Diskutera – Vilket spel vore den ultimata remastern/remaken?

Medlem

FIFA?

Kanske en remake på Witcher och Witcher 2.
De ser lite för fula ut för att ta tag i.

Medlem
Skrivet av zelloxy:

Snälla inga mer. För oss lite äldre gamers som provat de flesta spel är det inget roligt. Jag vill ha nya spel.

Äldre gamer innebär inte att man ogillar remasters/remakes... Själv har jag varit en gamer i 35 år och har inget emot remaster/remakes så länge dom görs ordentligt.

Skulle själv gärna vilja se en remake av Sly Cooper serien med samma kvalité som spyro reignited.

Medlem
Skrivet av mellifluence:

Uncharted 1-3 (särskilt 2) till PC

Utannonserades ju igår?

Edit: Fel av mig. Bara 4 och Lost Legacy.

Medlem

Future wars remake! Finns mer att utforska i det universumet, både dåtid och nutid.

Testpilot

Hmm

Paradroid skulle jag vilja ha en rejält uppdaterad remake på

Medlem

Call of duty (orginalet) samt expansionen United offensive

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Utannonserades ju igår?

Uncharted 4 + Lost Legacy tror jag det var. Lite märkligt kan tyckas när Sony redan gjort en remaster på 1-3 att inte dom också kommer till PC.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag klassar mig själv som äldre gamer (33 år)

Du är en ung gamer, det är 2020 2021 nu!

It's not a lake, it's an ocean

Jag har inget jättesug efter många remakes. Men några önskemål finns i alla fall:

Silent Hill 1-3
Resident Evil Code: Veronica
Alone in the Dark: The New Nightmare
Jade Empire
Jet Set Radio
Sega Rally


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Morrowind. Skulle gärna se en modern variant där, tyvärr är spelmekaniken lite för trött för att spela nu för tiden. Även de äldre tes-liren vore kul.

Medlem

No One Lives Forever serien, men specifikt tvåan. Dom var före sin tid enligt mig och behövs upplevas från fler! Men kanske även Hidden and Dangerous?

Killmonday Games

No One Lives Forever vore tiden på en riktigt saftig remaster! Saknas single-playor FPS med lite humor i!


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Uncharted 4 + Lost Legacy tror jag det var. Lite märkligt kan tyckas när Sony redan gjort en remaster på 1-3 att inte dom också kommer till PC.

Damn, du har rätt. Hoppa in i det fjärde spelet känns ju lite sådär.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Hade gärna sett remakes på Phantasy stat 1-4.
Göra dom uppdaterade men behålla gamla känslan. Inte gå för långt från orginalet som jag tyckte dom gjorde med FF7.

Hade varit underbart!

Skrivet av Seggallion:

Buck Rogers

Underbart spel.

Sen så skulle jag väldigt gärna se Dungeon Master samt Loom med modern grafik och ljud. Samtliga Quest for Glory skulle vara underbart!

Medlem
Skrivet av Arceion:

Heroes of Might and Magic III.

Finns ju redan HD Edition från 2015


signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Medlem

Wreckin crew, Unirally & Excite bike

Medlem

Om Vi snackar om remake och inte remaster, då skulle de två första Metal Gear till MSX vara ganska perfekta.
När man försöker spela de, då märker man åldern väldigt snabbt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
ZF
Medlem

Kings Field VR

Pacman VR

Chess VR

Allt kan bli intensivt i VR.

Men främst kanske VR bör få en remake. För bekvämlighet.

Medlem

Freelancer


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Legacy of kain serien. Kan nöja mig med blood omen 2 men helst hela serien.

Medlem

Might and Magic 2-6
Dungeon Master 1-2
Forgotten Realms serien
Dragonlance serien
Star Command
Captive 1-2
Legend Of Faergheil
etc etc... (ni ser kanske ett mönster )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En lista på spel i ingen särskild ordning jag gärna skulle se remakes av (remasters kan dra åt pipsvägen). har ingen direkt åsikt om vilken som skulle vara mest "WOOOOOOOW" men allt detta hade gjort mig glad.

1. JET FORCE GEMINI
2. Mischief Makers
3. Wildstar (Vet ett MMO, men why not jag gillade det spelet, gör om gör rätt)
4. Spore
5. Star Wars Republic Commando
6. Star Ocean 1-3
7. Enemy Territory: Quake Wars
8. Warhammer 40K: Space Marine
9. Final Fantasy 9
10. Star Wars Ep-1 Racer
11. Dungeon Keeper
12: Sly Cooper (alla spelen)

Kan göra en längre lista men känner att det blir nog för långt.

Medlem

Metal Gear Solid: Trilogy Remake. Innehåller:

  • Metal Gear Solid

  • Metal Gear Solid 2: Sons of the Patriots

  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Lords of the rising sun

och...

Defender of the crown

Remake och uppfräschade med roligare lösningar. Skulle förboka direkt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Äldre gamer innebär inte att man ogillar remasters/remakes... Själv har jag varit en gamer i 35 år och har inget emot remaster/remakes så länge dom görs ordentligt.

Skulle själv gärna vilja se en remake av Sly Cooper serien med samma kvalité som spyro reignited.

Håller med dig. Förstår inte heller varför man inte skulle kunna göra remaster/remakes på grymma spelidéer. Jag har varit gamer i 34 år btw.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Ankh:

Might and Magic 2-6
Dungeon Master 1-2
Forgotten Realms serien
Dragonlance serien
Star Command
Captive 1-2
Legend Of Faergheil
etc etc... (ni ser kanske ett mönster )

Ypperliga val, jag hade missat Might and Magic serien, jag skulle gärna se 7-9 där också. Legend of Faergheil hade jag nästan glömt bort helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Defender of the crown

Jag har nyligen lirat DotC och vill påstå att det är ett mediokert spel bortsett från dess otroligt imponerande grafik. Men när det kom minns jag att min haka nuddade marken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Little Computer People, lätt...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ultima 7, med moderna strider

Skriv svar