Releasehästryttare
Din Mobil?

Vilken Mobiltelefon äger ni så här mitten på 2023?

Min: Oneplus Nord (Första - släppt 2020)

Medlem

IFån 12 PRO Max


signatur

Halo kompis!

Medlem

OnePlus 8 Pro


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Det är nån Samsung Galaxy-variant. Inte någon av de flådigare modellerna, men den gör det jag behöver (förutom att klara av MTG: Arena!).

Medlem

Iphone13.. ångrar dock att jag inte köpte mini versionen.

Tycker apples produkter är extremt smidiga med synkningen mellan varandra men finns säkert något liknade med android?

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Iphone13.. ångrar dock att jag inte köpte mini versionen.

Tycker apples produkter är extremt smidiga med synkningen mellan varandra men finns säkert något liknade med android?

Beror på vad du syftar på för synkning, men ja, Android kan importera appar, kontakter, etc genom att logga in på ditt Google-konto. Android-telefoner kan göra samma sak genom att aktivera NFC och lägga dem ovanpå varandra. Att byta telefon från Android till Android har aldrig varit några problem.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Samsung galaxy s8
Jag ärver mobiler när andra i familjen byter.
Lägger hellre pengar på annat än mobil-telefoner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

sitter på samsung s20fe funkar klockrent så ser ingen anledning att byta ännu.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Beror på vad du syftar på för synkning, men ja, Android kan importera appar, kontakter, etc genom att logga in på ditt Google-konto. Android-telefoner kan göra samma sak genom att aktivera NFC och lägga dem ovanpå varandra. Att byta telefon från Android till Android har aldrig varit några problem.

Tänker mer på om jag till exempel tar en bild så hamnar den smidigt på alla enheter eller om jag har mina airpods så ansluter de automatiskt till den enhet jag använder🙂

Tror att jag hade klarat mig med en betydligt billigare telefon meb är nöjd iallafall🙂

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Tänker mer på om jag till exempel tar en bild så hamnar den smidigt på alla enheter eller om jag har mina airpods så ansluter de automatiskt till den enhet jag använder🙂

Tror att jag hade klarat mig med en betydligt billigare telefon meb är nöjd iallafall🙂

Ah, jo det har Android också. Jag är inloggad med mitt Google-konto, och alla bilder jag tar laddas direkt upp på Google Photos, som går att nå genom vilken webbläsare som helst. Samma sak med Google-dokument, Keep Notes, mail, etc
Finns appar du kan installera på telefonen också för att enkelt importera/exportera filer mellan dator och telefon, eller skicka SMS via datorn till exempel.

Kan tänka mig att Apple är något smidigare och mer intuitivt att använda då olika enheter (telefon, dator, airpods, surfplatta) är av samma tillverkare, men jag föredrar ändå Android på grund av att det finns fler alternativ och valmöjligheter tillgängliga.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Ah, jo det har Android också. Jag är inloggad med mitt Google-konto, och alla bilder jag tar laddas direkt upp på Google Photos, som går att nå genom vilken webbläsare som helst. Samma sak med Google-dokument, Keep Notes, mail, etc
Finns appar du kan installera på telefonen också för att enkelt importera/exportera filer mellan dator och telefon, eller skicka SMS via datorn till exempel.

Kan tänka mig att Apple är något smidigare och mer intuitivt att använda då olika enheter (telefon, dator, airpods, surfplatta) är av samma tillverkare, men jag föredrar ändå Android på grund av att det finns fler alternativ och valmöjligheter tillgängliga.

Ändå lite kul att vi använder sakerna på ungefär samma sätt fast ändå helt olika.. jag använder Apple just för att slippa mecka med olika alternativ. Tur det finns något för alla!

Tack för svar!

Medlem

Kör med en sån här. Verkligen älskar att ha tillgång till en stor och bra skärm och jag utnyttjar det t.o.m mer än vad jag trodde när jag först köpte den. Dock så fruktar jag redan den dagen den kommer att paja, men hoppas på att den ska klara ett bra tag innan det händer

Fram tills förra veckan hade jag en Samsung Galaxy S7 Edge tills dottern sparkade ner den på golvet.
Så nu får jag klara mig med jobbmobilen, en Iphone 11.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Har en gammal Xiaomi som jag fick ett bra studenterbjudande på, fick en Samsung S22 av jobbet som jag kommer byta till.

Medlem

Samsung Galaxy A54.
Känns skönt vara tillbaka på Samsung efter några år med hiskeligt usla Sony Xperia 5, usel batteritid och en fingeravtrycksläsare som bara fungerade på första försöket när Mars, Jupiter och Venus var i perfekt synk.

Lite smått jag stör mig på är bara den aningen för breda formfaktorn, hade hellre tagit en marginellt mindre skärm. Sen gillar jag inte kameran heller då jag alltid ser ut som ett skogstroll med den...

Skrivet av Molotov:

Samsung galaxy s8
Jag ärver mobiler när andra i familjen byter.
Lägger hellre pengar på annat än mobil-telefoner

Klokt, mycket klokt.
Blir inte helt klok på hur människor tänker som köper ny telefon för 15tusen varje år. Inte bara att det är slöseri med pengar, det är ju dessutom besvärligt med en massa grejer som måste föras över och som inte förs över automatiskt, t.ex. bank-id mm.

Medlem

Samsung Galaxy S21FE
är rätt missnöjd med den.

Den äldre Huawei p30 pro kändes mer premium och bättre på alla plan.
Så är på span efter en ny. Tittar på googles.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

iPhone 12 Pro
Via jobbet. Hade inte köpt så dyr telefon själv.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Samsung Galaxy A54.
Känns skönt vara tillbaka på Samsung efter några år med hiskeligt usla Sony Xperia 5, usel batteritid och en fingeravtrycksläsare som bara fungerade på första försöket när Mars, Jupiter och Venus var i perfekt synk.

Lustigt hur olika man kan tycka om samma saker.

Själv har jag alltid avskytt Samsung telefoner ( Har haft en själv, morsan har en nu som jag får hjälpa henne med titt som tätt.)

Kör just nu med en Sony Xperia 10V.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

En Pixel 6a. Riktigt nöjd med den.

Redaktör

Iphone 13, jobbmobil.

Jag kör Iphone för prestandan och för smidigheten när övriga familjen har samma. Körde tre Android-lurar i rad (dyra modeller) men blev besviken på prestandan varje gång: de kändes sega efter bara några månader. Har svårt för sånt, Iphone funkar mycket bättre där i min erfarenhet.

Men Iphone är verkligen inte perfekt, om man gör på annat sätt än Apple vill blir det bökigt. Sen är de rätt fula med vissa saker, som den där jäkla Lightning-laddaren. Och trådlösa lurar krånglar de medvetet med: Airpods Pro m.fl. har nåt chip som gör anslutning toksmidig, men mina pajade så jag kör ett par Sony nu, och om det ringer när jag har lurarna på mig måste jag manuellt välja att samtalet ska föras i dem. Helt idiotiskt. Sen hoppar trådlösa lurar mellan olika enheter om man inte aktivt ställer in saker: jag har många gånger fått in ljudet från barnens Ipad när jag satt på mig lurarna, trots att jag aldrig använder lurarna på den.

Skulle vilja testa en Pixel. Men lär inte bli av i och med att alla hemma kör Ios, och jag har kass erfarenhet av Androids prestanda. Visserligen rätt många år sen sist nu, så kanske har blivit bättre.


signatur
Medlem

En Android. Bryr mig inte om vad den heter, jag kan ringa på den och ta bilder - that's it. Resten använder jag datorer för.

phi
Medlem

iPhone 14 Pro Max.

Jag är inkörd i iOS-träsket så pass mycket nu så jag kommer aldrig att byta. Det funkar helt enkelt för bra för att jag ska alls ska fundera på att gå över till Android igen.

Medlem

iPhone 13 Pro.

Vet inte om det är värt att uppgradera något mer, känns som utvecklingen har nått sin höjd (eller stannat?) när det gäller mobiltelefoner. Lite starkare batteri eller någon pixel bättre på kameran känns inte intressant när man redan har något som är bra.

Medlem

Galaxy S22 Ultra 256 GB. Kameran är out of this world och det var den jag ville åt. Den lilla pennan används knappt aldrig, förutom när dottern målar med den i en app som finns tillgänglig för det.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Quake-konnässsör

Sony Ericsson W595

Haft den sen 2009? Batteriet börjar nog bli ganska dåligt och håller enbart några dagar, men jag har fortfarande några extra. Alltid lika roligt med myndigheter när de säkert att man ska logga in med telefonen, och sen slänger man fram telefonen... "Go ahead, install things on it then..."

Men det går och ringa på den fortfarande, det som är huvudsyftet.

Har dock en arbetstelefon, tror det är en OnePlus 8 kanske?

Medlem

Samsung A53, s20 och ulefone power armor 14.
S20, jobb, A53 privat, armor 14 andra jobbet/privat... Ulefonen är dock bara vid jobb i skogen.

Medlem

Jag har en Ericsson Hotline, den duger gott till hederligt folk. Man behöver inte vara så förbannat märkvärdig hela tiden!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Iphone 14 Pro i guld privat. Som jobbmobil har jag en billig och kass Samsung som jag bara vill knäcka på mitten varje gång jag ser den. Det borde finnas lagar som skyddar oss konsumenter från dåliga produkter.

Medlem

Har en Google Pixel 7 Pro, har nog haft den i ungefär ett halvår.
Riktigt nöjd, grymt bra kamera vilket var anledningen till bytet från en Xperia 5 II som jag annars var riktigt nöjd med.

Det enda jag inte gillar är storleken, min tidigare Xperia 5 var liten och smidig. Tänkte nästan ta den vanliga Pixel 7 pga storleken men ville ha Zoom objektivet på Pro modellen.

123
Skriv svar