Diablo IV-utvecklare bekräftar: 150+ timmar för att nå nivå 100

Robot
Diablo IV-utvecklare bekräftar: 150+ timmar för att nå nivå 100
Medlem

I vanlig ordning kommer det finnas spelare som är lvl 100 första veckan mest troligt Det är mer dedication än jag själv har tid för i livspusslet. 150 timmar låter mer rimligt.

Gnällkuk

Music to my ears! Jag spelar alltid i egen, oftast helt värdelös takt och builds. Men försöker harva mig fram på egen hand och när jag klarat av det som erbjuds så kan jag börja titta på build och upptäcka nya saker


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

150 timmar är ju inte så farligt. Kom nog aldrig till 99 i Dibbe 2 och där har jag ordentligt med speltid.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

150 låter inte farligt, antar att man kommer spela i flera månader eller år om spelet håller. Tycker jag ser ofta Folk har liksom 2000+ timmar i en del spel ^^

Medlem
Medlem

Fantastiska nyheter, då kommer man inte hinna bränna ut sig innan sommaren är slut iaf.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

50 timmar för länge för min smak, i alla fall om man måste levla om gubbar varje säsong.

Medlem

Jag personligen kommer nog lägga mer än 150 timmar på spelet, men tveksamt om jag gör det på en karaktär. Jag har alltid haft svårt att motivera mitt spelande i end game (förutom i rena MMO). När jag klarat spelet och kört en stund med min main så skapar jag helt enkelt en ny char i en annan klass och köttar vidare. Sen rullar det på så.

Medlem
Skrivet av Managor:

150 timmar är ju inte så farligt. Kom nog aldrig till 99 i Dibbe 2 och där har jag ordentligt med speltid.

Tror det gäller de flesta. Om jag minns rätt krävdes det lika mycket XP från 98 till 99 som det krävdes att gå från 1-98


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

50 timmar för länge för min smak, i alla fall om man måste levla om gubbar varje säsong.

Är ju typ bara en vecka


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

50 timmar för länge för min smak, i alla fall om man måste levla om gubbar varje säsong.

Poängen med säsongerna är ju just att behöva levla om gubbarna 😅 Vill man inte det så spelar man väl helt enkelt bara vanliga världen.

Ot så tycker jag det låter grymt, helt lagom längd och även bra att kunna skippa storyn om man vill med framtida chars.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tror det gäller de flesta. Om jag minns rätt krävdes det lika mycket XP från 98 till 99 som det krävdes att gå från 1-98

Dessutom tappade man en massa xp om man dog, vilket kunde vara flera dagars grindande 😵

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

50 timmar för länge för min smak, i alla fall om man måste levla om gubbar varje säsong.

Om varje säsong släpps var 3:e månad innebär det att du har 2160 timmar på dig totalt per säsong. Spelar du 2 timmar om dagen kommer du upp i 180 timmar på 3 månader. Tycker det låter rätt rimligt ändå.

Om du inte bryr dig om säsonger eller känner att du hinner få ut något av det går det ju alltid att spela utanför säsongerna utan någon form av tidsbegränsning


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Folk kommer hitta på sätt att snabb expa precis som i D2, när senaste säsongen startade i D2 var det folk som var lvl 99 dag 2... Helt sjukt i min mening. Antingen har dom ett jävla bra knep för att nå max level eller så är jag bara allmänt kass på att expa


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Folk kommer hitta på sätt att snabb expa precis som i D2, när senaste säsongen startade i D2 var det folk som var lvl 99 dag 2... Helt sjukt i min mening. Antingen har dom ett jävla bra knep för att nå max level eller så är jag bara allmänt kass på att expa

Låter som att någon hittat en exploit

Medlem

Jag är lite out of the loop så att säga, eftersom det tar så lång tid att bli max level antar jag att de skippat säsonger helt? Går ju inte levla upp en ny gubbe var tredje månad om det tar över 150 timmar att bli max

Medlem
Skrivet av Draconis:

Jag är lite out of the loop så att säga, eftersom det tar så lång tid att bli max level antar jag att de skippat säsonger helt? Går ju inte levla upp en ny gubbe var tredje månad om det tar över 150 timmar att bli max

150 är deras gissning för snittspelaren. Jag tippar att det kommer gå på under halva den tiden när man lärt sig hur man expar effektivt. Säsonger är ju typ ett race så där lär de flesta försöka expa så snabbt det går, inte njuta av story och side quest som snittspelaren lär göra när de spelar normalt.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Jag är lite out of the loop så att säga, eftersom det tar så lång tid att bli max level antar jag att de skippat säsonger helt? Går ju inte levla upp en ny gubbe var tredje månad om det tar över 150 timmar att bli max

Helt orimligt är det inte. Lägger du 4 timmar per dag så är det avklarat på drygt 38 dagar. Lägger du två timmar per dag så maxar du på 75. Så ryms gott och väl inom ett kvartal. Men i slutändan lär folk hitta effektiva sätt att levla på så att det lär gå fortare än 150.

Medlem

Kanske är helt ute och cyklar men är det först efter lvl 100 man börjar samla paragonlvls då?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Xeran:

Kanske är helt ute och cyklar men är det först efter lvl 100 man börjar samla paragonlvls då?

Level 50 börjar Paragon på. Sen får du 4st paragon-poäng per level upp till level 100.

Medlem

Låter väl ganska rimligt ändå.. att nå level 99 i D2 var ju inget man gjorde över en hel direkt.

Hmm, var det inte Harlequin Crest ("Shako") som krävde karaktärsnivå 100? Svettigt att man ska lira i ~150h innan man kan använda den.

Medlem

Tycker Diablo IV bara blir bättre och bättre! Som en sådan sak som att hoppa över kampanjen efter första genomspelningen och att ha låst upp permanenta uppgraderingar som följer med sina nya så man snabbare kommer upp med sin alt, allt låter bra från min synvinkel iaf!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Schluug:

Låter väl ganska rimligt ändå.. att nå level 99 i D2 var ju inget man gjorde över en hel direkt.

Hmm, var det inte Harlequin Crest ("Shako") som krävde karaktärsnivå 100? Svettigt att man ska lira i ~150h innan man kan använda den.

Den kommer vara i din lvl när du hittar den. Det var bara exempel. Inga items har fixed lvl req

Medlem
Skrivet av Kalliban:

150 är deras gissning för snittspelaren. Jag tippar att det kommer gå på under halva den tiden när man lärt sig hur man expar effektivt. Säsonger är ju typ ett race så där lär de flesta försöka expa så snabbt det går, inte njuta av story och side quest som snittspelaren lär göra när de spelar normalt.

Precis, det är också troligt att säsonger kommer med något liknande som Adventure Mode i D3 där du inte är begränsad till Storyn överhuvudtaget.

Garanterat att även för den genomsnittliga spelaren så kommer det gå mycket fortare än så när första säsongen efter släpp startar.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Precis, det är också troligt att säsonger kommer med något liknande som Adventure Mode i D3 där du inte är begränsad till Storyn överhuvudtaget.

Garanterat att även för den genomsnittliga spelaren så kommer det gå mycket fortare än så när första säsongen efter släpp startar.

Adventure mode finns vid release. Vet inte om det kalla det men du kommer kunna skippa kampanjen efter du klarar den en gång. Även i efterföljande säsonger.

Medlem
Skrivet av Govein:

Adventure mode finns vid release. Vet inte om det kalla det men du kommer kunna skippa kampanjen efter du klarar den en gång. Även i efterföljande säsonger.

Ah var det så det var, men då är det helt klart att alla efterföljande karaktärer när man är "klar" med den första är mycket snabbare att levla upp.

Medlem

Låter bra tycker jag.

Medlem

Det ska vara svårt.
Svårt är kul och utmanande.

1
Skriv svar