Storsuccén för Baldur's Gate 3 hade Larian "inte räknat med"

Robot
Storsuccén för Baldur's Gate 3 hade Larian "inte räknat med"

Swen Vincke trodde spelet peakade i early access.

#baldurs-gate-3, #baldurs-gate-iii


Medlem

Ja, än så länge gillar jag spelet skarpt! Bra jobb!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Dom har förtjänat sin succé flera gånger om. Att AAA-utgivare inte har någon ursäkt för sin girighet längre tack vare BG3 är bara grädden på moset. Kanske inser tillräckligt många spelare detta och håller sina plånböcker stängda inför nästa spelsläpp från EA, Actiblizz, etc. Vem vet, kanske de t.o.m börjar respektera spelmediet och sina kunder igen.

Moderator | Testpilot

Otroligt bra spel. Valmöjligheterna med klasserna och alla val men kan göra (och då också beroende på ens egen karaktärs möjligheter och valan men själv gör) ute i världen kan verkligen få olika genomspelningar att bli helt annorlunda.

Striderna är också skoj, även om det är väldigt simpelt i upplägget. Vid högre level händer det mer grejer

Svårt att skriva om detta för mig. Helt klart årets spel än så länge.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En av de få utvecklare som vågar göra sina egna spel

Medlem

Ush, hoppas verkligen inte Microsoft köper dem...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Varje gång ett spel utan mikrotransaktioner/seasonpass och annat skit blir såhär stort, så är det en vinst för hela spelvärlden


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

En oberoende studio som fortfarande gör fantastiska spel så som de brukade se ut.. klart Microsoft är ute efter att köpa och förstöra det. Det är ju så de jobbar.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Varje gång ett spel utan mikrotransaktioner/seasonpass och annat skit blir såhär stort, så är det en vinst för hela spelvärlden

Hogwarts Legacy som släpptes i februari i år är också utan mikrotransaktioner och seasonpass. Vad är det som händer? Får väl lite på att Ubisoft kompenserar med extra mtx och dlc i sina kommande spel, så här kan vi inte ha det.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hogwarts Legacy som släpptes i februari i år är också utan mikrotransaktioner och seasonpass. Vad är det som händer? Får väl lite på att Ubisoft kompenserar med extra mtx och dlc i sina kommande spel, så här kan vi inte ha det.

Dröjer inte länge innan vi ser EA göra FC 24 free-to-play!

Jag tycker man bör låta dammet ligga och älska produkten som finns nu inte börja fiska efter nyheter om expansioner. Även vissa har lagt ned 600 timmar, har man nog mycket kvar att upptäcka. Det vore osunt att förvänta sig något nytt från dom på ett par år. Låt dom nu njuta av denna välförtjänta framgång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Geeks Gaming

Hatten av för Larian, vilket jobb man gjort!
Dels har man gjort ett riktigt bra spel som lätt lär fylla hundratals timmar men man har även lyckats få ut en annars ganska nischad spelgenre till den breda massan.
Sjukt kul att se

Medlem

Glädjande att höra att det går bra, kul att se att det kan komma spel utan massa mtx o trams.

Medlem

Och jag har inte ens hunnit köpa och pröva det än!
Jäklar vad kul att det blivit en succé.
Hade stora förhoppningar efter Divinity 2. Det är sånt här som gör det kul att vara en gamer igen!

Medlem

gah vill så gärna börja spela men håller fortfarande på med det föbenade Zelda ToTK som inte verkar ta slut nån gång 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det säljs ju på GoG också, vilket CS:GO och Dota2 inte gör

Gen
Medlem

Larian är ett perfekt exempel på att det fortfarande finns godhet kvar i denna värld.

60h in än så länge, precis ur akt 2. Har väääldigt mycket bra att säga om spelet, men också någon fundering sådär... men det tar vi när det hela är genomspelat några gånger.

Ser mycket fram emot detta spelet någon gång i höst 😀

Medlem

Spelet släpps rätt bra i slutet av sommarens spel torka. Dom gör allt rätt att släppa det på pc först(pc spelare verkar inte vara jätte bortskämda)mm. Och spelet ser jättebra ut. Och det släpps inte en månad senare då den kommer i samma period som Spindelmannen och Starfield mf spel till allt möjligt.

Medlem

Riktig bra spel. Jag har spelat 25 timmar och det känns som att jag nyss börjat

Medlem

Med enormt stor konkurrens under detta fantastiska spelår så ligger BG3 på första plats som "Game of the year" för min del
Får se om det fortsätter vara så vid årets slut.

1
Skriv svar