Inför Tears of the Kingdom – rösta fram formkurvan för Zelda

Robot
Inför Tears of the Kingdom – rösta fram formkurvan för Zelda

The Legend of Zelda är en legendarisk serie. Vilket spel är den mesta legendaren?

#formkurvan, #the-legend-of-zelda, #zelda, #zelda-tears-of-the-kingdom


Medlem

Det fanns 4-5 bärbara Zelda som jag aldrig kört... avstod på dem.
Resten fick 4 eller 5...

Undantagen är BotW, Skyward Sword, Twilight Princess, dem får alla 3!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag är verkligen inget Zelda fan. Har bara lirat några stycken. Gav Wind Waker högst betyg. Sedan Ocarina of Time näst bäst. Sedan fick Breath of the Wild en 3a.

Skulle vilja ha röstskådisar i dessa spel. Eller riktig dialog. Även en easy svårighetsgrad då jag suger püng.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det blev några femmor

Medlem

Wind Waker var fantastiskt, resten har sällan varit mer än "meh".

Medlem

Inget fan alls av Zelda som spelserie, men Botw gav jag en välförtjänt 5:a. De andra spelen jag spelat får väsentligt lägre.

Medlem

Link's Awakening remaken är nog bättre än originalet från 1993. Jag hade gett remaken en 4:a och originalet en 3a.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Första Zeldaspelet för mig var det som kom till Game & Watch. Saknar det i omröstningen

Geeks Gaming

Link to the past håller jag fortfarande högst av alla. Brukar försöka spela det iaf 1 gång om året.

Ett undantagsfall där nostalgin inte bara är rosaskimrande minnen ❤️

Medlem

Lol. Hann välja betyg och trycka på avstå röst på flera innan jag kom på att det va fel knapp 😅

Inaktiv

Det blev en hel del fyror och femmor men också en och annan trea.
Tri-Force Heroes var dock det enda spelet som fick en etta av mig.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Lol. Hann välja betyg och trycka på avstå röst på flera innan jag kom på att det va fel knapp 😅

Samma här, var något i UI:t som fick mig att defaultklicka på den


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Många spel som inte är värda mer än 1 eller 2, om man utgår ifrån serien totalt sett dvs. Förstår än idag inte varför folk tycker om Wind Waker, spelade det när det kom och avskydde den förbannade båten. Spelade HD remaken och där hade man gjort det lite mindre plågsamt men fortfarande så är världen helt urusel. Spelet i sig är bra, stilen är bra men att bara sitta på båten och glida omkring har aldrig gjort något för mig.
Men triforce heroes, phantom hourglass och spirit track, BLÄÄÄÄ! Spel som misslyckas på alla fronter, främst p.g.a. kontrollerna men också p.g.a. typisk nintendo multiplayer idioti som knappt fungerar.

Inaktiv
Skrivet av Casimir2323:

Första Zeldaspelet för mig var det som kom till Game & Watch. Saknar det i omröstningen

Ja det hör ju inte till huvudserien men det är ett spel som jag har missat och skulle väldigt gärna vilja spela.
Synd bara att det inte var med i The Legend of Zelda Game & Watch’en från 2021.

Medlem

Allt annat än att A Link to The Past och Ocarina of Time hamnar på delad 1:a plats med full pott vardera vore befängt, för att uttrycka det milt!

Två legendariska spel.

Medlem

Femmor till A Link to the past, Ocarina of time, Links awakening & The minish cap

Medlem

Legend of Zelda är det enda som förtjänar sin femma,


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det blev en hel del fyror och femmor men också en och annan trea.
Tri-Force Heroes var dock det enda spelet som fick en etta av mig.

Fem fyror är fler än fyra femmor..

Medlem

Vilken legendarik spelserie.
Jag försökte rösta med en lagom dos nostalgiglasögon.
Självklart har en del spel åldrats. Så jag gav första Zelda 3 av 5. Men när jag var liten tyckte jag det var 4 av 5.

Men många femmor blev det, trots att jag tänkte på det nostalgiska skimmret.
Link to the Past = 5
Links Awakening = 5
BotW = 5

Flera fyror med.
Twillight Princes och Wind Waker.

Sen har jag missat allt på N64 och de flesta GBA/DS/3DS.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Vilken legendarik spelserie.
Jag försökte rösta med en lagom dos nostalgiglasögon.
Självklart har en del spel åldrats. Så jag gav första Zelda 3 av 5. Men när jag var liten tyckte jag det var 4 av 5.

Men många femmor blev det, trots att jag tänkte på det nostalgiska skimmret.
Link to the Past = 5
Links Awakening = 5
BotW = 5

Flera fyror med.
Twillight Princes och Wind Waker.

Sen har jag missat allt på N64 och de flesta GBA/DS/3DS.

Älskade inledningen / tutorial-delen av TP. Ett av mina mest minnesvärda 2 timmar med ett Gamecube-spel, skulle jag tro. Lätt bästa sidokaraktärerna i hela Zelda-spelserien i hemmabyn där.
Synd att resten av spelet inte alls var lika bra...

Medlem

En del höga betyg.
Skyward sword var dock det sämsta zelda jag spelat, usxh så dåligt det var


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

En del höga betyg.
Skyward sword var dock det sämsta zelda jag spelat, usxh så dåligt det var

Jag försökte verkligen gilla Skyward Sword.
Men herre gud. Intro-byn tog aldrig slut. Flera timmar av segt gameplay och tutorial. Sen gillade jag inte riktigt combaten.
Även försökt spela om TP (som jag gillade första gången) men introt tar aldrig slut känns det som.

Men jag kommer ihåg glädjen i BotW när jag jämförde . Man startar. Och fem minuter senare är man ute i en open world och får spela som man vill!

Medlem

Är det bara jag som tycker det är konstigt att Nintendo inte har släppt WW till Switch? Det har ju kommit en hel drös med andra WiiU spel de senaste åren. Dessutom tror jag att det hade sålt bra mycket bättre än remaken på Links awakening.

Inaktiv
Skrivet av GustavA:

Är det bara jag som tycker det är konstigt att Nintendo inte har släppt WW till Switch? Det har ju kommit en hel drös med andra WiiU spel de senaste åren. Dessutom tror jag att det hade sålt bra mycket bättre än remaken på Links awakening.

Jag tycker inte det känns så konstigt.
Om de skulle porta Wii U remaken av Wind Waker så måste de ju göra om Miiverse funktionen med flaskpost i spelet då det inte finns på Switch.
Men visst skulle det vara kul om både Wind Waker och Twilight Princess HD remaken kom till Switch med.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Är det bara jag som tycker det är konstigt att Nintendo inte har släppt WW till Switch? Det har ju kommit en hel drös med andra WiiU spel de senaste åren. Dessutom tror jag att det hade sålt bra mycket bättre än remaken på Links awakening.

Jag har Wii U versionen på min Steam deck så klarar mig.
Men det kanske kommer till Switch 2.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag försökte verkligen gilla Skyward Sword.
Men herre gud. Intro-byn tog aldrig slut. Flera timmar av segt gameplay och tutorial. Sen gillade jag inte riktigt combaten.
Även försökt spela om TP (som jag gillade första gången) men introt tar aldrig slut känns det som.

Men jag kommer ihåg glädjen i BotW när jag jämförde . Man startar. Och fem minuter senare är man ute i en open world och får spela som man vill!

TP startar ju segt men plockar upp sig till nåt bra. Har bara sett en let's play av Skyward Sword men det verkar vara uselt designat som spel bortsett från några bra idéer. Var sugen på remastern till Switch men efter att ha sett vad spelet faktiskt är så avstod jag.

Medlem

För mig dog Zelda ut efter Snes spelet. De bärbara spelen som kom efter höll flaggan för vad som är Zelda för mig.
N64 spelen var inte min kopp te, sen spårade det totalt.
Men är väl för att jag gillar gamla klassiska vyn i spelet.
Däremot gillade jag Zelda 2 av nån konstig anledning.

När jag tänker på det så är det nog så att jag gillade 16bit eran och före. Resten är för modernt och inte samma känsla och spelglädje för mig, oavsett spel... jag är gammal helt enkelt.

Medlem

<3 Ocarina Of Time <3 Inget annat kommer i närheten

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag tycker inte det känns så konstigt.
Om de skulle porta Wii U remaken av Wind Waker så måste de ju göra om Miiverse funktionen med flaskpost i spelet då det inte finns på Switch.
Men visst skulle det vara kul om både Wind Waker och Twilight Princess HD remaken kom till Switch med.

Flaskposten? Tror inte jag använde det en enda gång. Det fanns väl heller inte i originalet heller va? Men det kommer kanske en 4K version till Super Switch om gudarna vill.

Eller ett wind waker 2..

Inaktiv
Skrivet av GustavA:

Flaskposten? Tror inte jag använde det en enda gång. Det fanns väl heller inte i originalet heller va? Men det kommer kanske en 4K version till Super Switch om gudarna vill.

Eller ett wind waker 2..

Precis. I originalet så var det istället en Gameboy Advance som man använde till att styra Tingle som släppte ner bomber när man exempelvis var i ett tempel.

12
Skriv svar