Bekräftat: God of War blir tv-serie hos Amazon

Medlem

Det hade varit extremt intressant om man faktiskt skapat filmen utifrån det som gjorts för God of War 2018 i samma grafiska motor med de modeller som användes för God of War 2018 till serien. Om man gör det då kan man också behålla no cut camera i filmen och få med den biten i tv serien.

Medlem

Dave Bautista som Kratos kanske?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

arnold schwarzenegger såklart, alternativt Chuck Norris.

Medlem

Telly Savalas borde spela kratos så klart... grek som grek.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Telly Savalas borde spela kratos så klart... grek som grek.

Faktiskt inget dumt förslag, förutom det faktum att han varit död i ca 30 år

Medlem

Roligt! Kul att det blir en serie av God of War!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Sorten:

Det hade varit extremt intressant om man faktiskt skapat filmen utifrån det som gjorts för God of War 2018 i samma grafiska motor med de modeller som användes för God of War 2018 till serien. Om man gör det då kan man också behålla no cut camera i filmen och få med den biten i tv serien.

Det vet man ju hur det blir. Dom plockar med lite från Ragnarök också. "Den där banan i tvåan är cool också, det slänger vi med..."
Ja, det blir nog bra det här...

Medlem

Hoppas vi får fler remakes på serier också, nya originella serier är inget att ha. Jag väntade länge på fortsättningen på The Nevers... borta.
Dom tar bort massa serier, som The Sopranos, så folk törs knappt börja kolla på en serie nu, man kanske inte kan se klart den.
Baksidan med streaming antar jag.

Geeks Gaming
Skrivet av scaryfoot:

Hoppas vi får fler remakes på serier också, nya originella serier är inget att ha. Jag väntade länge på fortsättningen på The Nevers... borta.
Dom tar bort massa serier, som The Sopranos, så folk törs knappt börja kolla på en serie nu, man kanske inte kan se klart den.
Baksidan med streaming antar jag.

The nevers lades ner så där är det ju kört men Sopranos är ju inte borta.

Medlem

Bara jag som hellre ser en serie som använder grafikmotorn som redan används för spelen?
Ser inga direkta nackdelar.

Gen
Medlem

Detta lär bli kasst med tanke på att det är Amazon.

Avstängd

Nu när Henry Cavill inte längre är Superman eller Geralt så kanske han kan vara Kratos. Tror han skulle kunna passa bra!

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

Detta lär bli kasst med tanke på att det är Amazon.

Det har onekligen varit mycket mellanmjölk/brunsås från amazon den senaste tiden så oddsen är ju att det blir ”Meh”

Medlem
Skrivet av NordhNet:

The nevers lades ner så där är det ju kört men Sopranos är ju inte borta.

Nej, inte än i alla fall. Men som en skrev på Moviezine:
Det som gjorde HBO MAX så bra var deras stora backlog av serier men vem vågar se/se om serier som t.ex The Sopranos, Boardwalk Empire eller Game of Thrones när de helt plötsligt kanske försvinner.

Geeks Gaming
Skrivet av scaryfoot:

Nej, inte än i alla fall. Men som en skrev på Moviezine:
Det som gjorde HBO MAX så bra var deras stora backlog av serier men vem vågar se/se om serier som t.ex The Sopranos, Boardwalk Empire eller Game of Thrones när de helt plötsligt kanske försvinner.

Märklig filosofi, varför göra något överhuvudtaget? Allt kan ju försvinna/sluta när som helst i livet 🤷‍♂️

Men vill man äga serien så kan man ju alltid köpa den, annars får man leva lite på rakbladskanten ibland och streama

Medlem
Skrivet av fejksson:

Nu när Henry Cavill inte längre är Superman eller Geralt så kanske han kan vara Kratos. Tror han skulle kunna passa bra!

Tråkigt att Henry Cavill inte fick fortsätta som Superman men håller med han skulle nog passa som Kratos!

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det har onekligen varit mycket mellanmjölk/brunsås från amazon den senaste tiden så oddsen är ju att det blir ”Meh”

Senaste tiden? Har det kommit något bra därifrån?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tyvärr är det Rafe Judkins, samma rövhål som förstörde Wheel of Time serien på amazon.
Kommer bli bajs,


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Geeks Gaming
Skrivet av Pretorian24:

Senaste tiden? Har det kommit något bra därifrån?

Jodå, det tycker jag.

Man in the high castle
The boys
Reacher
Jack Ryan

Sen är det ju som alltid en fråga om smak

Medlem
Skrivet av eld:

Han är inte vit, han är

Han är grek och greker är inte svarta. Om man nu ska hålla på.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Kratos är ju grek så det spelar väl ingen roll? Hur många greker tror du kommer bli arg om han spelas av en svart skådespelare?😂 I vilket fall så tycker jag Jason Mamoa passar perfekt som kratos. Gigantiskt muskelberg med arg uppsyn.

Men helt ärligt så känner jag att jag inte behöver se serien, jag har spelat spelet och uppföljaren så jag behöver inte se det igen med andra skådisar. Spelet har så bra grafik, motioncapture och skådespeleri så att man inte behöver en live-action adaption. Tack men nej tack.

Jag har familj i Grekland och greker är överlag mycket rasistiska. Många av dem hade blivit oehört provocerade om Kratos hade tolkats av en svart person.

Håller med om Jason Mamoa, han hade varit grymt. Men jag ser helst Christopher Judge faktiskt. Han har rörelserna och rösten. Pondusen om man så vill.

Helst av helt så ser jag nog att serien inte blir av. Risken finns att den blir mindre bra och det kommer att skava lite inom mig. Måste ju tyvärr se den oavsett.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av eld:

Han är inte vit

Kratos far:

Kratos son:

Men visst, är verkligen ett mysterium hur Kratos ser ut under askan.

Medlem

Alla som nämns i tråden har ju alldeles för snälla ansikten, inklusive Jason Momoa (som dock är muskelberg med fullt tillräcklig talang att spela stoneface Kratos).

Babyface Henry Cavill vore ett skämt (älskade honom i The Tudors, men som grymma Kratos och The Witcher, lägg av!).

Den enda som nämnts med tillräcklig hårdhet i ansiktet är Gerald Butler. Men är han inte lite gammal?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Bara jag som hellre ser en serie som använder grafikmotorn som redan används för spelen?
Ser inga direkta nackdelar.

Skrivet av Slimebeast:

Alla som nämns i tråden har ju alldeles för snälla ansikten, inklusive Jason Momoa (som dock är muskelberg med fullt tillräcklig talang att spela stoneface Kratos).

Babyface Henry Cavill vore ett skämt (älskade honom i The Tudors, men som grymma Kratos och The Witcher, lägg av!).

Den enda som nämnts med tillräcklig hårdhet i ansiktet är Gerald Butler. Men är han inte lite gammal?

Jag tror det han är inne på är det absolut bästa alternativet för en God of War serie och för alla spel man vill skapa filmer eller serier utav.

Jaha, då får man väll vänta å se vem som kommer spela han..
Att han redan nu skall vara stor och muskelberg är ju väldigt liten sak att leta efter, tar ju inte så lång tid för en skådespelare att träna upp sej för en roll liksom.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Alexander Skarsgård kanske? I huvudrollen.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jaha, då får man väll vänta å se vem som kommer spela han..
Att han redan nu skall vara stor och muskelberg är ju väldigt liten sak att leta efter, tar ju inte så lång tid för en skådespelare att träna upp sej för en roll liksom.

Nej. Ska nog inte vara några problem. Mark Ruffalo som Hulk. Andy Serkis ville vara värst. King Kong.

Medlem

Jag undrar om det skulle vara möjligt att låta en skådis läppsynka till Christopher Judges inlästa repliker?

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Att han redan nu skall vara stor och muskelberg är ju väldigt liten sak att leta efter, tar ju inte så lång tid för en skådespelare att träna upp sej för en roll liksom.

Uppoffringen som behövs för att bli ett "muskelberg" ska inte underskattas. Det kräver extremt mycket av en människa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Spännande! Undrar vem som kommer spela Kratos. Christopher Judge, som är helt fantastisk, kanske är lite för gammal och inte tillräckligt atletisk längre för att göra rollen i live action. Atreus kommer säkert att spelas av en, idag, okänd skådis.

Henry Cavill någon?

Nej nej, Kratos behöver uppdateras för en modern publik och kommer spelas av en icke-vit kvinna.

123
Skriv svar