Medlem

Köper när det kommer stöd för VR

Medlem
Skrivet av spelgubbe:

Man blir lite sugen på att skaffa force feedback ratt och pedaler igen. Men man vet ju hur det blir. Kul en vecka sen kommer den utrustningen ligga i ett skåp någonstans i evigheter. Vet inte om det är värt det? En koppla in en controller i PC'n kanske är en ok kompromiss istället?

Jag kör med handkontroll, tycker det är kul. Sure, tappar FFB från att ha ratt, men man kan alltid skaffa ratt om man märker att man gillar spela spelet mer i en vecka

(Dock så har jag bara Logitech G27 så den är extremt gammal, och kör med relativt dålig FFB system)

Medlem
Skrivet av spelgubbe:

Man blir lite sugen på att skaffa force feedback ratt och pedaler igen. Men man vet ju hur det blir. Kul en vecka sen kommer den utrustningen ligga i ett skåp någonstans i evigheter. Vet inte om det är värt det? En koppla in en controller i PC'n kanske är en ok kompromiss istället?

Kontroll fungerar helt okej till det här spelet och det finns några riktigt duktiga spelare här som är med och utmanar om topptider med kontroll här i FZDZ.

Medlem
Skrivet av spelgubbe:

Man blir lite sugen på att skaffa force feedback ratt och pedaler igen. Men man vet ju hur det blir. Kul en vecka sen kommer den utrustningen ligga i ett skåp någonstans i evigheter. Vet inte om det är värt det? En koppla in en controller i PC'n kanske är en ok kompromiss istället?

Nu har jag inte hunnit köra EA Sports WRC än, men har kört Dirt Rally 2.0 en hel del med handkontroller, och det är helt klart en duglig upplevelse efter lite pill i inställningarna!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Det står för fasiken Umeå på portalerna när man kör i Sverige, det slog mig nu!

Vart är vi egentligen och kör nånstans? Har dom satt en "Umeå" sticker på värmländska skogar?

Spelar iofs mindre roll, för dom svenska sträckorna var riktigt mysiga, förutom när det var dimma..

Nu har jag hunnit sladda runt i ca 5h timmar och det är Värmland och Norgesträckorna men står Umeå Antagligen pga licensskäl

Medlem

Jag har testat det lite under dagen och jag är väl inte jätteimponerad tyvärr. Har växlat mellan dirt 2.0 och WRC och bytet av grafikmotor var inget vidare. Om det var för att få till längre sträckor så var det en rejäl tradeoff. Bilden fryser och hoppar till ganska ofta ( kanske 3-4ggr på 10km sträcka). Det känns heller inte som att det är 60fps. Utöver grafiken som codemasters säkert fixar till vad det lider så känns det nästan som dirt. Bilarna har tappat lite tyngd och fartkänslan är inte lika påtaglig vilket har gjort spelet enklare. Nu går det faktiskt att baxa en grupp-b bil genom en sträcka utan att plantera den i ett träd.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Detta!, jag har inte detta fel på konsol med unreal engine men de flesta spel jag lirar på min dator har microstutterings när man kommer till en ny zon och liknande. Kanske en liten grej men i det stora hela är det faktiskt irriterande. Riktigt irriterande.

Har alltid misstänkt något med shaders och nu fick jag svaret.

Nu vet jag inte om detta kan hjälpa, men läst angående andra spel att manuellt öka cache-size kan hjälpa med stuttering, bara en tanke. Vet inte annat än för nvidia då, men man kan göra det i nvidia control-panel/manage 3d-settings/shader cache-size


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Hade varit kul att prova eftersom jag har EA Play Pro, men i sedvanligt EA-stil så funkar det inte.
"Load Failed: 2FFDF851"

Lösningen skall tydligen vara att hålla på och ändra i Windows så att användarnamnet inte innehåller specialtecken. Det är något som jag tycker de borde ha testat innan släpp. Jag vill inte/orkar inte hålla på att trixa för att de släpper ofärdiga och otestade spel.

Medlem
Skrivet av HooD:

Hade varit kul att prova eftersom jag har EA Play Pro, men i sedvanligt EA-stil så funkar det inte.
"Load Failed: 2FFDF851"

Lösningen skall tydligen vara att hålla på och ändra i Windows så att användarnamnet inte innehåller specialtecken. Det är något som jag tycker de borde ha testat innan släpp. Jag vill inte/orkar inte hålla på att trixa för att de släpper ofärdiga och otestade spel.

Så dåligt. Därför jag slutat köpa spel.

12
Skriv svar