Samma Nintendo-konto ska ge "mjuk övergång" från Switch till nästa konsol

Robot
Samma Nintendo-konto ska ge "mjuk övergång" från Switch till nästa konsol
Medlem

Detta har de ju pratat om ett tag så inte riktigt en nyhet imo. Men känns bra då jag ändå har ett visst spelbibliotek till konsolen nu, både digitalt och fysiskt, så hoppas den också kommer ta Switch-kassetter för full bakåtkompatibilitet! Hoppas verkligen de visar upp konsolen och pratar om dess funktioner under Gamescom, skulle vara sådant perfekt tillfälle! Vore också trevligt om konsolen släpps i November så de hinner med julhandeln, men de kanske vill låta Switch ha en sista vända i julruschen först? Men å andra sidan - om de presenterar "New Nintendo Switch" i år, hur många väntar då inte på den och låter bli att köpa en Switch under julhandeln? Så de riskerar att inte sälja någonting under holliday season då ju...

Medlem

Eftersom att det är från Nintendo själva som pratar om nästa konsol så lär det vara bekräftat nu.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Trevligt.
Hoppas den kör samma kassetter, och att bakåtkompabilitet kommer funka. 100% av de gamla eshop-spelen behöver inte fungera, men i alla fall lejonparten av de större spelen. Gärna att de patchas också för högre upplösningar etc.
Sen får man väl hoppas de bygger ut retrobiblioteket ytterligare för online-prenumerationen. Känns som Gamecube vore ett logiskt nästa steg...

Medlem

Om nästa Nintendo konsol är lika byggd med mer kraft och om de lyckas få alla tidigare spel att rulla på bättre, då finns det en stor anledning till att byta ut Nintendo Switch.

Annars kommer jag nog hålla på det tills ett spel jag verkligen vill ha släpps som exempelvis Metroid Prime 4.

Jag har många spel som jag inte klarat ut ännu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Som nämnt, från alla andra hade detta varit självklart Men jag är glad att även Nintendo lämnar kontostöket bakom sig. Känns som att det borde börja dyka upp mer konkreta uppgifter om Switch 2 inom en inte all för avlägsen framtid.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Så det är den Microsoft menar med 10 år CoD kontrakt. 👍

It's not a lake, it's an ocean

Välkommen in i 2000-talet, Nintendo.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Välkommen in i 2000-talet, Nintendo.

skulle just skriva detsamma haha.. det är lite gulligt att även sist-på-bollen är stolt att göra mål


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

skulle just skriva detsamma haha.. det är lite gulligt att även sist-på-bollen är stolt att göra mål

Jag tycker dom ska backa!
Var bättre förr när det var nån kod man skulle skriva in och ingen kunde skicka meddelanden till en.

KoP
Medlem

Välkommen till det som har varit standard på alla andra konsoler i flera år, Nintendo. 😂

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Eftersom att det är från Nintendo själva som pratar om nästa konsol så lär det vara bekräftat nu.

Att Switch inte kommer vara deras sista konsol nånsin? Ya think?!

Medlem

Skönt om dom löser det bättre än tidigare när det blev flera parallella konton på något knepigt sätt. (men en inloggning)

Skrivet av Freeman79a:

Så det är den Microsoft menar med 10 år CoD kontrakt. 👍

Nej, det är inte den Microsoft menar.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag hoppas verkligen att man kommer kunna låsa sitt konto med någon kod nästa generation. Som det är nu kan barnen utan vidare gå in på min profil och radera sparfiler för glatta livet...

Skribent

Skönt med samma konto, men de har ju redan påbörjat den processen genom att slå ihop WiiU, 3DS och Switch-kontona. Ska bli intressant och se hur de löser det med bakåtkomp till nästa generation. Om nya enheten rent har en slot för Switchspel (som NDS hade för GBA-spel), eller om det blir något i form av att man kan bekräfta på kontot att man har en kassett och sen får en digital version?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Jag hoppas verkligen att man kommer kunna låsa sitt konto med någon kod nästa generation. Som det är nu kan barnen utan vidare gå in på min profil och radera sparfiler för glatta livet...

Du får ta en lektion från muminfarsan och vakta switchen med bössan i högsta hugg

Inaktiv
Hur du räddar dina sparfiler
Skrivet av MuminPappan:

Jag hoppas verkligen att man kommer kunna låsa sitt konto med någon kod nästa generation. Som det är nu kan barnen utan vidare gå in på min profil och radera sparfiler för glatta livet...

Det finns redan på Nintendo Switch. Man kan ställa in så att man är tvungen att slå in en fyrasiffrig kod för att kunna radera exempelvis sparfiler.

Gå in på System Settings och sedan ner till Parental Controls.

Gjorde det själv innan vi skaffade så att vi har varsin Switch här hemma eftersom jag var rädd för att bli av med någon sparfil.

Medlem
Skrivet av KoP:

Välkommen till det som har varit standard på alla andra konsoler i flera år, Nintendo. 😂

Nintendo, tillbaka till samtiden!

Något mer som framkom under investeringsmötet och som det frågades om var hur de ska motverka scalpers - vilket Nintendo svarade med att de dels ska producera ett stort antal konsoler till att börja med, men även börja sälja till unika konton genom sin egna hemsida (något som tyvärr inte kommer röra oss efter Bergsala sköter deras försäljning här i Norden). Men verkar verkligen som de har tänkt på övergången till nästa generation väldigt noga så vi är nog väldigt nära utannonsering nu! Hoppas på utannonsering under Gamescom och släpp till November och julhandeln - eller senast tidigt 2024 (mars igen kanske)!

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Nintendo svarade med att de dels ska producera ett stort antal konsoler till att börja med, men även börja sälja till unika konton genom sin egna hemsida (något som tyvärr inte kommer röra oss efter Bergsala sköter deras försäljning här i Norden).

Det är det som jag inte gillar med Bergsala.
Hade också velat ha Nintendos egna butik här eftersom vissa saker tyvärr endast går att köpa via den butiken som exempelvis NES, SNES och N64 handkontroller till Switch.
Bergsala borde kontakta Nintendo om att även öppna en sådan butik här i Norden.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det är det som jag inte gillar med Bergsala.
Hade också velat ha Nintendos egna butik här eftersom vissa saker tyvärr endast går att köpa via den butiken som exempelvis NES, SNES och N64 handkontroller till Switch.
Bergsala borde kontakta Nintendo om att även öppna en sådan butik här i Norden.

Precis, vi missar ju en del sådana godsaker genom att inte ha någon officiell Nintendo-affär/hemsida här. Men det borde de ju kunna prata ihop sig om och utöka den basic hemsidan som finns där en ska kunna logga in med sitt account och beställa sådana saker här också. Borde ju inte vara så omöjligt

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Precis, vi missar ju en del sådana godsaker genom att inte ha någon officiell Nintendo-affär/hemsida här. Men det borde de ju kunna prata ihop sig om och utöka den basic hemsidan som finns där en ska kunna logga in med sitt account och beställa sådana saker här också. Borde ju inte vara så omöjligt

Som jag förstått så får man som boende i Sverige köpa allt som finns på de europeiska Nintendo shopparna, minus UK. Har då löst ut två stycken platinum points belöningar från Nintendo Tyskland och köpte också Totk från Nintendo tyskland.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Som jag förstått så får man som boende i Sverige köpa allt som finns på de europeiska Nintendo shopparna, minus UK. Har då löst ut två stycken platinum points belöningar från Nintendo Tyskland och köpte också Totk från Nintendo tyskland.

Aha, det är ju alltid någonting! Har nog bara försökt kolla på UK-sidan då. Så t.ex. om de skulle lansera Gamecube till NSO då skulle jag kunna köpa en kontroll från Tyskland (eller typ Spanien?) alltså?

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Aha, det är ju alltid någonting! Har nog bara försökt kolla på UK-sidan då. Så t.ex. om de skulle lansera Gamecube till NSO då skulle jag kunna köpa en kontroll från Tyskland (eller typ Spanien?) alltså?

Jo det kan man göra.
Men det skulle vara lättare om det även fanns här. Det behöver då inte skickas lika långt med mera plus att man måste betala på direkten om man beställer från Tyskland eller Spanien så om man inte har så mycket pengar just nu så kan man inte ta på faktura.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Aha, det är ju alltid någonting! Har nog bara försökt kolla på UK-sidan då. Så t.ex. om de skulle lansera Gamecube till NSO då skulle jag kunna köpa en kontroll från Tyskland (eller typ Spanien?) alltså?

Ja, jag köpte N64 kontrollen till NSO där

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Ja, jag köpte N64 kontrollen till NSO där

Vad skönt. Själv hittade jag min på Tradera eftersom den alltid var slut

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo det kan man göra.
Men det skulle vara lättare om det även fanns här. Det behöver då inte skickas lika långt med mera plus att man måste betala på direkten om man beställer från Tyskland eller Spanien så om man inte har så mycket pengar just nu så kan man inte ta på faktura.

Jo, såklart vore det att föredra. Men nu vet jag iaf att det finns alternativ

Skrivet av Majoren:

Ja, jag köpte N64 kontrollen till NSO där

Najs! Hur lång var leveranstiden? Är väl värt väntan men tänkte så jag har en bild iaf.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vad skönt. Själv hittade jag min på Tradera eftersom den alltid var slut

Jepp, otroligt hur länge man fått vänta på en sån. Blev förvånad dock att Goldeneye blev ännu svårare att spela med den än med Pro controller. Men kanske är vanesak, men den gamla spakdesignen kändes f-n hemsk att använda

Skrivet av Gertzy:

Jo, såklart vore det att föredra. Men nu vet jag iaf att det finns alternativ

Najs! Hur lång var leveranstiden? Är väl värt väntan men tänkte så jag har en bild iaf.

Leveranstid är nog inget att oroa sig över, de gånger jag beställt prylar från nintendo tyskland har det inte varit längre leveranstider än när man beställer från svenska butiker. Typ 2-3 dagar. Nackdelen är ju att det konverterar till euro, inte så kul nu när kronan är värd mindre än dasspappersark

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Jepp, otroligt hur länge man fått vänta på en sån. Blev förvånad dock att Goldeneye blev ännu svårare att spela med den än med Pro controller. Men kanske är vanesak, men den gamla spakdesignen kändes f-n hemsk att använda

Ja det är nog en vanesak kan jag tänka mig. För mig gick det väldigt bra att spela Goldeneye med den. Men skulle kanske känna samma som dig om jag skulle gå över till PRO controller.

Skrivet av Majoren:

Leveranstid är nog inget att oroa sig över, de gånger jag beställt prylar från nintendo tyskland har det inte varit längre leveranstider än när man beställer från svenska butiker. Typ 2-3 dagar. Nackdelen är ju att det konverterar till euro, inte så kul nu när kronan är värd mindre än dasspappersark

Nej, det är inte så kul när valutan går ner, så i sådana fall hade det kanske varit bättre om vi också hade haft Euro. (Ska jag säga som röstade nej till Euro samma år som jag blev 18)

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jepp, otroligt hur länge man fått vänta på en sån. Blev förvånad dock att Goldeneye blev ännu svårare att spela med den än med Pro controller. Men kanske är vanesak, men den gamla spakdesignen kändes f-n hemsk att använda

Leveranstid är nog inget att oroa sig över, de gånger jag beställt prylar från nintendo tyskland har det inte varit längre leveranstider än när man beställer från svenska butiker. Typ 2-3 dagar. Nackdelen är ju att det konverterar till euro, inte så kul nu när kronan är värd mindre än dasspappersark

Jag har aldrig gillat N64-kontrollen, men hade det kommit en Gamecube-kontroll hade jag lätt krigat om en sådan. Bästa någonsin! Så skön och enkel att manövra. Tvärtom mot N64 imo. Kändes som en behövde tre händer för att spela med.

Ja, Euron eller snarare svenska kronan är ju ett stort problem just nu. Får hoppas det ordnar upp sig till nästa generation (som dock snart antagligen är här så det ser väl sådär ut) vilket kanske inte lär hända så länge Putin är ute och derpar runt i Ukraina.

12
Skriv svar