Snabbkollen - Kollar du på e-sport?

Robot
Snabbkollen - Kollar du på e-sport?

Sverige ser ut att bli utan två stora turneringar men e-sport är samtidigt väldigt onlinefokuserat.

#e-sport, #snabbkollen


Medlem

Jag "kollar" på R6 turneringar. Men det är främst för att få drops till skins och charms i spelet
Jag är inte direkt lockad av e-sport och titta på det på samma sätt som att titta på fotboll.
Och än mindre än att jag själv skulle spela samma spel.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Så länge det är DotA som visas så kollar jag
CS:GO har man väl kikat in hos nån gång ibland, men känns inte alls som en lika spännande esport.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Titta på esport har jag aldrig förstått mig på. Lika tråkigt som att se en division 12 match i kubb.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Endast Lec och worlds (League of legends)


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Lika ofta som jag kollar på vanlig sport, det vill säga aldrig.

Medlem

Kan tycka det är kul att det blivit så pass stort som det är. Men skulle själv aldrig sätta mig och kolla. Främsta anledningen är att jag inte spelar de spel som visas.

Medlem

Lika intressant att kolla på som det är att kolla på riktig sport, skittråkigt. Roligare att spela själv.

Medlem

Starcraft 2 för det mesta, EVO när det är aktuellt

Medlem

Jag brukar ibland kolla på F1 race.

FZ får gärna puffa för större event inom olika e-sport grenar.

Medlem

Förr följde jag esporten mer(blandat med spel), på senare tid inte mycket alls.

Kan spana in CS ibland när det är ett svenskt lag som kör(är väl bara NiP? Kanske Fnatic?) och även lite EVO matcher då och då. HotS(Heroes of the Storm) följde jag väldigt mycket när Blizzard hade sin esport-del kvar, väldigt tråkigt att dom bestämde sig för att lägga ner det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Starcraft 2 gillar jag att se.

Medlem

Tittat på 2 st R6:Siege turneringar och en Starcraft 2 turnering.
har svårt att se att jag skulle vilja se nån mer. kollar inte på streams heller. endast youtube videos med tips och trix.
annars spenderar jag hellre tiden med att spela själv. ser inte poängen i det.

Medlem

Brukar kika på Tekken World Tour och EVO.
I övrigt så är e-sport rätt ointressant.

Medlem

Brukade titta på Street Fighter turneringar och beundras över hur grymma de är på att blocka attacker men det var länge sen nu!

Medlem

Det är ändå rätt intressant att det är så få som tittar på e-sport när undersökningen ändå görs på en spel-sida. Jag tittar inte själv, även om jag spelar ganska mycket. Hade frågan ställts på en fotbollssida känns det som att alla hade svarat ett rungande ja på om man tittar.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv
Skrivet av beersgarden:

Det är ändå rätt intressant att det är så få som tittar på e-sport när undersökningen ändå görs på en spel-sida. Jag tittar inte själv, även om jag spelar ganska mycket. Hade frågan ställts på en fotbollssida känns det som att alla hade svarat ett rungande ja på om man tittar.

Tänkte samma sak men om man ser till det stora hela så är det väldigt få spel som syns i turneringar, jämfört med vad som finns tillgängligt. Kanske skulle kunna jämföra med ett fordonsintresse, inte så värst många som följer bilsport bara för att man har intresse av fordon i stort.

Jag har typ sett ett E-sportevenemang och det var när Ostkaka mulade motståndet i något stort Heartstone-mästerskap för några år sedan, enda och bästa jag sett.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Tänkte samma sak men om man ser till det stora hela så är det väldigt få spel som syns i turneringar, jämfört med vad som finns tillgängligt. Kanske skulle kunna jämföra med ett fordonsintresse, inte så värst många som följer bilsport bara för att man har intresse av fordon i stort.

Klokt tänkt och bra jämförelse:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Quake Champions

Medlem

Nej, har försökt under åren, olika spel och genrer men allt har bara känts så oerhört krystat och överdrivet. Ett dataspel är aldrig så händelserikt för någon som tittar på att kommentatorer behöver sitta och skrika uppjagat, och det märks då deras rekationer allt som oftast känns oerhört fejkade. Ungefär som ubisofts "real gamers" uppvisningar XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Dota2 kollar jag på varje gång det är någon stor turnering. CS:GO känns inte riktigt som om att de har samma upplägg på turneringar, lite rörigt kan jag tycka. Vad är motsvarigheten till Dota2s Ti i CS:GO?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Tänkte samma sak men om man ser till det stora hela så är det väldigt få spel som syns i turneringar, jämfört med vad som finns tillgängligt. Kanske skulle kunna jämföra med ett fordonsintresse, inte så värst många som följer bilsport bara för att man har intresse av fordon i stort.

Känns som att dem flesta på detta forum/sida är runt 30 plus med familj och allt, så det är ju inte så otroligt att denna röstning är.. lite negativ på grund av brist på tid.

Speciellt med tanke på hur många som kollar på twitch e-sports event osv..

edit: yikes, menade att citera beersgardens post.

Medlem

De är ju mer ointressant än hockey tom 😎

Medlem

Ser allt Tier 1 och mycket från Tier 2 i CS samt följer Hearthstone (om än mer sporadiskt).

Medlem

Dota, cs osv är skittråkigt eftersom man inte är insatt så förstår man inte.
ok jag förstår CS men det är endå skittråkigt att titta på.
Enda jag kollat nångång på är Echo VR fast inte live, men det är ju mer likt "riktig sport" än vad CS är och inte så svårt att förstå reglerna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Tittade på CS och SC2 för kanske 5 år sedan, sen tröttnade jag. För många turneringar att hålla reda på.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har kollat på ett antal klipp av Harstem och Lowko på youtube när de castar replays (Starcraft 2), men annars inte.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Självklart! Har fått ihop cirka 35k denna månaden bara på E-sport betting också. Finns pengar att tjäna om man har en halv hjärna och lite tålamod.

Medlem

Dota2 såklart. Grymma matcher, personligheter, spelare, casters och talents

12
Skriv svar