De svåraste uppdragen/banorna du vet!

Medlem
Skrivet av Dystopi:

<Uppladdad bildlänk>

Var det ens nån som klarade det där?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kanske inte svåraste men absolut historiskt dåligt designad bana, och hatad av alla.

https://www.youtube.com/watch?v=PHiFNWJXWgI

Varför var den så dåligt designad? Visst var strömmarna lite irriterande men inget som man hade problem med som ung ens. Att minnas var bomberna var "gömda" var inte så svårt heller för så värst stor var inte banan. Även om det gick att missa en bomb första gången.

Skrivet av Dystopi:

<Uppladdad bildlänk>

Såg aldrig det svårare i landningen. Var ju bara att sikta in sig rakt på båten och ha rätt hastighet.
Tanka med den 2D-bild som skulle "hjälpa" begrep jag dock aldrig...

Skall jag slänga in egen "favorit" så är det Cobra Triangle ("RC PRO AM på vatten"), och speciellt "jump the waterfall" banorna.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Spontant kommer jag att tänka på Chernobyl, slutstriden i första MW. Förbannat svårt på Veteran.

Handgranat in genom nåt fönster i GTA3, detaljerna minns jag inte riktigt. Det är ju några år sen.

Spelade igenom remastern på Veteran för något år sedan och den delen är verkligen hemsk! Klarade det till slut mer eller mindre endast för att jag hittade något stället där jag var mer eller mindre skyddad från granater.

Det jag kom att tänka på när jag såg tråden var Mile High Club från samma spel. Klarade aldrig den banan på Veteran. Var nog aldrig ens nära faktiskt.

Skribent
Skrivet av Ibymafayhas:

Varför var den så dåligt designad? Visst var strömmarna lite irriterande men inget som man hade problem med som ung ens. Att minnas var bomberna var "gömda" var inte så svårt heller för så värst stor var inte banan. Även om det gick att missa en bomb första gången.

Såg aldrig det svårare i landningen. Var ju bara att sikta in sig rakt på båten och ha rätt hastighet.
Tanka med den 2D-bild som skulle "hjälpa" begrep jag dock aldrig...

Skall jag slänga in egen "favorit" så är det Cobra Triangle ("RC PRO AM på vatten"), och speciellt "jump the waterfall" banorna.

Håller med om både Turtles och Top Gun. Dammen var rätt mycket trial and error, men när man lärt sig vart bomberna var så hade jag inga större problem.

Landningen i Top Gun minns jag att jag hade problem med för att jag tänkte tvärt om. När det stod "Up Up" så tänkte jag att jag låg för högt och tryckte nedåt etc. När jag kom på det felet så var det inte så svårt. Tankningen däremot....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av mrizze:

Spelade igenom remastern på Veteran för något år sedan och den delen är verkligen hemsk! Klarade det till slut mer eller mindre endast för att jag hittade något stället där jag var mer eller mindre skyddad från granater.

Det jag kom att tänka på när jag såg tråden var Mile High Club från samma spel. Klarade aldrig den banan på Veteran. Var nog aldrig ens nära faktiskt.

Mmm, du har så rätt så rätt. Gick in i appen nu och kikade listan över achievement. Den saknas för mig med, den enda från det spelet. Tror jag måste gett upp, minns så klart inte detaljerna men insåg väl bara att det inte var värt det typ.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Varför var den så dåligt designad? Visst var strömmarna lite irriterande men inget som man hade problem med som ung ens. Att minnas var bomberna var "gömda" var inte så svårt heller för så värst stor var inte banan. Även om det gick att missa en bomb första gången.

Såg aldrig det svårare i landningen. Var ju bara att sikta in sig rakt på båten och ha rätt hastighet.
Tanka med den 2D-bild som skulle "hjälpa" begrep jag dock aldrig...

Skall jag slänga in egen "favorit" så är det Cobra Triangle ("RC PRO AM på vatten"), och speciellt "jump the waterfall" banorna.

Kolla på videon så kanske du förstår, annars tror jag på riktigt att du inte ens spelade spelet back in the days, för alla (jag, mina kompisar och hela internet) fullkomligt avskyr denna bana.


signatur

IDKFA

Medlem

Finns såklart en massa trasigt skit från nes-eran och whatnot men det första jag kommer att tänka på är Shrine of Amana i Dark Souls 2. Inte omöjlig på något sätt men första gången jag spelade den ville jag slita ut mitt hår.

En massa jäkla casters som spammar målsökande magier.

Ok jag smyger runt dom istället. Nej det gör du inte för där finns en massa jäkla stup i det dåligt belysta vattnet.

Ok så jag tänder min fackla. Nej för då lockar du till dig alla jäkla monster som gömmer sig i det dåligt belysta vattnet. And so on...

Som sagt inte alls omöjlig när man memorerat det mesta men första gången är hemsk. Det är en visuellt slåenda och fin miljö som man önskat kunna utforska och supa in atmosfären lite i men det är för dåligt designat.

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Kolla på videon så kanske du förstår, annars tror jag på riktigt att du inte ens spelade spelet back in the days, för alla (jag, mina kompisar och hela internet) fullkomligt avskyr denna bana.

Jag blev faktiskt lite förvånad över allt hat av banan får. Visst, det är inget mästerverk till bana och aningen irriterande innan man lärt sig vart bomberna var, men egentligen är spelet inte heller något mästerverk. Finns andra saker i spelet som är mer irriterande, tex att hitta technodromen på näst sista banan är ju bara ett lotteri. Grottorna är ju så överdjävligt svåra att får du inte rätt grotta (som slumpas av 3) direkt så kommer du ha döda sköldpaddor och sista delen blir i princip omöjlig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Finns såklart en massa trasigt skit från nes-eran och whatnot men det första jag kommer att tänka på är Shrine of Amana i Dark Souls 2. Inte omöjlig på något sätt men första gången jag spelade den ville jag slita ut mitt hår.

En massa jäkla casters som spammar målsökande magier.

Ok jag smyger runt dom istället. Nej det gör du inte för där finns en massa jäkla stup i det dåligt belysta vattnet.

Ok så jag tänder min fackla. Nej för då lockar du till dig alla jäkla monster som gömmer sig i det dåligt belysta vattnet. And so on...

Som sagt inte alls omöjlig när man memorerat det mesta men första gången är hemsk. Det är en visuellt slåenda och fin miljö som man önskat kunna utforska och supa in atmosfären lite i men det är för dåligt designat.

Minns det stället.. inte jättelänge sedan jag körde det. Ett år sen kanske.. men ja, det stället asså... Men värre var det för mig i första Dark Souls,. Det där stället som är bäcksvart och man ser.inte ett jäkla jota! När jag ÄNTLIGEN kommer ut på andra sidan, efter att vart fast där nere, så är den enda dörren jag har att välja på... LÅST!!!! Jag trodde jag skulle slita sönder mitt Playstation i atomer!!!

Medlem

Mile High Club på veteran i CoD 4 Modern Warfare för min del.. Kombinationen av att varje skott behövde sitta, en enorm tidspress och att man behövde växla mellan huvudvapen/pistol för att det gick fortare än att ladda om gjorde det till det svåraste uppdraget jag har tagit mig igenom.

På sätt och vis förstörde det nog framtida spelutmaningar för min del också, tålamodet är som bortblåst i spelsammanhang. Går det inte att sänka svårighetsgraden slutar det oftast i att jag lägger ner det helt istället.

Medlem

Mission 7 - Control på 00 i Golden Eye till N64 lyckades jag aldrig klara

Medlem
Skrivet av PontusT:

Minns det stället.. inte jättelänge sedan jag körde det. Ett år sen kanske.. men ja, det stället asså... Men värre var det för mig i första Dark Souls,. Det där stället som är bäcksvart och man ser.inte ett jäkla jota! När jag ÄNTLIGEN kommer ut på andra sidan, efter att vart fast där nere, så är den enda dörren jag har att välja på... LÅST!!!! Jag trodde jag skulle slita sönder mitt Playstation i atomer!!!

Ja fyfan Tomb of Giants var 100% värsta skiten i Dark Souls. Blight Town kändes som en semester i jämförelse. Minns att jag dog hur många gånger som helst. Man vill utforska allt med och några passager där är direkt så demoraliserande att man vill sluta spela.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Racinguppdraget i Mafia

Hemska minnen....

Annars är det Demolition Man från Vice City.

Medlem
Skrivet av PontusT:

De som säger att de klarat den banan ljuger! 🤣

Haha galet svår bana. Många år sedan men tror inte jag klarade den.

Annars var diverse bossar i Mega Man 1 galet svåra innan man förstod att man kunde använda förmågor från tidigare bossar man besegrat.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Hemska minnen....

Annars är det Demolition Man från Vice City.

https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/grand-theft...

Ja iallafall på konsol på PC var den mycket lättare

Medlem

Is-banorna i Snake Rattle 'n' Roll

Galet svåra hopp som måste genomföras.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_JvWmM...

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kolla på videon så kanske du förstår, annars tror jag på riktigt att du inte ens spelade spelet back in the days, för alla (jag, mina kompisar och hela internet) fullkomligt avskyr denna bana.

Varken jag eller kompisar hade några problem med denna. Visst, det är inte SMB kvalitet på kontrollen men svårt om man lyckas hålla huvudet kallt istället för hetsa upp sig? Nej, aldrig. Man kunde ju lätt få full hp direkt på nästa hus där man ändå behövde missilerna för turtlevan för att klara banan.

Nästa tog oss dock lååång tid att klara. "Flygfältet" är enkelt, förutom den j**la hoppen ner till Mouser, ett felsteg och man var död. Lika roligt som Quickman's lasrar fast med mycket sämre kontroll. Att hitta technodromen i en av 3 möjliga hål där felchansning ofta betydde döden var betydligt värre! Eller korridoren till Shredder utan "Scrolls".

Turtles är långt ifrån perfekt spel men vattenbanan är långt från det värsta. De flesta kanske aldrig kom längre och fick se resten av "skiten".

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Landningen i Top Gun minns jag att jag hade problem med för att jag tänkte tvärt om. När det stod "Up Up" så tänkte jag att jag låg för högt och tryckte nedåt etc. När jag kom på det felet så var det inte så svårt. Tankningen däremot....

Landningen är egentligen genialisk designad. Skiter man i att läsa instruktionerna och sikta in sig på hur man skall landa ett plan på riktigt på en landningsbana så funkar det galant (Sikta på bakre ändan och givetvis mitten). Då är det bara hastighet kvar (vilket även styr höjden i spelet) vilket inte är så jobbigt.

Få av oss med flygcertifikat i 7-års åldern dock

Nerfen till Top Gun 2 är ju rätt brutal dock. Högsta hastighet och nos ned eller tvärt om funkar galant!

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Haha galet svår bana. Många år sedan men tror inte jag klarade den.

Annars var diverse bossar i Mega Man 1 galet svåra innan man förstod att man kunde använda förmågor från tidigare bossar man besegrat.

haha, tror min bästa accomplishment vad gällande spel är att klara Mega Man 1 utan att använda bossarnas vapen. Inte på grund av att jag försökte göra spelet svårare, utan just för att jag och mina kompisar inte visste att man kunde byta vapen. Att jag klarade Ice mans bana utan att använda magnetstrålen är fan ett under. De där flygande plattformarna som skjuter är sjuka i huvudet! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Pantheon of hallownest från Hollow knight. 42 bossar på rad som blir svårare och svårare och dör du får du börja om från början!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha, tror min bästa accomplishment vad gällande spel är att klara Mega Man 1 utan att använda bossarnas vapen. Inte på grund av att jag försökte göra spelet svårare, utan just för att jag och mina kompisar inte visste att man kunde byta vapen. Att jag klarade Ice mans bana utan att använda magnetstrålen är fan ett under. De där flygande plattformarna som skjuter är sjuka i huvudet! XD

Holy shit!! Det är galet! Måste testas... Med risk för psykbryt
Men va kul att min lilla tråd fick lite uppmärksamhet ändå.
Klarade för övrigt det förb#$#$de uppdraget på C&C förut utan guide eller fusk! Tillfredsställelsen är maxad just nu!!

Medlem

Elden ring. Skitsvårt hela vägen.. men jag har klarat ut de 😎


signatur

Snusar till varje pris!

Skribent
Skrivet av PontusT:

Holy shit!! Det är galet! Måste testas... Med risk för psykbryt
Men va kul att min lilla tråd fick lite uppmärksamhet ändå.
Klarade för övrigt det förb#$#$de uppdraget på C&C förut utan guide eller fusk! Tillfredsställelsen är maxad just nu!!

Jag har så sjukt många timmar i spelet. Fick min NES i julklapp och när min pappa köpte det så hade någon plockat ut Super Mario 1 ur kartongen så han fick istället välja ett annat spel och då hade han bara sagt till den i kassa att ta det han tyckt var bra. Snubben hade då stoppade ned Mega Man istället. Så den julen och året framöver hade jag i princip bara Mega Man och nötte det löjligt mycket. Alla banor sitter i princip i muskelminnet. Första bossen på Willy-banorna som många anses vara en av den svåraste i spelet (Yellow Devil?) kan jag nästan köra genom att blunda. Inte riktigt kanske, men Jag har klarat den en gång med handkontrollen upp och ned. XD

Men Mind was blown sen långt senare när en brorsa till en av mina kompisar visade att det går att byta vapen! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om bossar räknas är den gömda bossen i Shovel Knight: King of Cards riktigt djävulsk. Inte bara den svåraste delen i ett redan svårt spel, den låser dessutom dörren bakom en; när du väl hittat den får du vackert ta och klara den, det finns ingen väg ut (vad jag vet) och checkpoint är i början av bossrummet. Svor ganska duktigt där.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha, tror min bästa accomplishment vad gällande spel är att klara Mega Man 1 utan att använda bossarnas vapen. Inte på grund av att jag försökte göra spelet svårare, utan just för att jag och mina kompisar inte visste att man kunde byta vapen. Att jag klarade Ice mans bana utan att använda magnetstrålen är fan ett under. De där flygande plattformarna som skjuter är sjuka i huvudet! XD

Nej det var ju inte så uppenbart att man kunde använda bossarnas vapen iaf inte när man var 7 år 😁. Fantastiskt att du ändå lyckades klara spelet. Jag var inte i närheten

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har så sjukt många timmar i spelet. Fick min NES i julklapp och när min pappa köpte det så hade någon plockat ut Super Mario 1 ur kartongen så han fick istället välja ett annat spel och då hade han bara sagt till den i kassa att ta det han tyckt var bra. Snubben hade då stoppade ned Mega Man istället. Så den julen och året framöver hade jag i princip bara Mega Man och nötte det löjligt mycket. Alla banor sitter i princip i muskelminnet. Första bossen på Willy-banorna som många anses vara en av den svåraste i spelet (Yellow Devil?) kan jag nästan köra genom att blunda. Inte riktigt kanske, men Jag har klarat den en gång med handkontrollen upp och ned. XD

Men Mind was blown sen långt senare när en brorsa till en av mina kompisar visade att det går att byta vapen! haha

Fantastiskt kul historia kan förstå att den julen ligger varmt om hjärtat.
Har min egna liknande när jag fick min PS1 i julklapp när jag var 11.
Jag var en riktig fegis och klarade inte skräck osv. Morsan hade inhandlat detta, köpte.med ett spel som de i kassan sa var populärt. Spelet visade sig vara Resident Evil.... Jag startade, dog, och grät. Blev retad av mina bröder, men fick byta spel och plockade då upp Wipeout 2097 istället, och blev att jag nötte sönder det spelet. Jag har kvar samma kopia av spelet än idag
Och fortfarande är det ingen av mina vänner som vill spela Wipeout mot mig, för de kör med "det är ingen idé,.det går ändå inte vinna..." Snacket hahah

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Var det uppdraget när man tävlade från nattklubben? Minns att jag satt i evigheter med det.

Yes, precis det. Folk har gjort en meme av "All you had to do was follow the damn train, CJ!", de borde ha visat även detta uppdrag lite hatkärlek. Finns tydligen lite fuskiga sätt på hur man kan preppa uppdraget, men det var inget jag läste förrän jag klarat det

Medlem

Crash Bandicoot Remaken av ettan. Behövde plocka hem en mängd banor på kort tid för att kunna ta platinum. Oftast krävdes det perfekta snabba runs från start till slut utan misstag. De hade också lagt med en bana från originalet som togs bort just för att den var för svår.. Säger ändå en hel del med tanke på hur svårt spelet redan är, tex banan i himlen.

Ett av de svårare spelen man klarat till 100%.

Redaktör

Nån nämnde landning i Top Gun på NES. Det var väl en guidad körlektion för att landa i detta:


signatur
Redaktör
Ponny

@kebbe säger det riktigt bra: sånt som är "svårt på fel sätt" kan göra mig rasande, bitter och total likgiltighet (i den ordningen). Minns inte exakt vad, men GTA: Vice City hade något motorcykeluppdrag som var grissvårt. Det var dock först på slutet efter, säg, 20 minuter det på riktigt tog i med hårdhandskarna.

Och ett mörker tog vid.


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar