Vilket är det bästa ubåtsspelet?

Medlem

Kör själv SH5 med Sobers modlist, då är det riktigt krävande och roligt. Därav mitt favvo

Håller med att ubisoft borde aldrig borde släppa så ofärdigta spel som de gör nuförtiden (gäller inte bara SH5).
Men tack till alla moddare som gör ubisofts jobb färdigt gratis medan de plockar pengarna.

KoP
Medlem

Red storm rising.

Medlem

Silent hunter 3 utan tvekan, på andra plats silent service.

Medlem

Blood Money, Planet 2

Medlem

In The Hunt är en solklar vinnare för mig. Ett Metal Slug fast med ubåtar och ni vet hur schyssta effekter det är i dom spelen.

Medlem

Silent Hunter 3 är nog favoriten, 5an (eller vad det senaste nu var) hade några riktigt fina inslag, som att man kunde gå runt i u-båten helt fritt, och utseendet i allmänhet var jävligt fint, trevligt att bara stå uppe i tornet och "känna" den friska havsvinden blåsa. Däremot var det jävligt trasigt och dåligt på många andra sätt, tyvärr.

Medlem
Skrivet av fzusr:

SinkSub pro är bättre.

Shit, där fick man flashbacks! hade helt glömt bort det.

Medlem

Silent Service och Red Storm Rising till C64'an !!!!

Medlem

Kommer ihåg att jag spelade http://en.wikipedia.org/wiki/688_Attack_Sub som var riktigt kul på den tiden

Medlem

Jag lägger min röst på subwar 2050, vart så grymt imponerad av dess motor/känslan. Atmosfären var lite samma typ som gamla comanche-spelen.

Medlem
Skrivet av caracarn:
Skrivet av esset:
Skrivet av Gaara:

Hmm fanns det inte något skoj Ubåtspel till NES ?:D

Silent Service kanske du tänker på ?
https://www.youtube.com/watch?v=ZHWC7LWzMcg

Yikes, kan vara den jobbigaste leta play jag hört

Haha Sorry för den. Sökte bara upp första videon som visade spelet och länkade. Men lite sweet robot röst är väl nice

Medlem

signatur

I chose... Rapture

Medlem
Skrivet av Domitianus:

Det jag haft roligast med var GATO... Känner mig väldigt gammal när man kollar upp det idag:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gato_(video_game)

Hehe, kommer ihåg det där. Hade kartor till det utskrivna med matrisskrivare

Medlem

Sorry, men jag måste kommentera på det här " försvaret leker utbåtsjakt i skärgården"... Ha lite mer respekt för de män och kvinnor som försvarar Sveriges territoriella suveränitet

Medlem

Med tanke på det försvar vi haft så får man väl i dag i jämförelse klassa dagens ubåtsjakt som "leka".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Tigershark! Det var magiskt när man fick hem sin flightstick och började lira i 3d. Dock kanske tigershark är mer flygsimulator än ubåtsspel, fast man är en ubåt.

Inaktiv

- Medan ryssarna blånekar och försvaret leker utbåtsjakt i skärgården försöker vi hitta den bästa djupdykningen i spelhistorien.

Leker..?

Medlem

Red october på gameboy, klämt sjukt med timmar på det.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Medlem

Lite smått förvånad över att detta fått sådan respons. Kanske är ubåtsintresset större än jag trodde? Till och med så pass att jag känner mig lite smått hopfull att en eventuell kickstarter kanske skulle lyckas.

Medlem

Silent service II.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Lite smått förvånad över att detta fått sådan respons. Kanske är ubåtsintresset större än jag trodde? Till och med så pass att jag känner mig lite smått hopfull att en eventuell kickstarter kanske skulle lyckas.

Bara gå in på subsim.com och kolla aktiviteten,, trots flera år på nacken så kryllar det av nya personer som börjar spela hela tiden. Få spel som har den tillströmning som t.ex SH3 har, trots snart 10år i nacken

Medlem
Skrivet av Manqs:

Har alltid gillat Prisoner of Ice. Kanske inte ett ubåtsspel i sig men det utspelar sig i alla fall på en ubåt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_Ice

Åh, strålande tips, detta måste jag kolla in! Väldigt intressant premiss. Ska spela detta när jag spelat klart Gabriel Knight remaken, hurra för äventyrsspel!

Förresten, vad anser folk, är Silent Hunter 5 värt att spela med alla patchar och moddar, eller är 3:an fortfarande klart överlägsen? Är ute efter den bästa simulatorkänslan.

GTA V!!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Ingen som minns Aquanox?

Medlem

Kämpar febrilt med att komma på namnet på mitt gamla favvoubåtslir. Har för mig det var amigan...

"ALAAAAAAAAAAAAAARM, SCHNELL SCHNELL" vid dyket känner nog de flesta som spelat det igen.

Aces of the Deep kanske? Fasiken, osäker :/


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Deadly Tide. Spelade aldrig mer än demot från kanske Pc gamer

https://www.youtube.com/watch?v=aWn2qLuNzJU

Medlem

Silent Service, NES blev det rätt mycket när det begav sig. Begrep inte ett ord av alla alternativ man kunde ändra, men det gav ju ganska olika upplevelser från gång till gång i gengäld.

Jag har funderat länge på att skaffa Silent Hunter 3, men tveksam till att jag skulle orka ta mig tid till att sätta mig in i det. Det verkar ju onekligen vara det bästa i serien. Men undrar om inte fyran är lite väl många steg "modernare" för att det skall vara... Ja alltså jag tänker på hur det fungerar med widescreen och såna saker. Det har legat på min önskelista på Steam länge, får väl titta lite extra när julrean dyker upp. Kul att ni tar upp genren, FZ!

Medlem

Aaaaah, gamla hedliga Silent Service. Var bara 7 år när jag spela det. Tyvärr så förstod jag inte så mycket då så jag dog alltid på en gång *S*.

Jag skulle vilja ge min röst till Silent Hunter 4. Mååååånga timmar jag spenderat på det spelet. Köpte spelet i butik och fick en stor karta över hela Still havet där dom hade markerat ut Japsarnas flygbanor med Zeros och bombers.

Silent Hunter 5 är ett skämt, dock älskade jag grafiken, så jävla tråkigt att dom körde det rakt i botten.

123
Skriv svar