Cities: Skylines 2 har försenats på konsolerna

Robot
Cities: Skylines 2 har försenats på konsolerna
Medlem

Va i helvete? Nog första gången mitt 2080 Super inte duger till, och att det skulle vara Skylines som ställde till det trodde jag aldrig.

*börjar kika på sweclockers dagens fynd efter grafikkort*

RTX 3080 rekomenderat och det i 1080p

Medlem

3080 som rekommendation låter ganska extremt.

Medlem

Oj höga krav för 1080p, kul med ett spel som ställer lite krav på maskineriet.

Inaktiv

Jesus kristus gamius. Många datorer kommer brinna opp. Därför man aldrig förköper och fult av dem att höja precis innan release. Ingen tillfällighet

Medlem

Det kommer klagas (på mängden innehåll) lika mycket på detta som PD3. Åtta år av DLC-bonanza. Tänk den dagen Stellaris kommer med en uppföljare?

Medlem

Det är på tiden att vi kommer bort från 10xx och 20xx eran, saker har stått still alldeles för länge. Får hoppas det är berättigat och inte bara är pga att det inte är optimerat.

Medlem

Läste fel först, trodde det stod 3060 och tänkte "Jamen då är det lugnt, sitter ju med ett 3060Ti". Men sen såg jag att det stog 3080, och 1080p, tveksam hur det kommer funka då jag även sitter på en 34 tums 3440x1440 skärm och det ser aldrig bra ut när man drar ner spel till 1080p på en sån storm skärm

Medlem

Jävlar. Trodde jag var safe med min 3070.

Inaktiv

Det är ju inte supersnyggt heller.. Hmm..

Medlem

Vi vet ju alla hur bra Cities:skylines flöt på när man hade en liten större stad och några moddar installerade, så man ska nog inte fövänta sig några optimeringsmirakler direkt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av superapan:

Det kommer klagas (på mängden innehåll) lika mycket på detta som PD3. Åtta år av DLC-bonanza. Tänk den dagen Stellaris kommer med en uppföljare?

Vi som spelar Paradoxspel är vana vid det problemet. 😂

Medlem

Så länge det visuella motsvarar kraven har jag inget problem.

Medlem

Ett 3080 för att kunna spela i 1080p för huvud taget... wow!

Här har det fulkodats.

Och kommer ju inte bli livat vid release alls

Medlem
Skrivet av Lofa:

Ett 3080 för att kunna spela i 1080p för huvud taget... wow!

Här har det fulkodats.

Och kommer ju inte bli livat vid release alls

970 är minimum, 3080 är rekommenderat dock. Rätt stort hopp där mellan min och rek...

Medlem

Vad behövs för att spela i 1440p? 3090?
4080 för 4K?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad behövs för att spela i 1440p? 3090?
4080 för 4K?

5080 för 4K

Medlem

Med dom kraven så undrar jag hur PS5/Xbox kommer klara sig på 1080.

Teori: Fulkodning som måste optimeras med beräknad klartid 2024?

Medlem

Luktar riktigt värdelösa optimeringar. Rent grafiskt ser jag ingen större skillnad mot föregångaren.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar