Metal Gear Solid-samlingen lovar 3 spel – vi får 5

Robot
Metal Gear Solid-samlingen lovar 3 spel – vi får 5

Gamlingarna Metal Gear och Solid Snake ingår också.

#metal-gear, #metal-gear-solid


Medlem

Vol 2 kan ju slänga med Metal Gear: Ghost Babel. En stabil del i serien.

Medlem

Hörde också att folk var oroliga om det skulle vara David Hayter som Snakes röst, men hittade detta;

The remake will star the original voice characters

Hypers!

Inaktiv

Jag tror att volym 2 innehåller endast Metal Gear Solid 4 och Metal Gear Solid: Peace Walker.

Inaktiv

Jag hoppas att de inte kommer försöka sig på ett nytt spel.
Det känns som att Hideo Kojima gjorde det sista som behövdes för serien i och med Metal Gear Solid 5.
Ibland är det bättre att låta en serie vara när den är slut.

Men lite remakes av tidigare spel skulle nog inte skada. Så länge det är rätt personer som får ansvaret för att göra remakes så att de inte istället förstör originalen.

Quake-konnässsör

Men jag ville ju ha Metal Gear Survive 2....

Medlem

inget till pc?

Medlem

Jag hänger inte med i ordningen på spelen.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av lomlom:

inget till pc?

Det står pc, PS5 och Xbox-series konsolerna i artikeln så jag gissar att det kommer till pc.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av almblad:

Men jag ville ju ha Metal Gear Survive 2....

Näääj, det ville du inte alls 😄🙃

Medlem

Remake på MGS3 i all ära (det är mitt favo spel i serien), jag skulle ha föredragit remake av MSX2 spelen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag hänger inte med i ordningen på spelen.

Finns två olika ordningar.

Release ordning: Metal Gear > Metal Gear 2: Solid Snake > Metal Gear Solid > Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty > Metal Gear Solid 3: Snake Eater > Metal Gear Solid: Portable Ops > Metal Gear solid 4: Guns of the Patriots > Metal Gear Solid: Peace Walker > Metal Gear Solid V: Ground Zeroes > Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Ordning som spelen utspelar sig: Metal Gear Solid 3: Snake Eater > Metal Gear Solid: Portable Ops > Metal Gear Solid: Peace Walker > Metal Gear Solid V: Ground Zeroes > Metal Gear Solid V: The Phantom Pain > Metal Gear > Metal Gear 2: Solid Snake > Metal Gear Solid > Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty > Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

Medlem

Känner mig inte jättesugen på samma version igen. Remaken hakar jag på direkt dock.

Quake-konnässsör
Skrivet av androsynth:

Näääj, det ville du inte alls 😄🙃

hahaha

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag tror att volym 2 innehåller endast Metal Gear Solid 4 och Metal Gear Solid: Peace Walker.

Del 2 kan också var bara Substance också...

Annars kan en ny förutom peace walker och solid 4 ha acid 1 och 2, samt Metal Gear Solid: Portable Ops.

Lite blandade känslor på Master Collection. Jätte nöjd att den finns. Men nu då remakes börjar komma kör jag hellre de först innan man återbesöket originalet. Köper de nog dock ändå för att boosta mgs serien.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jag tror att volym 2 innehåller endast Metal Gear Solid 4 och Metal Gear Solid: Peace Walker.

Gissar att 4an kräver en hel del handpåläggning för att få att funka på andra plattformar, så jag tror du kan ha helt rätt där. Men kanske att de slänger in 5an också då det spelet nog bara är att ta as is.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det står pc, PS5 och Xbox-series konsolerna i artikeln så jag gissar att det kommer till pc.

Det är Snake Eater som dom säger kommer till alla tre plattformer. Detaljerna kring Master Collection var vaga, men det står i revealen något i stil med "Play on Playstation 2023".

Testpilot

Kul jag har aldrig spelat de två första.

Medlem

Jag har policy på att ej köpa remakes när jag kört originalet och MGS3 är faktiskt det enda MGS jag inte spelat (gigantisk miss, jag vet) så ser väldigt mycket fram emot denna remake.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Del 2 kan också var bara Substance också...

Annars kan en ny förutom peace walker och solid 4 ha acid 1 och 2, samt Metal Gear Solid: Portable Ops.

Lite blandade känslor på Master Collection. Jätte nöjd att den finns. Men nu då remakes börjar komma kör jag hellre de först innan man återbesöket originalet. Köper de nog dock ändå för att boosta mgs serien.

Substance är en del av HD versionerna. Du får både Substance (mgs2) & subsistence (mgs3) inbakade i HD versionerna som kommer i denna samling.

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Substance är en del av HD versionerna. Du får både Substance (mgs2) & subsistence (mgs3) inbakade i HD versionerna som kommer i denna samling.

Jaså för i HD samlingen står de som separata, men hoppas de blir så.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Jaså för i HD samlingen står de som separata, men hoppas de blir så.

Det är från Subsistence i 3an som du får den mer moderna kamera vinkeln, innan körde spelet samma vinkel som 2an. Så det är definitivt att det är subsistence du får.

Medlem

Volym 2 blir väl Mgs portable ops,Mgs peace walker och Mgs 4. Mgs 4 kommer nog få ett rejält asikttslyft med 4k och 60fps. Troligvis det spel som omarbetas mest pga ps3 cell prossecor och att det är ett bättre spel än de 2 övriga.

Peace walker släpptes ju i hd format till ps3an så det behövs en del jobb där med fast tror inte de kommer göra mer än nädvändigt på det spelet. Blir väl samma upplösning som på ps3an. Mgs ops lär inte få något större ansiktslyft heller från psp. Lite högre upplösning och troligvis samma som peace walker

Något ground zero eller 5an lär de nog inte ha med då de är relativt nya och ser bra ut i både upplösning och bilduppdatering.

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Volym 2 blir väl Mgs portable ops,Mgs peace walker och Mgs 4. Mgs 4 kommer nog få ett rejält asikttslyft med 4k och 60fps. Troligvis det spel som omarbetas mest pga ps3 cell prossecor och att det är ett bättre spel än de 2 övriga.

Peace walker släpptes ju i hd format till ps3an så det behövs en del jobb där med fast tror inte de kommer göra mer än nädvändigt på det spelet. Blir väl samma upplösning som på ps3an. Mgs ops lär inte få något större ansiktslyft heller från psp. Lite högre upplösning och troligvis samma som peace walker

Något ground zero eller 5an lär de nog inte ha med då de är relativt nya och ser bra ut i både upplösning och bilduppdatering.

Peace Walker tillsammans med 2 och 3 släpptes även till 360 med HD collection så det behövs betydligt mycket mindre jobb att porta över än ps3 versionen.

Medlem

Tycker Survive var faktiskt skoj och spännande. Hade väldigt roligt med det. Visst var ju inte Metal Gear så men man kände igen sig ändå. Tycker det förtjänade bättre betyg än vad det fick.

Medlem

Törs man hoppas på trophy-stöd till MGS1? Det hade ju varit smaskigt

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Peace Walker tillsammans med 2 och 3 släpptes även till 360 med HD collection så det behövs betydligt mycket mindre jobb att porta över än ps3 versionen.

Ja det är klart det är det. Så är det med alla 360 spel. Ps3 strömar bara spel på min ps5a så det suger.
En anledning till varför jag också tror de kommer jobba mer med mgs 4 är att det aldrig släpptes till microsoft tidigare

Medlem

Undrar hur de kommer göra med mgs1? högre upplösning bara ? Alltså alla dessa 3d spel från ps1 har ju åldrats för jävligt rent ut sagt. Det värsta är att de ser sämre ut när de fläskar på högre upplösning. När man spelade alla dessa på när man var grabb så såg det fantastiskt ut och crt scanlines hjälpte till.

Hoppas de gör något lite extra och får det att se ut som mgs2 rent grafiskt sett istället för att smeta på något filter för o jämna ut kanterna då det blir bara suddig röra.

Edit. Mgs twin snakes kan man alltid hoppas på annars 😀

Medlem

Vilken rolig nyhet! Har inte spelat de två spelen, släpptes de till NES först? Synd bara att denna inte kommer till Switch, då det verkar vara HD-utgåvorna från PS3 så borde den ju kunna flyta på den också. Kan en tycka.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vilken rolig nyhet! Har inte spelat de två spelen, släpptes de till NES först?

Bara det första, men från vad jag hört/läst ska NES-versionen ha varit ganska kass jämfört med originalet till MSX.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

12
Skriv svar