8bitdo släpper mekaniskt tangentbord – en vacker NES-dröm

Robot
8bitdo släpper mekaniskt tangentbord – en vacker NES-dröm
Medlem

Denna hade jag velat se en review på


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

De där stora knapparna är ju utmärkta att använda som fotknappar.

Medlem

Jävlar va snyggt! Men synd att de inte släpps här med korrekt teckenuppsättning.

Medlem

Lätt att man lappar till på en NES-variant om det kommer med Svensk uppsättning.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Hade det funnits med svensk tangentbordslayout så hade jag kastat mig över ett ex. Samtidigt så behöver jag verkligen inte ännu ett till mekaniskt tangentbord, fem får räcka. Så tack för att det inte finns. Men villhöver behovet pirrade till.

Skribent
Skrivet av Dajvan:

Hade det funnits med svensk tangentbordslayout så hade jag kastat mig över ett ex. Samtidigt så behöver jag verkligen inte ännu ett till mekaniskt tangentbord, fem får räcka. Så tack för att det inte finns. Men villhöver behovet pirrade till.

Mappa Å och Ä till storknapparna...skit i Ö...vem fan använder ö liksom? XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Mappa Å och Ä till storknapparna...skit i Ö...vem fan använder ö liksom? XD

Sluta fresta mig, must stay strong 😅!

Medlem

Nordic layout spelar ingen roll, sitter ändå inte och ser på tangentbordet när jag skriver, och föredrar ändå UK. Dock är ISO ett krav för min del. Kan ju inte sitta med ANSI som en jäkla grottmänniska.

Medlem

Fattar inte hur man kan leva utan den numeriska delen till höger.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Det skulle vara kul att se en video på detta när det kommer.
Om jag ska köpa det?
Nej, för mig är handkontrollen min typ av nostalgi. Har aldrig varit något för att spela med tangentbord i längden och har därför inga nostalgiska minnen av just tangentbord.
Men kul för de som är intresserade

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte hur man kan leva utan den numeriska delen till höger.

Det går ju att ha det bästa av två världar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte hur man kan leva utan den numeriska delen till höger.

Saknar den delen endast när jag var tredje/fjärde månad får en faktura som jag måste skriva in 7-9 siffror som OCR-nummer. Annars efter att Civilization 3 och uppåt fixade bra mus-styrning så saknar jag inte den numeriska delen överhuvudtaget!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Jag håller tummarna för att keycap setet släpps separat. Sjukt snyggt

Skägg.
10 Chambers

Om det är standard-key caps borde det väl gå att köpa matchande å, ä och ö och byta?


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte hur man kan leva utan den numeriska delen till höger.

Vem fan använder numpad annat än på jobbet?

Har kört 60%, 84% och TKL i många år aldrig saknat numpaden F-tangenterna är dock svår att spela utan ibland då vissa spel funtioner så 60% kan vara knepigt ibland.

Att köra ansi funkar utmärkt om man kommer ihåg var tangenterna sitter då de är på samma plats när du ställer om till iso-swe layout dock tycker jag att windows 11 gärna vill strula mycket med språkval.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är standard-key caps borde det väl gå att köpa matchande å, ä och ö och byta?

Så enkelt brukar det tyvärr inte vara samt att flera tecken sitter annorlunda på ansi mot iso som vi kör.

Medlem

Det ser faktiskt ut att vara SA-profil på keycaps, vilket tyvärr gör det ännu svårare att hitta matchande Å Ö Ä.
Det vanligaste i mekaniska tangentbord är Cherry samt OEM-profilerna.

Extra spännande mao om detta släpps för norden!

Medlem

Det där villhöver jag

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är standard-key caps borde det väl gå att köpa matchande å, ä och ö och byta?

Är du inte gammal nog för att veta var åäö sitter på tangentbordet utan att kolla?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lurwas:

Är du inte gammal nog för att veta var åäö sitter på tangentbordet utan att kolla?

Oja! Men om det är en dealbreaker för andra. Jag är dessutom gammal nog för att behöva använda ett ergonomiskt tangentbord för att få ont i handlederna


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oja! Men om det är en dealbreaker för andra. Jag är dessutom gammal nog för att behöva använda ett ergonomiskt tangentbord för att få ont i handlederna

Dags att köra vanligt tangentbord för att slippa ha ont i handlederna? ;P

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NookiE-afk:

Dags att köra vanligt tangentbord för att slippa ha ont i handlederna? ;P

Haha!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oja! Men om det är en dealbreaker för andra. Jag är dessutom gammal nog för att behöva använda ett ergonomiskt tangentbord för att få ont i handlederna

Skönt att se att fler glömmer ord ibland. Just att glömma ordet inte får ofta konstiga konsekvenser.
Antar att det var det som hände här.

1
Skriv svar