Är min PS Store hackad? [löst]

Medlem
Är min PS Store hackad? [löst]

Jag vakna upp och såg i mailen ifrån Playstation Store att jag tydligen köpt två Resident Evil-spel.
Det har jag inte gjort, så jag frågade ungarna ifall de köpt något spel. Båda svara att de inte köpt något.

Jag tror inte heller att ungarna kan ha köpt eftersom man måste skriva CCV:t från bankkortet.
Iofs en 3 siffrig kod. Men sen tror jag inte att varken en 5 åring eller en 10 åring väljer att köpa
Resident Evil 3 och ett till.

Så jag funderar på om mitt konto blivit hackat eller någonting.

Har PS Store någon refunding som man kan vända sig till?
Edit: Det finns 14 dagars refund.

Ny fråga
Är det någon som råkat ut för något liknande?

Edit:
Problemet är löst.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hanzo:

Jag vakna upp och såg i mailen ifrån Playstation Store att jag tydligen köpt två Resident Evil-spel.
Det har jag inte gjort, så jag frågade ungarna ifall de köpt något spel. Båda svara att de inte köpt något.

Jag tror inte heller att ungarna kan ha köpt eftersom man måste skriva CCV:t från bankkortet.
Iofs en 3 siffrig kod. Men sen tror jag inte att varken en 5 åring eller en 10 åring väljer att köpa
Resident Evil 3 och ett till.

Så jag funderar på om mitt konto blivit hackat eller någonting.

Har PS Store någon refunding som man kan vända sig till?
Edit: Det finns 14 dagars refund.

Ny fråga
Är det någon som råkat ut för något liknande?

Vad är det för Resident Evil-spel?

Jag har varit med om något liknande för många år sedan när PS3 var det senaste. Då hade mitt konto (där jag sparat bankkortet) blivit hackat och man hade överfört pengar till plånboken. Tanken var väl kanske att ge sig själv spel?

Minns inte riktigt. Osäker på om ens kunnat (och kan?) gifta spel som på Steam. Pengar försvann i alla fall bara dagarna innan jul så det var surt, men efter en del bök fick jag dem tillbaka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad är det för Resident Evil-spel?

Resident Evil 3
Resident Evil: Relevations


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Är väl bäst att byta lösenord och logga ut från alla sessioner om PS-kontot har den funktionen.

När jag köper spel på tex Steam så måste jag godkänna det via Banken/BankiD, även om kortinformationen är sparad (Handelsbanken).
Antar att det inte är så på PlayStation? En tresiffrig kod kan man väl typ gissa sig till om man har tur (gissning).

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Resident Evil 3
Resident Evil: Relevations

Bra spel. Behåll dem och tacka "tjuven" för underhållningen!

(om barn finns, så är de inblandade. kanske "social egnineering".)

Medlem
Skrivet av Razken:

Är väl bäst att byta lösenord och logga ut från alla sessioner om PS-kontot har den funktionen.

När jag köper spel på tex Steam så måste jag godkänna det via Banken/BankiD, även om kortinformationen är sparad (Handelsbanken).
Antar att det inte är så på PlayStation? En tresiffrig kod kan man väl typ gissa sig till om man har tur (gissning).

Jag har bytt lösenord och loggat ut alla system nu.

Ringde även till support och han kunde se att köpet genomförts på vår PS4:a.
Så det måste va ungarna som varit i farten.

Sen fixa supporten en återbetalning på spelen.
Förvisso bra spel som skrevs ovan, men det var inte under rea eller något, 419 kr.

Nu har jag lagt till så man måste skriva lösenord för att genomföra köp.
Detta i kombination med nytt lösenord så borde allt va lugnt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar