Inlägg av klillas

Inlägg som klillas har skrivit i forumet

Skrivet av Eken77:

Jag har ägt spelkonsoller sedan min första Atari.
De senaste generationerna har jag uteslutande köpt Playstation, det för att Xbox inte känts nyskapande. det har inte funnits ett enda spel som känts intressant. Det har känts som Microsoft ligger 1000 år efter i utvecklingen.
Nu skriker svenska journalister sig hesa för att göra reklam för Game Pass.
Visst det är många spel, men hur många är verkligen intressanta? Det är ju gammal skåpmat!
Visst det är ju fint om man är ny i spelvärden och vill komma in och lära sig. När man aldrig har sett andra spel.

Man jag som har varit med ett tag vill ju ha den senaste tekniken för häftigaste upplevelsen, jag vill ha nya spel
som ger mig rysningar. Inte gammal skåpmat som blir som att äta havregrynsgröt varje morgon hela uppväxten.
Det är ju helt sanslöst att vissa spel journalister som Jonas M som låter en fanboy när han skriver. Jag trodde att journalister ville försöka vara opartiska men så är ju inte fallet.
Varför skulle man köpa en kraftig konsol för att spela gamla spel på?
Jag vill ha se och spela den senaste tekniken och det har man kunnat gjort på Playstation de senaste 15 åren.
Microsoft har sagt att de har den kraftigaste konsolen, men till vilken nytta, de har ju ändå de fulaste spelen.

Jag hoppas verkligen inte Microsoft vinner denna generation! Jag vill att den nya tekniken ska vinna och inte gammal skåpmat!

Det för att jag just älskar ny teknik som jag vill ska rusa fram i ilfart!

Att klaga över att andra låter som fanboys i ett inlägg som detta är väl lite som att kasta sten i glashus?

Skrivet av Thane:

Går det då att göra med en ”dålig” dator eftersom Quest ska fungera som en vr-konsol som någon beskrev det?

Såvitt jag förstår så renderas grafiken i datorn då Quest är kopplad till den, och en video-stream skickas till Questen. Det är alltså datorn som behöver alla hästkrafter precis som då du kopplar in ett "dumt" VR-headset.

Det unika med Quest 1/2 är att du också kan köra standalone men den kan då endast köra VR-spel som är specifikt gjord till den (alltså lite grafiskt enklare spel).

Skrivet av Anwest:

Köpte det (Deluxe Edition) i söndags till PS4:an och spelade i 3h. Alldeles för kort tid för en slutgiltig utlåtelse, men det fäste inte riktigt på mig ännu. Ska spela mer co-op med polarna, för det var först då det inte kändes helt livlöst.

Gränssnittet kändes inte speciellt intuitivt. Bytte värld men fick bara med mig ett fordon. "Nej, du måste retäjna alla fordon". Ok, stänger ner världen (och måste slänga ut polarna ur co-op-sessionen), byter tillbaka, väljer alla fordon och kan typ 10 minuter senare starta co-op-sessionen igen.

Jag förstår att den första jeepen i spelet antagligen är svinkass, men när jag körde in i byn på asfalt med den kändes bilfysiken riktigt svag. Antagligen har man lagt ner mer krut på fysiken ute i den leriga och snöiga världen - men förstaintrycket av fysiken var sådär faktiskt.

Jag avfärdar inte ett spel på direkten och i detta fall litar jag på polarna som säger att man kommer in i det, men jag tyckte er recension sammanfattade ganska väl mina första intryck också.

Du har ungefär samma startupplevelse som mig. Asfaltsfysiken är helt urdålig då man kommer upp i någon hastighet, känns som is. All annan terräng känns riktigt bra, speciellt leriga/snöiga vägar där man kan fastna om man inte är väldigt försiktig och vet vad man håller på med.

Gränssnittet med att flytta bilar mellan världar är korkat men man lär sig att hantera det efter ett tag.

Generellt tycker jag spelet i sig är bra. Det är sällan jag satt ner så mycket tid på ett spel nuförtiden om det inte har någon slags online competitive del. Lite av en zen-upplevelse med inslag av extrem frustration.

Skrivet av Molotov:

Jag förstår helt hur du menar att göra egna regler att inte resetta sitt fordon.
Men jag erkänner att jag gör det rätt ofta i Snowrunner om jag "tjänar på det". som du spelar gjorde jag i Mudrunner vill minnas i hardcore läge går det inte att resetta fordon förutom scout fordonet.

Jodå jag har nog brutit min egen regel också då latheten sätter in

Jag tänker nog köra någon hardcore mod efter att jag tagit mig genom spelet där reset och andra hjälpmedel inte ens finns som alternativ. Liten önskelista:
Ingen reset (alternativt reset med penalty exempelvis att jag inte kan använda fordonet under en tid)
Ingen GPS på kartan "papperskartamode"
Ingen UI med bilinfo - måste kolla bensin inne i hytten
Material kostar (mycket) -- att bara lämna järnbalkar och hämta mera efter en olycka skulle bli dyrt
Möjligen lättare att skada fordon. Nu kan man köra rakt in i en bergsvägg och fortfarande ha en fungerande lastbil.
Reparation av fordon kostar pengar.
Bensin kostar pengar.
Köpa bensin-trailer - fylla tanken - sälja bensintrailer för ursprungspris skall inte gå
Fordon säljs till lägre pris än inköpspris - möjligen beroende på ålder, antal kilometer, skador

Det här är mitt "zen"-spel i single player. På med lite 80-tals musik och brumma på med stora långtradare mitt ute i skogen!

Coop är roligt med folk man känner.

Gör man egna regler eller aktiverar moddar så kan man skapa egna upplevelser. Exempelvis så försöker jag att inte resetta till garaget då det går åt helsike. En gång knuffade min polare ner min lastbil i havet. Det tog mig flera dagar innan jag kunde låsa upp rätt utrustning och fundera ut hur jag skulle bärga den.

Att inte resetta lägger till en helt ny dynamik i spelet där räddningsuppgrad blir högsta prioritet och farliga segment blir extra ångestframkallande då man vet mängden jobb som krävs för att fixa olyckor.

Jag tycker att alla karaktärsmodeller i spelet skall bytas ut mot unika nummer.

Hela slagfältet är fullt av olika sifferkombinationer, som man då kan memorera och lära sig vilken sorts enhet det handlar om.

Den historiska biten behåller sin korrekthet, eftersom användaren själv kan fantisera om vad hen än önskar, vare sig det då är manliga män med muskler som Arnold under sin storhetstid, eller bystiga damer med utrustning som inte ens skulle skydda mot en paintball-kula.

Skrivet av Star Lord:

"it has since grown to encompass about a third of the company,"

HL3 confirmed!

äääh, du hann före!

Jag är mycket imponerad av min Vive hittills, haft den en vecka nu. Helt klart värt priset med tanke på upplevelserna den kan ge.

Dock är den långt ifrån perfekt. Sladden är otymplig, upplösningen lämpar sig inte bra till "verklighetstrogen" grafik och man blir snabbt svettig runt ansiktet.

Åksjuka finns inte på kartan förutom spel där man "går" framåt genom knapptryckningar. I dessa spel får jag hämta spyhinken efter ca. 30 sekunder.

Trackingen på headsettet och kontrollrarna är så gott som perfekt. Minsta lilla darrning i min hand förs över till spelet.

Skrivet av Karmak:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Hymer:

Detta spelet är ju som gjort för Vive.

Hur tänker du där?

En vild gissning är T.Mani syftar på att Vive redan har släppt sidan handkontroller och Oculus Touch inte har kommit än.

Jo men hur skulle det funka om han tänker igenom hur bergsklättring fungerar

Crytek har redan testat och det fungera inte alls bra och därför valde de vanlig kontroll istället som fungera perfekt för sånt här spel

Källa?

Klockrent

Drömt om denna dagen sen liten knatte då man såg VR på tv. Jag är nästan aldrig med på tidiga versioner, men denna gången kunde jag inte hålla mig.

Nu behövs bara ett paket blöjor och intravenös matning så kan man byta om till sitt nya, förbättrade, virtuella liv.

Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av klillas:

Inget fel med att använda en del av pengarna till egna behov. Ger honom mer tid att spendera på att göra alla glada på servern istället.

Dock så borde han väl kollat skattereglerna först...

Ungefär som att köpa en bil för 70-80 000 kr ?

Rimligen bör de som donnerar pengarna uppmärksammas på att pengarna går åt till annat än de direkta omkostnaderna som servrarna medför. När jag donerade pengar så var det ny hårdvara som stod på tapeten, inte att betala hans mat på Ica.

Ja, jag är inte insatt i vad som sagts. Har han sagt att allt går direkt till server-HW och internetkostnader så är det förstås fel gjort. Men om han inte sagt något sådant, och om pengar blivit över i slutet av månaden efter servern är betald så ser jag nog inget fel i att han köper något åt sig själv.

Han har ju varit huvudorsaken till att många människor fått en trevligare spelupplevelse under en mycket lång tidsperiod. Det borde väl ändå belönas hellre än bespottas?

Dayz-serverkillen backar: "Jag får stå för mina egna misstag"

Inget fel med att använda en del av pengarna till egna behov. Ger honom mer tid att spendera på att göra alla glada på servern istället.

Dock så borde han väl kollat skattereglerna först...

Skrivet av totte1015:

Jag är ett djur som tänker fortsätta med adblock.

Utöver Youtube dom gångerna som man har pausat adblock... HELVETE VAD MYCKET POPUPS SOM DYKER UPP!

Bah, jag har adblock i mitt huvud. Lika osynligt för mig som boxen en mimare sitter fast i.

Se Descent omgjort i Unreal Engine

Ah, dit försvann många timmars nätverkande mot polare i högstadiets datorsal. Man fick vara snabb med nedstängningen då lärarn kom gåendes.

Läsarnas GOTY – så röstade ni!

162,2%... Är det inflation?

Jag har inget emot microtransaktioner. Har aldrig köpt något sådant skräp själv, men det får gärna vara där för mig.

Jag läser reviews av spel innan köp på de spel jag är intresserad av. Verkar spelet leva upp till min förväntan så köper jag det, precis som jag alltid gjort. Efter det spelar jag enligt det innehåll som fanns där då jag köpte, precis som jag alltid gjort. Kommer det i framtiden något intressant DLC så köper jag också det, då det ger mer innehåll än det jag tyckte spelet var värt vid inköpstillfälle.

Kan man köpa till sig fördelar i multiplayer i ett fullprisspel så är det förstås en annan femma, men något sådant har jag inte direkt råkat ut för såvitt jag kan minnas. Men jag håller mig kanske till titlar som är rumsrena inom det området.

Jag älskade recensionen, humor lyfter ofta upp en text .

Man börjar ju i sitt stilla sinne undra över konsumenters rättigheter och leverantörers skyldigheter. Man verkar kunna göra precis vad man vill så länge det handlar om spel. Skulle försäljaren av en cykel komma över och ta tillbaka framhjulet bara för att du säljer den begagnat på blocket så tror jag nog att folk skulle börja klaga.

Vi har väl för attan betalat för full funktionalitet för ett spel vid inköpstillfället, vilket borde inkludera full access till både singleplayer och multiplayer under spelets livstid. Eftersom det är det jag betalat för vid inköpstillfället så borde det vara min rätt som ägare av spelet att sälja det vidare med full funktionalitet till en tredje part.

Skrivet av KlosterKatten:

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.

Jag har inte sett någon gnälla på call of duty hittills i denhär tråden? Måste ha missat det, jaja.

Finns det någon enda spelkaraktär jag ställer mig 100% bakom så är det Duke. Så enkelt är det bara. Då bryr jag mig tusan i om spelet är linjärt eller icke.