Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Knalle:

Installerar min splitternya PS5 som jag fick i present

Har gått några dagar, vad tycker du?

Själv har jag precis svabbat golvet på krogen efter att ha preppat mat inför morgondagen. Vill gärna åka hem och sätta mig och koda lite men är trött så det blir nog att äta, spela/kolla på Vänner och sedan självdö i bingen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lirade just Phantom Fury Demot som just kommit ut.
Det är ju inte nåt DUSK om vi säger så, där verkligen allt sitter som en smäck.

Först funkade inte kontrollerna för att jag skrev mitt nickname som profilnamn, hysteriskt ojämna kontroller, väldigt obalanserad ljud, stuttering och AI'n är dummare än grus.
Känns inte retro nog, trots looken och designen.
Äh, ja vetefan. Gillade inte Ion Fury i slutändan heller, så jag tror knappast jag blir övertygad med detta.

Sitter på kemoterapin, Kommer sitta till 14,

Medlem

Typ stressar. Hunden klöv en klo igår eftermiddag och det slutar inte blöda. Så nu har jag fått en tid hos veterinären samtidigt som det är en massa annan skit jag måste lyckas få till under dagen, t.ex dubbelpass hos en sjukgymnast 5 mil ifrån där jag bor. Och så åker jag till Malta imorgon och har inte ens börjat packa. Så får man se vad som händer med vovven hos veterinären och om planerad hundvakt kommer kunna pyssla om hunden osv.. det blev mycket nu. För att inte tala om allt jobb som måste bli klart


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har gått några dagar, vad tycker du?

Själv har jag precis svabbat golvet på krogen efter att ha preppat mat inför morgondagen. Vill gärna åka hem och sätta mig och koda lite men är trött så det blir nog att äta, spela/kolla på Vänner och sedan självdö i bingen.

Jag åkte iväg på en två veckor lång resa några dagar efteråt som jag kommer hem från först imorgon natt. Hann i princip bara starta igång Ragnarök och köra någon timme men torsdag-söndag blir det mycket lira

Medlem
Skrivet av Knalle:

Jag åkte iväg på en två veckor lång resa några dagar efteråt som jag kommer hem från först imorgon natt. Hann i princip bara starta igång Ragnarök och köra någon timme men torsdag-söndag blir det mycket lira

Återkom gärna med lite intryck när du väl har hunnit spela mer. Ragnarök är ett fint spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Precis bokat tid för avlivning av min råtta Sune. Känns trist, han är så pigg och glad men tyvärr har han en tumör i bröstet som växer ohämmat. Det börjar att bli svårt för att honom att klättra osv.

Det är egentligen "bara" en råtta, men han är min vän och jag kommer att sakna honom.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ska börja program på Arbetsförmedlingen för bussförarkort (behörighet D) på måndag, så pluggar trafikregler och skyltar för fulla muggar. Hög tid att börja nu då jag i princip bara minns två två skyltar betyder; huvudled och enkelriktat..

Medlem

Ungen tittar på Bing, då får man vackert sitta och titta.

Medlem

Läser på FZ-forum på jobbet


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Läser på FZ-forum på jobbet

Det är lika härligt som att få betalt för att göra tvåan.

Eller du kanske är effektiv och kombinerar?!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är lika härligt som att få betalt för att göra tvåan.

Eller du kanske är effektiv och kombinerar?!

Inte kombo denna gången. Jag sitter vid stationär dator


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Freakon:

Precis bokat tid för avlivning av min råtta Sune. Känns trist, han är så pigg och glad men tyvärr har han en tumör i bröstet som växer ohämmat. Det börjar att bli svårt för att honom att klättra osv.

Det är egentligen "bara" en råtta, men han är min vän och jag kommer att sakna honom.

Råttor är sociala och kan bli väldigt tillgivna. Inte ett sämre husdjur än nåt annat.

Inaktiv

Väntar på att D4 streamen ska börja, hoppas de har fixat en hel del inför säsong 2.

https://www.twitch.tv/diablo

Medlem
Skrivet av Loxus:

Råttor är sociala och kan bli väldigt tillgivna. Inte ett sämre husdjur än nåt annat.

Det är sant.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Borstar tänderna, och spelar evil west

Medlem

Sitter och klickar på diverse musik på youtube.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Kör min vanliga rutin:
fz.se
svt.se
svd.se
dn.se


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag fes precis...då jag tänkte på alla falska Cp 2077 fans usch.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Jag fes precis...då jag tänkte på alla falska Cp 2077 fans usch.

Vad är en falsk cp2077 fan?

På tal om det spelet så köpte jag en ny dator och tänkte jag köper det spelet för att testa grafiken, men oj vad jag fastnade. Var längesedan jag kände sådant sug att bara fortsätta spela. Storyn bet sig verkligen fast i mig.

Medlem

Har landat på jobbet och försöker samla mig efter en katastrofnatt... brandvarnaren varnade för lågt batteri vid 03:00 och väckte hela familjen. Fick ta ner tre stycken innan jag lyckades hitta vilken det var som gjorde ljudet, och då var klockan 04 redan. Kunde inte somna om så fick vackert ligga och titta i taket. Till råga på allt så började jag blöda näsblod vid lämningen på förskolan och sen när jag väl kom till jobbet såg jag att jag glömt matlådan.

Det är en sån dag idag alltså...


signatur

Submission is for the weak

Skrivet av Kleptomaniac:

Har landat på jobbet och försöker samla mig efter en katastrofnatt... brandvarnaren varnade för lågt batteri vid 03:00 och väckte hela familjen. Fick ta ner tre stycken innan jag lyckades hitta vilken det var som gjorde ljudet, och då var klockan 04 redan. Kunde inte somna om så fick vackert ligga och titta i taket. Till råga på allt så började jag blöda näsblod vid lämningen på förskolan och sen när jag väl kom till jobbet såg jag att jag glömt matlådan.

Det är en sån dag idag alltså...

Men det är ju imorgon du ska ha sån här otur inte idag 😅 Idag är det bara 12e imorgon är det fredagen den 13e, 😅 Skämt åsido, tråkigt att höra att natten var seg. & att maten är glömd då kan man äta ute, 👍

Inaktiv
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Men det är ju imorgon du ska ha sån här otur inte idag 😅 Idag är det bara 12e imorgon är det fredagen den 13e, 😅 Skämt åsido, tråkigt att höra att natten var seg. & att maten är glömd då kan man äta ute, 👍

Får man fråga hur det går med din hälsa ? Håller tummarna att allt löser sig !

Skrivet av anon_331791:

Får man fråga hur det går med din hälsa ? Håller tummarna att allt löser sig !

Det går inte bra, Min kropp har slutat ta emot Cytostatikan som är mot cancer, den puttar undan, & Den sprider sig fort, Tack som frågar, 🌹

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Men det är ju imorgon du ska ha sån här otur inte idag 😅 Idag är det bara 12e imorgon är det fredagen den 13e, 😅 Skämt åsido, tråkigt att höra att natten var seg. & att maten är glömd då kan man äta ute, 👍

Min inbyggda klocka kanske är en dag i framtiden så därav all otur på den 12:e istället för imorgon?

Snart 5 år av dåliga nätter så denna var ganska mild ändå!


signatur

Submission is for the weak

Skrivet av Kleptomaniac:

Min inbyggda klocka kanske är en dag i framtiden så därav all otur på den 12:e istället för imorgon?

Snart 5 år av dåliga nätter så denna var ganska mild ändå!

Kanske det 😅

Tråkigt ändå 😅 jävla brandvarnare 🤣

Medlem

Läser på om Tailwind.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hann precis duscha klart, sen försvann vattnet...
Det är ju bra om VVS gubbar kan ge lite heads-up inför en avstängning så man inte står där som ett fjån med hela kroppen inlöddrad...

Medlem
Skrivet av Freakon:

Läser på om Tailwind.

Hur står det sig mot Bootstrap?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Hur står det sig mot Bootstrap?

Det skiljer sig rätt kraftigt åt. Tailwind är mer fokuserat på hjälpklasser för att kunna styla direkt i Html. Exempelvis genom klasser likt flex, pt-4, text-center och rotate-90.

Det passar mig bra som jobbar i React, alltså komponentbaserat. Då finns både markup och styling kaplsat i komponenterna. Man skapar alltså sina egna komponenter snabbt och smidigt istället för att använda sig av färdiga likt hur man gör med Bootstrap.

Tailwind har också en smart funktion som raderar all CSS som ej används vid kompilering så att den totala storleken på ens stylesheet sjunker rätt dramatiskt. Läste något om att den genomsnittliga Tailwind-kompileringen landar på 6.5 kb i storlek.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar