Disney+ ska plocka bort ett gäng serier

Medlem
Disney+ ska plocka bort ett gäng serier

"Disney Removes Dozens Of Series From Disney+ & Hulu, Including ‘Big Shot’, ‘Willow’, ‘Y’ & ‘Dollface’"

https://deadline.com/2023/05/disney-remove-series-streaming-d...-
1235372512/

Medlem

Dom tappar miljoner prenumeranter världen över. Ingen stenkoll men det är säkert nån form av cost reduction.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Geeks Gaming

Märkligt…. Det är nästan så att man hade kunnat tro att det var bättre att sälja en del kvalitativt innehåll till andra streamingplattformar än att producera en massa mediokert innehåll för att fylla sin egen plattform.

Vem hade kunnat se det komma liksom? 🤷‍♂️😉

Medlem

Go woke, go broke.
Visar sig allt oftare nu. Bra!

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Go woke, go broke.
Visar sig allt oftare nu. Bra!

Eller så kan det handla om att förutom nya Marvel- och Star Wars-serier så handlar Disney+ mest om nostalgi? För både House of the dragon och The Last of Us på HBO fick mycket klagomål om att vara ”woke” men båda slog tittarrekord

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gunsm0ke:

Go woke, go broke.
Visar sig allt oftare nu. Bra!

Är det något med dessa serier och filmer som är så woke att de försvunnit eller vad försöker du säga? Tänkte om du har något annat att bidra än det där tråkigt fummiga begreppet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det något med dessa serier och filmer som är så woke att de försvunnit eller vad försöker du säga? Tänkte om du har något annat att bidra än det där tråkigt fummiga begreppet

Det är väl ganska uppenbart att denna nedskärning handlar om att spara pengar.

Nu vet jag ju inte exakt vad detta beror på, men min gissning är att denna utpumpning av dåliga woke serier som grovt prioriterar politiska budskap och att framhäva sexuella läggningar framför genomtänkta och välskriva karaktär och handlingar inte varit lönsam, kunderna börjar tröttna och vi ser den ena floppen efter den andra.

Gör mig glad och får mig att tro att det fortfarande finns hopp för mänskligheten.

Go woke, go broke.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Det är väl ganska uppenbart att denna nedskärning handlar om att spara pengar.

Nu vet jag ju inte exakt vad detta beror på, men min gissning är att denna utpumpning av dåliga woke serier som grovt prioriterar politiska budskap och att framhäva sexuella läggningar framför genomtänkta och välskriva karaktär och handlingar inte varit lönsam, kunderna börjar tröttna och vi ser den ena floppen efter den andra.

Gör mig glad och får mig att tro att det fortfarande finns hopp för mänskligheten.

Go woke, go broke.

Återigen, House of The Dragon och The Last of Us visar att ”woke” inte är problemet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gunsm0ke:

Det är väl ganska uppenbart att denna nedskärning handlar om att spara pengar.

Nu vet jag ju inte exakt vad detta beror på, men min gissning är att denna utpumpning av dåliga woke serier som grovt prioriterar politiska budskap och att framhäva sexuella läggningar framför genomtänkta och välskriva karaktär och handlingar inte varit lönsam, kunderna börjar tröttna och vi ser den ena floppen efter den andra.

Gör mig glad och får mig att tro att det fortfarande finns hopp för mänskligheten.

Go woke, go broke.

Du gissar mycket verkar det som. Har någon av dessa serier något av de problemen du just nämnt eller sitter du bara och häver ur dig saker? Har inte sett många av dem.

Väldigt lustig gisning om det är det första du tänker på så fort en del serier och annat tas bort och inte får någon fortsättning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har varit lite småsugen på se WIllow serien, men när det är Disneys egna serie vad är det som gör det för kostsamt att ha kvar den på tjänsten???
Var kan man se Willow serien efter disney+ har plockat bort den, ska de sälja serien till någon annan tjänst eller hur funkar det här?

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Det är väl ganska uppenbart att denna nedskärning handlar om att spara pengar.

Nu vet jag ju inte exakt vad detta beror på, men min gissning är att denna utpumpning av dåliga woke serier som grovt prioriterar politiska budskap och att framhäva sexuella läggningar framför genomtänkta och välskriva karaktär och handlingar inte varit lönsam, kunderna börjar tröttna och vi ser den ena floppen efter den andra.

Gör mig glad och får mig att tro att det fortfarande finns hopp för mänskligheten.

Go woke, go broke.

Finns nog många olika anledningar och det du nämnde är säkerligen en av dem.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du gissar mycket verkar det som. Har någon av dessa serier något av de problemen du just nämnt eller sitter du bara och häver ur dig saker? Har inte sett många av dem.

Väldigt lustig gisning om det är det första du tänker på så fort en del serier och annat tas bort och inte får någon fortsättning.

Men shit sluta vara äcklig. Han beskriver väl i sin post. "...som grovt prioriterar politiska budskap och att framhäva sexuella läggningar framför genomtänkta och välskriva karaktär och handlingar inte varit lönsam".

Det som GoT: Hod och LoU hade uttöver att vara woke var just välskrivna handlingar och karaktärer. Och nej, woke är inget flummigt begrepp, du vet mycket väl vad det innebär och annars kan du google dig fram det.

Så, vad disney har gjort är att producera en massa skräp, vars innehåll haft politiskt budskap som primär funktion. I She Hult breakar hon 4th walll varannan jävla scen och kastar ett vänsterliberalt budskap mot tittaren.

Last of Us har homosexuella karaktärer, men det stannar där. Det kastas inte ut massa budskap i dialogerna höger och vänster (nån gång kanske) men framförallt är det extremt välskrivet och presenterat. Avsnitt 3 är en av de bästa avsnitten i serien.

Så återigen, go woke, go broke. Jag vet iaf att jag sade upp Disney av den anledningen. Och då är dessutom Andor något av det bästa jag sett i serieväg.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Constantine:

Men shit sluta vara äcklig. Han beskriver väl i sin post. "...som grovt prioriterar politiska budskap och att framhäva sexuella läggningar framför genomtänkta och välskriva karaktär och handlingar inte varit lönsam".

Det som GoT: Hod och LoU hade uttöver att vara woke var just välskrivna handlingar och karaktärer. Och nej, woke är inget flummigt begrepp, du vet mycket väl vad det innebär och annars kan du google dig fram det.

Så, vad disney har gjort är att producera en massa skräp, vars innehåll haft politiskt budskap som primär funktion. I She Hult breakar hon 4th walll varannan jävla scen och kastar ett vänsterliberalt budskap mot tittaren.

Last of Us har homosexuella karaktärer, men det stannar där. Det kastas inte ut massa budskap i dialogerna höger och vänster (nån gång kanske) men framförallt är det extremt välskrivet och presenterat. Avsnitt 3 är en av de bästa avsnitten i serien.

Så återigen, go woke, go broke. Jag vet iaf att jag sade upp Disney av den anledningen. Och då är dessutom Andor något av det bästa jag sett i serieväg.

Varför är du så otrevlig? Användaren skriver att hen gissar och min erfarenhet med er "go woke, go broke"-are (Är inte begreppet "Get woke, go broke"?) är att det ofta är mycket gnäll när minoriteter fått större rampljus. Bara erfarenhet, ibland kan kritiken vara befogad Men för det mesta verkar det mest handla om att de syns mer.

Gissningar betyder alltså inte att användaren vet med all säkerhet. Igen, folk som ofta öppet gnäller att saker är woke är duktiga på att visa att de inte tycker om vissa grupper av personer. Därför frågar jag för att se om användaren faktiskt har en bra och legitim anledning till att ha dessa "gissningar", eller om det är som ett par andra att de exempelvis inte gillar nya Ariel-filmen från Disney bara för att huvudkaraktären har en annan hudfärg.

Och snälla, ta inte detta som att jag sätter ord i munnen på någon eller kallar er saker. Berättar bara varför jag frågar med tanke på hur woke-gnällare brukar visa sig på sociala medier.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Det som GoT: Hod och LoU hade uttöver att vara woke var just välskrivna handlingar och karaktärer. Och nej, woke är inget flummigt begrepp, du vet mycket väl vad det innebär och annars kan du google dig fram det.

Så, vad disney har gjort är att producera en massa skräp,

Så egentligen har det inget med politiska budskap att göra. HBO har bara gjort bra serier med bra handlingar och karaktärer och Disney har inte gjort det.

Och definitionen av woke: ”Woke är en politisk term som uppstått i USA som beskriver en uppvisad medvetenhet om frågor som rör jämlikhet mellan olika etnicitet och mellan kön, samt social rättvisa. ”

Alltså är Woke något positivt

Medlem
Skrivet av Thane:

Så egentligen har det inget med politiska budskap att göra. HBO har bara gjort bra serier med bra handlingar och karaktärer och Disney har inte gjort det.

Och definitionen av woke: ”Woke är en politisk term som uppstått i USA som beskriver en uppvisad medvetenhet om frågor som rör jämlikhet mellan olika etnicitet och mellan kön, samt social rättvisa. ”

Alltså är Woke något positivt

"Woke" må stå för något positivt men är idag mer förknippat med godhetssignalering, vilket är något negativt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Thane:

Så egentligen har det inget med politiska budskap att göra. HBO har bara gjort bra serier med bra handlingar och karaktärer och Disney har inte gjort det.

Och definitionen av woke: ”Woke är en politisk term som uppstått i USA som beskriver en uppvisad medvetenhet om frågor som rör jämlikhet mellan olika etnicitet och mellan kön, samt social rättvisa. ”

Alltså är Woke något positivt

Nej, det är inget positivt. Du bör nog läsa på mer innan du säger så.

Jag tänker inte gå in i någon Woke-diskussion, MEN, det är ganska uppenbart att Disney har en agenda som inte går hem hos publiken, och det syns på siffrorna. De förlorar miljarder och vet nog inte riktigt vad de ska göra. Jag tänker, satsa på kvalité och sluta banka döda hästar (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

brrap brrap pew pew

Älskar verkligen hur diskussionen derailar till "wokeism" hit och dit utan att ett enda jävla ord har yttrats om någon av de serier som faktiskt tas bort. Nä, skit i rubriken och skit i dess innehåll, vi måste göra diskussionen cynisk och svartvit så jävla fort vi bara kan.

Bra jobbat, FZ-användare. Ni lyckas tamejfan sabba nästan varje tråd i detta forum, och varenda kommentarsfält på artiklar.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Det är som att ingen vill förstå att efter koronan då alla satt inne, så skiter de nu i att sitta inne och se på tv eller betala för massa digitala prenumerationer?

Det hade aldrig gått att hålla uppe om inte folk i grunden hade ändrat sina värderingar, från att gå ut på fredagen eller lördagen, till att sitta inne på fredagen eller lördagen...

Sedan är det säkert dåliga tvserier på det, men det är väl ganska mainstream, de mesta lär väl vara dåligt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Det är som att ingen vill förstå att efter koronan då alla satt inne, så skiter de nu i att sitta inne och se på tv eller betala för massa digitala prenumerationer?

Det hade aldrig gått att hålla uppe om inte folk i grunden hade ändrat sina värderingar, från att gå ut på fredagen eller lördagen, till att sitta inne på fredagen eller lördagen...

Sedan är det säkert dåliga tvserier på det, men det är väl ganska mainstream, de mesta lär väl vara dåligt...

Tror faktiskt det har mycket med detta att göra också. På samma sätt som att många har blivit varslade efter pandemin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Älskar Willow-filmen, men serien fångade inte alls magin från filmen. Det kändes mest virrigt.

Y: The Last Man är en bra serietidning. Och precis som när HBO gjorde en tv-version av DMZ fattar varken Disney eller HBO vad som gjorde tidningen bra.

Ingen större förlust på någon av serierna.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Älskar Willow-filmen, men serien fångade inte alls magin från filmen. Det kändes mest virrigt.

Y: The Last Man är en bra serietidning. Och precis som när HBO gjorde en tv-version av DMZ fattar varken Disney eller HBO vad som gjorde tidningen bra.

Ingen större förlust på någon av serierna.

Jag tyckte Willowserien var ganska rolig att se ändå, men det känns som en filmatisering av ett rollspelskampanj kanske. Intressant att de blockar bort den så otroligt tidigt, måste fått väldigt dålig respons.

Skribent
Skrivet av Casimir2323:

Jag tyckte Willowserien var ganska rolig att se ändå, men det känns som en filmatisering av ett rollspelskampanj kanske. Intressant att de blockar bort den så otroligt tidigt, måste fått väldigt dålig respons.

Jo, den blev hårt sågad av både kritiker och tittare om jag förstått det rätt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Redaktör
Ponny

Hann inte se Willow. Hann dock se OM Willow-filmen, och det var mysigt. Den här striden är otrolig.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det något med dessa serier och filmer som är så woke att de försvunnit eller vad försöker du säga? Tänkte om du har något annat att bidra än det där tråkigt fummiga begreppet

Oavsett hur trött man är på det begreppet så kan man ju inte förneka att det finns en korrelation.

Först Disney och nu Budlight. Fler kommer gå samma öde till mötes.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Återigen, House of The Dragon och The Last of Us visar att ”woke” inte är problemet.

House of the Dragon klarade sig undan woke-kritiken eftersom man tävlade mot Rings of Power under tiden.

Dödgrävaren
Skrivet av lerb:

Älskar verkligen hur diskussionen derailar till "wokeism" hit och dit utan att ett enda jävla ord har yttrats om någon av de serier som faktiskt tas bort. Nä, skit i rubriken och skit i dess innehåll, vi måste göra diskussionen cynisk och svartvit så jävla fort vi bara kan.

Bra jobbat, FZ-användare. Ni lyckas tamejfan sabba nästan varje tråd i detta forum, och varenda kommentarsfält på artiklar.

I just fallet Willow verkar det relativt nära till hands dock, den har (vad jag har förstått) även gått hårt åt trenden att byta ut en äldre etablerad karaktär med en som har mer "mångfald". (Inte nödvändigtvis dåligt med mångfald, men det görs väldigt lätt "fel", särskilt i fantasy-miljö.)

Som någon som gillar fantasy rent generellt så är det tråkigt att de tvunget måste skriva om grundmaterialet med en "modern lins" som det så fint heter, istället för att hålla sig till det som redan fungerade. Serier som The Witcher, Wheel of Time, Rings of Power etc. hade alla grundmaterial för att bli bra, men skaparna hade inget intresse av att filmatisera grundmaterialet, utan bara använda det som en bakgrund till deras egna moderna narrativ och utnyttja en redan etablerad skara med fans för att få investerare att hosta upp cashen för att genomföra det.

För många av oss är det frustrerande när det händer med ett material som man genuint hade kunnat se fram emot, sen visst, det behöver väl inte vara en diskussion om det i varenda tråd eller kommentarsfält.

Medlem

Någon som vet vart "Willow" hamnar istället (om man nu vill streama den)?

Medlem
Skrivet av Apersson:

Oavsett hur trött man är på det begreppet så kan man ju inte förneka att det finns en korrelation.

Först Disney och nu Budlight. Fler kommer gå samma öde till mötes.

Det är så förbannat töntigt. Folk (eller kränkta vita män) skriker woke och gnäller över politiska budskap när det inte ens är det. Bara för att inte deras specifika världsbild alltid är normen längre.

Avstängd
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det är så förbannat töntigt. Folk (eller kränkta vita män) skriker woke och gnäller över politiska budskap när det inte ens är det. Bara för att inte deras specifika världsbild alltid är normen längre.

Jag konstaterade bara att det uppenbarligen finns en korrelation mellan vänsterpolitiska budskap och ett dåligt ekonomiskt resultat. Jag lade ingen egen värdering i det i mitt inlägg för den värderingen behåller jag för mig själv.

12
Skriv svar