Bethesda visar nästa Starfield-uppdatering – och jobbar på markfordon!

Medlem
Skrivet av Metroid:

Några buggar som har varit med sedan Oblivion som jag kan komma på så här på rak arm är att NPC:er inte tittar på en när man pratar. De kan stå vända åt andra hållet. Ser särskilt korkat ut när de står i en affär. Eller att ansiktsanimationerna inte fungerar som de ska så att de stirrar på dig med vidöppna ögon, totalt likgiltiga. Vad sägs om buggen som gör att alla AI-styrda karaktärer fastnar i golv, väggar, dörrar eller vad som helst? Min personliga favorit är buggen som gör att AI-styrda karaktärer inte dyker upp på angiven plats så du inte kan slutföra uppdraget. Jag har t.o.m varit med om att det inte ens hjälper att starta om sparfilen utan man måste använda konsolkommandon för att klara det. Överlag är det mycket problem med allt som rör NPC, AI och fysik. Finns mängder av videor på bla Youtube som tar upp detta.

De får kritik för buggarna varenda gång de släpper ett nytt spel och trots att det i många fall rör sig om samma buggar som förut så fixas de aldrig. Antingen bryr de sig inte eller så är de helt inkompetenta.

Och dessa buggar rättas av community patchen?

Den enda NPC berörda buggen jag stött på var när dem plötsligt försvann genom golvet, men inget som en reload av senaste saven inte kunde lösa. Det var dessutom en av dem första buggarna dem patchade bort.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja tji fick alla som gav spelet toppbetyg! Det här svider nog för dem. 😁

Recension och betyg var nog klara innan sidor som ”XboxAddict” och ”Xbox Tavern” ens hade rört spelet. Deras recensioner justeras väl från 11/10 till 12/10 nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Recension och betyg var nog klara innan sidor som ”XboxAddict” och ”Xbox Tavern” ens hade rört spelet. Deras recensioner justeras väl från 11/10 till 12/10 nu.

Ja så måste det vara 🤓

Medlem

Så om det släpps på PS5 om några år kommer det vara bästa möjliga upplevelse.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gen
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hädanefter bör Microsoft släppa sina spel som early access.

Imponerad att de fått till 60 fps. Folk här på Fz sa ju att det var en omöjlighet för att spelet är så tekniskt avancerat.

Tekniskt avancerat? Intressant synvinkel som jag inte delar fullt ut. Skulle vara intressant att veta vad det avancerade är.

Medlem

Fordon vore nice tar evigheter att ta sig runt, uppdatering av kartan är riktigt bra.

Medlem

60fps? Jaha då ute sluter det PlayStation 5 släpp.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

60fps? Jaha då ute sluter det PlayStation 5 släpp.

eld
Medlem
Skrivet av Gen:

Tekniskt avancerat? Intressant synvinkel som jag inte delar fullt ut. Skulle vara intressant att veta vad det avancerade är.

Inga andra spel som hanterar object persistance som bethesda på den skalan, sen så har ju även detta varit deras akilleshäl.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freeman79a:

60fps? Jaha då ute sluter det PlayStation 5 släpp.

Men snälla...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Men snälla...

Va kanske lite hård. Går kanske med lite mer utveckling.

Medlem

Problemet med Starfall är ju att det är scifi. Väldigt få som gillar sånt till skillnad från fantasy eller postapokalyps


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Problemet med Starfall är ju att det är scifi. Väldigt få som gillar sånt till skillnad från fantasy eller postapokalyps

Tror snarare att sci-fi är bra mycket mer omtyckt än fantasy. Postapokalyps är nog bara en liten nishad genre jämfört med sci-fi.

Medlem

Jag gillar starfield, men en sak jag stör mig på i starfield, skyrim och fallout 4 varför har man inga ben och fötter i fps läget?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Problemet med Starfall är ju att det är scifi. Väldigt få som gillar sånt till skillnad från fantasy eller postapokalyps

Skrivet av Ibenaben:

Tror snarare att sci-fi är bra mycket mer omtyckt än fantasy. Postapokalyps är nog bara en liten nishad genre jämfört med sci-fi.

Sci-fi spel blir ju utskällt hur bra det än är alltid går det att hitta något fel på det men så fort det finns björnsex och alver är det ju en super hit så jag tor absolut fantasy har fler fans!

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

Inga andra spel som hanterar object persistance som bethesda på den skalan, sen så har ju även detta varit deras akilleshäl.

Det där med att man kan plocka upp och/eller flytta runt massa skräp? Mjo, det köper jag faktiskt. Däremot funderade jag på om de små instanserna som laddas (eftersom det laddas så oerhört mycket här och var) blir lättare att hantera än riktiga open world spel där det konstant streamas höger och vänster.

Skrivet av Freeman79a:

Va kanske lite hård. Går kanske med lite mer utveckling.

Försöker du säga att alla Xbox X spel körs i 60fps men inte PS5 spel? Lika bra att du säger vad du egentligen menade...

Medlem
Skrivet av Gen:

Försöker du säga att alla Xbox X spel körs i 60fps men inte PS5 spel? Lika bra att du säger vad du egentligen menade...

PlayStation 5 kör med Smart Shift. Är det högre fps mindre upplösning. Är det högre upplösning mindre fps. Så är den designad. Enligt Mark Cerny. PlayStation 5 är ju svagare än Xbox Series X drygt 30%.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

PlayStation 5 kör med Smart Shift. Är det högre fps mindre upplösning. Är det högre upplösning mindre fps. Så är den designad. Enligt Mark Cerny. PlayStation 5 är ju svagare än Xbox Series X drygt 30%.

Varför skulle det där vara ett problem? Dynamisk upplösning är ju något som många spel använder idag, även på Xbox. Alla exklusiva spel på PS5 har ett läge för 60fps och vissa har till och med ett för 120fps. Sen tror jag inte att Series X är 30% mer kraftfull, visst den har två extra teraflops på pappret men det är ju inget som verkar visas när man faktiskt spelar. Upplevelserna verkar vara väldigt lika varandra oavsett plattform och ingen har ett spel som den andra inte skulle kunna köra.

Gen
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

PlayStation 5 kör med Smart Shift. Är det högre fps mindre upplösning. Är det högre upplösning mindre fps. Så är den designad. Enligt Mark Cerny. PlayStation 5 är ju svagare än Xbox Series X drygt 30%.

30%? Har du någon länk till påståendet?

Jag har tittat på många av Digital Foundrys videos där de kör en teknisk genomgång av ett spel som rullar på båda maskinerna och resultaten varierar mycket. Ibland är det till PS5 favör, ibland till XBSX, ibland är de likadana, ibland är det frame pacing problem på den ena eller andra, osv så jag skulle inte säga att SmartShift spelar någon större roll utan snarare hur utvecklaren optimerar spelet på sagd maskin.

Med allt jag sett hittills kan jag inte hålla med om att XBSX alltid får spel att rulla bättre än PS5, trots att den på pappret har något högre TFLOP (12 vs 10,3).

eld
Medlem
Skrivet av Gen:

Det där med att man kan plocka upp och/eller flytta runt massa skräp? Mjo, det köper jag faktiskt. Däremot funderade jag på om de små instanserna som laddas (eftersom det laddas så oerhört mycket här och var) blir lättare att hantera än riktiga open world spel där det konstant streamas höger och vänster.

Yep, och det är sant som spelutvecklare undviker, för art detta är en skitbra grund till buggar.

Nu är ju iof kartorna uppe i 64 kvadratkilometer, det blir väl svårt att inte räkna starfield som ett riktigt openworldspel, de måste såklart streama saker.

Bara New Atlantis är alltså större än alla deras tidigare världar.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Ett par hundra?! Det ska du ha en eloge för. Jag klarade av 12 timmar innan det hamnade i döda spel högen.

6 timmar och korrupt save game så hamnade det på hyllan. Kändes nästan som en lättnad, det var inget för mig. Jag förstår att det finns ett bra spel där någonstans men det inleder inte starkt för att uttrycka det milt. Kanske får bli att göra ett nytt försök nu när det erbjuds 60 fps

12
Skriv svar