"Utsläppsmedveten" Xbox Series-uppdatering ska spara ström och miljö

Robot
"Utsläppsmedveten" Xbox Series-uppdatering ska spara ström och miljö

Släpps snart till alla Xbox-konsoler.

#microsoft, #xbox, #xbox-series


Medlem

Riktiga gamers har Svanenmärkta konsoler.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Ambassadör
Xbox

Stabilt!


signatur

Jump in.

Medlem

Lol herregud..

Medlem

Hur tusan ska den kunna hålla koll på "tidpunkter under det ordinarie uppdateringsschemat då mängden el framtagen med fossila energikällor är som lägst i det lokala elnätet"?

Är det allmän information som den kommer att ta hem i realtid? Eller är sådant planerat en längre tid framåt? Men förbrukning av el varierar väl rätt kraftigt och då varierar även förbränning av fossila medel?

Kanske jag som är korkad men jag fattar det inte.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hur tusan ska den kunna hålla koll på "tidpunkter under det ordinarie uppdateringsschemat då mängden el framtagen med fossila energikällor är som lägst i det lokala elnätet"?

Är det allmän information som den kommer att ta hem i realtid? Eller är sådant planerat en längre tid framåt? Men förbrukning av el varierar väl rätt kraftigt och då varierar även förbränning av fossila medel?

Kanske jag som är korkad men jag fattar det inte.

Här kan du se i realtid hur mycket olika produktionsslag producerar i Sverige. Tvivlar dock på att de kollar i realtid utan gissar på att det är baserat på historiska data.
https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/

Medlem

Skulle Sony göra det motsatta hade jag direkt köpt ett PS5


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Här kan du se i realtid hur mycket olika produktionsslag producerar i Sverige. Tvivlar dock på att de kollar i realtid utan gissar på att det är baserat på historiska data.
https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/

Fett! Tack för länk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Fett! Tack för länk.

Den här är också kul att kolla på med fler länder.
https://app.electricitymaps.com/map?utm_source=electricitymap...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skulle Sony göra det motsatta hade jag direkt köpt ett PS5

Du vill att dom ska dra ström av bara tusan då?

Medlem
Skrivet av Juilt31:

Du vill att dom ska dra ström av bara tusan då?

Nä det var första stycket jag tänkte på. Inte det här med att spara på ström.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Utsläppsmedveten.
Inga mer brunabönor för Microsoft!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Nästa uppdatering göra att du bara kan spela mellan 03:00 och 06:00 när elförbrukningen är låg i Sverige.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hur kan man vara negativ till detta? Det påverkar ingen negativt, då detta bara rör uppdateringar när konsolen inte används, och med tanke på hur många konsoler de har kanske det kan bidra till en pytteliten positiv förändring.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Hur kan man vara negativ till detta? Det påverkar ingen negativt, då detta bara rör uppdateringar när konsolen inte används, och med tanke på hur många konsoler de har kanske det kan bidra till en pytteliten positiv förändring.

Håller med.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Hur kan man vara negativ till detta? Det påverkar ingen negativt, då detta bara rör uppdateringar när konsolen inte används, och med tanke på hur många konsoler de har kanske det kan bidra till en pytteliten positiv förändring.

Håller med, detta är bara bra. Många bäckar små och hela den biten. Saker som sköts av sig själv är extra tacksamt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det är ju väldigt lätt o spara in på elen själv genom att helt enkelt stänga av konsolen när man inte använder den snarare än att ha den i strömsparläge.
Har den aldrig i strömsparläge längre.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar