Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag tycker du gör ett kanonjobb! Älskar att läsa vad du och andra här skriver och postar.👍👏👍👏

Tack! <3 Och känns bra att fler än jag bidrar till tråden, det uppskattas stort!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag tycker du gör ett kanonjobb! Älskar att läsa vad du och andra här skriver och postar.👍👏👍👏

Håller helt med!
Dessutom är alla rykten, hur otroliga de än verkar, roliga att höra! Peppen är total! 😃 när den väl utannonseras kommer jag nog sakna den här tiden inför! Men då får man glädjas åt den nya maskinen och invänta rykten och spekulationer på Switch 3😂

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Håller helt med!
Dessutom är alla rykten, hur otroliga de än verkar, roliga att höra! Peppen är total! 😃 när den väl utannonseras kommer jag nog sakna den här tiden inför! Men då får man glädjas åt den nya maskinen och invänta rykten och spekulationer på Switch 3😂

Haha, vi hinner nog med rykten av en Switch 2 Pro innan dess

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, vi hinner nog med rykten av en Switch 2 Pro innan dess

Sant! Och kanske Switch 2 lite och Oled också 😅

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Sant! Och kanske Switch 2 lite och Oled också 😅

Lite tror jag också, men allt pekar på att OLED-modellen vi fick nu var tänkt att vara Pro-varianten så om det kommer en sådan mid-gen uppdatering nästa veva lär det vara i en och samma maskin. Om det inte blir ytterligare pandemier och trams som skapar kretsbrist igen dvs.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Fast det är väl ingen som "prisar Switch 2" (eftersom den inte släppts än och vi inte har exakt prestanda - även om vi har ett hum utifrån läckor och rykten) eller hatar på PS4 - en konsol som förövrigt nästan 117M enheter, vilket nu slagits av Switch med 129,5M enheter sålda - utan det är väl mest bara spännande att hypa det som komma skall, och att dessutom ha prestanda som en PS4 eller t o m PS4 Pro i bärbart format är ju väldigt spännande tanke. Tål du det inte befinner du dig nog i fel tråd. Sen är ju inte TF och nära prestanda exakt = det hur NG Switch kommer leverera. Att GTA VI inte kommer rulla galant på Series S, eller alls på PS4, betyder inte att NG Switch inte kommer mäkta med det bara för att den antagligen kommer ligga nära dem i prestanda. Du får tänka på två saker - de konsolerna bygger på AMD-apu:er och NG Switch på betydligt modernare Nvidia-SoC som kanske levererar råstyrka som de andra men med hjälp av DLSS och andra moderna tekniker ändå - högst troligen - leverera betydligt bättre än så ändå. Och det handlar ju inte om att "slänga upp den i himmelen" utan om att känna förhoppning av en hybridkonsol som kommer kunna leverera riktigt vassa och bra spelupplevelser trots att den inte är exakt lika kompetent som andra nuvarande konsoler i ren råkraft. Nvidia är helt enkelt före på så många plan över AMD att de förväntningar vi fått utifrån rykten och läckor inte är minsta orealistiska. Visst, vi kommer nog inte kunna spela GTA VI i 4K 60/120 - men kanske 30 med dlss i dockat läge. Att det antagligen kommer gå alls - utan att vara kraftigt nedbantat som många upplevelser på Switch har fått vara, eller knappt kommer på spelkassetten utan måste i stor mån laddas ned - är bara det värt hypen. Stör det dig har du helt enkelt kommit till fel tråd för här kommer vi inte döda hype och förhoppningar och falla in i någon slags doom&gloom-mentalitet. Visst är det bra att försöka hålla sig försiktigt optimistiskt, vilket kan vara svårt ibland (iaf för mig), men att slå ned den som värdelös för att den kommer prestera värre än en 10-årig gammal konsol är tvärtom väldigt pessimistiskt och ignorant.

Jag befinner ju mig i tråden eftersom jag är intresserad av Switch 2 men jag har inte orealistiska förhoppningar om den.

När jag skrev att GTA6 kunde väl komma på ps4 så får jag ett svar, "Det vore katastrofalt" När jag frågar varför "konsolen är 10 år gammal" och att "Switch kommer säkert vara mycket mer kraftfull" . Nej GTA6 kommer inte på ps4 det förstår jag nu efter googlingar. Men vaddå katastrof? Om det kom på Switch2 vore det ingen katastrof på andra liknande kraftfulla format anser jag. Och tål ni inte mina kommentarer i den här tråden så behöver ni inte besvara mig.

Som jag skrivit så är jag mest intresserad av Nintendos egna spel så det duger mycket väl för mig. Jag tycker inte att orginalswitch är värdelös, det har jag aldrig påstått. Jag kan mycket väl tänka mig att fortsätta att spela på Nintendo Switch ett bra tag om nu Switch 2 inte får Switch 1 stöd. Spelglädjen går först. Jag är inte någon fanboy av varken Sony, Nintendo eller Xbox utan klankar ner på alla lika mycket och jag hittar även positiva saker om varje konsol som jag använt.

Ska bli otroligt intressant att se om Nintendo skapar något nytt eller fortsätter på samma stil som Switch 1.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag tror numera att Switch 2 kommer nästa år, oavsett hur bra Switch 1 eventuellt säljer. Väntar Nintendo för länge kommer konkurrenter (typ Steam Deck som nämnts) men även mobiltelefoner att bli för hårda konkurrenter. Nintendo måste inte vara bäst (se bara på Switch, alla flaggskeppsmobiler de senaste åren har bättre hårdvara) men de får inte vara sist på bollen.

Medlem
Skrivet av PoiRan:

Jag tror numera att Switch 2 kommer nästa år, oavsett hur bra Switch 1 eventuellt säljer. Väntar Nintendo för länge kommer konkurrenter (typ Steam Deck som nämnts) men även mobiltelefoner att bli för hårda konkurrenter. Nintendo måste inte vara bäst (se bara på Switch, alla flaggskeppsmobiler de senaste åren har bättre hårdvara) men de får inte vara sist på bollen.

Också övertygad Switch 2 kommer 2024.
T.ex.. Steam Deck och Rog Ally tror jag vi överskattar rent marknadsmässigt för att vi hänger på ett gaming community där de är omtalade mycket, ute på den generella marknaden konkurrerar ju ex. Steam Deck inte alls med Switch då den inte ens finns i den generella elektronikhandeln, och faktum är att Deck sålt betydligt långsammare t.om. än Wii U, så sett till marknadsandelar så är den mikroskopisk.

Samma med mobiltelefoner egentligen. Konsolspelande på mobil är i princip icke-existerande, det är "spel" som typ korsord som pensionärer pysslar med och barngrejer som dominerar "mobilspelandet".

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag befinner ju mig i tråden eftersom jag är intresserad av Switch 2 men jag har inte orealistiska förhoppningar om den.

När jag skrev att GTA6 kunde väl komma på ps4 så får jag ett svar, "Det vore katastrofalt" När jag frågar varför "konsolen är 10 år gammal" och att "Switch kommer säkert vara mycket mer kraftfull" . Nej GTA6 kommer inte på ps4 det förstår jag nu efter googlingar. Men vaddå katastrof? Om det kom på Switch2 vore det ingen katastrof på andra liknande kraftfulla format anser jag. Och tål ni inte mina kommentarer i den här tråden så behöver ni inte besvara mig.

Som jag skrivit så är jag mest intresserad av Nintendos egna spel så det duger mycket väl för mig. Jag tycker inte att orginalswitch är värdelös, det har jag aldrig påstått. Jag kan mycket väl tänka mig att fortsätta att spela på Nintendo Switch ett bra tag om nu Switch 2 inte får Switch 1 stöd. Spelglädjen går först. Jag är inte någon fanboy av varken Sony, Nintendo eller Xbox utan klankar ner på alla lika mycket och jag hittar även positiva saker om varje konsol som jag använt.

Ska bli otroligt intressant att se om Nintendo skapar något nytt eller fortsätter på samma stil som Switch 1.

Jag har ingenting emot att du är i tråden, och tål dina kommentarer, tycker bara det kändes lite ironiskt att du kommer till en ryktestråd om en konsol och klankar ned på att vi känner hype för den beryktade kraft den tros få. Och sen försöker jag bara förklara att bara för att att den kommer ha ren råkraft som en PS4 Pro betyder inte att GTA VI är kört för nya formatet för PS4 (eller Pro) har inte samtida kombinationer av arkitekturer och moderna tekniker som NG Switch kommer ha. De har ju liksom inte tagit en PS4 Pro och bara slängt in i ett bärbart chassi utan den nya konsolen kommer ju kunna "fuska" till sig betydligt bättre resultat än det vi någonsin fick se på en PS4:a. Så att tänka "det går inte på PS4 så då är du dum i huvudet om du tror det kommer gå på Switch 2" är liksom naivt och ignorant. Och jag vet att du inte skrivit det, drog det bara till sin spets, så du behöver inte försvara dig. Men bara för att du inte är en fanboy (det är inte jag heller) betyder det inte att du behöver vara onödigt pessimistiskt och pissa på alla som har lite mer tilltro till teknik än vad du tycks ha. Det var mest den attityden jag tyckte var märklig, inte din närvaro i tråden.

Medlem
Skrivet av PoiRan:

Jag tror numera att Switch 2 kommer nästa år, oavsett hur bra Switch 1 eventuellt säljer. Väntar Nintendo för länge kommer konkurrenter (typ Steam Deck som nämnts) men även mobiltelefoner att bli för hårda konkurrenter. Nintendo måste inte vara bäst (se bara på Switch, alla flaggskeppsmobiler de senaste åren har bättre hårdvara) men de får inte vara sist på bollen.

Ja, även om Switch säljer bra nu mer eller mindre "måste" de gå vidare så det är hög tid till nästa sommar/höst. Och sänker de priset på Switch då så kan de nog fortsätta sälja sen också, men det kommer inte få huvudfokus som den får nu. De kommer kunna locka till sig så många fler utvecklare och spelare med starkare och mer kompetent hårdvara. Det måste ske förr eller senare och även om Nintendo gärna håller på spel innan de släpps så gör de nog inte gärna det med en hel konsol. I alla fall inte ett år +.

Fler och fler spel tycks få dessa "Snes-kontroller"... kan det vara tecken på senare konsols knappar? Men varför har då Switch-versionerna dem? Jag är tveksam, men fler och fler titlar tycks få dem och är det verkligen bara ett sammanträffande?

Medlem

”Fler och fler spel tycks få dessa "Snes-kontroller"... kan det vara tecken på senare konsols knappar? Men varför har då Switch-versionerna dem? Jag är tveksam, men fler och fler titlar tycks få dem och är det verkligen bara ett sammanträffande?”

Hmm, den kanske kommer heta ”Super Nintendo Switch” trots allt. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

https://youtu.be/WI2sSKa2XMM?t=133

”Fler och fler spel tycks få dessa "Snes-kontroller"... kan det vara tecken på senare konsols knappar? Men varför har då Switch-versionerna dem? Jag är tveksam, men fler och fler titlar tycks få dem och är det verkligen bara ett sammanträffande?”

Hmm, den kanske kommer heta ”Super Nintendo Switch” trots allt. 😅

Inte mig emot!👍 Ett tydligt namn på vad produkten är samtidigt som det är en liten homage till forna tider.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Inte mig emot!👍 Ett tydligt namn på vad produkten är samtidigt som det är en liten homage till forna tider.

Inte mig heller. Sen hoppas jag innerligt att den inte misstolkas för att vara en ”uppgradering” av den befintliga Switchen.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Inte mig heller. Sen hoppas jag innerligt att den inte misstolkas för att vara en ”uppgradering” av den befintliga Switchen.

Nä vi får se hur de hanterar den övergången.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

https://youtu.be/WI2sSKa2XMM?t=133

”Fler och fler spel tycks få dessa "Snes-kontroller"... kan det vara tecken på senare konsols knappar? Men varför har då Switch-versionerna dem? Jag är tveksam, men fler och fler titlar tycks få dem och är det verkligen bara ett sammanträffande?”

Hmm, den kanske kommer heta ”Super Nintendo Switch” trots allt. 😅

Skrivet av lasselason:

Inte mig emot!👍 Ett tydligt namn på vad produkten är samtidigt som det är en liten homage till forna tider.

Skrivet av PGR1985:

Inte mig heller. Sen hoppas jag innerligt att den inte misstolkas för att vara en ”uppgradering” av den befintliga Switchen.

Skulle den komma heta "Super Nintendo Switch" tror jag inte det blir så stor förvirring. Värre vore det om den bara skulle kallas Super Switch eller så, då låter det som en liten uppdatering av den nuvarande konsolen men med hela namnet blir det mer tydligt en uppföljare. Eller kanske tänker jag bara så för att jag växt upp med Nes och sen Snes? Modern publik kanske inte tycker det är så uppenbart? Retrocharmigt skulle ju namnet vara i alla fall! Samtidigt som den tydligt skriker att den är ja, well, Super

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nä vi får se hur de hanterar den övergången.

Nintendo börjar pumpa Switch/OLED/Lite/Joy-Con-bundles så det känns rätt uppenbart att de vill dra nytta av sista året för Switch "ensam" att slåss om kunderna (innan de börjar konkurrera med sig själva med NG Switch) i julhandeln. De vill sälja så mycket Switch nu som möjligt för sen i vår utannonserar de nog Super Nintendo Switch och sen kommer försäljningen nog dippa (förutom hos småbarnsfamiljer kanske som inte vill ha det senaste med något hållbart att ha kul med bara).

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/OjL1Jnh9-xk

Nintendo börjar pumpa Switch/OLED/Lite/Joy-Con-bundles så det känns rätt uppenbart att de vill dra nytta av sista året för Switch "ensam" att slåss om kunderna (innan de börjar konkurrera med sig själva med NG Switch) i julhandeln. De vill sälja så mycket Switch nu som möjligt för sen i vår utannonserar de nog Super Nintendo Switch och sen kommer försäljningen nog dippa (förutom hos småbarnsfamiljer kanske som inte vill ha det senaste med något hållbart att ha kul med bara).

Man tycker ju att det borde ta slut på personer som inte köpt Switch då den antagligen ligger på runt 135 milj nu, vem vet, det kanske krängs ytterligare runt 20 milj ytterligare och då blir det den bäst säljande konsolen någonsin.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Man tycker ju att det borde ta slut på personer som inte köpt Switch då den antagligen ligger på runt 135 milj nu, vem vet, det kanske krängs ytterligare runt 20 milj ytterligare och då blir det den bäst säljande konsolen någonsin.

Haha, man kan ju tycka det Men det kanske är barnfamiljer som inte skaffat ännu, eller vill ge barnen en i julklapp - eller uppgradera från "vanlig" till OLED. Så ja, det är nog möjligt att den i slutändan går om PS2 och det vore ju lite fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, man kan ju tycka det Men det kanske är barnfamiljer som inte skaffat ännu, eller vill ge barnen en i julklapp - eller uppgradera från "vanlig" till OLED. Så ja, det är nog möjligt att den i slutändan går om PS2 och det vore ju lite fantastiskt!

Ja så är det nog.😊

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag befinner ju mig i tråden eftersom jag är intresserad av Switch 2 men jag har inte orealistiska förhoppningar om den.

När jag skrev att GTA6 kunde väl komma på ps4 så får jag ett svar, "Det vore katastrofalt" När jag frågar varför "konsolen är 10 år gammal" och att "Switch kommer säkert vara mycket mer kraftfull" . Nej GTA6 kommer inte på ps4 det förstår jag nu efter googlingar. Men vaddå katastrof? Om det kom på Switch2 vore det ingen katastrof på andra liknande kraftfulla format anser jag. Och tål ni inte mina kommentarer i den här tråden så behöver ni inte besvara mig.

Som jag skrivit så är jag mest intresserad av Nintendos egna spel så det duger mycket väl för mig. Jag tycker inte att orginalswitch är värdelös, det har jag aldrig påstått. Jag kan mycket väl tänka mig att fortsätta att spela på Nintendo Switch ett bra tag om nu Switch 2 inte får Switch 1 stöd. Spelglädjen går först. Jag är inte någon fanboy av varken Sony, Nintendo eller Xbox utan klankar ner på alla lika mycket och jag hittar även positiva saker om varje konsol som jag använt.

Ska bli otroligt intressant att se om Nintendo skapar något nytt eller fortsätter på samma stil som Switch 1.

Att det vore katastrofalt var i relation till att PS4 innehåller över 10 år gammal hårdvara(som var svag redan då) och det har hänt mycket sedan dess som spelet kan dra nytta av. Även kommande Nintendo konsol innehåller teknik som är betydligt modernare än vad som fanns för 10 år sedan.

Eller du kanske stirrar dig blind på Tflops? RTX IO och DLSS 3.5 är 2 exempel på teknik som gör stor skillnad men som inte PS4 eller PS4 pro för den delen har stöd för. RTX IO tillexempel är som gjort för ett spel som GTA med dess stora öppna världar där man vill ha ett bra flyt. En stor fördel designmässigt är att man inte behöver förbuffra händelser i VRAM, vilket gör att ett uppdrag i GTA skulle kunna vara oändligt med mycket action och variation hela tiden utan buffer zoner. Om man ska skapa en variant som fungerar på äldre hårdvara så måste man ta hänsyn till det och då påverkar det alla versioner och skulle inte bli samma spel. Det blir ett generationsskifte i och med detta helt enkelt, både på hur spel utvecklas och vad det krävs för hårdvara för att det ska vara möjligt.

CPUn verkar också bli rätt mycket starkare än den i PS4. Det verkar bli 12-kärnig jämfört med PS4:ans 8, ha högre klockfrekvens samt nästan säkert betydligt högre IPC. Det kommer leda till bättre AI, fysikmotor och hur mycket som händer på skärmen med mera. Det påverkar också speldesignen. Det är inte lätt att skala hur spelet beter sig olika situationer.

Så PS4 vore katastrofalt, en nerskalad version som fungerar ok till nästa Nintendo konsol skulle förmodligen inte påverka utvecklingen av hur spelet fungerar i samma utsträckning.

Medlem

Så vad tror ni att priset på en Switch 2 kan hamna på?

Bör den ligga på Ps5 och Xbox sX prisnivå i och med hur alla priser ökat på sistone?
Jag gissar på typ 7000kr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Så vad tror ni att priset på en Switch 2 kan hamna på?

Bör den ligga på Ps5 och Xbox sX prisnivå i och med hur alla priser ökat på sistone?
Jag gissar på typ 7000kr.

4500-5000.
7000 är uteslutet. Kanske. Å andra sidan så har jag inte justerat hjärnan än till att vi har hyperinflation..

Medlem
Skrivet av lonian:

Så vad tror ni att priset på en Switch 2 kan hamna på?

Bör den ligga på Ps5 och Xbox sX prisnivå i och med hur alla priser ökat på sistone?
Jag gissar på typ 7000kr.

Oled landade på $350, skulle gissa på att nästa konsol ligger på $400-450. Lite svårt att säga ifall de fortfarande vill sälja nuvarande Switch ett tag framöver utan att sänka priset för mycket på den.

Relativt billiga kretsar ändå och Deck är väl mer prestanda orienterad med billigaste varianten på 419€.
Om den släpps nästa höst så bör den i alla fall delvis konkurrera med PS5/Series konsolerna och dem får förmodligen en prisdrop då i samband med PS5 Pro. Skulle gissa på PS5 Pro ligger på typ 7500Kr, Ps5 på lite över 5000Kr(inte över 5500) och Super Switch på 4500-5000Kr, typ samma som eller ett par 100Kr under PS5 Digital då.

Skulle gärna se ett pack-in spel som gör det lite lättare att svälja kostnaden, kanske räcker med remake/remaster av något de släppt innan så dem inte behöver lägga så värst hög budget på det.
Nu vet vi ju inte vad "gimmicken" eller vad man ska kalla det blir denna gång, alternativet i så fall är väl något som utnyttjar det. Kanske inte måste vara ett helt nytt spel då heller, går säkert bra med något redan existerande spel som drar nytta av det.

*Edit: Svårt att spekulera i Kr, förhoppningsvis så blir kronan starkare framöver som det förutspås.

Medlem

Tror inte de vill gå över $450, men som sagt det är ju oklart hur mycket det blir för oss. Kanske 6000 med alla justeringar, kemikalieskatter osv? Får som sagt hoppas att det ordnar upp sig innan lansering.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tror inte de vill gå över $450, men som sagt det är ju oklart hur mycket det blir för oss. Kanske 6000 med alla justeringar, kemikalieskatter osv? Får som sagt hoppas att det ordnar upp sig innan lansering.

Hoppas innerligt att Nintendo inte går över $399 men det kanske är ett önsketänkande. 😅

Sen får det gärna släppa en version för $449 med mer minne osv.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/OjL1Jnh9-xk

Nintendo börjar pumpa Switch/OLED/Lite/Joy-Con-bundles så det känns rätt uppenbart att de vill dra nytta av sista året för Switch "ensam" att slåss om kunderna (innan de börjar konkurrera med sig själva med NG Switch) i julhandeln. De vill sälja så mycket Switch nu som möjligt för sen i vår utannonserar de nog Super Nintendo Switch och sen kommer försäljningen nog dippa (förutom hos småbarnsfamiljer kanske som inte vill ha det senaste med något hållbart att ha kul med bara).

Jag tycker mig se en ökande försäljning på blocket av begagnade switch redan nu.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Oled landade på $350, skulle gissa på att nästa konsol ligger på $400-450. Lite svårt att säga ifall de fortfarande vill sälja nuvarande Switch ett tag framöver utan att sänka priset för mycket på den.

Relativt billiga kretsar ändå och Deck är väl mer prestanda orienterad med billigaste varianten på 419€.
Om den släpps nästa höst så bör den i alla fall delvis konkurrera med PS5/Series konsolerna och dem får förmodligen en prisdrop då i samband med PS5 Pro. Skulle gissa på PS5 Pro ligger på typ 7500Kr, Ps5 på lite över 5000Kr(inte över 5500) och Super Switch på 4500-5000Kr, typ samma som eller ett par 100Kr under PS5 Digital då.

Skulle gärna se ett pack-in spel som gör det lite lättare att svälja kostnaden, kanske räcker med remake/remaster av något de släppt innan så dem inte behöver lägga så värst hög budget på det.
Nu vet vi ju inte vad "gimmicken" eller vad man ska kalla det blir denna gång, alternativet i så fall är väl något som utnyttjar det. Kanske inte måste vara ett helt nytt spel då heller, går säkert bra med något redan existerande spel som drar nytta av det.

*Edit: Svårt att spekulera i Kr, förhoppningsvis så blir kronan starkare framöver som det förutspås.

Series x och playstation 5 har ju gått upp i pris sedan dom släpptes så har svårt att se en ny konsol under 5-6000 kr nu

Medlem
Skrivet av Hackers:

Series x och playstation 5 har ju gått upp i pris sedan dom släpptes så har svårt att se en ny konsol under 5-6000 kr nu

PS5 finns för strax över 6000Kr(inklusive nytt spel) som erbjudande nu(och dyker upp lite då och då). Det finns också stort utrymme i tillverkningskostnad jämfört med vad dem säljer dem för samt att dem vill fortsätta hålla trycket uppe framöver.

Om man vill ha den med specifikt spel så finns den alltså för 5500 om man räknar bort kostnaden för spelet redan idag. Då menar jag inte digital, det är standard edition.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hoppas innerligt att Nintendo inte går över $399 men det kanske är ett önsketänkande. 😅

Sen får det gärna släppa en version för $449 med mer minne osv.

$399 är nog absolut lägsta skulle jag tro, men om det kommer två versioner kanske det är möjligt

Skrivet av Hackers:

Jag tycker mig se en ökande försäljning på blocket av begagnade switch redan nu.

Har ingen koll direkt, men det kan vara att folk med koll förbereder sig för att gå vidare?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

$399 är nog absolut lägsta skulle jag tro, men om det kommer två versioner kanske det är möjligt

Har ingen koll direkt, men det kan vara att folk med koll förbereder sig för att gå vidare?

Ja det var så jag tänkte också att många börjar sälja iväg nu för att köpa den nya som kommer

Skriv svar