Robot
Dave the Diver

Charmigt som solstänkt krabbfiske på västkusten.

#dave-the-diver


Medlem

Såg riktigt najs ut, alltid gillat undervattenspel. Det är någon sorts mystik att utforska okända djupet

Inaktiv

Man vill bara köpa spelet på grund av hur välpolerat, charmigt det är och utan MTX

Redaktör

Ska åka tåg i helgen så det blir att testa med Steam Deck. Ser duktigt charmigt ut.


signatur
Medlem

Har någon testat detta på Steam Deck?


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Ska åka tåg i helgen så det blir att testa med Steam Deck. Ser duktigt charmigt ut.

Snacka om perfekt spel för det. Nu behöver du aldrig bli frustrerad när tågen står spårar ur eller står stilla

Geeks Gaming

Stardew blandat med splintercell, valfri överdriven anime och sushi.
Löjligt charmigt spel!

Skribent
Skrivet av obitwice:

Har någon testat detta på Steam Deck?

Ja. Jag nämnde det inte i recensionen, men jag har spelat det ganska mycket på Steam Deck och det fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Ja. Jag nämnde det inte i recensionen, men jag har spelat det ganska mycket på Steam Deck och det fungerar utmärkt.

Kanon, då blir det ett köp! Tack för informationen 😏


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Wow, vilket grymt spel! Extra plus att det går att lira på Mac.
Bra recension också, skulle också landa på 4 av 5 av det jag spelat hittills.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Funkar det är spela med mus+tgb eller är det handkontroll som gäller? Det verkar vara mycket QTE.

Geeks Gaming
Skrivet av I am Grööt:

Funkar det är spela med mus+tgb eller är det handkontroll som gäller? Det verkar vara mycket QTE.

Jag har kört både och men de flesta jag sett tenderar att gilla tgb/mus mer

Medlem

Jag blev lite sugen på att testa, köpte det då det fanns till mac!

Men själva spelet var nog inte alls för mig. Uppstarten av spelet var verkligen.... ansträngande, mycket långsam start.
När man väl startat så inser man att 9/10 fiskar man försöker ta börjar med 2-4skott innan harpunen fastnar, efter det ska man buttonmasha X allt vad man kan tills man har ont i handleden och axeln... sedan simmar man 4meter och börjar om igen.

Blev totalt 3 fisketurer och en sushikväll för min del. Kändes som att spelet var värt runt en femtilapp i nuvarande skick. Hyfsat trist gameplay loop, massor av mashing buttons och massor av att gå vänster/höger för att leverera lite mat.

Var nära på att ge det en timme till men handen är trött som fan. Inte min typ av spel.

Medlem

Jag förstår inte alls ovanstående. Superavslappnande. Inte buttonmashat ett smack själv.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag har kört både och men de flesta jag sett tenderar att gilla tgb/mus mer

Tack för svaret! Det blir kanske ett köp (10% rabatt nu under Steamrean).

Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Jag blev lite sugen på att testa, köpte det då det fanns till mac!

Men själva spelet var nog inte alls för mig. Uppstarten av spelet var verkligen.... ansträngande, mycket långsam start.
När man väl startat så inser man att 9/10 fiskar man försöker ta börjar med 2-4skott innan harpunen fastnar, efter det ska man buttonmasha X allt vad man kan tills man har ont i handleden och axeln... sedan simmar man 4meter och börjar om igen.

Blev totalt 3 fisketurer och en sushikväll för min del. Kändes som att spelet var värt runt en femtilapp i nuvarande skick. Hyfsat trist gameplay loop, massor av mashing buttons och massor av att gå vänster/höger för att leverera lite mat.

Var nära på att ge det en timme till men handen är trött som fan. Inte min typ av spel.

Haha här var man inte tålmodig! De personer jag sett spelat har inte smashat sönder handen. Det är också progression system där du uppgraderar din harpun och kan även hitta olika uppgraderingar på havets botten vid varje dykning som är bättre. Många spel är ju långsamma i början för att man ska känna att man bli bättre.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Såg riktigt najs ut, alltid gillat undervattenspel. Det är någon sorts mystik att utforska okända djupet

du har väl inte missat Subnautica?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

du har väl inte missat Subnautica?

Nej, jag har testat första som jag fått gratis på Epic, dykandet va skoj men fastnade ibörjan på crafting mojängen ibörjan så tröttnade. Hittade inte vad jag behövde göra, Men annars så såg det jäkligt grymt ut

Medlem

Hoppas på Xboxsläpp snart!

Medlem

Nu vaknade Steam Deck suget igen!

Medlem

stressigt mest. varför har det telefon, social media och apps. man spelar väl för att komma bort från det, inte för att få en simulering av det. varför är det blåa hålet magiskt, kunde de inte bara förklarat randomiseringen genom att säga "vi ska ta och dyka på olika platser varje gång!", antar det krävde lite väl mycket hjärnkraft.

nä, mysig grafik, det är allt, värt kanske 30:- max.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Mannagryn:

stressigt mest. varför har det telefon, social media och apps. man spelar väl för att komma bort från det, inte för att få en simulering av det. varför är det blåa hålet magiskt, kunde de inte bara förklarat randomiseringen genom att säga "vi ska ta och dyka på olika platser varje gång!", antar det krävde lite väl mycket hjärnkraft.

nä, mysig grafik, det är allt, värt kanske 30:- max.

Hahaha, ta en snickers nu och lugna ned dig


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Hahaha, ta en snickers nu och lugna ned dig

nä, äter pingvinstång från inet. sen blir det att sätta ihop en 7800x3d dator....

WaB har som vanligt rätt.. inte ett dåligt spel direkt, men håller med om det andra, fastnade inte heller...

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

stressigt mest. varför har det telefon, social media och apps. man spelar väl för att komma bort från det, inte för att få en simulering av det. varför är det blåa hålet magiskt, kunde de inte bara förklarat randomiseringen genom att säga "vi ska ta och dyka på olika platser varje gång!", antar det krävde lite väl mycket hjärnkraft.

nä, mysig grafik, det är allt, värt kanske 30:- max.

Vill inte negligera din åsikt, men jag tycker inte att Cooksta-flödet och telefonen i spelet är mer än en gimmick och ett menysystem. Man sitter ju inte och scrollar hjärndött i spelets telefon, som man tyvärr gör med sin telefon IRL 😅


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Vill inte negligera din åsikt, men jag tycker inte att Cooksta-flödet och telefonen i spelet är mer än en gimmick och ett menysystem. Man sitter ju inte och scrollar hjärndött i spelets telefon, som man tyvärr gör med sin telefon IRL 😅

Jag menar att lösningen ändå inte är lika mysig som att gå till en NPC eller butik. Det är en "lat" lösning, så som mycket annat i detta spel. En NPC kan ju ha personlighet, en meny, kanske inte så mycket...

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Jag menar att lösningen ändå inte är lika mysig som att gå till en NPC eller butik. Det är en "lat" lösning, så som mycket annat i detta spel. En NPC kan ju ha personlighet, en meny, kanske inte så mycket...

Så vad är det som är så stressigt med telefonen kontra att gå till en NPC? Då tycker jag det är mycket smidigare att allt är nära till hands med telefonen, och slippa åka till olika ställen för att se om det går att uppgradera någon utrustning, bocka av ett Eco-uppdrag osv.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Så vad är det som är så stressigt med telefonen kontra att gå till en NPC? Då tycker jag det är mycket smidigare att allt är nära till hands med telefonen, och slippa åka till olika ställen för att se om det går att uppgradera någon utrustning, bocka av ett Eco-uppdrag osv.

Inte sagt att telefonen är stressig. tidsbaserade mini-spel tycker jag dock inte så mycket om - servera mat på tid, dyka på tid osv, allt verkar vara tidsbaserat, men jag spelade bara 2h, kanske öppnar det upp sig mer sen.

En del grejer kan nog vara bättre att ha i en meny såklart, men jag tycker bara det är tråkigt när man ska bli påmind om social media och telefoner, var ju annars rätt mysig miljö och grafik.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Inte sagt att telefonen är stressig. tidsbaserade mini-spel tycker jag dock inte så mycket om - servera mat på tid, dyka på tid osv, allt verkar vara tidsbaserat, men jag spelade bara 2h, kanske öppnar det upp sig mer sen.

En del grejer kan nog vara bättre att ha i en meny såklart, men jag tycker bara det är tråkigt när man ska bli påmind om social media och telefoner, var ju annars rätt mysig miljö och grafik.

Förstår! Det är nog mycket mer stressigt än vad spelet ger sken av att vara i beskrivningen och skärmdumpar.
Jag tyckte den första timman kändes som att de slängde på mig alla funktioner, NPC:er, information om vapen osv. Där och då kände jag att det här kan vara ett rörigt spel, men det lugnade ner sig och nu en 5-6h in tycker jag det är väldigt behagligt. Det underlättar också med att man har anställd personal som serverar maten 😅


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Är så nära på att slå till men har så himla mycket att redan spela igenom.. vad gör man..?

Geeks Gaming
Skrivet av Bobiri:

Är så nära på att slå till men har så himla mycket att redan spela igenom.. vad gör man..?

Sitter i samma båt men jag slog till. Relativt kort spel, mellan 10-20h beroende på hur man spenderar sin tid.
Klart värt det i mitt tycke 😊

12
Skriv svar