Larian i samtal med Microsoft om spelare som bannas efter sexklipp: "Ocoolt och irriterande"

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tycker nog att det finns flera vinklar här att beakta.

Man kan stänga av den automatiska delningen på sin konsol, personen som blev avstängd hade det på och laddade upp tre sexklipp som fick varsin "strike". 3 strikes så blir det avstängning, så det var ju lite otur/okunskap där också.

Problemet är att konsolen som default laddar upp allting automatiskt så jag tycker inte att man ska skylla på användaren i det här fallet. Jag har ändrat så mina klipp bara sparas lokalt men det är ju inte alla som har koll på sånt där.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Påskmust:

Problemet är att konsolen som default laddar upp allting automatiskt så jag tycker inte att man ska skylla på användaren i det här fallet. Jag har ändrat så mina klipp bara sparas lokalt men det är ju inte alla som har koll på sånt där.

Ja det är verkligen inte optimalt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag blev av med sparfil när jag började spela men efter att ha börjat göra på ett visst sätt har jag inte tappat något.

Gör ett konto på Larian och aktivera cross-saves.

Begränsa antal quick-saves och auto-saves till två av varje. Sen hade jag två vanliga sparfiler, sparade på varannan varje gång jag avslutade en spelsession. Se till att synkningen blir klar när du sparat.

Gå sedan till huvudmenyn i spelet, vänta några sekunder till.

Gå till Xbox-menyn. Välj att avsluta Baldurs Gate 3 så det inte ligger kvar som Quick-resume.

Har spelat hela julhelgen såhär och inte blivit av med något.

Stängde av direkt från mitt spel till xboxmenyn en gång och då förlorade jag några timmar, men då avaktiverade och aktiverade cross-saves igen, gick tillbaka till huvudmenyn och lät det synka och då hittade jag min senaste auto-save.

Men de måste fixa detta.

😂😂😂
Vilken användarvänlighet. Svårare att behålla sina sparfiler än att klara spelet som lone wolf på tactitian.

12
Skriv svar