Modern Warfare 2 pc-poppis trots kritik

Medlem

Det är utvecklarna som säger att spelet säljer jättebra, frågan är om dessa kopior hamnat hos slutkund alls eller om de ligger i kartonger i butiker runt om.


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av XploD:

Det här med dedikerade servrar är ju ruskigt tråkigt för klanspelandet. Själv lirar jag bara public nuförtiden, man börjar ju bli för gammal för sånt där. CS-scenen var mysig 2003. Inget lever upp till det längre ändå så jag själv bryr mig inte så mycket om att det inte finns dedikerade servrar.

Men jag förstår fortfarande inte hur folk kan betala för att spela FPS-spel på konsoll med handkontroll. Det är ju som att spela hockey utan skridskor. På riktigt, kan någon förklara hur det kan vara underhållande? Allt snack om att "man lär sig" spelar ju absolut ingen roll eftersom upplevelsen är så många gånger bättre med mus och tangentbord. Jag menar hur bra du än blir med handkontrollen så kan du aldrig bli lika bra som med mus och tangentbord. Sedan att vissa har köpt mus till konsollerna är ju också jävligt konstigt, är det roligt att veta att de som äger upp alla på MP är de som har mus och att man själv inte har en chans?

Nä jag blir lika förvånad varje gång jag hör någon som säger att FPS-spel går att spela med handkontroll. Det är som bibeln för mig, jag förstår verkligen inte grejen.

Spelar väl ingen roll du har ju redan lagt din bedömning.
Själv har jag gått från PC till 360 och känslan är klart bättre på stor TV och med en handkontroll i näven, men det dissar du ju ändå så vad fan frågar du för då du ändå har lagt ett fördomsfullt harrang i din tråd. Du lär ju ändå inte förstå, eller vilja förstå.
Varför fråga då man ändå har ett svar??

Mus eller handkontroll spelar väl ingen roll då du har dem båda i näven ändå???

Jag har ett PS3 och har spelat en del FPS på det men du måste ju ha en riktigt kass mus/dator alternativt skärm du tycker det är bättre känsla med handkontroll på TVn. Jag har inget svar, det är därför jag frågar.

Behöver jag ens svara på sista frågan?

Medlem

Två positiva överraskningar i novemberrusket: MW2 och L4D2

Har båda föregångarna, och sätter högsta betyg på dessa båda nya spel.


signatur

Make a hole !

Medlem

Det är ju ett nerbantat cod 4, den enda skillnaden är att dom har tagit bort saker.


signatur

B lup

Medlem

detta platsar tillsammans med ET the game eller vad det hete ...
http://en.wikipedia.org/wiki/E.T._the_Extra-Terrestrial_%28vi...

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Jag testade spelet online med hjälp av multiplayer cracken som funkade i 3 dagar och trots motsättningar tvingades jag köpa det eftersom det är den roligaste FPS spelet jag spelat online. Så jävla beroende framkallande är det och jo ibland krånglar IWNet men oftast är det lagfritt. Ni som klagar borde verkligen testa det de som säger att det lagar hela tiden snackar skit IWNet funkar som ett exempel 10 gånger bättre än vad matchmakingen i L4D gör.

Märks att de flesta som klagar inte spelat spelet online. Jag har 1500 spelade timmar i COD4 och MW2 är mitt självklara val. Angående hur man ska få klan spel att funka så lär det komma lösningar bara att vänta och se många klagade jo på COD4 också att det inte var klan vänligt.

Du måste skämta va?
IWNET gör inget annat än krånglar om man kör "partyn" in och ut hela jävla tin , migrating lobby to another , lost connection , couldn't migrate, waiting for party leader, in och ut in och ut säkert 15 ggr för att få ground war att funka.

Sämst ever, ge oss tillbaka dedikerade servers.

Medlem
Skrivet av XploD:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av XploD:

Det här med dedikerade servrar är ju ruskigt tråkigt för klanspelandet. Själv lirar jag bara public nuförtiden, man börjar ju bli för gammal för sånt där. CS-scenen var mysig 2003. Inget lever upp till det längre ändå så jag själv bryr mig inte så mycket om att det inte finns dedikerade servrar.

Men jag förstår fortfarande inte hur folk kan betala för att spela FPS-spel på konsoll med handkontroll. Det är ju som att spela hockey utan skridskor. På riktigt, kan någon förklara hur det kan vara underhållande? Allt snack om att "man lär sig" spelar ju absolut ingen roll eftersom upplevelsen är så många gånger bättre med mus och tangentbord. Jag menar hur bra du än blir med handkontrollen så kan du aldrig bli lika bra som med mus och tangentbord. Sedan att vissa har köpt mus till konsollerna är ju också jävligt konstigt, är det roligt att veta att de som äger upp alla på MP är de som har mus och att man själv inte har en chans?

Nä jag blir lika förvånad varje gång jag hör någon som säger att FPS-spel går att spela med handkontroll. Det är som bibeln för mig, jag förstår verkligen inte grejen.

Spelar väl ingen roll du har ju redan lagt din bedömning.
Själv har jag gått från PC till 360 och känslan är klart bättre på stor TV och med en handkontroll i näven, men det dissar du ju ändå så vad fan frågar du för då du ändå har lagt ett fördomsfullt harrang i din tråd. Du lär ju ändå inte förstå, eller vilja förstå.
Varför fråga då man ändå har ett svar??

Mus eller handkontroll spelar väl ingen roll då du har dem båda i näven ändå???

Jag har ett PS3 och har spelat en del FPS på det men du måste ju ha en riktigt kass mus/dator alternativt skärm du tycker det är bättre känsla med handkontroll på TVn. Jag har inget svar, det är därför jag frågar.

Behöver jag ens svara på sista frågan?

Nej jag har ingen kass dator, men valde att gå över till 360n då jag lade av med klanspel, dels beroende på att jag har en besvärande migrän ( en av orsakerna jag lade av på elitnivå i UT) som blir värre vid skärmen ( Samsung) än vid TVn.
Jag upptäckte att det var en myt det du anser om FPS på konsoll, blev själv positivt överraskad faktiskt då jag väl vande mig med kontrollen. men jag hade väl mer tålamod att lära mig än vad du har.
Men du är fanbwoy så det spelar ingen roll vad vi som lirar på konsoll anser då du ända hittar nackdelar ändå.
Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.
men kör som du vill så kör vi som vi vill.

Nackdelen med er pc-lirare är att ni är så satans gnälliga, och har så satans svårt att ställa om. Dock håller jag med om att skall klancommuntityn leva måste det finnas dedikerade servrar, och att IW totalt dissat det, vilket jag finner konstigt.
men jag skulle inte lägga ned energi på tårar och slit i håret och visa det på olika forum.Spela ett annat spel då istället som har det ni är ute efter och kör nämnda spel bara för att ha en kul stund eller ta inte i det med tång.

@Lazarus: nej , jag har ingen aning vad fps på pc är, eller randomserver för den delen. Förklara du som har en ordbok i dina flesta inlägg och vet det mesta.
Och inte har jag nämnt bling bling då jag totalt saknar intresse för hiphop.

Medlem

Sluta gnäll om skiten. Köp och spela om ni tycker spelet är bra, spela något som passar bättre annars.

Medlem
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

Förutom att det ibland kan ta 20 minuter att komma in i ett game. "Could not connect to host." "Failed to migrate host." "Lobby closed."

Och nej, jag har inte en router som är felkonfigurerad, jag har ingen router. Om det hade funnits dedikerade servrar hade det nog varit det bästa multiplayerspelet för tillfället.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

MW2 är fail utan mods.

UAV, killcam och care package eller vad det heter förstör spelet:(

Spela hardcore TDM om du inte gillar killcam då? uav dör på ~20 skott från ett assault rifle? Samt att alla killstreak rewards (chopper gunner, heli, ac130 och harrier) går att döda med 2x stinger.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

@Lazarus: nej , jag har ingen aning vad fps på pc är, eller randomserver för den delen. Förklara du som har en ordbok i dina flesta inlägg och vet det mesta.
Och inte har jag nämnt bling bling då jag totalt saknar intresse för hiphop.

Tydligen har du jo det. Du har ju spelat FPS på elitnivå innan du la av, det skriver du jo själv. Med random server menar jag ju bara en som altid spelar på en ny server, och det har du inte heller gjort.

Vet det mesta gör jag inte, men åsiktar har jag. Som du.

Med Bling-bling menar jag allt det som poppar upp på skärmen hela tiden när man spelar MW2, points, streaks, perks osv.
Inte hiphop....

När det gäller FPS (altså First Person Shooter ) på konsol så har jag testat det med, jag tycker inte att kontrollerna är så värst mycket sämre, autoaimet kompenserar för det, men jag tycker ping är för högt och att avsaknaden av dedikerade servrar suger hårt.

Men vi får väl bara vara överens om att inte vara överens då

@killas: vi gnäller väl om vi vill... du behöver ju inte läsa om du finner det så irriterande.
Kanske nån enstaka kommer på att spelet inte är som tidigare versioner tack vara vårt "gnäll" och kan då fatta ett eget beslut baserat på något annat än Hype...

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Die hard 360 och Ps3 användare har mycket lägre satt standard så dom bryr sig inte på samma sätt. Dom upptäcker säkert inte lagg heller.

!

Vi har nog lika höga krav på standard som pcfanbwoys men vi är inte lika kinkiga och gnälliga. Vi har lite lättare att acceptera såsom villkoren ser ut.
Så lame att hela tiden klanka på konsoll då ni känner för att ta till snuttefilten.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av RobbazSweC:

Die hard 360 och Ps3 användare har mycket lägre satt standard så dom bryr sig inte på samma sätt. Dom upptäcker säkert inte lagg heller.

!

Vi har nog lika höga krav på standard som pcfanbwoys men vi är inte lika kinkiga och gnälliga. Vi har lite lättare att acceptera såsom villkoren ser ut.
Så lame att hela tiden klanka på konsoll då ni känner för att ta till snuttefilten.

När man är van att spela spel med 20ms och sätter sig vid MW2 och har mellan 60-200 så märks det skillnad. Förstår du inte det så kanske du borde hålla dig borta från nyheter som rör PC-spel när du är konsollirare.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Du måste skämta va?
IWNET gör inget annat än krånglar om man kör "partyn" in och ut hela jävla tin , migrating lobby to another , lost connection , couldn't migrate, waiting for party leader, in och ut in och ut säkert 15 ggr för att få ground war att funka.

Sämst ever, ge oss tillbaka dedikerade servers.

Håller verkligen med. Spelat riktigt mycket klanmatcher och pcwer i Cod4 men med denna skiten funkar det inte.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av RobbazSweC:

Die hard 360 och Ps3 användare har mycket lägre satt standard så dom bryr sig inte på samma sätt. Dom upptäcker säkert inte lagg heller.

!

Vi har nog lika höga krav på standard som pcfanbwoys men vi är inte lika kinkiga och gnälliga. Vi har lite lättare att acceptera såsom villkoren ser ut.
Så lame att hela tiden klanka på konsoll då ni känner för att ta till snuttefilten.

När man är van att spela spel med 20ms och sätter sig vid MW2 och har mellan 60-200 så märks det skillnad. Förstår du inte det så kanske du borde hålla dig borta från nyheter som rör PC-spel när du är konsollirare.

Varför det? Ni kommenterar ju konsollspel och har förutfattade meningar fast ni inte lirar det.
Du borde ju faktiskt veta att pingen är inte allt, du kan ha 70 utan lagg, men 20 med lagg.
Och det är ju faktiskt inte bara PC som kan ha strul med lagg,Vi alla BF1943 lirare vet att det var ordentligt strul i början med lagg fast pingen inte var speciellt hög.
Man skall inte stirra sig blind på pingen, det vet varenda spelare. Visst den hör dit men den är inte allt. Men men du skyller väl på pingen varenda gång du tuggar asfalt eller grus.

Medlem

Andy, hade ni haft lika höga krav då hade ni ju slutat köpa spel som ger er så dåliga förutsättningar....

Och jag för min del lirar faktisk både och. Tycker dock att FPS är långt överlägsen på PC i vanliga fall, men inte i MW2...

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av Skelögd:

MW2 är fail utan mods.

UAV, killcam och care package eller vad det heter förstör spelet:(

Spela hardcore TDM om du inte gillar killcam då? uav dör på ~20 skott från ett assault rifle? Samt att alla killstreak rewards (chopper gunner, heli, ac130 och harrier) går att döda med 2x stinger.

Nej tack till HC.

Vill helst inte dö av ett skott i lilltån :\

Medlem

Kommer ALDRIG köpa det här spelet, förrädare är vad dom är..
Då håller jag mig facktist till CoD 2

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Andy, hade ni haft lika höga krav då hade ni ju slutat köpa spel som ger er så dåliga förutsättningar....

Och jag för min del lirar faktisk både och. Tycker dock att FPS är långt överlägsen på PC i vanliga fall, men inte i MW2...

Visserligen,men i slutändan kommer förutsättningarna, vare dem är bra eller inte, vara individuellt ifråga om vad vi anser som bra eller dålig förutsättning.
Själv försöker jag anpassa mig ifall jag vill göra en sak.Annars låter jag bli.

Den stora frågan är ju egentligen, sanningsenligt, varför dem lämnade ute dedikerade servrar??
Klanspelet har ju alltid varit stort i deras spel.
Vill dem lämna klancommunityn och enbart satsa på public?? Visst det är ju sant att inga stora pengar skulle göras om enbart ett spel var för hardcore-gamers, däri ligger inga pengar.
Men ett stöd för dedikation, och ett borttag av matchmaking är ju inte fråga egentlgien om mer arbete. Servrarna står ju privatpersoner,klaner,företag för etc etc.
Jag kan köpa att dem vill lämna PC för att pengar ligger i konsollspel, det är ju ändå ett företag och dem lägger ned tid o möda på en prodokt och vill få avans för det.
Skulle vara kul att få veta den riktiga sanningen bakom den sensate tidens debattämne.

Medlem

pc ftw!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Jao majoriteten gillar detta spel, lätt årets bästa spel.

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Kontot försvann:

MW2 i korthet. Kort och krystad historia med splittrat upplägg och scriptade sekvenser.

Här kan ni kolla om ni inte orkar spela igenom singleplayer http://www.youtube.com/watch?v=THU2H5_nadQ

Haha, den var bra.

Jag håller med alla som klagar på storyn. Jag har i efterhand läst sidor som förklarar ploten men förstår fortfarande inte. Det finns liksom ingen som helst motivering till den lilla twisten på slutet. Otroligt dåligt om än väldigt välgjort om man bortser från att alla banor var för korta och att snöskotrar och gummibåtar inte går i 300 km/h.

Vad hjälper det att Washington-delen och banan där alla skjuter alla och man ska försöka springa igenom till startbanan är otroligt bra om man ändå bara står där som ett frågetecken och inte förstår något.

Medlem
Skrivet av widez:

Att spelet säljer som fan har att göra med att den lever på originalets meriter. Det är knappast ett bevis på att färre funktioner och färre nyheter i spelet (samma grafik som originalet) är så otroligt populärt och spelet därför säljer slut direkt.

Okunniga/ignoranta köpare drar alla "upplysta" med sig ner i skiten verkar det som.. Snart har väl alla pc-spel börjat följa exemplet Activision/Infinity Ward.

Synd för oss som gillar att spela ordentliga pc-spel..

spelet lever inte alls på det första call of duty spelets meriter..
det är ett jävligt bra spel helt enkelt..
sen att inte alla gillar det kan man ju förstå,men det är bevisligen bara ett fåtal som tycker spelet är skit...
men gillar man fps så kan jag inte förstå att man säger att spelet är dåligt..
vad menar du med okunniga/ignoranta köpare igentligen?
menar du att dom som gillar spelet är okunniga? är jag okunnig? jag är 30 år,jag har varit med sedan commondore 64 och dom där stora fula disketterna så jag är ta mig fan varken okunnig eller ignorant när det gäller spel.

får jag fråga: min herre hur gammal är du igentligen?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Akireh:

Twilight: New Moon slog tydligen också försäljningsrekord. Det måste vara den bästa filmen någonsin.

This!

Jag beundrar verkligen människor som baserar hur bra något är genom enbart försäljningssiffror. Man lever nog i en ganska enkel värld där det inte finns så många aspekter eller variabler att ta hänsyn till i livet.

Vill bara påpeka att Akireh kanske used some irony?

Skrivet av Exxo:

Hur många "dåliga" spel säljer riktigt bra? De är lätträknade.

Hur definierar vi dåliga? De som slutas spelas efter 2-3 månader? Eller ska vi gå på kritik vs försäljningar?
Men jo vi kan räkna lite snabbt Assassin's Creed, Fable, Brain Age 2, Wii Play och Sims-expansionerna? Svårt att säga då allt är väldigt subjektivt.

Sen hade du ju tv-spelskraschen med ET och sånt som redan nämnts.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av XploD:

.

Varför fråga då man ändå har ett svar??

Mus eller handkontroll spelar väl ingen roll då du har dem båda i näven ändå???

Vattentätt resonemang, hörru!

Jo skridskor eller längdskidor spelar väl ingen roll då du har dem båda på fötterna ändå???

Skrivet av spikes:

När man är van att spela spel med 20ms och sätter sig vid MW2 och har mellan 60-200 så märks det skillnad. Förstår du inte det så kanske du borde hålla dig borta från nyheter som rör PC-spel när du är konsollirare.

Teoretisk sett så borde de inte vara någon större skillnad på 20 ms och 60 ms (OM det är enda skillnaden - men det brukas oftast följas av choke+loss).
Då människans reaktionstid ligger på 65 ms och t.ex. i sprint så räknas de som tjuvstart om du startar inom 46 ms efter signalen har kommit.

Men hur som helst så bör 11 ms räcka då skärmens uppdateringsfrekvens (i regel) inte är högre än 85 hz.

Däremot så finns de undersökningar som visar på att vi människor märker "något" så långt ner som på händelseförloppet av 2 ms om de upprepas varje sekund. (Därav flimmer.)

Ganska intressant ämne faktiskt med ögats "FPS".

Till slut så säger jag mitt: Kan inte bry mig mindre om hur de går för CoD-serien härefter. Äger inte ett av dem längre.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Jag köpte det och mina förväntningar var inte höga och det var tur, singleplayern var iof skit bra, men 16 players multiplayer var patetiskt 4bars 100ms? Man måste chansa lite för att döda absolut inte precision mera.

Die hard 360 och Ps3 användare har mycket lägre satt standard så dom bryr sig inte på samma sätt. Dom upptäcker säkert inte lagg heller.

Dom tog bort dedikerade servrar för att tjäna pengar i framtiden riktigt lågt. Här får du en stor saftig bulle! Men mjölkglaset kostar!

det är inte lägre standard på tex xbox,.. MW2 på xbox360 börjar att söka på matcher med ping 0-50ms hittar den inget går den vidare till 100ms och söker där.

men oftast så flyter matcherna på väldigt bra, enda nackdelen jag ser med att man inte har dedikerade servrar är att man kan få in diverse spelare med dåliga uppkopplingar vilket förstör för dom med bra ping.

Inaktiv

hahaha, stora i orden. åh jag minns hur snacket gick... så principfasta var ni... pc spelare är sånna no lifers

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av spikes:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av RobbazSweC:

Die hard 360 och Ps3 användare har mycket lägre satt standard så dom bryr sig inte på samma sätt. Dom upptäcker säkert inte lagg heller.

!

Vi har nog lika höga krav på standard som pcfanbwoys men vi är inte lika kinkiga och gnälliga. Vi har lite lättare att acceptera såsom villkoren ser ut.
Så lame att hela tiden klanka på konsoll då ni känner för att ta till snuttefilten.

När man är van att spela spel med 20ms och sätter sig vid MW2 och har mellan 60-200 så märks det skillnad. Förstår du inte det så kanske du borde hålla dig borta från nyheter som rör PC-spel när du är konsollirare.

Varför det? Ni kommenterar ju konsollspel och har förutfattade meningar fast ni inte lirar det.
Du borde ju faktiskt veta att pingen är inte allt, du kan ha 70 utan lagg, men 20 med lagg.
Och det är ju faktiskt inte bara PC som kan ha strul med lagg,Vi alla BF1943 lirare vet att det var ordentligt strul i början med lagg fast pingen inte var speciellt hög.
Man skall inte stirra sig blind på pingen, det vet varenda spelare. Visst den hör dit men den är inte allt. Men men du skyller väl på pingen varenda gång du tuggar asfalt eller grus.

Jag har spelat fps på konsoll, jag spelar fps på pc det är helt klart inte samma sak. Har du spelat MW2 på pc ett tag så har du stött på problem, garanterat.

Största problemet med pingen (vad jag tror iaf) är att det finns för få PC-spelare (gissa varför) 90k totalt vid peakhours jämfört med hur många på xbox360/PS3 ? Det gör att man som pc-spelare är TVINGAD att lira med Yuri P12 som hostar på sitt 56k modem.

Skrivet av AndyZedd:

Den stora frågan är ju egentligen, sanningsenligt, varför dem lämnade ute dedikerade servrar??

För att tjäna så mycket pengar som möjligt såklart, har du kollat MW2/IW forumen på senare tid? INGEN respons alls på alla dom problem som faktiskt finns.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.

Jasså? Jag har inget minne av att det var joystick som gällde någon period alls när folk körde Q3.

Har du någon källa till ditt påstående eller ska vi ta det för vad det verkar: skitsnack?

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av spikes:

När man är van att spela spel med 20ms och sätter sig vid MW2 och har mellan 60-200 så märks det skillnad. Förstår du inte det så kanske du borde hålla dig borta från nyheter som rör PC-spel när du är konsollirare.

Teoretisk sett så borde de inte vara någon större skillnad på 20 ms och 60 ms (OM det är enda skillnaden - men det brukas oftast följas av choke+loss).
Då människans reaktionstid ligger på 65 ms och t.ex. i sprint så räknas de som tjuvstart om du startar inom 46 ms efter signalen har kommit.

Men hur som helst så bör 11 ms räcka då skärmens uppdateringsfrekvens (i regel) inte är högre än 85 hz.

Däremot så finns de undersökningar som visar på att vi människor märker "något" så långt ner som på händelseförloppet av 2 ms om de upprepas varje sekund. (Därav flimmer.)

Ganska intressant ämne faktiskt med ögats "FPS".

Till slut så säger jag mitt: Kan inte bry mig mindre om hur de går för CoD-serien härefter. Äger inte ett av dem längre.

Det stora problemet är nog mera att man har TUR om man hittar en host man har 60ms ping med det är snarare regel att man har 100+ (medans hosten har 0-20ms)

Medlem

vägrar köpa spel som kräver att jag har Skitsteam på datorn.. aldrig igen.. aldrig någonsin igen..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Skriv svar