Ghost of Tsushima har nu sålt närmare 10 miljoner kopior

Robot
Ghost of Tsushima har nu sålt närmare 10 miljoner kopior

Det finns nu 9,73 miljoner samurajer i världen.

#Ghost-of-tsushima, #sucker-punch


Medlem

Bra spel, så det är ju fint å höra ^^

Medlem

Har det inte redan sålt närmare 10 miljoner?

Medlem

Jag väntar ivrigt på en PC release.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Har det inte redan sålt närmare 10 miljoner?

7 miljoner för några månader sedan, men det är ju inte riktigt 10 mille. Nu närmar de sig med 9.7


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

7 miljoner för några månader sedan, men det är ju inte riktigt 10 mille. Nu närmar de sig med 9.7

Jag tänkte mest på rubriken, att de ”nu snart sålt närmare 10 milj”. Nu har de ju sålt 9.7 milj vilket är närmare 10 milj, då närmar de ju sig snart inte 10 milj utan närmar sig 10 milj rätt och slätt. Rubriken är märklig helt enkelt. Inget illa ment det är jag som inte kan släppa sånt här.

Avstängd
Skrivet av B-itta:

Jag väntar ivrigt på en PC release.

Då är i två syster. Kan de inte bara släppta skiten nu så jag kan dö lycklig?

Medlem

Ett av tidernas bästa spel, PC-versionen kan inte komma fort nog.

Medlem

Köpte det på rea till PS4 men kom tyvärr inte längre än 5-6h innan jag fick ge upp. Vet inte om det är min PS4 (orginal 500 GB) som gett upp på livet eller dålig optimering, men spelet laggade så outhärdligt, typ 20 fps till och från och drops ännu lägre.

Om det kommer en PC version kommer jag gladeligen köpa den direkt, för älskar samurajer och denna typen av spel egentligen

Skribent
Skrivet av lasselason:

Jag tänkte mest på rubriken, att de ”nu snart sålt närmare 10 milj”. Nu har de ju sålt 9.7 milj vilket är närmare 10 milj, då närmar de ju sig snart inte 10 milj utan närmar sig 10 milj rätt och slätt. Rubriken är märklig helt enkelt. Inget illa ment det är jag som inte kan släppa sånt här.

Ja du har rätt! "Snart" är en kvarleva från en variant av rubriken jag hade först. Fixar!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Potatisbullen:

Köpte det på rea till PS4 men kom tyvärr inte längre än 5-6h innan jag fick ge upp. Vet inte om det är min PS4 (orginal 500 GB) som gett upp på livet eller dålig optimering, men spelet laggade så outhärdligt, typ 20 fps till och från och drops ännu lägre.

Om det kommer en PC version kommer jag gladeligen köpa den direkt, för älskar samurajer och denna typen av spel egentligen

Hade samma problem, men öppnade och rengjorde min PS4 och då började spelet flyta på. Nu fick ju PS4an fortfarande jobba, men den lät inte som den höll på dö och laggade apa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jaga pluppar på karta, the game

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja du har rätt! "Snart" är en kvarleva från en variant av rubriken jag hade först. Fixar!

👍👍😊😊

Medlem

Kvalificerad gissning att tvåan utannonceras på nästa Sony showcase i aug/september med release sommaren/höst 2024,samtidigt utannonseras en pc release för ettan till q1 2023

Medlem

Spelade igenom det två gånger när det var nytt, gillade det väldigt mycket. Men när väl DLCn släpptes så var jag upptagen med annat och det har aldrig blivit av att jag har spelat den. Borde ta tag i det, Kanske om en vecka när semestern börjar.

Medlem

Jag drog ner det till ps5 via ps+ extra i början på veckan och har väl spelat runt 5 timmar hittills. Underbart härligt spel! Riktigt stämningsfullt, bra röstskådespel och magiskt vackert.

Skrivet av borstenn:

Jaga pluppar på karta, the game

Den känslan har jag då inte fått. Blir ju knappt att man använder kartan eftersom vinden guidar en. Ingen minimap som stör heller.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Den känslan har jag då inte fått. Blir ju knappt att man använder kartan eftersom vinden guidar en. Ingen minimap som stör heller.

Vinden är ju bara ett annat sätt att jaga pluppar på. Inte mycket som skiljer detta mot Horizon, senare års AC osv. Fann det väldigt standardmallat.

Medlem

ladda ner det på ps plus vilket jäkla spel sjukt bra

Medlem

Orkade bara spela det några timmar, tyckte personligen att det var ett rätt mediokert spel den tid jag gav det.

It's not a lake, it's an ocean

Har bara börjat. Får se om jag tar tag i det i sommar. Många spel i högen som väntar på en ärlig chans.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av borstenn:

Vinden är ju bara ett annat sätt att jaga pluppar på. Inte mycket som skiljer detta mot Horizon, senare års AC osv. Fann det väldigt standardmallat.

Jaga och jaga, jag ser det mer som en fingervisning vart du ska för att progressa i storyn. Blir ju lite bökigt å hitta om du inte får någon hjälp öht. Sen behöver man ju varken jaga eller titta på kartan om man nu inte vill. Jag kör extremt random och rider dit jag tycker mig se något intressant, utan å kika på kartan. Efter ett tag vill man ju dock ta sig fram i storyn och då blir det att följa vinden/kartan.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jaga och jaga, jag ser det mer som en fingervisning vart du ska för att progressa i storyn. Blir ju lite bökigt å hitta om du inte får någon hjälp öht. Sen behöver man ju varken jaga eller titta på kartan om man nu inte vill. Jag kör extremt random och rider dit jag tycker mig se något intressant, utan å kika på kartan. Efter ett tag vill man ju dock ta sig fram i storyn och då blir det att följa vinden/kartan.

Finns inte mycket intressant att se, kartpartierna består av ett x antal av samma sorts uppdrag, läger, rävar osv som upprepas genom hela spelet. Därav jaga pluppar på karta, eller bocka av plupparna om man vill formulera det så.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Finns inte mycket intressant att se, kartpartierna består av ett x antal av samma sorts uppdrag, läger, rävar osv som upprepas genom hela spelet. Därav jaga pluppar på karta, eller bocka av plupparna om man vill formulera det så.

Jag tycker det finns massa å se! Men då är jag en sucker för fina vyer och liknande ^^. Jag kanske har spelat lite för lite för att kunna uttala mig om de olika uppdragen men hittills gillar jag det jag har spelat. Sen hundraprocentar jag aldrig open world-spel då det ofta tenderar att bli upprepningar och jag känner aldrig att jag måste bocka av/hitta allt som går att hitta.
Det senaste spelet som gav mig mersmak för sidequests var dock Forbidden West, mycket tack vare intressanta karaktärer. Men kan va skönt med ett lite kortare open-world spel som jag förstått att Ghost är.

Skribent
Skrivet av borstenn:

Vinden är ju bara ett annat sätt att jaga pluppar på. Inte mycket som skiljer detta mot Horizon, senare års AC osv. Fann det väldigt standardmallat.

Jag håller visserligen med om att det är rätt standard open-world-mall, men å andra sidan är det samurajer och Japan. Något ställe där Ubisoft inte har besökt än.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av borstenn:

Vinden är ju bara ett annat sätt att jaga pluppar på. Inte mycket som skiljer detta mot Horizon, senare års AC osv. Fann det väldigt standardmallat.

+1. De flesta spel med öppna världar skiljer sig sällan i grunden från Ubisoft-modellen. Men jag älskar sånt, Ubisoft ligger fortfarande varmt om hjärtat.

Medlem
Skrivet av Roqka:

+1. De flesta spel med öppna världar skiljer sig sällan i grunden från Ubisoft-modellen. Men jag älskar sånt, Ubisoft ligger fortfarande varmt om hjärtat.

Så är det. Hos den stora majoriteten av open world-spel är den öppna världen bara en ursäkt till att fylla spelet med innehåll (pluppar) och fyller egentligen inte någon annan funktion än transportsträcka. Trodde att Botw skulle förändra genren något men hittills är det väl bara Elden Ring som gjort något liknande, och där den öppna världen har ett mer spelmekaniskt syfte.

Men även McDonalds är ju gott ibland

Medlem

Dags för en pc port nu dårå!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av borstenn:

Jaga pluppar på karta, the game

Att beskriva Ghost of Tsushima som ”Jaga pluppar på karta” är nog det absolut snabbaste sättet att illustrera hur man inte har spelat det.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Så är det. Hos den stora majoriteten av open world-spel är den öppna världen bara en ursäkt till att fylla spelet med innehåll (pluppar) och fyller egentligen inte någon annan funktion än transportsträcka. Trodde att Botw skulle förändra genren något men hittills är det väl bara Elden Ring som gjort något liknande, och där den öppna världen har ett mer spelmekaniskt syfte.

Men även McDonalds är ju gott ibland

Men hur ska man göra ett open world spel annars egentligen? En gigantisk stendöd karta är ju inte så värst spännande heller^^. Å andra sidan älskar jag SoTC och där är både pluppar och npcs frånvarande.

Medlem

Riktigt bara spel, dock förstår jag inte varför Sony valde att det inte blir ett Days gone 2. Sjukt bra spel det med och vad man kan se via deras sociala kanaler (Bend studios) så skriker ju fans efter en uppföljare. Vad jag förstått så har det sålt runt 8 miljoner ex (icke inkluderat Steam då) Just my 2 cents 😊


signatur

Nothing is power without Control

12
Skriv svar