Snabbkollen – Släpps GTA VI innan april 2025?

Robot
Snabbkollen – Släpps GTA VI innan april 2025?

En deadline som antytts ett par gånger av högsta utgivarort.

#grand-theft-auto-6, #grand-theft-auto-vi, #gta-6, #gta-vi, #snabbkollen


Medlem

Det blir ju även intressant o se om spelet släpps samtidigt på PC som till konstollerna eller om det dröjer 1 år extra som med GTA 5...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det blir ju även intressant o se om spelet släpps samtidigt på PC som till konstollerna eller om det dröjer 1 år extra som med GTA 5...

Senaste ryktena säger väl att det var tänkt att släppas till PC och konsol samtidigt, fast att PC versionen nu är uppskjuten.
Bäst för kvalitén är förmodligen att inte släppa på flera format samtidigt, för mycket arbete att försöka optimera till flera format samtidigt runt release. Men det behöver inte betyda att det ska gå ett helt år emellan, kanske räcker med typ 3 månader.

Det som talar för lansering på alla format samtidigt är GTA: Online, men de kanske lanserar SP före MP.

Jag tror dock på GTA nästa år, borde vara dags nu och det finns väl i alla fall över 60 miljoner av senaste generationens konsoler plus PC ute redan nu. Så spelarbasen bör vara tillräckligt stor. Tror även att många kommer uppgradera PC och konsol för detta, så det handlar nog om 70-80 miljoner minst med kompatibel hårdvara.

Jag är främst intresserad av SP delen, men det ska bli riktigt intressant att se hur GTA: Online blir nu när de haft tid på sig att bygga spelmotorn för att från grunden utnyttja Online spelande. GTA:Online till PS5 bygger ju på över 10 år gammal motor som knappast var anpassad för online spelande från början. Det fungerade, men har helt klart väldigt många brister.

Medlem

Min känsla säger att den släpps nästa höst, med förhoppningsvis en första trailer under detta år.

Tittar man på Rockstars senaste pressrelease, så kan man utläsa att de förväntar sig höga intäkter under den perioden. Vet att den perioden sträcker sig fram till våren 2025, men tror inte det släpps då pga shoppingmånaderna nov-dec.

https://kotaku.com/gta-6-vi-release-date-rockstar-take-two-2k...

Medlem

Ja. Året 2024 kommer gå åt marknadsföring, kanske i början på nästa sommar, iaf i början på nästa höst, sedan ett släpp 2025, men antagligen så sent som det bara går 2025, kanske tom. blir försenat till tidig 2026.

Skrivet av Gaara:

Det blir ju även intressant o se om spelet släpps samtidigt på PC som till konstollerna eller om det dröjer 1 år extra som med GTA 5...

Det dröjde 2 år emellan om jag inte minns fel. Och det är med stor sannolikhet att Rockstar komma hålla på PC versionen ett bra tag efteråt denna gången också.

Medlem

Dom lär väl göra samma som gt5. Dåligt för kunderna men genidrag för försäljningen. Först släpps det till xbox och ps5, sen när hypen lagt sig kommer det till pc, sen behöver dom ju få ut spelen till xbox series ö och ps6. Så det blir väl 100miljoner sålda exemplar igen. 😂

Helt sinnessjuka siffror gta5 har sålt. Imponerad så klart, men tråkigt för oss som ville ha nån dlc eller gta 6.

Skribent

Gissar på att de börjar marknadsföra spelet ca. 6 månader innan släpp. Så om vi leker med tanken att det släpps oktober/november 2024 borde vi få en första trailer på våren '24, kanske en större gameplay-trailer under/innan/efter "E3"-veckan, sedan lite tystnad under juli månad och fullt blås med start i mitten av augusti för att fortsätta mata ut content under september och oktober.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Tittar man på Rockstars senaste pressrelease, så kan man utläsa att de förväntar sig höga intäkter under den perioden. Vet att den perioden sträcker sig fram till våren 2025, men tror inte det släpps då pga shoppingmånaderna nov-dec.

https://kotaku.com/gta-6-vi-release-date-rockstar-take-two-2k...

Det är ju det artikeln handlar om och varför pollen har just det datumet 😉

Medlem

Tidigast hösten 2026.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Jag är mest intresserad av Singelplayer versionen.

MEN med det sagt så undrar jag hur det blivit om de enbart skapar GTA Online.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hoppas verkligen dom släpper det till PC samtidigt som konsol. Annars måste jag nog köpa ett PS5


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Redaktör

Ja, det släpps tidigare, jag tippar nästa höst.

Tillkännages i vinter, tänkt premiär april-maj eller möjligen september. Sen den obligatoriska förseningen, och faktisk release i november 2024. Sen pc-version våren eller hösten 2025, beroende på antal förseningar.


signatur
Redaktör
Skrivet av Aesoprock:

Hoppas verkligen dom släpper det till PC samtidigt som konsol. Annars måste jag nog köpa ett PS5

Sen GTA 3 har det aldrig hänt. Överraska oss Rockstar!


signatur
Medlem

Jag känner mig optimistisk idag, så ja!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sen GTA 3 har det aldrig hänt. Överraska oss Rockstar!

Inte ens GTA 3 släpptes samtidigt på PC

Redaktör
Skrivet av Nioreh:

Inte ens GTA 3 släpptes samtidigt på PC

Stämmer, formulerade mig kasst.


signatur
Medlem

Tyvärr har jag tappat intresset för GTA 6 efter all denna väntan. Det blir säkert bra och jag kommer spela det men hypen finns inte längre.

Medlem

Hoppas de skippar Series S.

Medlem
R* och utgivaren Take Two kan gå o hoppa i sjön...
Skrivet av psp123:

Tyvärr har jag tappat intresset för GTA 6 efter all denna väntan. Det blir säkert bra och jag kommer spela det men hypen finns inte längre.

Håller faktiskt med dig. All hype är totalt bortblåst sedan flera år tillbaka. R* & Take Two kan dra o hoppa i sjön...

För övrigt så önskar jag att R* implementerar 2 fordonsfysiker likt Mafia serien har. GTA4--Simulation och GTA5--Arcade. Men så blir det knappast. FucQ Em.
___________________________________________
** Jag tippar på att GTA 6 släpps nästa höst. Längre bort än så blir jordens undergång......


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sen GTA 3 har det aldrig hänt. Överraska oss Rockstar!

Skrivet av Nioreh:

Inte ens GTA 3 släpptes samtidigt på PC

Skrivet av Tomas Helenius:

Stämmer, formulerade mig kasst.

GTA 1-2 släpptes dock först till PC och sedan till PS om jag minns rätt. Så teeekniskt sett är GTA en PC-spelserie från början.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Tror absolut inte att spelet kommer tidigare än i höst. Dom kommer att försöka att dra ut på det.

1
Skriv svar