Tidigare Massive-chefen David Polfeldt ansluter sig till Playerunknown Productions

Robot
Tidigare Massive-chefen David Polfeldt ansluter sig till Playerunknown Productions

Ska hjälpa David Greene att främja en bra studiokultur.

#David-polfeldt, #Playerunknowns-productions


Medlem

Alltså jag tycker ju inte det är direkt rocket science. Hur kan det va så svårt att förstå hur man ska behandla människor på ett bra sett att man behöver anlita någon för att hjälpa en med det? Sjuk värld.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Alltså jag tycker ju inte det är direkt rocket science. Hur kan det va så svårt att förstå hur man ska behandla människor på ett bra sett att man behöver anlita någon för att hjälpa en med det? Sjuk värld.

Dessa människor behöver skapa och se problem i allt överallt för att rättfärdiga sin existens, ungefär som Svergies myndigheter.

Geeks Gaming
Skrivet av Dalthor-san:

Alltså jag tycker ju inte det är direkt rocket science. Hur kan det va så svårt att förstå hur man ska behandla människor på ett bra sett att man behöver anlita någon för att hjälpa en med det? Sjuk värld.

Det är nog inte helt lätt. Att gå från att vara en moddare till en ledare med personalansvar över x-antal anställda (vet inte hur många de är numera) där man ska ha hand om chefer i olika led och samtidigt balansera investerarnas intresse i det hela.

Inget fel i att be om hjälp när man växer

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Alltså jag tycker ju inte det är direkt rocket science. Hur kan det va så svårt att förstå hur man ska behandla människor på ett bra sett att man behöver anlita någon för att hjälpa en med det? Sjuk värld.

Skrivet av NordhNet:

Det är nog inte helt lätt. Att gå från att vara en moddare till en ledare med personalansvar över x-antal anställda (vet inte hur många de är numera) där man ska ha hand om chefer i olika led och samtidigt balansera investerarnas intresse i det hela.

Inget fel i att be om hjälp när man växer

Det blir ju dessutom exponentiellt svårare desto fler människor som interagerar med varandra - riskerna för att någons/någras beteende ska orsaka problem för någon/några andra på ett företag blir ju ganska mycket större allt eftersom antalet människor som ska samverka ökar.

Problemet är ibland att vad individ X tycker är helt okej av någon anledning mår individ Y väldigt dåligt över. Ur ett individuellt perspektiv eller i en liten grupp kan det säkert tyckas enklare vad som är okej och inte, men vi kommer tillbaka till att det blir svårare ju fler människor det handlar om. Sen kan individer ha olika måttstockar av en rad olika anledningar också, och vem ges tolkningsföreträde då?

Sen borde vissa grundläggande grejer kunna tyckas vara enkla, men med tanke på hur mycket skit människor kastar på varandra i allsköns miljöer så, well... mänskligheten är inte så bra på det där.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Dessutom är det en balansgång, det är inte att man bara ändrar ett företag över en natt och tror allt skall gå bra. Det krävs finess och lite lirkande och att förstå vad som faktiskt är problem och inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Alltså jag tycker ju inte det är direkt rocket science. Hur kan det va så svårt att förstå hur man ska behandla människor på ett bra sett att man behöver anlita någon för att hjälpa en med det? Sjuk värld.

"Alltså varför finns det ens krig och folk som skadar andra? Kan inte alla bara vara snälla liksom, hur svårt kan det va?"

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

"Alltså varför finns det ens krig och folk som skadar andra? Kan inte alla bara vara snälla liksom, hur svårt kan det va?"

Precis!

1
Skriv svar