Speedrunning-festen Awesome Games Done Quick är igång

Robot
Speedrunning-festen Awesome Games Done Quick är igång

Och evenemangets grundare kliver nu åt sidan.

#Awesome-games-done-quick, #Speedrunning


NuZ
Testpilot

Ett av årets höjdpunkter detta!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Äntligen! Taggad på metroid-spelen och SMB3 avslutningen!
Sedan är det alltid trevligt att ha på i bakgrunden

Medlem

Gött, morgonkaffe & kolla på run i Dust an elysian tale

Medlem

Det är väldigt synd att det nästan är mer reklaminslag än vad det är content och self-promotion verkar viktigare än att visa spelen för vissa.

Det började som något fint, litet, frivilligt non-profit evenemang med insamling till välgörenhet men nu ska det bara tjänas pengar (ja det som doneras ska ju gå till välgörenhet men där har det ju kommit fram att mycket av pengarna går till "administrativa kostnader" samt att de som sagt har massa andra inkomstkällor såsom reklam som förstör hela evenemanget)

Medlem
Skrivet av Keneay:

Det är väldigt synd att det nästan är mer reklaminslag än vad det är content och self-promotion verkar viktigare än att visa spelen för vissa.

Det började som något fint, litet, frivilligt non-profit evenemang med insamling till välgörenhet men nu ska det bara tjänas pengar (ja det som doneras ska ju gå till välgörenhet men där har det ju kommit fram att mycket av pengarna går till "administrativa kostnader" samt att de som sagt har massa andra inkomstkällor såsom reklam som förstör hela evenemanget)

Ja, tänk hur lustigt det alltid blir när mycket pengar börjar rulla. "Administrativa kostnader" brukar betyda att det finns några som har sugit sig fast och börjar sko åt sig som dom parasiter dom är. Det är alltid samma visa.

Medlem
Skrivet av Keneay:

… (ja det som doneras ska ju gå till välgörenhet men där har det ju kommit fram att mycket av pengarna går till "administrativa kostnader" samt att de som sagt har massa andra inkomstkällor såsom reklam som förstör hela evenemanget)…

Är detta verkligen sant eller är det bara snack som blivit viralt? Finns det någon källa som bekräftar?

Jag gillar inte heller när skänkta pengar försvinner i stora mängder till annat, men i slutändan är det väl ändå bra att de drar in miljoner till välgörenhet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag gillar inte heller när skänkta pengar försvinner i stora mängder till annat, men i slutändan är det väl ändå bra att de drar in miljoner till välgörenhet?

Då borde du aldrig skänka pengar via "Välgörenhets-organisationer" då det är snarare en regel än undantag att det mesta man skänker försvinner i "administrativa" kostnader.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Geeks Gaming
Skrivet av Keneay:

Det är väldigt synd att det nästan är mer reklaminslag än vad det är content och self-promotion verkar viktigare än att visa spelen för vissa.

Det började som något fint, litet, frivilligt non-profit evenemang med insamling till välgörenhet men nu ska det bara tjänas pengar (ja det som doneras ska ju gå till välgörenhet men där har det ju kommit fram att mycket av pengarna går till "administrativa kostnader" samt att de som sagt har massa andra inkomstkällor såsom reklam som förstör hela evenemanget)

Förra året drog man in närmre 34 miljoner kronor till ”prevent cancer foundation”

Jag tittar gärna på lite mer reklam än normalt för det resultatet

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Då borde du aldrig skänka pengar via "Välgörenhets-organisationer" då det är snarare en regel än undantag att det mesta man skänker försvinner i "administrativa" kostnader.

Källa på det?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Källa på det?

https://www.povertyinc.org/


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Ok, inte en särskilt bra källa men en källa ändock

Har inte netflix just nu så får kika på den senare, men i den framgår alltså med bevis att de flesta välgörenhetsorganisationer fuskar med pengarna de får in?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ok, inte en särskilt bra källa men en källa ändock

Har inte netflix just nu så får kika på den senare, men i den framgår alltså med bevis att de flesta välgörenhetsorganisationer fuskar med pengarna de får in?

Yup.

Och rättning jag skrev aldrig att de flesta "fuskar" det gjorde du, utan jag skrev att de har enorma kostnader som kallas för "administrativa" och att en mycket stor del av pengarna aldrig kommer fram dit man som skänkare kan förvänta sig.

Finns mycket bättre metoder än att gå via stora organistioner, tex försöka hitta lokal hjälp dit man vill donera:

https://easydonationpickup.com/blog/how-much-money-actually-g...


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Då borde du aldrig skänka pengar via "Välgörenhets-organisationer" då det är snarare en regel än undantag att det mesta man skänker försvinner i "administrativa" kostnader.

I Sverige kan man ge till organisationer med 90-konto så vet man att de mesta av pengarna går till ändamålet.

Medlem

Jag var med i källaren för 13 år sedan och känner Mike Uyama. Kan säga att Mike fick slita som ett djur för att få allt att snurra runt då och de första åren. Alla i communityn hjälptes åt Sen har han ju ägnat mer än en heltidstjänst åt detta i alla år. Visst vore det fint om han och andra gjort det helt idéellt. Jag förstå att folk kan störa sig på det. Men det hade varit svårt att få det att växa och få så bra kvalité (och så stor summa insamlade pengar) om de ledande hade försökt göra det som en hobby vid sidan av annat arbete. Nu vet jag inte vilka summor det rör sig om de senaste åren dock. Så det kan jag inte uttala mig om.

1
Skriv svar