Starfields officiella moddverktyg släpps 2024

Robot
Starfields officiella moddverktyg släpps 2024

Berättar Todd Howard utan att bli specifik.

#starfield


Medlem

Sjukt lång väntan för mina space-cravings!

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Sjukt lång väntan för mina space-cravings!

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge

Ska bli kul att se vad folk knoppar ihop

Medlem

Den enda modden jag vill ha är en som möjliggör att kunna resa runt inom ett stjärnsystem utan laddskärmar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Den enda modden jag vill ha är en som möjliggör att kunna resa runt inom ett stjärnsystem utan laddskärmar.

behövs ingen modd för det, bara att köra om man tycker det är kul ( tar väldig lång tid, men det går)
I spent 7 hours flying to a planet in Starfield

Medlem

Om man inte redan följer han så är det en rolig kanal som samlar de bästa modsen på ett överskådligt sätt. Blir att gå igenom allt om några år när man har ett 6080 Ti eller liknande, hehe!

Medlem
Skrivet av blomman00:

behövs ingen modd för det, bara att köra om man tycker det är kul ( tar väldig lång tid, men det går)
I spent 7 hours flying to a planet in Starfield

Tror du har missat slutet på den videon.

Medlem
Skrivet av drgoose007:

Tror du har missat slutet på den videon.

nu var ju inte mitt inlägg superallvarligt, men faktum är att man inom ett stjärnsystem kan flyga mellan 2 planeter (i teorin iaf) även om landa inte går

Medlem

Kommer Starfield nånsin släppas till ps5 tro?
Äger inte något annat som skulle kunna klara av det nämligen..

Medlem
Skrivet av Sippil:

Kommer Starfield nånsin släppas till ps5 tro?
Äger inte något annat som skulle kunna klara av det nämligen..

Av det jag har hört på diverse podcasts (spelrelaterade) så är chansen nästan noll.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Kommer Starfield nånsin släppas till ps5 tro?
Äger inte något annat som skulle kunna klara av det nämligen..

Jadu det är väl helt omöjligt att veta men förstår inte redigt varför dom inte skulle släppa det på ps5 med tiden när hypen lagt sig och alla har spelat det och sätt det på streams etc etc, blir ju bara en bump i inkomst för dom men just nu är det nog jävligt mörkt

Skrivet av mttbolle:

Av det jag har hört på diverse podcasts (spelrelaterade) så är chansen nästan noll.

Har nån av dessa pods nån inside man hos Microsoft eller Bethesda annars är det väl ganska ointressant, bara folk som sitter och killgissar likt mig ovan 👆

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Den enda modden jag vill ha är en som möjliggör att kunna resa runt inom ett stjärnsystem utan laddskärmar.

Jag ruttnar otroligt fort på alla dessa rymdsimulatorer. Jag vill spela spelet. Tycker Bethesda gjort rätt val att skapa ett RPG i rymdskrud och inget annat. Laddtiderna är ju dessutom snabba, iaf på PC och vettig dator.

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag ruttnar otroligt fort på alla dessa rymdsimulatorer. Jag vill spela spelet. Tycker Bethesda gjort rätt val att skapa ett RPG i rymdskrud och inget annat. Laddtiderna är ju dessutom snabba, iaf på PC och vettig dator.

Jag håller med där, som jag har nämt i nån tråd innan, space is vast and empty. För övrigt så finns det nån sci fi serie där dom inte fast travlar "warpar" precis överallt!

Men vill folk flyta runt i det stora svarta havet av ingeting så är det ju lite synd att inte folk kan det antar jag.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag håller med där, som jag har nämt i nån tråd innan, space is vast and empty. För övrigt så finns det nån sci fi serie där dom inte fast travlar "warpar" precis överallt!

Men vill folk flyta runt i det stora svarta havet av ingeting så är det ju lite synd att inte folk kan det antar jag.

Rymden kan väl vara precis så fantastisk eller så tråkig som utvecklaren väljer. Man kan ju säga att ett skogslandskap är hur tråkigt som helst också, men det finns väl inga spel där man inte lägger till lite element som gör det roligt för spelaren att utforska. Det är ju själva grejen liksom, göra saker som underhåller spelaren och gör så man vill utfoska.

Avstånden i rymden är ju helt extrema såklart, men det går alltid att lösa, te.x som man gjort i NMS...

Eftersom man nu tydligen kan åka till en annan planet (antar hon använt TCL i konsolen för ta sig vidare "väggen" som Bethesda lagt in) så kanske det kommer moddas in och göras lite liknande det, alltså att man med hyperfart kan ta sig till olika planeter med några minuters färd. Då ska jag överväga att spela det.

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag ruttnar otroligt fort på alla dessa rymdsimulatorer. Jag vill spela spelet. Tycker Bethesda gjort rätt val att skapa ett RPG i rymdskrud och inget annat. Laddtiderna är ju dessutom snabba, iaf på PC och vettig dator.

Jag vill också spela spelet och slippa alla dessa förbenade ladd- och melllansekvenser. Det spelar noll roll om dom går fort, att jag konstant förlorar kontrollen över skeppet och måste glo på en mellansekvens gör att *jag* ruttnar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Kommer Starfield nånsin släppas till ps5 tro?
Äger inte något annat som skulle kunna klara av det nämligen..

Jag spelar det på min gamla dator via Gamepass/Xcloud, fungerar bra, det enda ud behöver är en dator med en modern webläsare och en handkontroll. Man kör ju dock xbox Series X versionen av spelet och modstödet är just nu obefintligt om man streamar det.

I framtiden kommer det trolgien också till GeForce Now, de meddelades ju för ett par veckor sedan att hela PC Game Pass ska gå att streama via den tjänsten också, så det är bara att välja. GFN är dyrare än xcloud men erbjuder högre upplösning. (1080P vs 4K)

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Har nån av dessa pods nån inside man hos Microsoft eller Bethesda annars är det väl ganska ointressant, bara folk som sitter och killgissar likt mig ovan 👆

Jag har hört det på någon av Giant Bomb, Waypoint/Remap Radio, The Nextlander Podcast eller Brad & Will Made a Podcast. De brukar ha lite koll så min magkänsla säger att det stämmer.

Also:
Denna artikel
"However Xbox marketing general manager Aaron Greenberg ultimately shut that talk right down, stating that "Starfield will be launching exclusively on Xbox Series X , S and PC".

Medlem

Enda modden jag vill ha är en ordentlig karta och inte vad det nu är Bethesda har gjort.
Sen vore det så klart trevligt om några moddare kan kondensera en drös onödiga planeter med en eller två byggnader på så att man kan uppleva lite av utforskarglädjen av att börja gå åt ett håll och upptäcka saker, som i Fallout eller Elder Scrolls.

Gen
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

https://www.youtube.com/watch?v=nfrWXMk2wIg

Om man inte redan följer han så är det en rolig kanal som samlar de bästa modsen på ett överskådligt sätt. Blir att gå igenom allt om några år när man har ett 6080 Ti eller liknande, hehe!

Inventorymodden ska testas. Nu har jag inte spelat mer än 2h men sjukt vad kasst inventorysystemet är. Svårt att förstå hur en sådan grej gick igenom QA.

Medlem

Då kan man kanske hoppas på en vr mod under 2024


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jadu det är väl helt omöjligt att veta men förstår inte redigt varför dom inte skulle släppa det på ps5 med tiden när hypen lagt sig och alla har spelat det och sätt det på streams etc etc, blir ju bara en bump i inkomst för dom men just nu är det nog jävligt mörkt

Har nån av dessa pods nån inside man hos Microsoft eller Bethesda annars är det väl ganska ointressant, bara folk som sitter och killgissar likt mig ovan 👆

Det är lite som att säga att The Last Of Us, Spuder-Man, God of War osv skulle släppas till Xbox-konsolerna. Det kommer tyvärr inte ske..

Nu är Bethesda en relativt nyköpt studio för Microsoft. Men Starfield är ju det första Mega AAA-spelet de gör exklusivt. Jag har en känsla av att de behåller det så. Men vem vet..

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Det är lite som att säga att The Last Of Us, Spuder-Man, God of War osv skulle släppas till Xbox-konsolerna. Det kommer tyvärr inte ske..

Nu är Bethesda en relativt nyköpt studio för Microsoft. Men Starfield är ju det första Mega AAA-spelet de gör exklusivt. Jag har en känsla av att de behåller det så. Men vem vet..

Yeah jag förstår hur du tänker, men samtidigt så känns det som det bästa ekonomiska valet för dom i slutet. Men som sagt det är bara jag som sitter här och spekulera ^^.

1
Skriv svar