Diskutera – Din drömstad för GTA?

Medlem
Medlem

Jag har nog ingen drömstad egentligen utom möjligen då någon svensk stad men ett par upplägg som vore intressanta:
1: Anchorage i Alaska. Kuriöst med ett kallt klimat men staden är troligen för liten för att skapa en fullvärdig GTA-upplevelse enligt andra.
2: Moskva, Piter eller annan större rysk stad. Jag avskyr Putlers regim men tror man skulle kunna göra mycket coolt med ett GTA-spel i rysk miljö.
3: Dubai.
4: Lagos, största staden i Nigeria.

Medlem
Skrivet av Algustafa:

2: Moskva, Piter eller annan större rysk stad. Jag avskyr Putlers regim men tror man skulle kunna göra mycket coolt med ett GTA-spel i rysk miljö.

Det skulle nog kunna bli bra. Går säkert vrida storyn till att bli väldigt anti-rysk så jag tror det skulle funka

Medlem

Medellin, Colombia. Kokain, karteller, korruption och shitloads of money.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Seattle, Vancouver eller Anchorage.

Paris 60-70-talet hade också varit intressant.

Edit: Annars är ju staden i GTA VI kanske den ultimata, för i Flori-duh kan ju allt vara batshit-crazy.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Paris... finns inte många städer som skulle slå det med alla solar i gatunätet.

ni som nämnt Boden... hur tänker ni? världens mest villsamma stad. Gatunätet i Boden är ju gjort för att förvilla fienden, du kommer aldrig att kunna göra en stöt då du inte hittar nånstans.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Det skulle nog kunna bli bra. Går säkert vrida storyn till att bli väldigt anti-rysk så jag tror det skulle funka

Jag gissar att du med "anti-rysk" menar anti-regimen och förtrycker?

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Jag gissar att du med "anti-rysk" menar anti-regimen och förtrycker?

Självklart.

KoP
Medlem

Örkelljunga.

Skriv svar