Stora Anime-tråden

Releasehästryttare
Skrivet av Fragbagen:

Många bra tips här för mig som precis hittat tillbaka till Anime! Började glo på jujutsu kaisen precis och det har hänt lite på animations-fronten sedan jag kollade sist...

Hittade faktiskt min ungdoms samling i förrådet idag också, två stora cd-väskor sprängfyllda med anime från sent 90-tal och tidigt 2000-tal. Ska bli intressant att gå igenom i helgen, minns inte alls vad för konstiga serier jag kollade på för 20-ish år sedan haha!

Hellsing är säkert med där!

Medlem
Skrivet av Devan:

Hellsing är säkert med där!

Det är jag nästan 100% på att den är, minns skapligt att jag glodde bland annat Hellsing, Berserk, Kenshin och Inuyasha mycket. Det här blir en liten tidskapsel-light haha!

Releasehästryttare

Trailers från några uppkommande animes!

Medlem

Jaha!
Då har man bränt av en 10år lång "hype" (tjat från en kompis) i form av Fullmetal Alchemist Brotherhood.
Orkade med ungefär 4st avsnitt, sen började snabbspolartåget.

Och det här skulle vara världens högst rankade (numera Nr2) anime av alla tider, och jag håller på att både somna & cykla iväg med benen av uttråkan? (Snälla, slå mig inte!)
Århundradets mismatch för min del. Den kändes så fruuuuktansvärt torr på nåt vis.
2,5/10 Kanelgömmor, för de avsnitten jag såg. Tror jag inte tänker försöka genomlida 60 avsnitt till om det ska vara så här jävligt.

Kastar mig ned i bunkern i en vecka och tar skydd nu! ^^"

Releasehästryttare
Skrivet av Razken:

Jaha!
Då har man bränt av en 10år lång "hype" (tjat från en kompis) i form av Fullmetal Alchemist Brotherhood.
Orkade med ungefär 4st avsnitt, sen började snabbspolartåget.

Och det här skulle vara världens högst rankade (numera Nr2) anime av alla tider, och jag håller på att både somna & cykla iväg med benen av uttråkan? (Snälla, slå mig inte!)
Århundradets mismatch för min del. Den kändes så fruuuuktansvärt torr på nåt vis.
2,5/10 Kanelgömmor, för de avsnitten jag såg. Tror jag inte tänker försöka genomlida 60 avsnitt till om det ska vara så här jävligt.

Kastar mig ned i bunkern i en vecka och tar skydd nu! ^^"

Påminner om när Attack on titan kom för min del, såg några av de första avsnitten och tyckte inte det va nått vidare, men folk fortsatte prata om serien varje gång en ny säsong kom ut så när säsong 4 kom så försökte jag igen och då fastnade jag.

Medlem

Personligen tycker jag att början är mycket bättre i orignal animen än i Brotherhood. Sen håller jag med om att den är absolut inte en bästa, helt ok men inget särskilt. När jag tittar på min anidb lista ligger den runt plats 200-300 av ca 1000 jag har betygsatt.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Personligen tycker jag att början är mycket bättre i orignal animen än i Brotherhood. Sen håller jag med om att den är absolut inte en bästa, helt ok men inget särskilt. När jag tittar på min anidb lista ligger den runt plats 200-300 av ca 1000 jag har betygsatt.

Du har sett 1000 olika animes?!

Galet!

Då ligger man långt efter!

Får man titta på din lista?

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Devan:

Du har sett 1000 olika animes?!

Galet!

Då ligger man långt efter!

Får man titta på din lista?

https://anidb.net/user/72330/mylist

Den innehåller allt jag har men jag har "bara" sett 10-15% av allt jag har. Det är också en del saker som saknas, jag har tittat på anime i ca 25 år men började inte aktivt använda Anidb fören ca 15 år sedan, även om jag har försökt fylla i äldre saker är det mycket jag inte längre kommer ihåg om jag sett eller inte. Dessutom verkar det vara lite problem med synkningen mellan programmet jag använder för att organisera grejerna (Shoko Desktop) så det saknas ca 100 votes.

Jag betygsätter bara saker som jag sett hela av, därför är det inte mycket låga betyg. Om en serie inte är nog bra för för minst 6/10 så droppar jag den för det mesta. Det är många hundra serier jag har delvis sett men droppat av olika anledningar, en del efter bara ett eller några avsnitt, andra ganska långt in. Om jag inte planera att se vidare på en serie inom överskådlig framtid så rensar jag bort vilka avsnitt jag har sett, så om du sorterar efter "seen" så är det i princip bara serier jag har sett klart på eller just nu tittar på.

En hel del av rösterna är ju också sedan 10-15 år sedan, båda smak och min standar för betygssättning har ändrats genom åren, det är många saker jag nog skulle ge annat betyg idag än vad jag en gång i tiden gav dom.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

https://anidb.net/user/72330/mylist

Den innehåller allt jag har men jag har "bara" sett 10-15% av allt jag har. Det är också en del saker som saknas, jag har tittat på anime i ca 25 år men började inte aktivt använda Anidb fören ca 15 år sedan, även om jag har försökt fylla i äldre saker är det mycket jag inte längre kommer ihåg om jag sett eller inte. Dessutom verkar det vara lite problem med synkningen mellan programmet jag använder för att organisera grejerna (Shoko Desktop) så det saknas ca 100 votes.

Jag betygsätter bara saker som jag sett hela av, därför är det inte mycket låga betyg. Om en serie inte är nog bra för för minst 6/10 så droppar jag den för det mesta. Det är många hundra serier jag har delvis sett men droppat av olika anledningar, en del efter bara ett eller några avsnitt, andra ganska långt in. Om jag inte planera att se vidare på en serie inom överskådlig framtid så rensar jag bort vilka avsnitt jag har sett, så om du sorterar efter "seen" så är det i princip bara serier jag har sett klart på eller just nu tittar på.

En hel del av rösterna är ju också sedan 10-15 år sedan, båda smak och min standar för betygssättning har ändrats genom åren, det är många saker jag nog skulle ge annat betyg idag än vad jag en gång i tiden gav dom.

Alltid kul med stats, men aldrig sett den sidan innan.

Sorterade på vad du givit högst betyg, måste erkänna att de flesta saker du gett 10/10 har jag aldrig hört talas om innan.

Men ja i förhållande så började jag titta på anime "seriöst" 2019 innan dess så såg man ju bara det som talades om i andra kretsar än i bara anime rummen.

Releasehästryttare

Om 2 veckor börjar denna:

Medlem
Skrivet av Devan:

Alltid kul med stats, men aldrig sett den sidan innan.

Sorterade på vad du givit högst betyg, måste erkänna att de flesta saker du gett 10/10 har jag aldrig hört talas om innan.

Men ja i förhållande så började jag titta på anime "seriöst" 2019 innan dess så såg man ju bara det som talades om i andra kretsar än i bara anime rummen.

Då har du ju mycket att se from emot
En hel del är ju äldre grejer som jag kan förstå att nån som är van med dagens kvalitet kan ha svårt för men det finns en hel del som håller upp bra än idag och en av serierna Spice and Wolf kommer ju få en remake senare i år.

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Då har du ju mycket att se from emot
En hel del är ju äldre grejer som jag kan förstå att nån som är van med dagens kvalitet kan ha svårt för men det finns en hel del som håller upp bra än idag och en av serierna Spice and Wolf kommer ju få en remake senare i år.

Oh, fortfarande inte sett klart tvåan XD Ser att den legat i kö sen 2009

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Allmight blir skurk?

Och sen när kan Deku flyga?? Måste lära sig det i uppkommande säsongen..

Medlem
Skrivet av Devan:

ooh, ser grym ut . Tack för tipset !

Medlem
Skrivet av Devan:

Ser lite intressant ut, men engelskan lät förjävligt. Ser inte ut att finnas någon trailer med japanska för tillfället.

Kanske blir att spana in,


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Releasehästryttare
Releasehästryttare
Releasehästryttare

Snack basue (sett de 5 avsnitt som är sända)

Nu jag skall inte ljuga och säga att denna serien är bra, för det är den inte, men den är underhållande!

De flesta serier vill jag se från start till slut utan att behöva vänta, men denna är perfekt med ett avsnitt i veckan då jag tror att det skulle bli för mycket skämtande om man ser flera avsnitt på raken.

Låten i OP är riktigt skön:

Medlem

Såg klart Serial Experiments Lain (1998) - https://www.imdb.com/title/tt0500092/

"Strange things start happening when a withdrawn girl named Lain becomes obsessed with an interconnected virtual realm known as "The Wired"."

Tyckte den var ganska meh. Jag gillade vad dom försökte göra men utförandet var inte det bästa. Framförallt var pacingen för seg för sitt eget bästa. Karaktärerna var ganska intetsägande också. Gillade det filosofiska och atmosfären dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

The apothecary diaries är grym!

Trodde inte jag skulle gilla den så mycket som jag gör!

Releasehästryttare
Medlem

Såg just först avsnittet av Ninja Kamui och .. hooly shit vad bra det var. Folk som är inblandade från Jujutsu Kaisen så animationerna och fighterna är bland det bästa jag sett. Revenge story, John Wick blandat med ninja assassin

En liten förhandsgranskning så ni vet vad som väntar. Obs, se med subs - engelska rösterna är sådär

Releasehästryttare

Hälften av Mahou Shoujo ni har nu sänds och äntligen får vi lite karaktärs utveckling och åtminstone några sekunders titt på Bossarna som styr den onda ligan.

Avsnitt 2-6 va just mer eller mindre lika avsnitt 1, så hoppas att de för serien framåt, är ju redan besviken på att de sparar in på animationerna i denna serien.

Releasehästryttare

https://i.imgur.com/BWRBquZ.mp4

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Alla upptagna med att kolla på Avatar idag?

Skriv svar