Embark förklarar varför många The Finals-fuskare inte har stängts av
"Men något de inte planerar att göra är att implementera regionslås för att tvinga spelare att endast spela på servrar i sitt närområde, eftersom de menar att det ändå finns fuskare från varje region."
Korrekt, men jämför antalet fuskar i Kina, Ryssland och Europa. Skulle tro att endast ett av de länderna har fler än hela Europa lagt ihop.
I drank what?
"Men något de inte planerar att göra är att implementera regionslås för att tvinga spelare att endast spela på servrar i sitt närområde, eftersom de menar att det ändå finns fuskare från varje region."
Korrekt, men jämför antalet fuskar i Kina, Ryssland och Europa. Skulle tro att endast ett av de länderna har fler än hela Europa lagt ihop.
Blev nyfiken och googlade en stund, och det verkar som att top 5-listan är:
Ryssland
Italien
Israel
Japan
Sverige
Det är dock uppenbara brister i själva undersökningen, eftersom det är omöjligt för utomstående att veta för respektive spel. Det man har kollat på är googlesökningar för respektive land, youtube-videos, osv. Man gör också ingen distinktiv skillnad på online-spel och offline-spel. Ryssland och Italien har över 4 gånger högre cheat index än övriga i top 3 också. Tittar man per capita så leder Svergie dock...om jag inte snurrat bort mig i rapporten.
Tyskland är det land som söker mest efter fusk till Fortnite
https://www.uswitch.com/broadband/studies/worlds-biggest-gami...
Blev nyfiken och googlade en stund, och det verkar som att top 5-listan är:
Ryssland
Italien
Israel
Japan
Sverige
Det är dock uppenbara brister i själva undersökningen, eftersom det är omöjligt för utomstående att veta för respektive spel. Det man har kollat på är googlesökningar för respektive land, youtube-videos, osv. Man gör också ingen distinktiv skillnad på online-spel och offline-spel. Ryssland och Italien har över 4 gånger högre cheat index än övriga i top 3 också. Tittar man per capita så leder Svergie dock...om jag inte snurrat bort mig i rapporten.
Tyskland är det land som söker mest efter fusk till Fortnite
https://www.uswitch.com/broadband/studies/worlds-biggest-gami...
Konstigt att kina inte ens är med i listan iom att dom har överlägset mest närvaro när cheaters dyker upp. PUBG had ju nått nära 90%+ av alla fuskare var ifrån kina.
Konstigt att kina inte ens är med i listan iom att dom har överlägset mest närvaro när cheaters dyker upp. PUBG had ju nått nära 90%+ av alla fuskare var ifrån kina.
Om jag inte missminner mig är Google bannat i Kina, och undersökningen verkar använda just googles sökningar som bas. Så är förmodligen därför.
Jag vet att nätverkskod och antilagg blivit bättre men att spela FPS med folk i andra regioner kan väl ändå inte vara optimalt?
Kan vara så att den lokala regionen är totallt ospelbar pga extremt många fuskare och då blir EU trevligare med några fuskare + lite mer latency 🤔
Jag vet att nätverkskod och antilagg blivit bättre men att spela FPS med folk i andra regioner kan väl ändå inte vara optimalt?
Kan vara så att den lokala regionen är totallt ospelbar pga extremt många fuskare och då blir EU trevligare med några fuskare + lite mer latency 🤔
Många gånger lär folk utanför en viss region använda VPN för att forcera en anslutning till önskad region. Detta i sig medför ökade latenser, utöver den redan påtagliga latensen som uppstår över distans. Men.. Det spelar ingen roll om man ansluter med en aimbot, wallhack eller liknande - mer än jämnar ut slagfältet om man ska uttrycka det som så
Vissa tar det ett steg längre, som jag upplevt ett par matcher:
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >
B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >
En lösning är att inte spela så länge fuskarna får härja fritt.
Det har du rätt i.
Älskar ditt nickname, den här kontexten var din. 🤣
Många gånger lär folk utanför en viss region använda VPN för att forcera en anslutning till önskad region. Detta i sig medför ökade latenser, utöver den redan påtagliga latensen som uppstår över distans. Men.. Det spelar ingen roll om man ansluter med en aimbot, wallhack eller liknande - mer än jämnar ut slagfältet om man ska uttrycka det som så
Vissa tar det ett steg längre, som jag upplevt ett par matcher:
https://youtu.be/WZ-lQEeIF90?t=17
Jag förstår inte hur det där fungerar? Hur accepterar logiken på servern att damage görs genom en sköld? Har dom kodat det så pass dåligt att det är klienten som rapporterar vilken damage som görs?