PC-kraven för Hellblade 2 är avslöjade för allmänheten

Robot
PC-kraven för Hellblade 2 är avslöjade för allmänheten

Dryga två veckor kvar till release, har du det som krävs?

#Hellblade-2, #Ninja-Theory


Medlem

Svettigt, så jag kommer klara "High", med en flaskhalsande CPU. Hade verkligen hoppats på att byta den med senaste gen, men Mb var så förbannat dyra att den nästan kändes kriminellt.

Medlem

De har inte skrivit ut vilken fps man får med dessa systemkrav men man får anta det är 30fps

Medlem

Intel ARC770 för 1440p? Intel måste verkligen ha arbetat hårt med drivrutinerna, kul att se!
Kommer klara mig, men tänker vänta då jag har massa annat i backloggen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Illa att inte ha med framerate target.
Får väl hoppas att det är 60fps kraven syftar till.

Medlem

Rtx 4090 då för 60fps?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem

Inget om krav på hörlurar.

Skrivet av lonian:

Rtx 4090 då för 60fps?

Nej, för 30 tydligen...

Medlem
Skrivet av Ender:

Svettigt, så jag kommer klara "High", med en flaskhalsande CPU. Hade verkligen hoppats på att byta den med senaste gen, men Mb var så förbannat dyra att den nästan kändes kriminellt.

Tycker de flesta spel flyter på väldigt bra även om cpu:n är gammal. Sitter med en 4/8 kärning i7a som skulle vara för gammal för CP2077, men var inte minsta problem.
Men kan vara dags att byta framöver...

-------------

30 fps är en dealbreaker för mig. Avstår "cinematic feel" med motion blir... Avskyr det verkligen..

Medlem

Ja du… jag har ”recommended” men om det är 30fps som gäller så kommer jag nog skippa spelet tills det flyter smidigt i 60 fps utan att jag behöver köpa ny hårdvara.

Skribent
Skrivet av Gaara:

De har inte skrivit ut vilken fps man får med dessa systemkrav men man får anta det är 30fps

Ja, spelet ska ju vara låst till 30 FPS för den filmiska upplevelsen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, spelet ska ju vara låst till 30 FPS för den filmiska upplevelsen.

Filmisk upplevelse...? Framkallar mer spykänslor á la karusell.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, spelet ska ju vara låst till 30 FPS för den filmiska upplevelsen.

Var det inte bara låst på konsol? Eller jag kanske automatiskt la till det med konsol för att jag tänkte nog att ”ingen är så dum att de låser ett pc spel till 60fps.”

Medlem

Helt totalt otaggad inför detta. Förstår inte varför första spelet var populärt, riktigt dåligt.

Medlem

Jag skaffade custom-PC nyligen med i9, 64 GB RAM och RTX 4080 samt 3 stycken SSD på 2 TB styck så high verkar inte vara något problem.

Fast jag har andra spel på gång ett tag till så det får nog vänta lite — men det är nog bara bra för då hinner spelet uppdateras några gånger.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Helt totalt otaggad inför detta. Förstår inte varför första spelet var populärt, riktigt dåligt.

Vad är detta för kommentar? Du förstår inte hur andra kan gilla spel du inte gillar?

Medlem
Skrivet av ZF:

Inget om krav på hörlurar.

Nej, för 30 tydligen...

Ninja Theory has previously confirmed that Hellblade 2 on Xbox Series X/S will be locked to 30 fps, and while the PC version will be capable of running at higher framerates, the system requirements may be targeting 30: In an interview with German site GamePro (Google translated), the studio said locking the game at 30 fps was "a conscious decision" to give the game a more film-like aesthetic.

"That's our goal [with Hellblade 2]: to make it feel cinematic," VFX Director Mark Slater-Tunstill told the site. "We knew we never wanted to be 60 [fps]. You can set it up on the PC if you really want, but that's your decision."

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, spelet ska ju vara låst till 30 FPS för den filmiska upplevelsen.

Om man vill ha filmisk upplevelse ja, men vill man inte det så låser man upp det till högre framerate.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ninja Theory has previously confirmed that Hellblade 2 on Xbox Series X/S will be locked to 30 fps, and while the PC version will be capable of running at higher framerates, the system requirements may be targeting 30: In an interview with German site GamePro (Google translated), the studio said locking the game at 30 fps was "a conscious decision" to give the game a more film-like aesthetic.

"That's our goal [with Hellblade 2]: to make it feel cinematic," VFX Director Mark Slater-Tunstill told the site. "We knew we never wanted to be 60 [fps]. You can set it up on the PC if you really want, but that's your decision."

Ouch

Medlem
Skrivet av Karmak:

Vad är detta för kommentar? Du förstår inte hur andra kan gilla spel du inte gillar?

Jag förstår också att det finns dem som inte gillade första spelet. Det föll inte mig i smaken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ska bli intressant o se reviews och tester på PC

Dex
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Stämmer det verkligen att Ninja Theory sa så? Det är inte taget ur sitt sammanhang eller något sådant?
Låter ju som en otrligt löjlig anledning att låsa det på 30 FPS för att det ska vara mer filmiskt, men sen låta PC ha olåst FPS.
Varför måste Xbox ha en filmisk upplevelse, men inte PC? Varför inte bara säga som det är i så fall att konsolen inte klarar av mer och dom låser det på 30 FPS av den anledningen?
Tycker bara det låter som en löjlig anledning.....

Medlem
Skrivet av Dex:

Stämmer det verkligen att Ninja Theory sa så? Det är inte taget ur sitt sammanhang eller något sådant?
Låter ju som en otrligt löjlig anledning att låsa det på 30 FPS för att det ska vara mer filmiskt, men sen låta PC ha olåst FPS.
Varför måste Xbox ha en filmisk upplevelse, men inte PC? Varför inte bara säga som det är i så fall att konsolen inte klarar av mer och dom låser det på 30 FPS av den anledningen?
Tycker bara det låter som en löjlig anledning.....

Läste det här. Länk PC gamer

Min gissning är att dom insåg att Xbox series X är för svag men vill få ut så mycket ur den som möjligt och då tagit beslutet tidigt att sikta på 30fps. Sen hittar de på att det är filmisk upplevelse för att inte kränka Microsoft.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Uppskalningsteknik skulle komma för att rädda oss, men nu känns det snarare som om att tekniken är den riktiga skurken. En trojansk häst.

ZF
Medlem
Skrivet av lonian:

Ninja Theory has previously confirmed that Hellblade 2 on Xbox Series X/S will be locked to 30 fps, and while the PC version will be capable of running at higher framerates, the system requirements may be targeting 30: In an interview with German site GamePro (Google translated), the studio said locking the game at 30 fps was "a conscious decision" to give the game a more film-like aesthetic.

"That's our goal [with Hellblade 2]: to make it feel cinematic," VFX Director Mark Slater-Tunstill told the site. "We knew we never wanted to be 60 [fps]. You can set it up on the PC if you really want, but that's your decision."

Om man vill ha filmisk upplevelse ja, men vill man inte det så låser man upp det till högre framerate.

Alltid nått. Vore ju bra idiotiskt att försöka göra ett ideologiskt tvingande av utvecklaren där det ändå kommer gå att gå att komma runt av användarna.

Men vad som är en filmisk upplevelse idag verkar de ändå efter med. Varför inte ha bio/Blueray-upplevlse istället för DVD/VHS-upplevelse. Kanske för att spelet är i historisk miljö när DVD fortfarande användes.

Medlem

Gillade verkligen första spelet, så är taggad på detta
Kommer ju till Game pass day one så blir att spela där.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Vad är detta för kommentar? Du förstår inte hur andra kan gilla spel du inte gillar?

Napp! 🎣

Medlem

Än så länge tuffar min RTX 3090 utan problem. Riktigt nöjd med det köpet.

Kanske blir en 6080/6090 dock.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Var det inte bara låst på konsol? Eller jag kanske automatiskt la till det med konsol för att jag tänkte nog att ”ingen är så dum att de låser ett pc spel till 60fps.”

Vet du hur många japanska spel som är det? T.ex. Elden Ring som inte kom allt för länge sen.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Vet du hur många japanska spel som är det? T.ex. Elden Ring som inte kom allt för länge sen.

Näpp, det vet jag inte. Men det känns ju lite underligt ändå. Resident Evil spelen är nog de enda japanska spelen jag kör, annars blir det inte så mycket japanskt av någon anledning.

Medlem

Nope. Når inte upp till minimum pga CPU. Har en i7 7700k. Grafikkortet kan nog minimum (Titan X Pascal). Och RAM har jag gott om.

1
Skriv svar