Outcast: A New Beginning har fått släppdatum i mars

Robot
Outcast: A New Beginning har fått släppdatum i mars
Medlem

Blir att kolla in tror jag. Gillade ju originalet när det begav sig. Inga voxlar här dock

Medlem

Jag trodde det redan hade släppts, men kanske blandar ihop det med Flashback.

Kommer floppa stort oavsett. Förstår inte hur sånt här fått grönt ljus då i princip ingen bryr sig om den här serien.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

.Förstår inte hur sånt här fått grönt ljus då i princip ingen bryr sig om den här serien.

Och du läste kommentaren ovan ditt inlägg 🤔

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag trodde det redan hade släppts, men kanske blandar ihop det med Flashback.

Kommer floppa stort oavsett. Förstår inte hur sånt här fått grönt ljus då i princip ingen bryr sig om den här serien.

Kan vara enbart du som inte bryr sig.

Denna nya del av spelet ser fantastiskt ut.

25 års väntan snart över.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag trodde det redan hade släppts, men kanske blandar ihop det med Flashback.

Du tänker nog snarare på remaken som kom 2017.

Medlem

Jag bryr mig. Första spelet var ju fantastiskt. Hade det inte varit så krävande så hade fler brytt sig. Osäker dock på denna uppföljare.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Du tänker nog snarare på remaken som kom 2017.

Jaha, det finns en remake på Outcast? Ja nu när du säger det får jag svaga minnen. Men den blev ganska förbisedd? Finns det på Steam?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Finns det på Steam?

Hurså? Du brydde dig ju inte om serien? 😜😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Hurså? Du brydde dig ju inte om serien? 😜😊

Alltså, trailern såg bra ut, med himla skön atmosfär i världen som det verkar. Jag vill gärna att det har framgång men det känns ganska mycket som ett spel som kommer gå under radarn och sälja dåligt.

Det är fakta att remaken 2017 av första Outcast sålde jättedåligt (20 000 ex på PC och kanske hälften av det på konsol - det är verkligen pyttelite). Jag har inte heller noterat något större intresse för uppföljaren. Jag tittade på forumet till Outcast 2 på Steam nyss och det är sorgligt få inlägg där. Det är en stark indikator för intresse och hype inför en release.

Intresset är således inte hittills hoppingivande. Därav mitt ursprungliga påstående att det kommer floppa stort och att "i princip ingen bryr sig om den här serien".

Har du spelat 2017-versionen?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är fakta att remaken 2017 av första Outcast sålde jättedåligt (20 000 ex på PC och kanske hälften av det på konsol - det är verkligen pyttelite). Jag har inte heller noterat något större intresse för uppföljaren. Jag tittade på forumet till Outcast 2 på Steam nyss och det är sorgligt få inlägg där. Det är en stark indikator för intresse och hype inför en release.

Du kände ju inte ens till att remaken existerade när du skrev ditt inlägg, så att de där siffrorna var ju omöjligen något du baserade din kommentar på. Men helt enig att det där är katastrofalt låga siffror. Vill du länka till dem? För jag lyckas inte hitta detta fakta att spelet bara ska ha sålt i 30K exemplar, det skulle vara kul att se dessa officiella siffror.

Skrivet av Slimebeast:

Har du spelat 2017-versionen?

Hurså? Jag har inte skrivit ett ord om spelet eller det eventuella intresset kring uppföljaren. Jag tyckte bara det var roligt att du frågade om det fanns att köpa på Steam efter din kommentar. Det var min enda kommentar i tråden.

Men ja, jag äger det både digitalt och fysiskt på Playstation 4. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Du kände ju inte ens till att remaken existerade när du skrev ditt inlägg, så att de där siffrorna var ju omöjligen något du baserade din kommentar på. Men helt enig att det där är katastrofalt låga siffror. Vill du länka till dem? För jag lyckas inte hitta detta fakta att spelet bara ska ha sålt i 30K exemplar, det skulle vara kul att se dessa officiella siffror.

Hurså? Jag har inte skrivit ett ord om spelet eller det eventuella intresset kring uppföljaren. Jag tyckte bara det var roligt att du frågade om det fanns att köpa på Steam efter din kommentar. Det var min enda kommentar i tråden.

Men ja, jag äger det både digitalt och fysiskt på Playstation 4. 😊

Min instinkt sa att intresset är svalt för uppföljaren till Outcast. Instinkt som baseras på tystnad, att jag inte noterat nåt intresse eller snack.

Men folk här sa emot, och därför tog jag fram data som visar att min instinkt var helt rätt. Dåliga säljsiffror för en remake - som jag inte ens kände till - är ju en indikator på att intresset också är svalt för en uppföljare.

Du behöver inte motivera din kommentar. Jag frågade om remaken för att jag var nyfiken.

Hyfsad uppskattning av säljsiffror kan du se på SteamDB.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar