The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Minns att jag hade det problemet intermittent på gamla systemet, oftast hjälpte en omstart men inte alltid. Avinstallerade och installerade om igår, får testa ikväll sen om det funkar bättre.

Kör annars DX11, kan inte säga att det är någon större skillnad. Ser ingen visuell skillnad, lite högre fps (marginellt) det är det enda.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Nej, nej, rensar dagligen Tar några minuter. En ganska standard build som klarar det mesta är 4st striker och två andra som ger dig upp till 60%crit chance då det är max, allt annat på crit damage. En del vill ha mer survialbility (blå) och andra vill köra skill builds eller healer, finns hur många möjligheter som helst.

Finns nu något som heter "countdown" som är det absolut snabbaste läget att få bra loot. Nybörjar vänligt som fasiken dessutom, bara att följa efter de andra och du kan ställa in viken typ av loot du är intresserad av så droppar det den mest. Kör challenging svårighet då heroic knappast gör större utdelning men är större chans att faila.Vet inte om det fanns innan du slutade spela, finns ett par nya spellägen som kommit till efter det också.

Yes, har inte testat Countdown så jag kommer att testa det sen. En build som heter heartbreaker verkar intressant.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Funkar DX12 nu btw? Testade starta spelet här om dagen, får typ 12-14fps och det hackar satan. DX11 verkar fungera dock.

Jag har kört DX12 med Nvidia grafikkort sen jag började spela igen i december och har inte haft någon krasch. För ett år sen var det problem för mig med DX12, men det är klart bättre nu.

Medlem
Skrivet av maniac:

Intressant, kommer looten också förändras? Minns att Div 2 led av samma problem som Diablo 4 just nu, attribut-poolen på prylarna var alldeles för stor, så det var i princip omöjligt att få exakt de attributen man ville ha.

Ja och nej. Det är fortfarande svårt att hitta ett optimalt chest/backpack t.ex. Men med optimization kan man maxa ut värden med material (relativt dyrt, kräver en del farmande). Det är ändrat i uppdateringen, har inte all ny info än. Dessutom kräver det att man då hade hittat en annan av samma typ med max värde som man extraherade värdet från till stat-banken.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Yes, har inte testat Countdown så jag kommer att testa det sen. En build som heter heartbreaker verkar intressant.

Ja heartbreaker är bra, ger både weapon damage och armor vid stacks.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja och nej. Det är fortfarande svårt att hitta ett optimalt chest/backpack t.ex. Men med optimization kan man maxa ut värden med material (relativt dyrt, kräver en del farmande). Det är ändrat i uppdateringen, har inte all ny info än. Dessutom kräver det att man då hade hittat en annan av samma typ med max värde som man extraherade värdet från till stat-banken.

Bra mycket "billigare" nu att maxa expertise åtmistone. Kräver mycket färre exotic komponenter. Är absolut inte så svårt som deten gång var. Du kan rekalibrera ett attribut och optimisera de andra. (Tänker tillbaks på tiden utan ens någon möjlighet att recal eller optimsera...allt var RNG)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ja heartbreaker är bra, ger både weapon damage och armor vid stacks.

Ninjabackpack som gör hybridbyggen möjliga ska bli bättre nu. Ninjabp gör att du får ett extra attribut från dina gearsets, utan att använda det.. Så det beror från build till build om det är värt det. Vi får se har inte provat det än efter nya säsongen.
Tillexempel 2st av strikers och två stycken umbra så ger dig ninjabp det tredje attributet... ett dåligt exempel men du fattar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Fulci:

Men med optimization kan man maxa ut värden med material (relativt dyrt, kräver en del farmande

Absolut men mitt bästa tips är att köra igenom WONY, med fyra karraktärer, eller så många du orkar, då de alla delar material. (om du går till den som säljer blueprints i DC) Du kommer få allt material du kan önska dig för en lång tid.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Man får betydligt mer XP nu för aktiviteter. Slog på 4 directives. Den nya skillbegränsningen är rätt jobbig dock, man måste samla tokens för att ta bort CD men de gäller inte förrän skillen är på CD.

En hostage save gav 920k XP med 4 directives på Heroic. Alla andra ger också mycket mer nu, så det är nästan värt köra de man stöter på genom att springa igenom världen istället för att fokusera på hostage och zappa runt med teleport.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Man får betydligt mer XP nu för aktiviteter. Slog på 4 directives. Den nya skillbegränsningen är rätt jobbig dock, man måste samla tokens för att ta bort CD men de gäller inte förrän skillen är på CD.

En hostage save gav 920k XP med 4 directives på Heroic. Alla andra ger också mycket mer nu, så det är nästan värt köra de man stöter på genom att springa igenom världen istället för att fokusera på hostage och zappa runt med teleport.

Ok, bra att veta, har koncentrerat mig på säsongen i NY än så länge, tog typ 45minuter och sen får man vänta en månad på nästa omgång... Får typ hjälpa andra nu. Fint så. Är ju en stor del av spelet för mig åtminstonde men ville ha lite mer content. Spännande storyline i alla fall.
Börjat med att spela descent då jag vill ha vindicator rifle..Ganska trist spelläge annars enligt mig. Tror inte jag någonsin kommer spela det igen efter jag fått tag i Vindicator. Det fina är ju att du behöver inte lita på RNG utan då du tjänat nog med krediter i Descent så köper du vapnet helt enkelt. Bra beslut.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, bra att veta, har koncentrerat mig på säsongen i NY än så länge, tog typ 45minuter och sen får man vänta en månad på nästa omgång... Får typ hjälpa andra nu. Fint så. Är ju en stor del av spelet för mig åtminstonde men ville ha lite mer content. Spännande storyline i alla fall.
Börjat med att spela descent då jag vill ha vindicator rifle..Ganska trist spelläge annars enligt mig. Tror inte jag någonsin kommer spela det igen efter jag fått tag i Vindicator. Det fina är ju att du behöver inte lita på RNG utan då du tjänat nog med krediter i Descent så köper du vapnet helt enkelt. Bra beslut.

Tror dessutom de har cappat SHD levels vid 2000 (om jag minns rätt) så att det det spelar ingen roll hur mycket mer du har. Bara bra för (bragging rights ) För oss som tjänat ihop till det ärligt d.v.s. Bra beslut enligt mig, det är bara en siffra. (själv @8500 någonting) Skulle hoppats de skulle premiera SHD levels mer, d.v.s när man hjälper andra agenter. Det enda man får nu är ett nummer som försvinner när säsongen är över, hade 21 nu och förra gången 25 vad jag vet var det enda man fick för det var en siffra förutom tillfredställesen av att ha hjälpt andra då..lol...bra så iofs;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det här spelet fortsätter bara att leva, ni får stå ut med oss även 2025 då den stora uppdateringen kommer. Sorry! För alla er som blir intresserade så är det en riktigt bra tid att börja spela nu skulle jag säga.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, bra att veta, har koncentrerat mig på säsongen i NY än så länge, tog typ 45minuter och sen får man vänta en månad på nästa omgång... Får typ hjälpa andra nu. Fint så. Är ju en stor del av spelet för mig åtminstonde men ville ha lite mer content. Spännande storyline i alla fall.
Börjat med att spela descent då jag vill ha vindicator rifle..Ganska trist spelläge annars enligt mig. Tror inte jag någonsin kommer spela det igen efter jag fått tag i Vindicator. Det fina är ju att du behöver inte lita på RNG utan då du tjänat nog med krediter i Descent så köper du vapnet helt enkelt. Bra beslut.

Det var fel av mig, är det inte så att man får en XP boost i början av en säsong?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det var fel av mig, är det inte så att man får en XP boost i början av en säsong?

Det vet jag inte men har hört att de ändrat så att efter 2000SHD så ändras inte inte health boosten, som den gjorde förut. (Kan ha fel, citera mig inte men tror det. ) Spelar inte jättestorroll, då armor är allt när det kommer till överlevnad i det här spelet, även om de lagt fokus på stora hälsobonusar med nya gearsets osv, vi får se.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Känns som de vill att "health" ska spela en större roll. Hittils har det ju varit så att när din armour försvinner så är du död. helt enkelt. "Hälsan har gjort så liten skillnad" Men jag vet inte vi får utforska.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Samtidigt vill ju man inte att "power creep" ska bli för stor som Yanniks sa i streamen igår. Det finns som det ser ut inte planer på att öka svårighetsgraden i Open world då alla legendary OW strongholds är i princip "handgjorda" det finns ingen "knapp" att trycka på för att föra över det till andra uppdrag.
Däremot "Classified missions" i DC ser ut som de bara slösat bort, med endast story svårighet. Flera av dem är ju otroligt bra. Skulle gärna spelat om dem i Heroic med directiv på.
Och Kenly College... så mycket bortslösad potential som någon kunde ta tag i..;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Det vet jag inte men har hört att de ändrat så att efter 2000SHD så ändras inte inte health boosten, som den gjorde förut. (Kan ha fel, citera mig inte men tror det. ) Spelar inte jättestorroll, då armor är allt när det kommer till överlevnad i det här spelet, även om de lagt fokus på stora hälsobonusar med nya gearsets osv, vi får se.

Den veckan då det släpps en ny "target" för manhunten så är det dubbel xp, det borde ni två som spelar mycket veta vid det här laget.

Och man kan visst köra Classified på Heroic om man vill, du behöver bara ändra din Global Difficulty från Story till Heroic.

Medlem
Skrivet av Decado:

Den veckan då det släpps en ny "target" för manhunten så är det dubbel xp, det borde ni två som spelar mycket veta vid det här laget.

Och man kan visst köra Classified på Heroic om man vill, du behöver bara ändra din Global Difficulty från Story till Heroic.

Jo att det är dubbel bonus vet vi nog men om det inte spelar någon roll efter 2000 och man är högt över det så spelar det inte någon roll? Cappat vid 2000. om jag har rätt info. Förut fick man lite extra "hälsa" betydde ju egentligen ingenting i princip men nu är det ingenting mer än ett nummer. Classifed missions på över story visste jag var en grej ett kort tag, fungerar det fortfarande? Det var en bugg sa de. Super i så fall. Konstigt att man aldrig blir redirectad dit då man svarar på calls.
Behöver nog inte ändra då jag alltid är på Heroic med alla directives utom pistolero.
Tvivlar faktiskt på vad du säger men underbart om du har rätt. Körde igenom en som jag hjälpte igår faktiskt, allt på story.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Kanske man måste strarta classifed missions själv om man är på högre svårighetsnivå? Fattar inte riktigt? Hur som är det något som inte officiellt finns i spelet. En ban är inte något jag letar efter.
För alla andra 2x XP är något ni ska utnyttja. Alla er under 2K XP.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Decado:

Den veckan då det släpps en ny "target" för manhunten så är det dubbel xp, det borde ni två som spelar mycket veta vid det här laget.

Och man kan visst köra Classified på Heroic om man vill, du behöver bara ändra din Global Difficulty från Story till Heroic.

Ta inte oss för idioter, vi försöker säga vad som är nytt från och med idag bara. Puss.
Har över 3K timmar (tyvärr?) och snart 9000SHD


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Hoppas jag är helt fel ute men ser ut som enda möjligheten för att hitta kompisar i descent är att betala?? Hoppas jag har fel. Annars förstår jag varför de la den nya exotic bakom en betalvägg.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

my bad. går att matchmakea. Skriver as I play, ursäkta. Sorry, I det stora hela så verkar det vara en riktig bra update/refresh av så mycket som man så klart aldrig kommer lägga märke till om man är ny eller inte spelat på riktigt länge. Då kommer man bara tro att det var väl så alltid. Precis som en bra overhaul ska vara,


signatur

7900XTX
7800X3D

Gnällkuk
Skrivet av alias:

Kör annars DX11, kan inte säga att det är någon större skillnad. Ser ingen visuell skillnad, lite högre fps (marginellt) det är det enda.

Skrivet av Fulci:

Jag har kört DX12 med Nvidia grafikkort sen jag började spela igen i december och har inte haft någon krasch. För ett år sen var det problem för mig med DX12, men det är klart bättre nu.

Testade bara starta spelet igår (hann inte spela). Samma, 11 fps direkt i menyn och hackar satan. Startar jag upp i dx11 är det dock smooth as a butterfly 🤷🏼‍♂️


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Jag sprlar lite nu & då, Ngåon som är på ikväll/idag? Pc spelare här, 🙂 Mikrofon finns

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja och nej. Det är fortfarande svårt att hitta ett optimalt chest/backpack t.ex. Men med optimization kan man maxa ut värden med material (relativt dyrt, kräver en del farmande). Det är ändrat i uppdateringen, har inte all ny info än. Dessutom kräver det att man då hade hittat en annan av samma typ med max värde som man extraherade värdet från till stat-banken.

Jo tack, jag har fortfarande mardrömmar om västen och ryggsäcken. Men nu verkar det finnas en större chans att man kan få till något bra. Låter som jag borde ge det en ny chans.

Edit: Äh, fortfarande inte cross-save mellan kosol och PC. Spelade på Xbox förut men har en bättre PC nu. Inte så sugen på att börja om från början


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Jo tack, jag har fortfarande mardrömmar om västen och ryggsäcken. Men nu verkar det finnas en större chans att man kan få till något bra. Låter som jag borde ge det en ny chans.

I och med att man kan välja targeted loot så underlättar det en del.

Medlem
Skrivet av alias:

Det vet jag inte men har hört att de ändrat så att efter 2000SHD så ändras inte inte health boosten, som den gjorde förut. (Kan ha fel, citera mig inte men tror det. ) Spelar inte jättestorroll, då armor är allt när det kommer till överlevnad i det här spelet, även om de lagt fokus på stora hälsobonusar med nya gearsets osv, vi får se.

XP i open world verkar inte ändrad. Kan ha varit en bugg eller något när jag ändrade till de nya directives. De första jag såg gav dubbelt men är normalt sen igen. Den nya directive-begränsingen för skills har jag vant mig med nu, den är både bättre och sämre. Det viktigaste att tänka på är att manuellt stänga aktiva skills (drone) innan man lootar.

Däremot är chests ändrade, inga lila alls och heroic-nivå på grejer från chests (när man kör heroic).

Medlem

Inte spelat sedan det släpptes men passade på att plocka upp det igen lagom till denna ”overhaul”. Lyckades också knipa någon form av ultimate utgåva av Warlords of New York via Uplay.

Jääkar vad mycket nytt det är sedan jag spelade sist. Jag blev helt bombad av innehåll när jag loggade in. Har hyfsat tjockt stash med gear. Vad ska jag spara? Min nuvarande gearscore verkar vara typ 500 (har ej påbörjat WoNY). Är det värt att spara set items, exotics som jag använder? Varför ser jag inte det nya säsongspasset?

Är TD2-delen på Geeks discord aktiv om man vill hitta folk att spela med?

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Inte spelat sedan det släpptes men passade på att plocka upp det igen lagom till denna ”overhaul”. Lyckades också knipa någon form av ultimate utgåva av Warlords of New York via Uplay.

Jääkar vad mycket nytt det är sedan jag spelade sist. Jag blev helt bombad av innehåll när jag loggade in. Har hyfsat tjockt stash med gear. Vad ska jag spara? Min nuvarande gearscore verkar vara typ 500 (har ej påbörjat WoNY). Är det värt att spara set items, exotics som jag använder? Varför ser jag inte det nya säsongspasset?

Är TD2-delen på Geeks discord aktiv om man vill hitta folk att spela med?

Det låter ju som att du är klar med grundkampanjen och har gjort Tidal Basin.
Vill du köra i kronologisk ordning så är det efter kampanjen, Pentagon, Camp White Oak, Manning zoo, Coney Island och sedan Warlords of New York.
Du kan börja med Warlords direkt och köra dom ovan i efterhand också, har bara det i åtanke för storyn.

I princip så kan du sälja/trasha allt du har, har du en bra skill build så kan du köra den genom hela Warlords då skills justeras med level (fram till sista uppdraget då skill build är tvärkass).

Season ser du först när du är level 40, det är där end game är.

Geeks discorden är väl semi-aktiv, det är mestadels siouxer som spelar numera.
Men skriv en rad där så kan du få lite mer muntlig handledning om du vill, jag spelar just nu iaf.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Funkar DX12 nu btw? Testade starta spelet här om dagen, får typ 12-14fps och det hackar satan. DX11 verkar fungera dock.

Bara för att jag sa att det gått bra innan patchen så har uppdateringen introducerat ett problem för mig. Det fryslaggar då och då men kraschar inte. Så det är tyvärr lite sämre just för mig efter uppdateringen. Det har dock inte orsakat att jag dött i onödan än (förutom när jag själv orsakar det förstås). Såg en tråd på reddit med andra som har samma problem. Får hoppas de hittar det snabbt och fixar det.

Skriv svar