Senaste filmen du såg

Medlem

Bicentennial Man | 8.5/10

Aktuell film med tanke på artificell intelligens. Svårt att ogilla någon film med Robin Williams. Den blir något långdragen på 2 timmar och det är mycket dialog utan större händelser. Ändå intressant frågeställning vad som gör oss till människor.

Releasehästryttare

Dune part deux

Planen för min del va att inte se denna då jag tyckte första filmen va meh, men då denna delen fått så bra betyg så kände jag att jag behövde kolla in den, glad jag gjorde det då denna va en betydligt bättre film!

Medlem

Altered States (1980) - https://www.imdb.com/title/tt0080360/

"A psycho-physiologist experiments with drugs and a sensory-deprivation tank and has visions he believes are genetic memories."

Huh, vet inte riktigt vad jag förväntade mig, men blev positivt överraskad. Hade hoppats på ett lite mörkare avslut.

Betyg: 3/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

JHC
Medlem

The man from U.N.C.L.E

Blev absolut positivt överraskad. Mycket bättre än det Guy Ritchie har gjort på senare år.

Medlem

Dune 2
4/5 nuff said

Medlem

Denis Villeneuves Enemy.

Det var den enda Villeneuve filmen jag inte sett så tänkte att detta blir nog bra.

Sen såg jag A24 i förtexten och tappade allt hopp.
Och ja, självklart var den bara trist och slö, konstig och hade ett sövande soundtrack. Ser inte tjusningen i A24s filmer alltså, kan inte med dom. Tror jag har gillat två A24 filmer och det var Ex Machina och Men.

Men men nu har jag sett den..

Releasehästryttare

Immaculate 6/10

Medlem

Såg Civil War i måndags den var bättre än vad jag hade väntat mig då jag inte gillat de filmer jag sett från Alex Garland tidigare, jag hade inte heller förstått att fokusen låg på reportrarna inte bara själva situationen 6/10 sevärd men inte ett måste på bio.

Medlem

Monkey Man.
Kändes lite som en sämre John Wick.

Stark första akt faktisk, suuuuper seg andra akt, sen en rent av pinsamt cliché tredje akt.

Medlem

Den såg jag igår kväll också, började lite klicheartat men bättrade på sig lite faktiskt. 6-7 är rätt rättvist för den kan jag hålla med om. Klar förbättring från hans förra film The Voyeurs som också har Sydney Sweeney i huvudroll. Den är typ 3/10-film. Bara att undvika.

Medlem

Bio eller streamingtjänst? Isåfall vilken? 🤗

Releasehästryttare
Skrivet av Flugsaft:

Bio eller streamingtjänst? Isåfall vilken? 🤗

https://www.justwatch.com/us/movie/immaculate-2024

Medlem

Hade hypat den lite innan den kom men efter ett ganska ljummet mottagande tappade jag intresset, så jag såg den inte förrän nu. Den var verkligen medioker. Allt är bara grått och tråkigt och man känner ingenting för någon av karaktärna alls. Snyggt filmat och riktigt häftiga krigsscener, det får man i alla fall ge dem.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

The first omen (2024):
Stämningen och miljöerna har de fått till riktigt bra, inte särskilt otäck, men intressant att se vad som hände innan The omen från 1976 (originalet). Samtidigt får jag intrycket av att "detta har man sett förr", men några få överraskningar. Klart godkänt. 3/5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Sisters av Brian De Palma, med rätt mängd chock och blod! Samt bra användande av split screen! Intressanta och bra skrivna karaktärer. 4/5!

Medlem

Såg om 2 filmer:

Sleepy Hollow. Det enda som lyfter filmen är Christopher Walken, som inte säger så mycket i filmen, utan rider mest runt och skriker.

Van Helsing. Håller fortfarande en okej kvalitet.

Medlem

Godzilla Minus One.
Vet inte varför den har så höga betyg.

Releasehästryttare

Ghostbusters Frozen empire 6/10

Alla original skådespelarna som är med gör sina roller perfekt, men jag gillar inte någon av de nya karaktärerna, inte ens Paul rudds karaktär.

Väldigt få eller inga av skämten va roliga.

Storymässigt så va den okej, jag gillade skurken men slutet kändes väldigt rusat.

Gillade den visuellt även om spökena i denna va mer åt hemska hållet i stället för originalets mer cartooninga

Har svårt att rekommendera den till andra vuxna men kan tänka mig att barn och yngre tonåringar gillar denna.

Releasehästryttare

Abigail 8/10

Kul film!

Medlem

Inland Empire (2006) - https://www.imdb.com/title/tt0460829/?ref_=tt_urv

"As an actress begins to adopt the persona of her character in a film, her world becomes nightmarish and surreal."

Recension i gifs:

När eftertexterna rullar:

Betyg: 3.5/5 - Huh. Terry Crews i en Lynch-film var en överraskning.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Godzilla Minus One.

Bästa Godzilla-filmen jag sett. Jag har i och för sig bara sett tre, men det räcker gott och väl.

3.5/5 i betyg.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Releasehästryttare

The Ministry of Ungentlemanly Warfare 7/10

Sen mest kändistäta filmen jag sett på länge, folk som ogillade Masters of the air för att den va amerikaniserad kommer absolut HATA denna filmen!

Själv? Jo jag tyckte den va sevärd.

Medlem

Abigail.

Hollywoodskräp. Dåliga skådespelarinsatser. Fjantig story. Värdelös dialog. Känns som att stora delar av manuset är AI-genererat.

1.5/5


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

FM-guru
F.d. Sisyr

Late Night with the Devil (2023)

Det enda jag visste om filmen på förhand, vid sidan om titeln, var att det var någon form av skräckfilm som en kompis rekommenderat. Och den gör sig onekligen bra med den ingången, då jag inte hade en suck om vad som skulle hända. Välspelad, snyggt filmad och kreativ. Samtidigt inte utan svagheter, och manuset var inte lika kreativt som regin. Fick mig att tänka på Alan Wake 2 (av skäl som lär bli uppenbara om man väljer att se filmen). 3/5.

Medlem

Pumpkinhead (1988)

Samma skådespelare som spelar androiden bishop i aliens (1986) spelar även huvudrollen i denna underskattade skräckis från härliga 80-talet. Möjligen något underskattad. Riktigt häftigt monster som är designat av samma skapare som designade varelserna till aliens. Handlingen är ändå lite unik måste man säga. Snygga effekter. Vinner inga orscarspriser för sitt skådespeleri men klart underhållande och perfekt en fredagskväll.

3,5/5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kingdom of the Planet of the Apes (2024)
Riktigt kul film att se på bio. En enkel historia, men väl genomfört och riktigt snyggt. Tjejen, (orkar inte koll upp namnet) gör sitt, utan vara störig.

Betyg: Fyra av fem bananer 🍌🍌🍌🍌

Medlem

Såg om Predator och Predator 2.

-"Shit 'appens".

Medlem

28 weeks later

Tyckte första filmen var rätt ok men det här var verkligen ologisk dynga. Lägg på irriterande klippning så har du 90 min dålig film framför dig

1/5

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Ren nonsen, enligt dig. Du är långt ifrån facit. Särskilt med tanke på din avslutning. Nu vet jag att man inte längre behöver bemöta nåt du skriver med tanke på den nivå du är på. Tönt.

Bra, ju mindre folk som du är en del av mitt liv ju bättre!

Hej då!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Arcadian (2024)

Postapokalyptisk film där en farsa (Nic Cage) och hans två söner försöker överleva. Hyfsat skådespel och underhållande monsterdesign, men manuset är svagt och herrejävlar vad skakig kameran är. Det är okej att ha handhållen kamera, men jag vill gärna se vad fasen det är som händer också. Här var det skakigare än i found footage-filmer (och detta var inte ens en sådan). 2/5

Skriv svar