Microsoft vinner domstolsstrid – Activsion Blizzard-köpet godkänt i USA

Medlem

Tragiskt men så funkar det. Grattis alla som har gjort att följa ett företag till en personlighet


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

Varför är du emot affären när fler är posetiva till affären med fler spel på Game Pass och Xcloud och en säkrad inkomst så Xcloud får vara kvar när det kommer ge fler användare m.m ?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Varför är du emot affären när fler är posetiva till affären med fler spel på Game Pass och Xcloud och en säkrad inkomst så Xcloud får vara kvar när det kommer ge fler användare m.m ?

Det ser ut som projicering. Som domaren själv skrev är det kanske dåligt för Sony, men bra för Nintendo och bra för call of duty gamers överlag. Så det kanske blev personligt för honom.

Medlem

Det var länge sen man brydde sig om spel från Activision Blizzard


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Joewson:

Du får gärna räkna upp alla riktigt bra spel som studios har släppt efter de blivit uppköpta av Microsoft. Jag är genuint nyfiken för personligen tycker jag de lyser med sin frånvaro. Det Zenimax har släppt efter har ju inte varit topp även om jag gillade Ghostwire mer än de flesta verkade göra.

Det är dags att uppköpen levererar resultat

Hi-Fi rush, ghostwire tokyo och the outer worlds är lätta exempel

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Varför? Det är bra.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Det var länge sen man brydde sig om spel från Activision Blizzard

Kan ju komma några bra spel ju som Microsoft släpper och bara tillverkar för Xbox så kan bli riktigt bra ju. Tror Microsoft kommer be om hjälp sen är vissa Microsoft studios släpp fast Activision eller Blizzard hjälpt dom och andra blir direkta släpp antigen Activision eller Blizzard.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av icogniito:

Hi-Fi rush, ghostwire tokyo och the outer worlds är lätta exempel

Psychonauts 2, Pentiment, Grounded, Wasteland 3, Forza Horizon 4, Forza Horizon 5, Deathloop är några till.


signatur

Jump in.

YEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!! Var är tomten som skrek att FTC alltid vinner och att Microsoft inte skulle ha en chans?!

Skrivet av Molotov:

Det var länge sen man brydde sig om spel från Activision Blizzard

DU brydde dig ja.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Psychonauts 2, Pentiment, Grounded, Wasteland 3, Forza Horizon 4, Forza Horizon 5, Deathloop är några till.

Psychonauts 2 är bra. Resten nej (jag har redan räknat bort Forza som jag skrev i mitt första inlägg då det är alldeles för nischat). Deathloop var riktigt uselt, bra idé som blev pannkaka.

Medlem
Skrivet av icogniito:

Hi-Fi rush, ghostwire tokyo och the outer worlds är lätta exempel

Hi-Fi Rush var ett klassiskt XBLA-spel, halvkokt och utan direkt story. Idén kul men halvbakat. Ghostwire var knappast en succé även om jag personligen gillade det. Repetitivt som tusan dock

Outer Worlds var helt okej men långt ifrån något Fallout New Vegas.

Medlem

Har vi hamnat i att försöka övertyga enstaka personer att 9/10-spel är bra nu? Är det värt besväret? 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joewson:

Psychonauts 2 är bra. Resten nej (jag har redan räknat bort Forza som jag skrev i mitt första inlägg då det är alldeles för nischat). Deathloop var riktigt uselt, bra idé som blev pannkaka.

Det är ju subjektivt så klart vad man tycker är bra och inte men rent objektivt betygsmässigt (även om Metacritic och dylikt har sina brister) så bör alla de spel vi räknat upp anses som bra. Forza Horizon 5 med över 30 miljoner spelare är nischat? Jäkligt stor nisch i alla fall, haha.

Nä du, hittills har de flesta studior växlat upp och levererat efter uppgången i Xbox.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

DU brydde dig ja.

Ja var det OKLART?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har inte mycket att tänka om den här affären heller. Inte mina typ av spel.
Jag hoppas bara att ID software släpper något bra, mera Quake.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

It's not a lake, it's an ocean

Skönt om det går att sätta punkt för den här affären snart.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Britterna lär rätta sig i ledet. Ifall inte så får de väl se hur länge de kan klara sig utan microsoft och se hur de ska kunna lösa att byta ut alla windows OS

Medlem

RIP alla gamers där ute, sätter igång och poppar popcorn tills allt dåligt med detta uppköp uppdagas och alla som slogs för kung och fosterland för att det skulle gå igenom blir ledsna i ögat när det inte blir som man tänkte sig.

Det kommer se bra ut i början men det kommer mögla snabbt likt en ost under rötmånad.

Medlem

Det är upp till bevis om MS kan hantera så här många studios under ett och samma tak.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag ser fram emot att se vad Sony kommer försöka skapa för rival till cod närmsta tio åren! Är otroligt trött på cod, ser till och med fram emot xDefiant i brist på annat 😅 ge mig ett nytt Resistance, Killzone och Warhawk! 🥳

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Jag ser fram emot att se vad Sony kommer försöka skapa för rival till cod närmsta tio åren!

Exakt, de kan ju ta CoD-pengarna nu och fokusera på något helt nytt. Spännande tider framöver!

Medlem
Skrivet av Cane:

Britterna lär rätta sig i ledet. Ifall inte så får de väl se hur länge de kan klara sig utan microsoft och se hur de ska kunna lösa att byta ut alla windows OS

Vad har Windows operativsystem med detta att göra? Du har nog missförstått lite


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om affären går igenom kanske Sony för första gången kan få lite konkurrens från Microsoft när det kommer till spel. Det har varit rena rama semestern de fem senaste generationerna (ok, Xbox 360 var väldigt nära att vinna mot PS3) och konkurrens leder till ännu bättre spel.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd
Skrivet av lampis:

Om affären går igenom kanske Sony för första gången kan få lite konkurrens från Microsoft när det kommer till spel. Det har varit rena rama semestern de fem senaste generationerna (ok, Xbox 360 var väldigt nära att vinna mot PS3) och konkurrens leder till ännu bättre spel.

Vad har vi för andra spel som Activision och Blizzard gör förutom dom alla pratar om som Call Of Duty Starcraft Crash Bandicot Diablo IV? Finns säkert andra bra och kommande tittlar ju.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är ju subjektivt så klart vad man tycker är bra och inte men rent objektivt betygsmässigt (även om Metacritic och dylikt har sina brister) så bör alla de spel vi räknat upp anses som bra. Forza Horizon 5 med över 30 miljoner spelare är nischat? Jäkligt stor nisch i alla fall, haha.

Nä du, hittills har de flesta studior växlat upp och levererat efter uppgången i Xbox.

Fifa är också stort med mängder med spelare men också det väldigt nischat. Sportspel och bilspel är väldigt nischade genrer. Det är verkligen två läger, antingen gillar du det eller så gillar du det inte.

Få studios har sina bästa spel tillsammans med Microsoft och jag tror inte Activision Blizzard kommer leverera sina bästa spel under Microsofts ledning heller. Microsoft köper mängder med IP men sen blir det liksom inget av det, än så länge. Jag gillar Phil men det är dags att leverera de kommande två åren. Jag hoppas de får ordning på det

Medlem
Skrivet av jontebula:

Varför är du emot affären när fler är posetiva till affären med fler spel på Game Pass och Xcloud och en säkrad inkomst så Xcloud får vara kvar när det kommer ge fler användare m.m ?

Hur mycket får du betalt av Microsoft?

Avstängd

Får betalt som alla andra nu med Activision Blizzard spel på Game Pass och Xcloud samt de som har för poäng som vi tjänar.

Medlem

Hoppas det tänds en eld under Sonys röv nu och börjar uttanonsera det dom hållt tillbaka. Deras senaste Showcase var lite av en besvikelse. Nu behöver de plocka fram sitt A game efter att småsovit lite i början av den här generationen. Känns som de har tagit lite av sitt försprång för givet. Nu måste det plocka fram sina stora arsenaler. Konkurans är bra för oss gamers

Skrivet av John7612:

Hoppas det tänds en eld under Sonys röv nu och börjar uttanonsera det dom hållt tillbaka. Deras senaste Showcase var lite av en besvikelse. Nu behöver de plocka fram sitt A game efter att småsovit lite i början av den här generationen. Känns som de har tagit lite av sitt försprång för givet. Nu måste det plocka fram sina stora arsenaler. Konkurans är bra för oss gamers

Finns väl en risk att Sony nu kanske kommer/tvingas göra uppköp även dom av större grad.

Hade väl varit bättre om Microsoft med dessa 69 miljarder dollar startat upp nya studios/stöttat mindre studios att bli stora då alla dessa spel oavsett hade hamnat på microsofts platform.

Skriv svar