt det andra hållet.

Spelet känns bara komplext när man aldrig spelat det. Alla som har denna rädsla om att inte förstå spelet grundar sig i att dem aldrig spelat det. Sätter man igång spelet och kör igenom campaignen och sedan lvlar sig igenom endgame delen kommer det garanterat inte kännas speciellt komplext.

Bara välja någon av de tusentals olika build guidsen på internet och spela på. Man behöver inte veta något för att följa en guide.

Medlem

Är lite kluven till det här. Hade hellre velat ha en contentinjektion med ny kampanj, nya ascendancies och nya skills och haft kvar samma endgame, med lite nya grejer såklart. Inte blivit imponerad av gameplay som visats från poe2 än så länge. Vet inte vad jag ska tycka. Är nyfiken men skeptisk.

Hoppas verkligen att det går vägen, älskar poe, men att splitta sin playerbase brukar inte gå så bra...

Medlem

Underbart! När de sa tidigare att det skulle dela endgame med ettan sjönk mitt intresse hårt. Ettan har för mycket olika och är väldigt rörigt i endgame för nya spelare. Bättre att börja på ny kula så alla nya spelare fattar och hänger med och sen bygga ut det igen över tid.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vem trodde detta inte var ett eget spel?

Alla? Sas tidigare att det skulle vara mer likt en uppgradering än ett separat spel.

Medlem

Kunde ju även länkat lite nytt material i artikeln?

https://www.youtube.com/watch?v=Go4ykizk_Uo (New POE 2 Trailer)

https://www.youtube.com/watch?v=y8OL9qqnhDo (30 min gameplay presentation)

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Alla? Sas tidigare att det skulle vara mer likt en uppgradering än ett separat spel.

"Alla" läser inte nyhetsbrev. Om nåt heter skjorta, och sen kommer skjorta2 så antar nog många att det är en uppföljare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

"Alla" läser inte nyhetsbrev. Om nåt heter skjorta, och sen kommer skjorta2 så antar nog många att det är en uppföljare.

Har noll planer på att köpa spelet men har ändå läst/hört att det inte skulle vara ett eget spel.

Medlem
Skrivet av Thane:

Har noll planer på att köpa spelet men har ändå läst/hört att det inte skulle vara ett eget spel.

Ok


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

"Alla" läser inte nyhetsbrev. Om nåt heter skjorta, och sen kommer skjorta2 så antar nog många att det är en uppföljare.

Bleh, försökte att inte framstå som otrevlig men verkar ha misslyckats? Ber om ursäkt isf @Hipshot.
Jo jag vet hur titlar fungera i de flesta fall. heh. (=

Medlem

Vad kul, diskuterade detta med brorsan igår när vi lirade D4.
Hur exile skulle lyckas bra med att göra tvåan till en expansion m.m.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Bleh, försökte att inte framstå som otrevlig men verkar ha misslyckats? Ber om ursäkt isf @Hipshot.
Jo jag vet hur titlar fungera i de flesta fall. heh. (=

Haha jag menade bara att det låter logiskt att en 2a tyder på en uppföljare. Inget otrevligt menat.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Alla? Sas tidigare att det skulle vara mer likt en uppgradering än ett separat spel.

Kan du länka vart? (Av nyfikenhet)

Medlem
Skrivet av unoR:

Kan du länka vart? (Av nyfikenhet)

Edit: Ah, damn. Det var inte officiella kanalen men....

Medlem

Detta har väl blivit rejält försenat?
Skulle det inte komma 2022-2023?

Medlem
Skrivet av Thane:

Har noll planer på att köpa spelet men har ändå läst/hört att det inte skulle vara ett eget spel.

Ingen kommer köpa det. Det är ju gratis

Gnällkuk
Skrivet av Dergo218:

Animationerna i tvån ser faktiskt ganska bra ut. Jag tyckte alltid att animationerna allmänt såg ganska skräp ut och därför kunde jag inte fastna för spelet. Hoppas tvåan är mindre no-life så det på riktigt kan konkurrera med Diablo, ytterst få människor som orkar lära sig massa mechanics som äter upp ens tid.

De har verkligen gått above & beyond när det gäller animationer här. Du kan cancela mid-strike och rolla, du kan i princip canclea alla animationer och dessutom har nästan alla (tror jag) attacker någon form av rörelse mot målet så spelet känns extermt mobilt.

Det är extremt mjukt och jag gillar verkligen vad jag såg! It's been a long time coming, men det verkar åtminstone nu vara värt det.

Skrivet av Pholiage:

Ingen kommer köpa det. Det är ju gratis

Är det utlovat att även 2:an ska vara gratis?

>>>

Jag tycker det ser extermt lovande ut! Kände direkt, att det här är d4-killer men när det blev utannonserat att det är juni 2024 för beta dog hypen. Jag hoppas inte att det blir lika komplext som poe1. Har någon funderat på att spela poe rå räcker det med att se chris spamma nya ligan och vad den innebär, helvete... Ingen kommer hoppa på nu


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De har verkligen gått above & beyond när det gäller animationer här. Du kan cancela mid-strike och rolla, du kan i princip canclea alla animationer och dessutom har nästan alla (tror jag) attacker någon form av rörelse mot målet så spelet känns extermt mobilt.

Det är extremt mjukt och jag gillar verkligen vad jag såg! It's been a long time coming, men det verkar åtminstone nu vara värt det.

Är det utlovat att även 2:an ska vara gratis?

>>>

Jag tycker det ser extermt lovande ut! Kände direkt, att det här är d4-killer men när det blev utannonserat att det är juni 2024 för beta dog hypen. Jag hoppas inte att det blir lika komplext som poe1. Har någon funderat på att spela poe rå räcker det med att se chris spamma nya ligan och vad den innebär, helvete... Ingen kommer hoppa på nu

Ja tvåan kommer också att vara gratis, alla MTX du köper till ettan kommer fungera på tvåan, och vice versa, så länge det inte gäller de nya klasserna, för det finns inte Druider i etta.

Jag gillar att de försöker göra något nytt med dual wielding, dubbla skill points. Sen om det kommer att fungera återstår att se. Som det är nu så kör man ju bara 1 skill och sen resten är defensive/auras hela vägen, vad skulle få en att ha 2 damage dealers istället för extra defense?

Synd att man måste vänta ett helt år innan betan, men man kanske kan få upp smaken för spelet igen innan dess, mycket såg helt rätt ut och såg för det mesta bra ut.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Håller verkligen med! Har varit intresserad av Path of Exile, men det känns alldeles för komplext för mig. Man är ju inte längre någon tonåring direkt.

Gissar dock på att 2:an inte kommer bli det minsta lilla mer casual, möjligtvis går det än mer åt det andra hållet.

Saken är väl den att jag inte riktigt förstår varför de skulle ge support till både 1:an och 2:an om de båda ska vara superkomplexa och uppblåsta med lull (bloated). Då kommer de ju bara få samma folk att spela båda spelen, iaf efter den tidiga rushen där folk provar spelet för att det är nytt.

Medlem
Skrivet av Divion:

Åfan, alltid trott att 2:an var ett eget spel å ingen exp.
Hoppas på bättre animationer i 2:an då jag alltid upplevt dom så oerhört stela i 1:an.

Jag trodde samma sak. Är det inte ganska ovanligt att släppa en 2:a som en expansion till 1:an i en serie? Finns det nåt exempel på det (det gör det säkert jag bara tänker högt)?

Medlem

Jag har helt säker på att det skulle släppas runt samma tid som Diablo IV för att konkurrera lite. Finns en risk att Diablo blivit lite roligare ett år efter släppet; det hade nog gynnat PoE 2 att släppas samtidigt som D4.

Å andra sidan kanske det också gynnar att släppas senare när folk tröttnat på Diablo 4


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

12
Skriv svar