Nu är det klart: Final Fantasy VII Remake kommer till PC

Robot
Nu är det klart: Final Fantasy VII Remake kommer till PC
Medlem

👏👏👏

Undra om man ska köpa detta.
Gillade FF7 väldigt mycket nör det begav sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

...för endast 80 euro på Epic Game Store.

*förbokar 4 exemplar*


signatur

Go home and be a family man!

Medlem
Skrivet av Digital_Lifestyle:

...för endast 80 euro på Epic Game Store.

*förbokar 4 exemplar*

Jösses, nog för att de kommer få oändligt många köpare ändå och det är väl ändå det som avgör priset. Men för helsike, 850kr? Å inte fasen fick man det på steam heller!

Medlem

Haha, jag som väntat i hopp om att spela på pc. Så kommer det endast till Epic och för 850 jävla kr för ett helt vanligt digitalt pc-spel. Fast hmm.. arr!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Haha, jag som väntat i hopp om att spela på pc. Så kommer det endast till Epic och för 850 jävla kr för ett helt vanligt digitalt pc-spel. Fast hmm.. arr!

Ah damn it. Hade hoppats Sony inte skulle börja släppa exklusivt till epic trots att de köpte in sig i företaget. Såg hoppfullt ut ett tag med God of war på steam. Men aja, hoppas de bara är tids exklusivt.

Medlem

Eller så väntar ni 6 mån och köper det för 300. Brukar gå snabbt för PC spel att gå ner i pris. Bara Nintendo som håller i sina priser oftast och sällan har rea.

Medlem

850 pistoler!? Ja då blir det till att vänta på rea om det ska bli ett köp.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Bara att vänta till det blir tillgängligt på fler klienter och därefter borde priset rasa en del. Håller med om att 850 kr är alldeles för saftigt. För det priset är man ju uppe och nosar på en collectors edition.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

Woop woop!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nej tack, originalet är bättre och med mods är det ennu bättre.

Medlem

Jag är fortfarande inte intresserad av att äga något på Epics butik som jag har köpt... får avvakta tills antingen priset går ner eller det släpps på andra plattformar. Blev helt lyrisk ett ögonblick.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Väntar tills dess det kostar någon hundring istället. Har redan spelat igenom det på en PS4pro, vilket inte var en bra upplevelse med 30fps och texturer som inte laddades. Skulle kunna tänka mig att spela det igen på PC om så bara för att spela igenom det nya innehållet, men då spelet inte är något mästerverk som originalet var för sin tid (ger FF7R en stark 3 av 5, FF7 5 av 5) och jag redan spelat huvudstoryn en gång, så känns allt över 100-200:- som överpris för mig.

Medlem

Ja det var saftig prislapp.
Kommer inte köpa för det.
Är väll tom ett väldigt högt pris om man jämför med konsolpriser?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Säg till när det kommer ur early access och är ett komplett spel...


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

De kommer nog inte dröja speciellt länge innan de inser att de behöver Steams kundbas.
Backloggen är ju tillräcklig som det är, så man kan lika gärna vänta.

Medlem

Intergrade på PS5 var sjukt underhållande, så detta rekommenderas. Säga vad man vill om storyn, men det är ett väldigt kul spel.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Lirade igenom på PS5 i våras. Väl värt, men vänta in Rea och släpp på annan plattform än Epic.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skribent

Hade gärna fått höra något om del två, men en 40-åring som jag lär ju inte hinna spela sista delen av spelet innan jag dör. Det känns som det kan dra ut flera konsolgenerationer innan alla delar är släppta...


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem

Haha med tanke på att PS4 versionen går att få tag på för 300kr och PS5 patchen är gratis är det jävligt magstarkt att begära 850kr för spelet. Sen tittar man på GoW som släpps i Januari på Steam för 50€. Jomentjena!

Medlem

Vilken besvikelse. Jag hoppades på ett livstecken från del 2.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hade gärna fått höra något om del två, men en 40-åring som jag lär ju inte hinna spela sista delen av spelet innan jag dör. Det känns som det kan dra ut flera konsolgenerationer innan alla delar är släppta...

Ja, i det här tempot blir det att avnjuta sista delen på äldreboendet.

Medlem
Skrivet av Gen:

Haha med tanke på att PS4 versionen går att få tag på för 300kr och PS5 patchen är gratis är det jävligt magstarkt att begära 850kr för spelet. Sen tittar man på GoW som släpps i Januari på Steam för 50€. Jomentjena!

Dessa "playstation spel" reas dessutom titt som tätt på Steam 40-50% så man lär vänta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sille:

Nej tack, originalet är bättre och med mods är det ennu bättre.

Mods du kan rekommendera?
Tänker köra om det (Inte kört det fråns original releasen) då Echo-S mod är färdigt.

Medlem

Köpte en PlayStation 4 version för några veckor sedan som jag uppgraderade till PlayStation 5 versionen gratis o testade på spelet förra veckan... Fan ta mig, jag ville verkligen gilla detta men Final Fantasy som serie vill sig inte hos mig riktigt tyvärr. Provade Final Fantasy 15 till Steam för nåt år sedan o det blev lika dant där. Spelen känns så konstiga när jag jämför med min älskling The Witcher 3 där det blir ett underhållande utforskande i en stor värld och valbara dialoger i ändlighet.

De känns så Japanska och de är ju utvecklade där så det är väl inte så konstigt. Efter att ha testat på dessa mastodont spel som har grafiken med sig ger jag nu upp denna kultserie.
____________________________________________________________________________________________
*** Synd med EPiC exklusiviteten och att Square-Enix vek ner sig. Eller om det är SONY som bär ansvaret som nån tidigare i tråden nämnde.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Var hittar ni priset? På Epic står det bara "Coming Soon", och andra sidor nämner det inte heller.

Medlem
Medlem

Usch, EGS


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Sille:

Nej tack, originalet är bättre och med mods är det ennu bättre.

Vad ska man ha för mods på PC?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Json_81:

Säg till när det kommer ur early access och är ett komplett spel...

Du läste tydligen inte artikeln. Det är just det kompletta spelet som Släpptes till PS5 som kommer till PC. Inte PS4 versionen.

Själv skulle jag kunnat köpa det för att spela DLCt

12
Skriv svar