Naughty Dog ger oss en matig genomgång av The Last of Us-remaken

Medlem

Saftigt pris men kommer köpas ändå. Spelar om serien minst en gång per år och då är det värt även den summan.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Haha älskar när utvecklare säger saker som detta. Nästa gång kanske ni inte ska utveckla till en medioker konsol.

Edit: nästan 40k dislikes vs 61k likes. Går bra nu

Inte helt oväntat efter den fanatiska review bombing på metacritic etc.
Det är otroligt lätt att bota likes/dislikes på Youtube.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

....
Edit: nästan 40k dislikes vs 61k likes. Går bra nu

Uppenbarligen går det riktigt bra, med tanke på att 61% av tittarna är intresserade av att köpa spelet ifråga. Lär sälja riktigt bra om vi utgår från den procentsatsen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ser otroligt bra ut! Det enda minus är priset, men det är bara att vänta in tills det sjunkit.
Det är svårt att njuta av andra storybaserade spel med den kvalité NA lägger på både det tekniska och i berättandet.
Ska bli så nice att spela om Part I och Part 2 med samma tekniska kvalité!

Medlem

Och varför släpps inte detta till PS4? Då det uppenbart är byggt av Part 2-motorn.

Medlem
Skrivet av Thane:

Men att du tycker det ser ut som en putsning ändrar inte faktumet att det är ombyggt från grunden?

Nja, det är nog inte det. De har uppgraderat spelmotorn med lite nya features , ändrat reflektioner och karaktärsmodeller. Jag skulle nog definiera det mer av en Remaster, alternativt fejk-remake.

Medlem

Ser fantastiskt ut, riktigt imponerande!

Detta Dead Space, Re4 och Callisto är sp-spelen på radarn just nu, härliga tider!

Medlem

Ser riktigt bra ut


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, det är nog inte det. De har uppgraderat spelmotorn med lite nya features , ändrat reflektioner och karaktärsmodeller. Jag skulle nog definiera det mer av en Remaster, alternativt fejk-remake.

Vad du definierar det till ändrar inte vad det faktiskt är. Jag föreslår att du läser lite om vad en remaster av en produkt är.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fast det har det ju förstås, givetvis.
Hade Resident Evil 2 Remaken sett likadant ut som Resident Evil 2 från 1998 så hade det ju varit märkligt benämna det som remake.
En remake är ju liktydigt med att spelet är omgjort från grunden, där ingår ju givetvis grafiken. The Last of Us till PS5 tycker jag mer ser ut som en putsning av originalet, tycker de kunde släppa det prisreducerat som en patch. Men det kanske är för att de klippt in dodge-funktionen från Tlou2 som detta ska klassas som "remake". Slappt.

En spelutvecklare kommenterade att det finns flera saker de omöjligen hade kunnat göra till PS5:an om de bara gjort en vanlig remaster. Inte minst så har de tillgänlgihetsdesign i bakhuvudet här, för de som har något typ av handikapp så ser ju detta fantastiskt ut. Jag köper det argumentet.

En till aspekt jag tycker om är hur karaktärerna tycks röra sig här. Men ärligt så var en avgörande aspekt för mig huruvida de skulle införa en mer realistisk stridsdynamik, i tvåan har de ju som jag förstått det fiender som kommunicerar och bryr sig ifall någon dör (ropar ut namn etc.). Det var något jag hoppades på här men de hade antagligen nämnt det om det varit med.

Jag önskar också att det visuella hade fått en mer ordentlig genomgång. Det ser ju märkbart bättre ut, men inte så pass som man hade hoppats på med en remake. En sak jag tänker på är rörelsedatan som antagligen är gammal, då de antagligen inte har filmade ansikten att utgå ifrån utan motion capture teknik från 2013 (?) så de använder sig av samma data som i originalet, detta påverkar också antagligen möjligheterna för hur modellerna kan se ut till någon gräns. Det vill säga att de inte gjort nya inspelningar för skådespeleriet utan arbetat med att förfina tekniken bakom och sen kompenserat för de färre detaljer som kommer med den äldre tekniken.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av zevile:

Vad du definierar det till ändrar inte vad det faktiskt är. Jag föreslår att du läser lite om vad en remaster av en produkt är.

Nja, vet ju sedan tidigare du inte utgår från objektivitet vad gäller The Last of Us-spelen, så här får vi bortse från din pik..

Skrivet av Proximately:

En spelutvecklare kommenterade att det finns flera saker de omöjligen hade kunnat göra till PS5:an om de bara gjort en vanlig remaster. Inte minst så har de tillgänlgihetsdesign i bakhuvudet här, för de som har något typ av handikapp så ser ju detta fantastiskt ut. Jag köper det argumentet.

En till aspekt jag tycker om är hur karaktärerna tycks röra sig här. Men ärligt så var en avgörande aspekt för mig huruvida de skulle införa en mer realistisk stridsdynamik, i tvåan har de ju som jag förstått det fiender som kommunicerar och bryr sig ifall någon dör (ropar ut namn etc.). Det var något jag hoppades på här men de hade antagligen nämnt det om det varit med.

Jag önskar också att det visuella hade fått en mer ordentlig genomgång. Det ser ju märkbart bättre ut, men inte så pass som man hade hoppats på med en remake. En sak jag tänker på är rörelsedatan som antagligen är gammal, då de antagligen inte har filmade ansikten att utgå ifrån utan motion capture teknik från 2013 (?) så de använder sig av samma data som i originalet, detta påverkar också antagligen möjligheterna för hur modellerna kan se ut till någon gräns. Det vill säga att de inte gjort nya inspelningar för skådespeleriet utan arbetat med att förfina tekniken bakom och sen kompenserat för de färre detaljer som kommer med den äldre tekniken.

Jo, animationerna ser tämligen gamla ut. Speciellt om läckta gameplay-minuterna faktiskt är äkta, därav jag ser det mer som en remaster än en helt ny och fräsch remake.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, vet ju sedan tidigare du inte utgår från objektivitet vad gäller The Last of Us-spelen, så här får vi bortse från din pik..

Jo, animationerna ser tämligen gamla ut. Speciellt om läckta gameplay-minuterna faktiskt är äkta, därav jag ser det mer som en remaster än en helt ny och fräsch remake.

Ursäkta? Har en del kritik själv mot spelen, betyder inte att jag måste hålla med dig om allt.
Att du däremot går och gnäller, inlägg efter inlägg över ett spel du uppenbarligen inte gillar visar en hel del om dig själv. Dags att gå vidare i livet!

Medlem

Fast allt i denna video, förutom funktionerna med PS5-kontrollen skulle ju fungera utmärkt på en PS4. Se bara på Uncharted 4, där miljöerna också förstördes av en machinegun, på exakt samma sätt som exemplet i denna video.

Köper nog detta ändå när det gått ner i pris, eller kommer en nyutgåva med PS5-versionen av Part 2.

Rebuilt for PS5 - fast det kommer även till PC. 😅

Medlem

Ser fantastiskt ut!

Medlem

Ser bra ut, men som många andra kanske man hade förväntat sig liiiite mer. Men blir ändå ett köp såklart.

De som inte ser någon skillnad från remastern:
1. ljuger
2. behöver glasögon
3. har en förskönad bild av hur den versionen såg ut
4. allt ovan.

Angående priset så är det något saftigt, men de vill såklart och med rätta kunna ta fullpris på PC, och man kan ju bara föreställa sig gnället om PC versionen kostat fullpris och PS5 versionen typ 400;......

Medlem
Skrivet av Cabbage:

Priset är det enda problemet i mina ögon. Fattar att de säkert gör massa små saker i bakgrunden som vi spelar inte kommer märka dirket men som ska ge spelet bättre "flow" om man tittar på helheten. Att de då måste ta full pris betalt för täcka dessa utgifter är bara dåligt planerat från deras sida. Krävs ju inte ett geni inom PR för att inse att den prissättningen kommer göra ont i ögonen för kunderna.

Eller så är de bara giriga och vill tjäna mer pengar på detta succéspel

Jag får hålla med. Alldeles för saftigt! 849:- liksom, inte ens helt nya AAA-spel får den prislappen.

Med det sagt tycker jag ändå det ser betydligt bättre ut än förra versionen. Jag drog igång remastern för nåt år sen och stängde av ganska fort för minnet hade gullat lite för mycket med det.

Medlem
Skrivet av zevile:

Ursäkta? Har en del kritik själv mot spelen, betyder inte att jag måste hålla med dig om allt.
Att du däremot går och gnäller, inlägg efter inlägg över ett spel du uppenbarligen inte gillar visar en hel del om dig själv. Dags att gå vidare i livet!

Ser du, är just detta förhållningssätt du visar i detta meddelandet jag avser med att här klarar du inte sakligheten vad gäller diskussioner om Naughty Dog och Tlou-spelen. Har noterat det förr. Nu är det ju ett diskussionsforum för spel och Tlou är en spelserie jag är intresserad av, så kommer fortsätta diskutera spelserien och framföra kritik mot de felaktigheter Naughty Dog gör med den.

Skrivet av PGR1985:

Rebuilt for PS5 - fast det kommer även till PC. 😅

Hahaha, gött

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ser du, är just detta förhållningssätt du visar i detta meddelandet jag avser med att här klarar du inte sakligheten vad gäller diskussioner om Naughty Dog och Tlou-spelen. Har noterat det förr. Nu är det ju ett diskussionsforum för spel och Tlou är en spelserie jag är intresserad av, så kommer fortsätta diskutera spelserien och framföra kritik mot de felaktigheter Naughty Dog gör med den.

Hahaha, gött

Fast det var ju du som inledde med att påstå att jag personligen inte kan vara objektiv? Hypokritisk much?
Och just för att det är ett öppet forum så kommer jag och andra om vi så vill, fortsätta argumentera emot eller med dig.
Om du inte kan hantera det så kanske du ska hålla dina "definitioner" för dig själv.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, vet ju sedan tidigare du inte utgår från objektivitet vad gäller The Last of Us-spelen, så här får vi bortse från din pik..

Jo, animationerna ser tämligen gamla ut. Speciellt om läckta gameplay-minuterna faktiskt är äkta, därav jag ser det mer som en remaster än en helt ny och fräsch remake.

Klagar på att nog inte kan vara objektiv men påstår att det är en remaster för ”jag tycker det ser ut som en”.

Bra

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, vet ju sedan tidigare du inte utgår från objektivitet vad gäller The Last of Us-spelen, så här får vi bortse från din pik..

Jo, animationerna ser tämligen gamla ut. Speciellt om läckta gameplay-minuterna faktiskt är äkta, därav jag ser det mer som en remaster än en helt ny och fräsch remake.

Skrivet av Majoren:

Ser du, är just detta förhållningssätt du visar i detta meddelandet jag avser med att här klarar du inte sakligheten vad gäller diskussioner om Naughty Dog och Tlou-spelen. Har noterat det förr. Nu är det ju ett diskussionsforum för spel och Tlou är en spelserie jag är intresserad av, så kommer fortsätta diskutera spelserien och framföra kritik mot de felaktigheter Naughty Dog gör med den.

Hahaha, gött

Kan inte direkt påstå att du är saklig och definitivt inte objektiv din argumentation kring TLOU. Alla inlägg du skrivit hittills är fokuserade på vad du "sett", vad du "tycker", vad du "känner" och vad du vill ha i ett spel. Alla dessa termer har ingenting med objektivitet att göra, utan faller inom ramen för subjektivitet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av zevile:

Fast det var ju du som inledde med att påstå att jag personligen inte kan vara objektiv? Hypokritisk much?
Och just för att det är ett öppet forum så kommer jag och andra om vi så vill, fortsätta argumentera emot eller med dig.
Om du inte kan hantera det så kanske du ska hålla dina "definitioner" för dig själv.

Inte i frågan om denna spelserie, nej. Minsta negativa kritik som framförs och du hugger likt en hungrig krokodil. Nu gillar jag ju The Last of Us, jättemycket, så där har du helt fel. Men även om jag nu ogillade spelet så är det ju inget som diskvalificerar mig från att kommentera. Som du skriver, forumet är ju öppet, bättre vi uppmuntrar till diskussion.

Skrivet av Thane:

Klagar på att nog inte kan vara objektiv men påstår att det är en remaster för ”jag tycker det ser ut som en”.

Bra

Skrivet av matt76:

Kan inte direkt påstå att du är saklig och definitivt inte objektiv din argumentation kring TLOU. Alla inlägg du skrivit hittills är fokuserade på vad du "sett", vad du "tycker", vad du "känner" och vad du vill ha i ett spel. Alla dessa termer har ingenting med objektivitet att göra, utan faller inom ramen för subjektivitet.

Tråkigt om min poäng inte gick fram hela vägen. Men jag avser alltså bristen på en objektiv distans till spelet och de egna åsikterna om det. Givetvis framför även jag subjektiva åsikter, men jag är objektiv nog att hålla det sakligt och inte bli triggad bara för att andra tycker annorlunda än mig om detta spelet. Om ni följer diskussionstråden så kan ni tydligt se det; jag anser alltså att denna "remake" inte ser mycket ut för världen, men jag hugger inte till på alla som tycker att det ser fantastiskt ut och uppmanar dem att sluta diskutera spelet, "gå vidare med livet" eller liknande osakliga utfall.

ZF
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Angående priset så är det något saftigt, men de vill såklart och med rätta kunna ta fullpris på PC, och man kan ju bara föreställa sig gnället om PC versionen kostat fullpris och PS5 versionen typ 400;......

Fast Windows-porten kommer ju i praktiken ändå vara gratis för de som inte ens bryr sig om att gnälla. Och det skulle garanterat vara det alternativet som en större prisskillnad knuffar än fler mot.

Så har full förståelse för att allt detta rinner över i irritation för en del, oavsett plattform till och med.

För hade man kunnat skaffa spelet på dator från början kunde det ju av naturliga skäl kunnat få vissa grafiska uppgraderingar och bättre bildfrekvens med tiden helt utan remasters. Och även remasters hade det ganska troligen kommit närmare via moddar.

Att inte släppa det på Xbox samtidigt är också rätt absurt. Lite som att exkludera Dell.

Nä, det hade allt varit klädsamt att "bjuda" på remaken för de som har remastern åtminstone. För det hade ju faktiskt varit mer i linje med PC-släppet för de som redan finansierat hela kalaset. Inklusive efterfesten.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Inte i frågan om denna spelserie, nej. Minsta negativa kritik som framförs och du hugger likt en hungrig krokodil. Nu gillar jag ju The Last of Us, jättemycket, så där har du helt fel. Men även om jag nu ogillade spelet så är det ju inget som diskvalificerar mig från att kommentera. Som du skriver, forumet är ju öppet.

Tråkigt om min poäng inte gick fram hela vägen. Men jag avser alltså bristen på en objektiv distans till spelet och de egna åsikterna om det. Givetvis framför även jag subjektiva åsikter, men jag är objektiv nog att hålla det sakligt och inte bli triggad bara för att andra tycker annorlunda än mig om detta spel. Om ni följer diskussionstråden så kan ni tydligt se det; jag anser alltså att denna "remake" inte ser mycket ut för världen, men jag hugger inte till på alla som tycker att det ser fantastiskt ut och uppmanar dem att sluta diskutera spelet, "gå vidare med livet" eller liknande osakliga utfall.

"hugger likt en hungrig krokodil" för att jag också har åsikter? Hemskt ledsen för det..
Tycker hela beteendet är konstigt. En grupp ilskna "fans" som inte kan släppa hur ett spel formats.

Jag tyckte inte om riktningen Warcraft tog efter Mists of Pandaria, om jag då 10 år senare fortsätter skriva på varje inlägg jag ser som handlar om WC. "Blizzard har gjort WC till en disneykomedi." "Fyfan vad dåligt, den där cuck**** har tappat det totalt". "go woke go broke". Det är rent utav barnsligt.

Återigen - Om du kommer med en åsikt, speciellt en kontroversiell sådan så kommer du få motargument. Deal with it.

Medlem

Önskade verkligen att multiplayer delen var med i detta paket. Var så kul! Men får väl vänta och hoppas att factions standalone levererar!

Medlem
Skrivet av zevile:

"hugger likt en hungrig krokodil" för att jag också har åsikter? Hemskt ledsen för det..
Tycker hela beteendet är konstigt. En grupp ilskna "fans" som inte kan släppa hur ett spel formats.

Jag tyckte inte om riktningen Warcraft tog efter Mists of Pandaria, om jag då 10 år senare fortsätter skriva på varje inlägg jag ser som handlar om WC. "Blizzard har gjort WC till en disneykomedi." "Fyfan vad dåligt, den där cuck**** har tappat det totalt". "go woke go broke". Det är rent utav barnsligt.

Återigen - Om du kommer med en åsikt, speciellt en kontroversiell sådan så kommer du få motargument. Deal with it.

Nej, inte för att du också har dina åsikter, men..
redan första gången jag som purfärsk medlem på sidan kommenterade en medlemsrecension av tlou2 så högg du och bad mig sluta kommentera spelet, "gå vidare med livet". Det var alltså min allra första kommentar relaterad till denna spelserie. Man kan inte låta bli att fundera på vad det är specifikt hos denna spelserien som lockar fram denna sidan av dig..

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nej, inte för att du också har dina åsikter, men..
redan första gången jag som purfärsk medlem på sidan kommenterade en medlemsrecension av tlou2 så högg du och bad mig sluta kommentera spelet, "gå vidare med livet". Det var alltså min allra första kommentar relaterad till denna spelserie, man kan inte låta bli att fundera på vad det är specifikt hos denna spelserien som lockar fram denna sidan av dig..

Ja, om man argumenterar för varför ett mer än 2 år gammalt spel är dåligt, "woke" och försökt övertala andra som tycker om detta spel då anser jag att det är dags att gå vidare. Du försvarade även hur hatgrupper använder ordet "cuckmann" emot Neil Druckmann. "Bara en barnslig förolämpning". Även det visar ju ditt tankesätt mer än allt.

Specifikt hos denna spelserie? Jag gillar den. Simpelt. Precis som om någon kom med konstig kritik emot Zelda, Final Fantasy, GTA eller något annat spel som jag gillar så kommer jag motargumentera, inte konstigare än så.

Skribent

Jag säger som Han Solo: "I got a bad feeling about this"

Får lite känslan av att vi kommer få en framstressad och buggig produkt. Kommunikationen känns lite så som Rockstar hade runt GTA remaster trilogin...

Nåväl vi får se, för mig så spelade jag förra remastern rätt nyligen så kommer inte köra detta igen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av zevile:

Ja, om man argumenterar för varför ett mer än 2 år gammalt spel är dåligt, "woke" och försökt övertala andra som tycker om detta spel då anser jag att det är dags att gå vidare. Du försvarade även hur hatgrupper använder ordet "cuckmann" emot Neil Druckmann. "Bara en barnslig förolämpning". Även det visar ju ditt tankesätt mer än allt.

Specifikt hos denna spelserie? Jag gillar den. Simpelt. Precis som om någon kom med konstig kritik emot Zelda, Final Fantasy, GTA eller något annat spel som jag gillar så kommer jag motargumentera, inte konstigare än så.

Oj, hela 2 år gammalt! du menar att det skulle vara något exceptionellt? Jösses, folk skriver ju och argumenterar än idag om varför tex Super Mario 64 är bättre än Super Mario Sunshine, och då handlar det alltså om spel som är 26 respektive 20 år gamla..och det är inget fel med det alls.
Ja, mitt tankesätt du drar upp är alltså att jag tar rätt lätt på barnsliga, fjantiga förolämpningar. Var det då så allvarligt, måste man se det som terrorism och hatbrott varje gång någon författar en fjantig ordlek på någons efternamn?

Jo, misstänkte förstås det handlade om fan-grej. Motargumentera i all välmening, jovisst. Det kan mycket väl vara ditt favvospel, men spelet blir väl inte sämre för dig personligen för att någon annan har en mer kritisk syn på det, eller har jag fel?

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag säger som Han Solo: "I got a bad feeling about this"

Får lite känslan av att vi kommer få en framstressad och buggig produkt. Kommunikationen känns lite så som Rockstar hade runt GTA remaster trilogin...

Ja jo, reagerade på att det ska släppas så snart medan man väl kan anta att ND torde vara ganska upptagna även med multiplayer kampanjen till tlou2. Tror det är betydligt mer återvunnet grundmaterial än vad Druckmann vill framställa det som i PR-videon, vilket för mig gör det lutar mer som bara ännu en remaster av remastern som man kommer fråga mer än fullpris för.

Har ju inte spelat Last of us innan så får se om jag kanske inskaffa det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Oj, hela 2 år gammalt! du menar att det skulle vara något exceptionellt? Jösses, folk skriver ju och argumenterar än idag om varför tex Super Mario 64 är bättre än Super Mario Sunshine, och då handlar det alltså om spel som är 26 respektive 20 år gamla..
Ja, mitt tankesätt du drar upp är alltså att jag tar rätt lätt på barnsliga, fjantiga förolämpningar. Var det då så allvarligt, måste man se det som terrorism och hatbrott varje gång någon författar en fjantig ordlek på någons efternamn?

Jo, misstänkte förstås det handlade om fan-grej. Motargumentera i all välmening, jovisst. Men nog börjar ju både du och jag bli lite för till åren för att bli så triggade på minsta kritik mot spel man gillar. Det kan mycket väl vara ditt favvospel, men spelet blir väl inte sämre för dig personligen för att någon annan har en mer kritisk syn på det, eller har jag fel?

Absolut inte i samma skala som med TLoU PT2..
Om det var allvarligt? Nej. Vet vi om det påverkar Neil? Antagligen inte men man vet aldrig. Är det otroligt omoget och fjantigt att vuxna människor beter sig så? 100%. Bör man säga ifrån när vuxna människor beter sig så? 100% igen.
Du försvarade det dock.

Handlade om en fan-grej? Vad babblar du om, man tänker ju sig att dom flesta som kommenterar om en TLoU remake är antingen fans eller gillar serien. Det är väl uppenbart. Det finns ju dock en grupp som uppenbarligen har en agenda emot TLoU och Naughty Dog. Sedan har jag aldrig sagt att det blir sämre för att någon annan kritiserar det? Jag har ju själv sagt att jag har kritik mot serien. Jag älskar att diskutera spelen, vad som kunde varit bättre osv. När man drar in "woke" eller att "denna remake känns mer som en remaster för mig, mina känslor säger så." så blir "kritiken" lite väl oseriös. Men som jag och andra har påpekat verkar du själv ha svårt att hålla dig till saken så jag tycker vi släpper detta nu.

Skriv svar