FZ videorecenserar Spider-Man 2!

Robot
FZ videorecenserar Spider-Man 2!

Så bra är de dubbla superhjältarna.

#spider-man-2


Gen
Medlem

Lyxigt med video Tackar tackar!

Medlem

ja rätt trevligt med lite video format =D

Medlem

Ja, mycket information på kort tid är en fördel med 5 barn i huset. 😅

Medlem

👍👍👍


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Verkar vara ett riktigt bra spel som utnyttjar m.2-ssd:n till max!

Medlem

Hade det varit Spider-Man och ingen mer Spindel så hade jag nog köpt det. Men jag stör mig på att det är två, känns som att jag inte kommer ändra mig heller.

Moderator | Testpilot
Skrivet av scaryfoot:

Hade det varit Spider-Man och ingen mer Spindel så hade jag nog köpt det. Men jag stör mig på att det är två, känns som att jag inte kommer ändra mig heller.

Att det är två är nog spelets styrka skulle jag säga. Extremt roligt att se hur de samarbetar i storyn, men också att du kan stöta på den andre ute i världen när man slåss osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/kVQts5UAwpQ

Verkar vara ett riktigt bra spel som utnyttjar m.2-ssd:n till max!

Minns för tre år sedan när jag blev hånad av vissa här för att jag sade att PS5:ans SSD-arkitektur var något alldeles speciellt och att det inte gick att göra sådant på PC då.

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Hade det varit Spider-Man och ingen mer Spindel så hade jag nog köpt det. Men jag stör mig på att det är två, känns som att jag inte kommer ändra mig heller.

Håller med. Peter Parker är Spider man och ingen annan.

Sen stör man ihjäl sig på Miles Morales. Helt hopplös personlighet och olidlig röst att lyssna på.

Medlem
Skrivet av neocon:

Minns för tre år sedan när jag blev hånad av vissa här för att jag sade att PS5:ans SSD-arkitektur var något alldeles speciellt och att det inte gick att göra sådant på PC då.

Menar du att Spiderman 2 inte kommer att fungera på PC?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att det är två är nog spelets styrka skulle jag säga. Extremt roligt att se hur de samarbetar i storyn, men också att du kan stöta på den andre ute i världen när man slåss osv.

Ja, många vill ha mer av allt. Och det är ok. I det här fallet så gjorde det att jag inte är sugen på spelet. Jag gillade första Spider-Man och det var nog tillräckligt för mig. Jag förutser att de kommer övermata uppföljarna ännu mer, då större och mer är "bättre". Sonic fick fler spelbara karaktärer och i nyare Tomb Raider så var hon inte längre ensam, utan hade ett team som backade. Blev det bättre?
Jag gillar Red Dead 2 men skulle inte vilja att trean blir ännu större och längre. Samma med GTA 5. Där föredrar jag fyran.

Avstängd

Älskade Spoder-Man, spelade igenom det två ggr.
Miles Morales var kefft, more of the same men inget nytt värt att nämna. Insåg då att jag var trött på skiten.

Så, kommer jag gilla Spoder-man 2: Electric Boogaloo är frågan.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Moderator | Testpilot
Skrivet av scaryfoot:

Ja, många vill ha mer av allt. Och det är ok. I det här fallet så gjorde det att jag inte är sugen på spelet. Jag gillade första Spider-Man och det var nog tillräckligt för mig. Jag förutser att de kommer övermata uppföljarna ännu mer, då större och mer är "bättre". Sonic fick fler spelbara karaktärer och i nyare Tomb Raider så var hon inte längre ensam, utan hade ett team som backade. Blev det bättre?
Jag gillar Red Dead 2 men skulle inte vilja att trean blir ännu större och längre. Samma med GTA 5. Där föredrar jag fyran.

Spelet har ungefär samma längd som föregångaren så det inte "mer" på det sättet Bara att det finns en extra spelbar karaktär som jag personligen tycker om mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet har ungefär samma längd som föregångaren så det inte "mer" på det sättet Bara att det finns en extra spelbar karaktär som jag personligen tycker om mycket.

Är inte kartan större? Ja, två Spindlar är en för mycket. There can be only one. Minns när jag såg den där Spiderverse filmen, den var kul ett tag, sen blev det för mycket, för rörigt.

Kollade Gamefaqs, där står det att första är längre, 38 tim. Tvåan 34 tim. What?

Moderator | Testpilot
Skrivet av scaryfoot:

Är inte kartan större? Ja, två Spindlar är en för mycket. There can be only one. Minns när jag såg den där Spiderverse filmen, den var kul ett tag, sen blev det för mycket, för rörigt.

Kollade Gamefaqs, där står det att första är längre, 38 tim. Tvåan 34 tim. What?

Aja, inte lönt att fortsätta detta om man drar linjen vid två karaktärer känner jag Men, hade du kul med första spelet så kommer du definitivt gilla detta också. Mer av samma fast bättre!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Är inte kartan större? Ja, två Spindlar är en för mycket. There can be only one. Minns när jag såg den där Spiderverse filmen, den var kul ett tag, sen blev det för mycket, för rörigt.

Kollade Gamefaqs, där står det att första är längre, 38 tim. Tvåan 34 tim. What?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Aja, inte lönt att fortsätta detta om man drar linjen vid två karaktärer känner jag Men, hade du kul med första spelet så kommer du definitivt gilla detta också. Mer av samma fast bättre!

Jag skulle säga att spelet är ungefär lika långt som det första, men kartan är två gånger större och du har fler spelbara karaktärer. Mer innehåll, men samma längd. 🙂

Jag klarade spelet på 20 bekväma timmar då jag fokuserade en del på huvudberättelsen men ändå tog mig tid till annat. Sen beror ju längden också på vem som spelar.

Uber har helt rätt, gillade du ettan borde du gilla uppföljaren. Men om två spandexklädda spindelpojkar är en för mycket är det kanske inte spelet för dig 🤷🏼‍♂️

Skägg.
10 Chambers

Tar hellre Miles Morales Spider-Man än den femtioelfte rebooten av samma Peter Parker-story. Älskar att spelet inte gör någon skillnad mellan Spider-Man och Spider-Man, eller karaktärerna sinsemellan.

Första intrycket är fantastiskt, glidflygandet ger svingandet en ny dimension och efter den första inledande striden har jag mest bara svingat runt och varit "your friendly neighbourhood spider-man".


signatur
Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tar hellre Miles Morales Spider-Man än den femtioelfte rebooten av samma Peter Parker-story. Älskar att spelet inte gör någon skillnad mellan Spider-Man och Spider-Man, eller karaktärerna sinsemellan.

Första intrycket är fantastiskt, glidflygandet ger svingandet en ny dimension och efter den första inledande striden har jag mest bara svingat runt och varit "your friendly neighbourhood spider-man".

Så Calle Parker har blivit Calle Morales! Bra schwung i båda namnen, iofs.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:

Så Calle Parker har blivit Calle Morales! Bra schwung i båda namnen, iofs.

Haha! Exakt. Men helst vill jag ju vara Superior Sipder-Man när Doc Ock tog över Peter Parkers kropp (och liv).


signatur
Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha! Exakt. Men helst vill jag ju vara Superior Sipder-Man när Doc Ock tog över Peter Parkers kropp (och liv).

Superior Spider-Calle!

En sån hjälte behöver en schysst dräkt. Jag letar upp Super Mario-dräkten, så har vi nåt att utgå från.


signatur
Medlem
Skrivet av lonian:

Menar du att Spiderman 2 inte kommer att fungera på PC?

Jodå, om det använder DirectStorage.

"Unfortunately, current storage APIs were not optimized for this high number of IO requests, preventing them from scaling up to these higher NVMe bandwidths creating bottlenecks that limit what games can do. Even with super-fast PC hardware and an NVMe drive, games using the existing APIs will be unable to fully saturate the IO pipeline leaving precious bandwidth on the table."

Medlem
Skrivet av neocon:

Jodå, om det använder DirectStorage.

"Unfortunately, current storage APIs were not optimized for this high number of IO requests, preventing them from scaling up to these higher NVMe bandwidths creating bottlenecks that limit what games can do. Even with super-fast PC hardware and an NVMe drive, games using the existing APIs will be unable to fully saturate the IO pipeline leaving precious bandwidth on the table."

Direct Storage borde bli en standard på PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:

Superior Spider-Calle!

En sån hjälte behöver en schysst dräkt. Jag letar upp Super Mario-dräkten, så har vi nåt att utgå från.

Om den för tio+ år sedan var tight på ställen vi helst vill glömma skulle den idag skapa rikstrauma…


signatur
1
Skriv svar