Vad gör ni nu?

Moderator | Testpilot
Skrivet av gonzo247:

Starfeldt eller bg3?

Gör en tråd i forumet och fråga hela FZ så ska du nog få bra svar. Bra att veta dock är att spelen är väldigt olika.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av gonzo247:

Starfeldt eller bg3?

Varför välja ? Kör båda parallellt.. funkar kanon för min del iaf. Ibland är man sugen på Starfield och ibland bg3, 2 helt olika spel.

Medlem

Precis sovit 4h på jobbet, ska spela lite BG3 nu innan hemgång

Medlem

Kom nyss till kontoret och nyss pratat med lite kollegor i fikarummet. Har som mål att försöka läsa en bok om hur sårade soldater hanterades under stormaktstiden under lunchen sen.

Medlem

Bestämde mig för att vänta med Starfield och kör lite tidigare Gamebryo-/Creation Engine-spel istället. Börjar med Tales of Two Wastelands, modden som gör att man kan spela Fallout 3 och New Vegas med samma karaktär rakt igenom (och då Fallout 3 med New Vegas' system).

Medlem

Spelar Sea of stars. Det växer för varje timme som går.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har kommit längre i Sea of stars nu. Närmar mig 10 timmar.

Det har dragit igång rejält. Gillar det mer och mer. Karaktärerna har börjat att växa på mig likaså storyn.

Miljövariationen är stor med rakt igenom fantastisk design. Massor av detaljer och härliga färger. Gillar hur man tar sig fram, att man kan hoppa över kanter, klättra, simma, osv. Det gör mer för utforskningen än vad jag trodde att det skulle göra. Att bandesignen är genomgående smart och minimerar backtracking gör också mycket.

Musiken fortsätter att vara genomgående fantastisk. Den är kanske inte riktigt så... mysigt fantasyig som andra jprg kan vara, men den är peppig, snabb, episk, kreativ och kul.

Bara hör på denna, hur kan man inte älska energin den ger?

Bosslåten likaså:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Bestämde mig för att vänta med Starfield och kör lite tidigare Gamebryo-/Creation Engine-spel istället. Börjar med Tales of Two Wastelands, modden som gör att man kan spela Fallout 3 och New Vegas med samma karaktär rakt igenom (och då Fallout 3 med New Vegas' system).

Kom fram till att jag redan spelat Fallout 3 så mycket så jag satsar på en genomkörning av enbart New Vegas istället. Det har jag nog aldrig spelat igenom helt, trots flera hundra timmar 😅

Medlem

Fick Baldurs Gate 3 i gåva av min bror så nu är det installerat och jag är redo att börja spela.

Är lite orolig över att jag kommer att tappa fokus från Sea of stars som jag verkligen gillar. Tror det blir svårt att hoppa mellan spelen, men kan ha fel. Är så sugen på att prova på BG3 men vill samtidigt spela klart SOS...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lyxlider.

Hör musiken från Sea of stars i mitt huvud och vill spela men tänker samtidigt på karaktärerna och världen i Baldurs Gate 3 och vill också spela.

Resultatet blir att jag inte spelar något då beslutsångesten är för stor.

Edit:

Hur kan man inte få en sådan här låt på skallen?

The Mole Masons

Edit 2:

För att visa spelets känsla för detaljer så är här samma låt fast under nattetid:

Och ala pirat:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelar Escape from Tarkov. Riktigt bra spel


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag spelar Sunless Sea: Zubmariner Edition som jag köpte igår. Ett roguelike sjöfararspel i en mystisk värld (som fick fina 4/5 i FZ-recensionen).

Eller ja, jag försöker snarare lista ut hur jag ska spela för det verkar vara ganska brutal inlärningskurva. Första försöken slutade i total katastrof där skeppet fick slut på bränsle eller mat till besättningen, eller så sänktes skeppet av monster som rammade in i det, eller så sköts skeppet till smulor av piratskepp. Så det är lite utmaningar på vägen. 😅

Men det är bara att komma igen. Det är ett spel som egentligen borde passa mig och nu ska jag bara klura ut hur jag kommer vidare utan fler rookie-misstag.

Medlem

Spelar Baldurs Gate 3.

Är inne på 23 timmar.

En del strul med att texturer inte läses in i tid (PS5) men annars fortsätter det att imponera. Karaktärerna växer ständigt likaså storyn och världen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ligger på ett hotellrum och läser. Jag har äntligen tagit tag i att testa att läsa böcker på engelska, snart klar med första boken i Silo-trilogin. Bra skit än så länge


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Ligger på ett hotellrum och läser. Jag har äntligen tagit tag i att testa att läsa böcker på engelska, snart klar med första boken i Silo-trilogin. Bra skit än så länge

Läser du böckerna i pappersform eller digitalt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Läser du böckerna i pappersform eller digitalt?

Pappersform, överväger dock att skaffa mig en läsplatta. Verkar smidigt även om jag är en sån som uppskattar både böcker och musik i fysiskt format.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Sitter och tittar lite på YouTube och väntar på att klockan ska gå så man kan sticka till jobbet. Fredag idag, kanske blir ett par öl till BG3-sessionen ikväll!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Varit på ölprovning och sitter nu och väntar på att middan ska bli färdig.

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Pappersform, överväger dock att skaffa mig en läsplatta. Verkar smidigt även om jag är en sån som uppskattar både böcker och musik i fysiskt format.

Jag läser vi platta/telefon men har börjat att sakna pappersböcker. Det är betydligt mysigare att läsa riktiga böcker, även om det på flera sätt är klumpigare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jobbat klart och är påväg hem. Jäkligt sugen på att spela BG3 men tycker att det är svårt att spela det när man är trött.

Funderar på att påbörja ännu ett varv i FF7 (remastern) för att hjärndött kunna mysa innan sovdags.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Inte något jag gör men något som jag skulle ha gjort. Jag har medvetet undvikit alla officiella kanaler och så vidare för att se finalen av dota 2 TI i efterhand eftersom jag hade ett projekt när det pågick, men såklart så dyker en podcast upp med en titel som avslöjar vinnarna. Jag visste det var riskfyllt att ens besöka internet, men att en liten textsträng minskar flera timmars nöje:o. Men kommer nog ändå se den ändå, någon dag, nog.

Medlem

Installerar min splitternya PS5 som jag fick i present

Medlem
Skrivet av deifr:

Inte något jag gör men något som jag skulle ha gjort. Jag har medvetet undvikit alla officiella kanaler och så vidare för att se finalen av dota 2 TI i efterhand eftersom jag hade ett projekt när det pågick, men såklart så dyker en podcast upp med en titel som avslöjar vinnarna. Jag visste det var riskfyllt att ens besöka internet, men att en liten textsträng minskar flera timmars nöje:o. Men kommer nog ändå se den ändå, någon dag, nog.

... men det var ju ett år sedan?

Medlem
Skrivet av G4ruda:

... men det var ju ett år sedan?

Oj, det har du rätt i. Kom av mig för har varit uppslukad i ett projekt (jobbat dagar och ofta nätter och försökt undvika detaljer också senare) så har inte haft mycket koll under tiden. Senaste We Say Things podden fick titeln "TI winner xx", och de har ju inte fel i att laget som vann fortfarande är regerande världsmästare även om det snart gått ett år, men lät som om det var nyligen när jag såg den titeln efter sån pass tid. Förmodade att den hade varit för att TI brukade hållas i augusti förutom på senare år. Så kan det gå när man gömmer sig under ett skal. Bra att så inte var fallet ivf!

Medlem

Sitter här och försöker processa allt som har hänt de senaste veckorna. För drygt två veckor sedan uppsökte jag läkare pga viss smärta i ena testikeln. Trodde att man skulle få snabba och enkla besked, "ta 2 piller av det här så har det löst sig inom några dagar".

Nu sitter jag här två veckor senare med en bortopererad testikel pga misstänkt cancer, och pågående undersökningar om eventuella metastaser i levern. Har inte hunnit processa något av det som har hänt alls, känner mig helt tom inombords samtidigt som livet på något sätt rullar på helt som vanligt parallellt med allt som händer.

En helt sinnessjuk känsla, och ingen aning i vad det kommer landa i eller hur jag ska hantera det. Helt absurt. Det här är kanske också ett helt sjukt sätt att hantera det på, att skriva av sig i ett foruminlägg på en spelsajt.

Det får tiden avgöra.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Moderator | Testpilot

Jag sitter och pillar lite med designen för min egen Twitch-kanal.

Tyvärr är jag inte bäst på bildredigeringsprogram, och rita kan jag för mitt liv inte göra heller. Som tur är har jag vänner som gärna hjälper till eller så betalar jag någon proffsig som gör något efter mina önskemål. Därefter söker jag rätt på logotyper och pixelfigurer från olika spel och pusslar ihop allting. Superkul!

Chat:

Gameplay 1:

Gameplay 2:

Starting:

Sistnämnda är alltid kul att pilla med då TV-skärmen är transparent så jag kan slänga in saker där och det stannar inne i TV-rutan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Sitter här och försöker processa allt som har hänt de senaste veckorna. För drygt två veckor sedan uppsökte jag läkare pga viss smärta i ena testikeln. Trodde att man skulle få snabba och enkla besked, "ta 2 piller av det här så har det löst sig inom några dagar".

Nu sitter jag här två veckor senare med en bortopererad testikel pga misstänkt cancer, och pågående undersökningar om eventuella metastaser i levern. Har inte hunnit processa något av det som har hänt alls, känner mig helt tom inombords samtidigt som livet på något sätt rullar på helt som vanligt parallellt med allt som händer.

En helt sinnessjuk känsla, och ingen aning i vad det kommer landa i eller hur jag ska hantera det. Helt absurt. Det här är kanske också ett helt sjukt sätt att hantera det på, att skriva av sig i ett foruminlägg på en spelsajt.

Det får tiden avgöra.

Fy fan. Hoppas allt går bra.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Återhämtar mig från mitt livs värsta förkylning.
Förkylningen är väl dryg i sig men det som gör denna omgång så myckey värre är att gomspenen är ryp tio gånger större och täckt av virusblåsor.
Haft afte i munnen innan men detta är ett helt nytt helvete på en mycket djupare nivå.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Återhämtar mig från mitt livs värsta förkylning.
Förkylningen är väl dryg i sig men det som gör denna omgång så myckey värre är att gomspenen är ryp tio gånger större och täckt av virusblåsor.
Haft afte i munnen innan men detta är ett helt nytt helvete på en mycket djupare nivå.

Synd att höra Jeppe. Tids nog försvinner dom, men det suger absolut. läck på dig och snart är du tillbaka till ditt piga jag 🙂


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Synd att höra Jeppe. Tids nog försvinner dom, men det suger absolut. läck på dig och snart är du tillbaka till ditt piga jag 🙂

Tack 😀

Det känns som att sjukdomsförloppet är i slutskedet nu. Tror jag tappat nästan 4KG på en vecka, men det är säkert en del vätskebrist inblandat också.
Nu vill man bara tillbaka till det normala och framförallt gymmet!

Skriv svar