Vad äter FZ? Mat-tråden!

Medlem
Skrivet av Devan:

Skulle vilja äta lunch ute idag, men osäker om resturanger vanligtvis har öppet 1 maj, nån som kommer ihåg hur det brukar vara?

Röda dagar så brukar de flesta ställena förutom fastfood restauranger vara stängda. Brukar stå på hemsidan om vilka dagar de håller stängt.

Releasehästryttare
Skrivet av Ichinin:

Röda dagar så brukar de flesta ställena förutom fastfood restauranger vara stängda. Brukar stå på hemsidan om vilka dagar de håller stängt.

Restauranger häromkring uppdaterar inte sina hemsidor tyvärr, jag får gå ut och leta, sugen på Thai så förhoppningsvis är en av de i närheten öppna.

Medlem
Skrivet av Devan:

Restauranger häromkring uppdaterar inte sina hemsidor tyvärr, jag får gå ut och leta, sugen på Thai så förhoppningsvis är en av de i närheten öppna.

Bästa är att köpa flera rätter på en gång och frysa in, restaurangmat brukar funka bra att frysa in och att kunna dra fram en kyckling Sichuan ur frysen klockan 23:30 på en Lördagkväll är extremt smutt.

Brukar köpa mellan 2-6 varierade rätter, delar upp dem med lite extra ris från restaurangen/riskokaren - och beroende på storlek så kan 2 rätter plötsligt bli 3 och 6 kan bli 8-9 rätter och du minskar priset från t.ex. ~120 kr per rätt till ~80 kr.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Kanske borde inta lite C-vitamin och grönsaker också?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B6rbjugg

Själv har jag slappat denna helg och ätit rostat bröd och cornflakes i 2 dagar, visade sig att en restaurang jag skulle pröva var stängd och jag bara orkade inte laga mat.

Brukar inte ha grönsaker i matlådorna som värms, det packas i separata lådor och förbereds sällan flera dagar i förväg.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Tycker ni börjar bli lite dåliga på fotografera er mat
Matlådor gills inte 😁
Jag vet att det är jobbigt att fotografera 🍱🍛🌮
Man får anstränga sig lite ibland😁

Edit
Ni kan ju kolla på folks matbilder för inspiration 🍝

Medlem

Dubbel Pad Thai (extra nudlar ~150 kr). Har ätit ca 25% och börjar känna mig nöjd men det blir 50% idag och 50% imorgon. Mättande.

Nöjd @Dragonflame?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Dubbel Pad Thai (extra nudlar ~150 kr). Har ätit ca 25% och börjar känna mig nöjd men det blir 50% idag och 50% imorgon. Mättande.
<Uppladdad bildlänk>

Nöjd @Dragonflame?

Helnöjd
bra jobbat 👍

Åhh thai
Nu blev jag sugen ju 😁

Medlem

Stekt torsk, potatis, kall dillsås och rivna morötter blev det idag

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Stekt torsk, potatis, kall dillsås och rivna morötter blev det idag
<Uppladdad bildlänk>

Gott!

Medlem

Gös potatisklyftor squash paprika rödbetsås

Medlem

chorizo hot hot.

Medlem

Orkade inte ta mig till affären så fick bli att gräva lite i kylen/frysen efter dagens middag.
Kyckling curry, med röd chili, paprika, gul lök och vitlök.
Serverades med pasta pga att jag inte hade någon ris hemma
Gott blev det iaf

oXo
Medlem

Hemmagjord Pizza och ett glas rödvin

Medlem

Ett par skedar jordnötssmör.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Orkade inte göra något annat än en trave med ost smörgåsar, åt också lite druvor till och drack cocazero till. Igår öppnade jag en burk med Ravioli och mumsade på det.

Inget som var värt att ta bild på.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ichinin:

Orkade inte göra något annat än en trave med ost smörgåsar, åt också lite druvor till och drack cocazero till. Igår öppnade jag en burk med Ravioli och mumsade på det.

Inget som var värt att ta bild på.

Ibland är det bara så. Gillar god mat gör jag, men har inte alltid energi till att stå och laga - även då mat som går relativt fort att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Korv med bröd ikväll


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Kände mig väldigt lat ikväll så slängde till med en enkel favorit från studenttiden - fiskpinnar, spenat, och mögelost på en macka.

Medlem

Pasta med soltorkad tomat-sås:

Medlem

Idag blev det stekt ris. Lyxvariant med både kyckling och fläsk. Kryddad med Soja och Sambal.

Medlem

Dafgård Kyckling Curry. För mycket grönsaker och fel grönsaker som bryter sönder den söta curry smaken. Nästan ingen currysås alls och väldigt lite kyckling. Den var inte äcklig och inte jättegod heller, mest "går att äta", men grönsakerna sänkte betyget rejält.

1.5 av 5

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Dafgård Kyckling Curry. För mycket grönsaker och fel grönsaker som bryter sönder den söta curry smaken. Nästan ingen currysås alls och väldigt lite kyckling. Den var inte äcklig och inte jättegod heller, mest "går att äta", men grönsakerna sänkte betyget rejält.

1.5 av 5

Provade den häromdagen. Definitivt den de sämre frysrätterna från Dafgårds. Hade rikligt med salt men det smakade knappt något ändå. Deras Angusbiff är däremot riktigt god!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kolja potatisklyftor ugnsbakad morot squash paprika och tomatkompott gjort på romanticotomater hackad vitlök olivolja balsamvinäger honung toppad med hackad persilja

Medlem

En LinCon burgare.

Medlem

Gudruns Godingar!

Föredetta Sohlbergs Godingar i Gävle.

Finns inga bättre korvar....... Period..... Ser ni dessa köp 64 De kostar lite mer än andra men jämfört med de andra skiten fyllt med potatismjöl så är dessa så jävla goda

Håll utkik om ni är nära Gästrikland. Kan finnas i Hälsingland, Uppland, Dalarna osv.....

Köp om ni ser..... gott på riktigt!

EDIT:

Finns runt Skövde också!

Grattis Skövde!

https://gudruns.se/skovde-slakteri/

Medlem

Hemmagjord pizza med ett glas bourgogne chardonnay.

Medlem

Passade på att svänga förbi Laxbutiken nu när vi är på västkusten

Ramslöksgrillad laxfilé, färskpotatis, vit sparris och hollandaise. Sköljdes ner med en Brooklyn Amber Lager.
En mjölkchokladpannacotta till efterrätt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Bra tryck i degen, rejäla ballongdäckskanter, luftigt och gott!

Medlem

För några dagar sedan blev det ramen, glömde bort att jag tog en bild på det.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Pulled pork, American southern style med brioche, dränkt i hot sås.
EDIT: OMG den var god!

Skriv svar