Dubbla läckor sägs skvallra om The Last of Us 3

Robot
Dubbla läckor sägs skvallra om The Last of Us 3

Att Ellie blir kvar är kanske ingen spoiler.

#the-last-of-us-part-3


Medlem

En av mina favoritspelserier så det vore kul med en tredje del. Känns däremot som den ligger ganska långt fram i tiden, så jag föredrar om Sony och Naughty Dog kan behålla locket på tills de faktiskt har något intressant att visa. Jag är trött på tidiga teasers...

Medlem
Skrivet av Bennii:

En av mina favoritspelserier så det vore kul med en tredje del. Känns däremot som den ligger ganska långt fram i tiden, så jag föredrar om Sony och Naughty Dog kan behålla locket på tills de faktiskt har något intressant att visa. Jag är trött på tidiga teasers...

Jag misstänker att de faktiskt desperat försöker att hålla locket på

Medlem

Jag önska den andra tjejen man slogs mot i 2an fick ett eget spel. Jag gillar henne mer än Ellie, gillade inte riktigt vissa av Ellies beslut/handlingar i 2an.

Medlem

Jag hade gärna sett en fortsättning på Abby och Lev's story.

Medlem

Tackar inte nej till en del 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om Part 3 dyker upp och inte hamnar på PC så kommer jag nog fundera på att köpa Sony konsol igen. Men vem vet om det blir på PS6.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Betalar folk för att läsa rykten på Patreon?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

My body is ready

It's not a lake, it's an ocean

Jag är väldigt mätt på TLOU vid det här laget. Möjligen hade en prequel kunnat vara något, men om Ellie nu är huvudkaraktär känns det ju inte som att det är en sådan i görningen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Raider:

Jag hade gärna sett en fortsättning på Abby och Lev's story.

Ja, de hade kunnat få en dlc eller ett helt eget spel. Man vill ju veta om de kom fram till Eldflugorna och hur det gick efter det.

Gnällkuk

Heh, och jag läste att det skulle lämna dem helt i nästa del. Well, salt, salt och mer salt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Efter tvåan vet jag faktiskt inte om jag vill spela en trea. I det första spelet älskade jag både Joel och Ellie. I tvåan älskade jag enbart Joel; Ellie ogillade jag och Abby avskydde jag. Så vad finns egentligen att hoppas på i ett tredje spel?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Efter tvåan och dess dåliga story. får de gärna göra last of us 3. men med andra karaktärer.

Medlem

Hade varit bättre om de stått på sig och inte gjorde en spelserie av det, 1an är ett mästerverk men 2an har dragit ner magin på den också tyvärr, en 3a kommer bara vattna ur det ytterligare, men klart det kommer mer, finns pengar att tjäna och speciellt nu när det även finns en tv-serie.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Efter tvåan vet jag faktiskt inte om jag vill spela en trea. I det första spelet älskade jag både Joel och Ellie. I tvåan älskade jag enbart Joel; Ellie ogillade jag och Abby avskydde jag. Så vad finns egentligen att hoppas på i ett tredje spel?

Varför då? Det var ju ett hämnd-äventyr på din favoritkaraktär?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade gärna spelat en sista del som knyter ihop säcken. Känns som att Ellie behöver ett värdigt avslut. Efter det är jag nöjd och vill gärna se Naughty Dog göra annat.

Medlem

De får nog ändra Rejält på formulan för att motivera mig att få intresse för ytterligare en del i spelserien. Känner absolut inget sug alls efter ytterligare 40 timmar långt enformigt action med enkelspåriga karaktärer. Om de inte funderar på att förnya rejält så tycker jag inte spelserien håller för en tredje del.

För det första; Ellie skall vara NPC/sidokaraktär. Det skulle också kunna vara en bra idé att avdöda hennes karaktär. Hon skulle också kunna bli en fullvärdig antagonist och inte bara halvt sådan, få fullkomligt frispel och bli en riktig tyrann. Nån mörk plot som man genom spelet får upptäcka. Vore faktiskt lite intressant, att så att säga helt vända på steken.

För andra; Betydligt mer varierat gameplay. Trodde efter hype-trailers för tvåan att det skulle vara avsevärt mer komplexa encounters och gameplay än ettan, istället så var det exakt som ettan men överdrivet långutdragna banor. Om banorna ska vara långa så måste man ha spänning och överraska, varje större encounter bör vara som en liten lekstuga där det finns taktik och stor frihet . Mer dynamik, helt enkelt.

För det tredje; berätta bara en historia. En huvudsaklig karaktär. Håll det fokuserat.

Medlem

Hoppas verkligen på en trea i framtiden.
Ettan är det bästa jag spelat och tvåan är med på topp 10 lista.

Många som klagar klarar inte av att en person dör, förstår inte den andra sidan av allt och förstår inte slutet.

Råder alla som klagar att man springer bara runt och dödar utan nån taktik, kör en stealth omgång så som spelet bör spelas.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag är väldigt mätt på TLOU vid det här laget. Möjligen hade en prequel kunnat vara något, men om Ellie nu är huvudkaraktär känns det ju inte som att det är en sådan i görningen.

Hade ju varit bäst. Bäbis simulator, innan apokalypsen... Från hon kikar ut ur livmodern tills all the shit goes down.. Typ amma, gå på förskolan, första hånglet...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Majoren:

De får nog ändra Rejält på formulan för att motivera mig att få intresse för ytterligare en del i spelserien. Känner absolut inget sug alls efter ytterligare 40 timmar långt enformigt action med enkelspåriga karaktärer. Om de inte funderar på att förnya rejält så tycker jag inte spelserien håller för en tredje del.

För det första; Ellie skall vara NPC/sidokaraktär. Det skulle också kunna vara en bra idé att avdöda hennes karaktär. Hon skulle också kunna bli en fullvärdig antagonist och inte bara halvt sådan, få fullkomligt frispel och bli en riktig tyrann. Nån mörk plot som man genom spelet får upptäcka. Vore faktiskt lite intressant, att så att säga helt vända på steken.

För andra; Betydligt mer varierat gameplay. Trodde efter hype-trailers för tvåan att det skulle vara avsevärt mer komplexa encounters och gameplay än ettan, istället så var det exakt som ettan men överdrivet långutdragna banor. Om banorna ska vara långa så måste man ha spänning och överraska, varje större encounter bör vara som en liten lekstuga där det finns taktik och stor frihet . Mer dynamik, helt enkelt.

För det tredje; berätta bara en historia. En huvudsaklig karaktär. Håll det fokuserat.

Ja, för enkelspåriga karaktärer var ju verkligen det prevalerande i tvåan.........................................................................................................


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför då? Det var ju ett hämnd-äventyr på din favoritkaraktär?

Spelet gav mig kort sagt inte den upplevelse som jag hade hoppats på. Önskade mig mer av känslan som jag upplevde när jag spelade det första spelet. En slags vemod som övergick i värme och hoppfullhet. I tvåan upplevde jag enbart mörker och hat, vilket inte gav mig något.

Dessutom tyckte jag att slutet var ett makalöst antiklimax.

Med det sagt tycker jag manus osv var bra. Kan se spelets storhet. Kag gav det rent av en femma i betyg. Men jag tycker likförbannat inte om det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Många som klagar klarar inte av att en person dör, förstår inte den andra sidan av allt och förstår inte slutet.

Haha. Om du inte tycker storyn är bra så är det för att du inte förstår!!!

Du vet det skulle ju kunna vara så att man tycker det var dåligt, trots att man förstått vad dom var ute efter.

Medlem

Måste vara otroligt svårt att göra en uppföljare på 2:an. Det första spelet var ju mer "vanligt" i sitt upplägg medan 2:an riktigt rörde om i grytan. Otroligt bra spel båda två enligt mig. Får hoppas på lite ny magi från Naughty Dog när nu del 3 kan tänkas dyka upp.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Tänker direkt att det tredje spelet måste vara total misär om det ska kretsa kring Ellie. Ettan var ju ett gemytligt mästerverk med vissa tragiska inslag. I tvåan kände jag aldrig det där hoppet som infinner sig då och då i ettan att det kanske kan vara ok att leva i en postapokalyptisk värld ändå. Det var mest skit och ond bråd död. Så vilket håll ska trean gå?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har han inte sagt att Naughty Dog's nästa spel inte är ett "The Last of Us"-spel, Drunkmann?
Jag kanske minns i syne.


signatur

subterranean homesick alien

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Neverwild:

Hoppas verkligen på en trea i framtiden.
Ettan är det bästa jag spelat och tvåan är med på topp 10 lista.

Många som klagar klarar inte av att en person dör, förstår inte den andra sidan av allt och förstår inte slutet.

Råder alla som klagar att man springer bara runt och dödar utan nån taktik, kör en stealth omgång så som spelet bör spelas.

Det är lite tröttsamt när det alltid påstås att de som inte gillar TLOU2 inte har förstått. Jo, vi har förstått. Men vi gillade det inte så mycket bara.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av robbis:

Hade ju varit bäst. Bäbis simulator, innan apokalypsen... Från hon kikar ut ur livmodern tills all the shit goes down.. Typ amma, gå på förskolan, första hånglet...

Tja, vi fick ju spela som bebis i Dreamfall Chapters!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det är lite tröttsamt när det alltid påstås att de som inte gillar TLOU2 inte har förstått. Jo, vi har förstått. Men vi gillade det inte så mycket bara.

Vilken aspekt av det gillade du inte? Fall berättelsen inte dig i smaken, typ som vissa inte gillar musikaler eller skräckfilmer utan att egentligen mena att det misslyckades med att uppnå sitt mål? Var det något annat? Sen kan du ju så klart inte göra anspråk på att representera människorna kommentaren tilltalar då du inte vet exakt vilka kommentarer som personen har i åtanke.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det är lite tröttsamt när det alltid påstås att de som inte gillar TLOU2 inte har förstått. Jo, vi har förstått. Men vi gillade det inte så mycket bara.

Jag skrev många inte alla.

Dom flesta jag sett har inte förstått spelet och ogillar eller hatar det för att dom inte klarar av att förstå.

12
Skriv svar